Kan als ik de auto heb de velg wel eens demonteren. Neem aan dat er iets van een type in de velg moet staan.
Wat betreft de trekhaak. Zelf doen lijkt me eenvoudig. Heb het ook bij de C30 gedaan waar het lastiger is. Daar moest de achterbank er bij uit (en die zit zeer strak vast) en om de bak van het reservewiel te demonteren ook een groot stuk van de binnen panelen. Heb hier de handleiding bekeken en het ziet er eenvoudig uit.
Deze set is inclusief Volvo V50 specifieke bedrading. De zelfde set zat op de C30 en werkt out of the box, zonder aanvullende software, op de originele aansluiting:
https://www.bertelshofer.com/anhaengerk ... bs-40.html
Weer een Volvo: V50 2.4
- mr_cox
- 2nd Gear member
- Berichten: 184
- Lid geworden op: 26.11.2011 - 13:11
- Contacteer:
'05 V50 2.4 Momentum Dawn Blue pearl
'01 Fiat Panda Young 1.1 MPI
'91 Jeep Wrangler 4.0 Sahara
'72 VW Kever 1200
'07 C30 T5 Polestar Momentum Titanium Grey Metallic
'01 Fiat Panda Young 1.1 MPI
'91 Jeep Wrangler 4.0 Sahara
'72 VW Kever 1200
'07 C30 T5 Polestar Momentum Titanium Grey Metallic
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 303
- Lid geworden op: 21.02.2012 - 15:33
Wacht even, jullie kopen een wagen met meer dan 160000 km op de teller?
Even seriues nu, ik zoek ook een andere V50, als tijdelijk voertuig (paar jaartjes) tot de nieuwe V40 er is.
Ik kijk dan naar max 65000 km, onze V50 MY06 heeft 170K km en is opgereden.
Dat wil zeggen dat als ik er 5K in steek, hij weer een jaartje of 5 verder kan.
Ik heb nu al 3500 van die 5000 uitgegeven, maar zelfs als ik die laatste 1500 uitgegeven heb, zal ik nog altijd ene recentere kopen omdat ik vrees dat de onze nog altijd de geest kan geven.
De onze hebben wij zelf nieuw gekocht, dus weten wat ermee gebeurd is.
We merken nu, 10 jr, alles begint af te laten, alles moet evrvangen, en jullie durven gewoon een 200 ton auto kopen en er een paar jaartjes mee rond rijden?
Effe serieus, hoe weten jullie dat die wagen nog in redelijk goede staat is? Ik twijfel al bij eenjte van 60K km van 3.5 jaar....
Even seriues nu, ik zoek ook een andere V50, als tijdelijk voertuig (paar jaartjes) tot de nieuwe V40 er is.
Ik kijk dan naar max 65000 km, onze V50 MY06 heeft 170K km en is opgereden.
Dat wil zeggen dat als ik er 5K in steek, hij weer een jaartje of 5 verder kan.
Ik heb nu al 3500 van die 5000 uitgegeven, maar zelfs als ik die laatste 1500 uitgegeven heb, zal ik nog altijd ene recentere kopen omdat ik vrees dat de onze nog altijd de geest kan geven.
De onze hebben wij zelf nieuw gekocht, dus weten wat ermee gebeurd is.
We merken nu, 10 jr, alles begint af te laten, alles moet evrvangen, en jullie durven gewoon een 200 ton auto kopen en er een paar jaartjes mee rond rijden?
Effe serieus, hoe weten jullie dat die wagen nog in redelijk goede staat is? Ik twijfel al bij eenjte van 60K km van 3.5 jaar....
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1370
- Lid geworden op: 27.12.2008 - 19:41
Een V50 is met 160.000 nog lang niet op hoor. Ok er kunnen zaken aankomen als wiellagers en koppeling e.d.
Maar dat kan met 100.000 ook gebeuren. Ik vond er nu een met 110.000
Ligt ook aan welke motor, ik koop eerder een 2.4 met 200.000 op de teller dan een 1.8
Maar dat kan met 100.000 ook gebeuren. Ik vond er nu een met 110.000
Ligt ook aan welke motor, ik koop eerder een 2.4 met 200.000 op de teller dan een 1.8
V40 T2 Nordic+
- sebastiaan84
- 4th Gear member
- Berichten: 823
- Lid geworden op: 08.06.2015 - 12:01
- Locatie: Emmen
- Contacteer:
Nah ik kocht mijn V50 2.4i GT MY05 met 261k erop en sta nu op 274k ongeveer 3/4 jaar verder. LEt wel een 2.4, een degelijke betrouwbare motor die verhoudingsgewijs weinig vermogen per liter levert.
Als je al twijfelt bij 60k en 3,5 jaar oud.....
180k is bij de meeste V50's een cruciale dure beurt mbt distributie etc. Ik heb uitvoerig testgereden met de mijne, alles nagelopen of er geen olie zweterij was onder de kap etc.
Ik denk dat het een kwestie van gevoel is, en dat gevoel kan ik niet voor je bepalen, ik heb niet het idee dat mijn V50 afgereden is, ook al staat de teller boven de 274.000 km.
Als je al twijfelt bij 60k en 3,5 jaar oud.....
180k is bij de meeste V50's een cruciale dure beurt mbt distributie etc. Ik heb uitvoerig testgereden met de mijne, alles nagelopen of er geen olie zweterij was onder de kap etc.
Ik denk dat het een kwestie van gevoel is, en dat gevoel kan ik niet voor je bepalen, ik heb niet het idee dat mijn V50 afgereden is, ook al staat de teller boven de 274.000 km.
Volvo V60 D6 AWD Plug-in Hybride Summum, Polestar optimised MY14
Past:
Volvo V50 2.4i Geartronic summum MY05
Volvo V40 D2 summum full options MY15
Toyota Avensis Wagon TA22 1.8i Terra Kouki '01
Toyota Corolla AE111 1.6i G6-R(ally) Zenki '99
Toyota Starlet EP81 1.3i Si Whiteline/Koni edition Zenki '91
Past:
Volvo V50 2.4i Geartronic summum MY05
Volvo V40 D2 summum full options MY15
Toyota Avensis Wagon TA22 1.8i Terra Kouki '01
Toyota Corolla AE111 1.6i G6-R(ally) Zenki '99
Toyota Starlet EP81 1.3i Si Whiteline/Koni edition Zenki '91
- ijsga
- 5th Gear member
- Berichten: 1090
- Lid geworden op: 29.10.2013 - 12:44
- Locatie: Zaandam
Mijn 2.4 uit ’07 gekocht eind 2013, toen 100.000km op de teller, nu 145.000km. Rijdt als een zonnetje, af en toe wat onderhoud (een lager, een rubber), en het reguliere onderhoud. Volgens mij kan ik zo prima door tot de 250.000.
V50 2.4 Geartronic, Edition 1, MY08. 17" Spartacus zomer / 17" Serapis winter. 178.500 km.
Volvo 480 ES 2.0 ’93 (2009-2010)
Volvo 480 ES 2.0 ’93 (2009-2010)
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1084
- Lid geworden op: 10.10.2011 - 13:06
BG_Volvoforum schreef: en jullie durven gewoon een 200 ton auto kopen en er een paar jaartjes mee rond rijden?
200 ton niet hoor...

Mijne met 210.000 gekocht en ik ga nu de 3 ton aantikken. Het zijn geen gewone auto's... Het zijn Volvo's!
V60 2013 (MY14) D6 PIH summum
V70 2005 (MY06) D5 185 pk Momentum220 pk powered by Volvotune
S60 2011 D3 Geartronic Momentum
V70 2005 (MY06) D5 185 pk Momentum220 pk powered by Volvotune
S60 2011 D3 Geartronic Momentum
- mr_cox
- 2nd Gear member
- Berichten: 184
- Lid geworden op: 26.11.2011 - 13:11
- Contacteer:
BG_Volvoforum, je kunt ook te bang zijn.
Je moet er geluk mee hebben. Ik durf best een 5 cilinder te kopen die zijn onderhoud heeft gehad en waarvan de distributie riem reeds vervangen is. Een 4 cilinder had ik laten staan.
Je kunt vaak ook veel aan de banden zien. In dit geval zitten er duren Michelin onder. Als dit een onbekend merk was kon je er ook van uit gaan dat op ander onderhoud bespaart is.
Ik hoop met regulier onderhoud en zonder grote problemen met gemak de 250.000 aan te tikken.
Je moet er geluk mee hebben. Ik durf best een 5 cilinder te kopen die zijn onderhoud heeft gehad en waarvan de distributie riem reeds vervangen is. Een 4 cilinder had ik laten staan.
Je kunt vaak ook veel aan de banden zien. In dit geval zitten er duren Michelin onder. Als dit een onbekend merk was kon je er ook van uit gaan dat op ander onderhoud bespaart is.
Ik hoop met regulier onderhoud en zonder grote problemen met gemak de 250.000 aan te tikken.
'05 V50 2.4 Momentum Dawn Blue pearl
'01 Fiat Panda Young 1.1 MPI
'91 Jeep Wrangler 4.0 Sahara
'72 VW Kever 1200
'07 C30 T5 Polestar Momentum Titanium Grey Metallic
'01 Fiat Panda Young 1.1 MPI
'91 Jeep Wrangler 4.0 Sahara
'72 VW Kever 1200
'07 C30 T5 Polestar Momentum Titanium Grey Metallic
- berndw
- 2nd Gear member
- Berichten: 138
- Lid geworden op: 25.08.2015 - 20:44
BG_Volvoforum schreef: Wacht even, jullie kopen een wagen met meer dan 160000 km op de teller?
Even seriues nu, ik zoek ook een andere V50, als tijdelijk voertuig (paar jaartjes) tot de nieuwe V40 er is.
Ik kijk dan naar max 65000 km, onze V50 MY06 heeft 170K km en is opgereden.
Dat wil zeggen dat als ik er 5K in steek, hij weer een jaartje of 5 verder kan.
Ik heb nu al 3500 van die 5000 uitgegeven, maar zelfs als ik die laatste 1500 uitgegeven heb, zal ik nog altijd ene recentere kopen omdat ik vrees dat de onze nog altijd de geest kan geven.
De onze hebben wij zelf nieuw gekocht, dus weten wat ermee gebeurd is.
We merken nu, 10 jr, alles begint af te laten, alles moet evrvangen, en jullie durven gewoon een 200 ton auto kopen en er een paar jaartjes mee rond rijden?
Effe serieus, hoe weten jullie dat die wagen nog in redelijk goede staat is? Ik twijfel al bij eenjte van 60K km van 3.5 jaar....
Leuk verhaal, maar is natuurlijk nergens op gebaseerd. Zoals je het nu stelt, vallen bij 200.000km alle auto's uit elkaar van narigheid. En waar je ook rekening mee houdt als je zo'n 'oude' auto koopt, is de prijs. Je probeert uiteraard zoveel mogelijk value for money te krijgen. Niet iedereen is in de positie om een nieuwe Volvo te kopen (of 1 met max 65.000km op de teller). Uiteraard is het risco in veel gevallen groter, maar als je goed na kunt gaan wat er mee gebeurd is en wat er aan vervangen is, kun je er gerust nog jaren plezier van hebben. Maar zo te lezen is dat voor jou niet van toepassing. Dat is heel prettig uiteraard.
Kijk hier eens
Huidig:
VW e-Golf mk. VII 2020 (private lease)
Hiervoor:
Volvo V50 2.4i Summum Geartronic MY2006 zomer 17" Scotia / winter 16" Castalia
BMW 318ci 2000
Renault Clio 1.6 2003
Volkswagen Golf 1.9 TDI mk. IV 2003
Daewoo Nubira 2.0 1998
VW e-Golf mk. VII 2020 (private lease)
Hiervoor:
Volvo V50 2.4i Summum Geartronic MY2006 zomer 17" Scotia / winter 16" Castalia
BMW 318ci 2000
Renault Clio 1.6 2003
Volkswagen Golf 1.9 TDI mk. IV 2003
Daewoo Nubira 2.0 1998
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1084
- Lid geworden op: 10.10.2011 - 13:06
Onzin. Ik beknibbel niets op onderhoud, maar heb wel onbekende banden onder mijn Volvo liggen...mr_cox schreef: Je kunt vaak ook veel aan de banden zien. In dit geval zitten er duren Michelin onder. Als dit een onbekend merk was kon je er ook van uit gaan dat op ander onderhoud bespaart is.
V60 2013 (MY14) D6 PIH summum
V70 2005 (MY06) D5 185 pk Momentum220 pk powered by Volvotune
S60 2011 D3 Geartronic Momentum
V70 2005 (MY06) D5 185 pk Momentum220 pk powered by Volvotune
S60 2011 D3 Geartronic Momentum
- sebastiaan84
- 4th Gear member
- Berichten: 823
- Lid geworden op: 08.06.2015 - 12:01
- Locatie: Emmen
- Contacteer:
Nokians zijn voor de meeste mensen ook onbekend, nog goedkoper ook als de grote merken, en die worden op sommige modellen op Volvo's gelegd door de dealerts.
Btw Michelins Energy Savers, niet gek duur, maar onwijze scheit banden... Dus dat zegt ook niet veel in mijn ogen.
Ik denk dat het vooral een totaalplaatje is, klopt dat een beetje in jou ogen en voelt de auto goed aan tijdens een testrit zegt in mijn ogen meer als een dure band eronder.
Btw Michelins Energy Savers, niet gek duur, maar onwijze scheit banden... Dus dat zegt ook niet veel in mijn ogen.
Ik denk dat het vooral een totaalplaatje is, klopt dat een beetje in jou ogen en voelt de auto goed aan tijdens een testrit zegt in mijn ogen meer als een dure band eronder.
Laatst gewijzigd door sebastiaan84 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Volvo V60 D6 AWD Plug-in Hybride Summum, Polestar optimised MY14
Past:
Volvo V50 2.4i Geartronic summum MY05
Volvo V40 D2 summum full options MY15
Toyota Avensis Wagon TA22 1.8i Terra Kouki '01
Toyota Corolla AE111 1.6i G6-R(ally) Zenki '99
Toyota Starlet EP81 1.3i Si Whiteline/Koni edition Zenki '91
Past:
Volvo V50 2.4i Geartronic summum MY05
Volvo V40 D2 summum full options MY15
Toyota Avensis Wagon TA22 1.8i Terra Kouki '01
Toyota Corolla AE111 1.6i G6-R(ally) Zenki '99
Toyota Starlet EP81 1.3i Si Whiteline/Koni edition Zenki '91
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 63
- Lid geworden op: 29.01.2013 - 22:41
Lol. Ik koop een auto van 10 jaar oud liever met 3 ton op de teller dan eentje met 2 ton erop. Meer afgeschreven, meer lange afstanden gereden, een flinke onderhoudsronde achter de rug.BG_Volvoforum schreef: Wacht even, jullie kopen een wagen met meer dan 160000 km op de teller?
Ik rijd een BMW 323ti en V50...309k km en 386k km. Voor de vorm een uitgebreid wegenwacht abbonnement, die ik tot nu toe alleen nodig had toen het (aftermarket) alarm van de BMW de geest gaf...
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 303
- Lid geworden op: 21.02.2012 - 15:33
Mijn V50 heeft net de 170K getikt,
recentelijk kosten ; 3500 euro op half jaar,
gaat volgende week maandag ter controle nr dealer, ik wil weten hoeveel ik nog moet uitgeven om uberhaubt nog een jaartje te halen.
Nieuw gekocht,8.5 jaar geen enkel probleem, laatste anderhalf jaar, in toaal al 5000 erin gestoken, hoeveel meer steek ik nog in zo een auto? Straks zijn de wisselstuikken meer waar dan een jonge tweedehands.
Allemaal dure en plotse kosten; koppeling, waterpomp, 2massavliegwiel, slot achterklep.
We zullen het snel weten dus...
recentelijk kosten ; 3500 euro op half jaar,
gaat volgende week maandag ter controle nr dealer, ik wil weten hoeveel ik nog moet uitgeven om uberhaubt nog een jaartje te halen.
Nieuw gekocht,8.5 jaar geen enkel probleem, laatste anderhalf jaar, in toaal al 5000 erin gestoken, hoeveel meer steek ik nog in zo een auto? Straks zijn de wisselstuikken meer waar dan een jonge tweedehands.
Allemaal dure en plotse kosten; koppeling, waterpomp, 2massavliegwiel, slot achterklep.
We zullen het snel weten dus...
- mr_cox
- 2nd Gear member
- Berichten: 184
- Lid geworden op: 26.11.2011 - 13:11
- Contacteer:
Welke motor heb je BG_Volvoforum? De kosten die je nu noemt zijn voornamelijk motor gebonden (en de 4 cilinders draaien nou eenmaal minder KM en hebben eerder gebreken)
Grappig bericht waar een collega mij op attendeerde:
Een Volvo met benzinemotor rijdt in Nederland gemiddeld 404.244 kilometer voor hij naar de sloop gaat. Die met een dieselmotor haalt zelfs gemiddeld 681.671 kilometer op de teller. Daarmee gaat een auto van het Zweedse merk langer mee dan een van welk ander merk dan ook. Het inmiddels failliete Zweedse Saab staat in de 'benzinelijst' op de tweede plaats. Met Duitse auto's wordt relatief veel minder lang gereden. Dat blijkt uit cijfers van website Autoverleden.nl over occasions in Nederland.
Bij het berekenen van de cijfers is gekeken naar hoeveel kilometer een auto van een bepaald merk gemiddeld rijdt voordat het economisch niet meer rendabel is om de auto te laten onderhouden. Dat Duitse automerken als Volkswagen en Opel laag op de lijst staan, kan volgens Autoverleden.nl komen doordat de onderhoudskosten bij dealers van deze merken hoog zijn.
Het Duitse Mercedes-Benz staat in beide lijsten wel in de top drie. Het merk wordt wereldwijd gezien als duurzaam en is daarom populair bij grootgebruikers zoals taxibedrijven. Verder doen de Amerikaanse merken Chevrolet en Chrysler het goed in de benzinelijst.
Grappig bericht waar een collega mij op attendeerde:
Een Volvo met benzinemotor rijdt in Nederland gemiddeld 404.244 kilometer voor hij naar de sloop gaat. Die met een dieselmotor haalt zelfs gemiddeld 681.671 kilometer op de teller. Daarmee gaat een auto van het Zweedse merk langer mee dan een van welk ander merk dan ook. Het inmiddels failliete Zweedse Saab staat in de 'benzinelijst' op de tweede plaats. Met Duitse auto's wordt relatief veel minder lang gereden. Dat blijkt uit cijfers van website Autoverleden.nl over occasions in Nederland.
Bij het berekenen van de cijfers is gekeken naar hoeveel kilometer een auto van een bepaald merk gemiddeld rijdt voordat het economisch niet meer rendabel is om de auto te laten onderhouden. Dat Duitse automerken als Volkswagen en Opel laag op de lijst staan, kan volgens Autoverleden.nl komen doordat de onderhoudskosten bij dealers van deze merken hoog zijn.
Het Duitse Mercedes-Benz staat in beide lijsten wel in de top drie. Het merk wordt wereldwijd gezien als duurzaam en is daarom populair bij grootgebruikers zoals taxibedrijven. Verder doen de Amerikaanse merken Chevrolet en Chrysler het goed in de benzinelijst.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
'05 V50 2.4 Momentum Dawn Blue pearl
'01 Fiat Panda Young 1.1 MPI
'91 Jeep Wrangler 4.0 Sahara
'72 VW Kever 1200
'07 C30 T5 Polestar Momentum Titanium Grey Metallic
'01 Fiat Panda Young 1.1 MPI
'91 Jeep Wrangler 4.0 Sahara
'72 VW Kever 1200
'07 C30 T5 Polestar Momentum Titanium Grey Metallic
- mr_cox
- 2nd Gear member
- Berichten: 184
- Lid geworden op: 26.11.2011 - 13:11
- Contacteer:
Hoezo Cascarsi?
Stond in Het Financieele Dagblad.
Stond in Het Financieele Dagblad.
'05 V50 2.4 Momentum Dawn Blue pearl
'01 Fiat Panda Young 1.1 MPI
'91 Jeep Wrangler 4.0 Sahara
'72 VW Kever 1200
'07 C30 T5 Polestar Momentum Titanium Grey Metallic
'01 Fiat Panda Young 1.1 MPI
'91 Jeep Wrangler 4.0 Sahara
'72 VW Kever 1200
'07 C30 T5 Polestar Momentum Titanium Grey Metallic