Pagina 2 van 5
Re: Doodzonde
Geplaatst: 19.02.2016 - 20:50
door V70/2.4D/2003
Mijn Cocker hoor ik in zijn bench achterin de V70 ook niet klagen

Re: Doodzonde
Geplaatst: 19.02.2016 - 21:10
door Msuidgeest
lint schreef:
De rechthoekige en vierkante auto's zijn verleden tijd, ook bij Volvo.
Ik vond en vind die vierkante dingen nog steeds geweldig. In een Ford Taunus kon je ook languit slapen zonder je hoofd te stoten. We hebben er 3 gehad toen ik nog jong was en daar ging wat troep in als je op vakantie ging.
Re: Doodzonde
Geplaatst: 19.02.2016 - 21:13
door lint
Mijn echtgenote heeft ook nog een vierkante V70 Classic met rechte achterkant, blijft een hele fraaie auto om te zien met veel ruimte.
Re: Doodzonde
Geplaatst: 19.02.2016 - 21:51
door ps-amazon
diesel01 schreef:
ps-amazon schreef:
iedereen heeft zo zijn reden om een bepaald type auto te kopen; in ons geval is dat de mogelijkheid om onze stevige hond mee te kunnen nemen en die moet dan voldoende "hoofdruimte" hebben; dat wordt dus, ongeacht merk, steeds lastiger door het schuiner aflopen van de achterkleppen; de vloerafmetingen zijn vaak niet het probleem, wel de plafondafmetingen, bij onze keuzes voor redelijk betaalbare auto's is de laatste jaren ook altijd een Volvo in beeld geweest, maar steeds afgevallen ivm die ruimte achterin; kortom: er zijn genoeg kopers waarvoor de kubieke centimeters wel doorslaggevend zijn
Het is een hond en die moet je op een honden manier behandelen.
Mijn XC heeft ook een aflopende klep maar heb onze Duitse staande korthaar reu nog niet horen klagen dat hij meer hoofdruimte nodig heeft..
als "een honden manier" betekent dat mijn hond niet gewoon kan zitten of staan en om zich heen kan kijken zonder voldoende ruimte om z'n kop te hebben als ze van 's-ochtends vroeg tot 's-avonds laat in die auto moet bivakkeren doe ik het liever op mijn manier.......
Re: Doodzonde
Geplaatst: 19.02.2016 - 22:07
door ps-amazon
V70/2.4D/2003 schreef:
Mijn Cocker hoor ik in zijn bench achterin de V70 ook niet klagen
vind je het gek...

Re: Doodzonde
Geplaatst: 19.02.2016 - 22:24
door diesel01
Je moet nogal een Dog hebben wil hij niet in de V90/V/XC60 kunnen zitten en dat weet jij ook wel, daar doet een schuin kleppie niets aan af.
Dat de eigenaar niet wil inzien dat de nieuw kopers dit aanspreekt en 70 tot 80k neertelt om een Volvo nieuwe stijl te rijden daar heeft Volvo selected used car voor en kan er gewoon een gebruikte V70 gekocht worden.
Maar vertel eens past de hond een beetje in de Amazon?
Re: Doodzonde
Geplaatst: 19.02.2016 - 22:38
door D5R-Design
Fulaks schreef:
Zoals ik al schreef is het verdwijnen van de rechte achterklep voor mij persoonlijk geen issue, en ik zal er de eventuele aankoop niet van laten afhangen. Mijn gezin bestaat uit drie personen, en ook al gaat er wel eens een vierde persoon mee op vakantie, dan nog krijgen we er alles wel in met redelijk gemak.
Of je een luxe auto al dan niet als verhuiswagen gaat gebruiken ? Het is net een van de sterktes van de V70 om de ene dag een zakenauto te zijn, de andere dag een ruime reiswagen, dan weer volgeladen met mountainbikes en af en toe eens wat grote dingen vervoeren. De V van Versatility zeg maar. Ik doe elke zondag de ombouw van limousine naar vrijetijdsauto : alles eruit, bankje plat en mountainbike en gerief erin. Tegen zondagnamiddag is de auto weer klaar voor de werkweek, en zie je niets meer van de weekendactiviteiten.
Los daarvan vind ik de rechte achterklep niet alleen praktisch maar ook wel mooi en onderscheidend, en vind ik het toch een beetje jammer dat die nu verdwijnt. Mag ik a.u.b. ?
+1
ik Had voor mijn zelf deze zomer de keuze
BMW 520D
Jaguar XF 2,2D
of mijn huidige V70 D4
Het probleem lig bij mijn of liever gezegd mijn klanten.
De 2 eerste autos worden hier in Holland niet geaccepteerd voor een zelfstandige technisch specialist.
Terwijl de duurdere V70 wordt gezien als betrouwbaar veilige en degelijke auto.
Ik denk dat de V90 niet de zelfde uitstralling geeft als de huidige V70..
Als Saab rijder en liefhebber wil ik graag even recht zetten dat Saab niet door hun eigenzinnig om zeep geholpen maar door GM.
Als Ford de zelfde claims had gelegd bij Geely was Volvo ook ten onder gegaan....
Re: Doodzonde
Geplaatst: 19.02.2016 - 22:46
door ps-amazon
diesel01 schreef:
Je moet nogal een Dog hebben wil hij niet in de V90/V/XC60 kunnen zitten en dat weet jij ook wel, daar doet een schuin kleppie niets aan af.
Dat de eigenaar niet wil inzien dat de nieuw kopers dit aanspreekt en 70 tot 80k neertelt om een Volvo nieuwe stijl te rijden daar heeft Volvo selected used car voor en kan er gewoon een gebruikte V70 gekocht worden.
Maar vertel eens past de hond een beetje in de Amazon?
zolang ik voor 20-30K nieuwe auto's kan kopen met een ruimteverdeling die mij het beste aanstaat ga ik niet een veelvoud daarvan uitgeven voor een Volvo die die ruimte vaak niet heeft; het zijn ongetwijfeld prima auto's, maar ze "passen" mij onder de huidige omstandigheden niet...
enne, over de Amazon gesproken...of de hond er in past of niet doet niet ter zake, daar wil ze niet in ....zit nl. geen airco in

Re: Doodzonde
Geplaatst: 19.02.2016 - 22:47
door valser
Die rechte achterklep was wel een uniek Volvo estate verschijnsel. Vanaf de Amazon zo ongeveer. Het is een behoorlijke verandering dat men nu capituleert voor de mainstream, maar dat is wat Volvo commercieel gezien ook wil, alle Zweedse praatjes ten spijt. Dat Zweedse vlaggetje ook, aan die stoelbekleding, net Fjallraven. Die enorme nadruk op het Zweedse begint mij behoorlijk de keel uit te hangen. Je kunt ook overdrijven.
Maar die achterklep; niet dat een schuine nu per se lelijk is, het ziet er nu chique uit. Maar het is toch een knieval. Het praktisch argument is wat mij betreft voornamelijk theoretisch; ik heb zelden of nooit die 'hoek' bovenin nodig gehad. Dan neem je teveel mee of je kunt beter een aanhanger huren. Te zien aan de afmetingen heeft Volvo de schuine klep met de daaraan verbonden ruimtebeperking opgelost door de laadruimte flink te verlengen tov de V70.
Het grappige is dat Volvo al sinds de jaren 80 (240 Turbo, 740 Turbo, 850R, de rondere V70N) probeert het hierboven genoemde behoudende intellectuele oudere imago af te schudden, en dat dat bij de opeenvolgende modellen toch steeds weer door een aantal mensen zo wordt gezien. Gelukkig maar zou ik zeggen, want een deel van het imago dat Volvo heeft opgebouwd is daar juist aan te danken, of men nu wil of niet. Overigens zijn het juist de senioren die het geld hebben voor dit soort auto's, niet de jeugd.
Overigens zijn de recent geïntroduceerde modellen juist zeer conservatief waar het om het soort auto's gaat, dit segment modellen zijn zo oud als de automobiel zelf. Een klassieke dure sedan, een klassieke dure stationcar en een (inmiddels) klassieke grote SUV; allemaal heel behoudende auto-soorten.
Ik ben daarom juist benieuwd met wat voor een wérkelijk vernieuwende modellen Volvo in de toekomst gaat komen. Iets wat we nog niet eerder in duizendvoud hebben gezien.
In feite is er weinig nieuws te vertellen over het fenomeen auto, afgezien van de introductie van wat digitale technieken en actieve veiligheidssystemen.
Dat rare ronde ding (het stuur) zit nog steeds precies op de zelfde plek als in de jaren 60. Idem voor de ventilatieroosters en de stoelen.
Na eindeloos soebatten is zelfs Volvo nu zover een auto deels op accu's te laten rijden, járen nadat Toyota daarom werd uitgelachen. Vernieuwend? Kom op.
Volvo zou werkelijk vernieuwend bezig zijn als ze van ieder nieuw model een compleet rijklare waterstofversie verkochten. Nu is het slechts door overheden afgedwongen milieu'vriendelijkheid'.
Maar goed, die achterklep dus, héél belangrijk...
Re: Doodzonde
Geplaatst: 19.02.2016 - 23:36
door Hans oet Twent
Ach er was maar 1 auto met echte een rechte achterklep. En dat was een Deutsches fabrikat. De E-Kadett Caravan.....
Re: Doodzonde
Geplaatst: 20.02.2016 - 09:46
door coqrouge
D5R-Design schreef:
Als Saab rijder en liefhebber wil ik graag even recht zetten dat Saab niet door hun eigenzinnig om zeep geholpen maar door GM.
Als Ford de zelfde claims had gelegd bij Geely was Volvo ook ten onder gegaan....
Ik zei dat iets anders:
"Saab is, onder meer, ten onder gegaan aan zijn starre eigenzinnigheid." 
Re: Doodzonde
Geplaatst: 20.02.2016 - 10:12
door coqrouge
Even een paar feiten over de kofferbak van de V90 vs V70 (bron:
http://teknikensvarld.se/volvo-v90-offi ... bi-263275/):
kofferbakvolume V70: 575-1600 liter V90: 560-1526 liter
Is dus inderdaad iets minder geworden. Ondanks die schuine achterklep "maar" 15-74 liter (nog geen 3-5%) ingeleverd. Dat wekt de indruk dat de oppervlakte van de laadvloer wat is toegenomen.

Re: Doodzonde
Geplaatst: 20.02.2016 - 11:07
door BlackcurrantV70
V70/2.4D/2003 schreef:
Mijn Cocker hoor ik in zijn bench achterin de V70 ook niet klagen
Onze Berger de Picardie vonden de 240 heeerlijk, dat is wel duidelijk
Re: Doodzonde
Geplaatst: 20.02.2016 - 11:26
door Ben
En als de hond niet in de mooie V90 past neem je er voor een paar 100 Euro per jaar een 245 bij als hondenauto. daar past hij zeker in en is het niet erg als hij nat en met vieze poten naar binnen springt

Re: Doodzonde
Geplaatst: 20.02.2016 - 11:28
door V70/2.4D/2003
Mijn Cocker kan (nog) niet zo hoog springen.
Re: Doodzonde
Geplaatst: 20.02.2016 - 11:31
door Ben
V70/2.4D/2003 schreef:
Mijn Cocker kan (nog) niet zo hoog springen.
Oh jee, dan heb je nog vieze poten op je eigen kleding ook

Re: Doodzonde
Geplaatst: 20.02.2016 - 11:35
door V70/2.4D/2003
Ehm, tja......uitgel*ld.
Re: Doodzonde
Geplaatst: 20.02.2016 - 11:52
door lint
Dan moet misschien een oploopplank kopen, dan kan de hond makkelijk naar binnenlopen. Ik heb dat eens gezien bij een oudere hond met heupproblemen maar het werkt ook vast goed bij jonge honden met onvoldoende kracht om de auto in te springen.
Re: Doodzonde
Geplaatst: 20.02.2016 - 11:55
door jalex_h
Doodzonde vind ik een groot wordt maar jammer vind ik het wel dat Volvo deze weg ingeslagen is. Sommigen nemen nu een station omdat ze hem mooi vinden en sommigen omdat ze de ruimte nodig hebben en ik behoor bij beiden. De zooi past ook wel in een andere V90 of een willekeurige andere station, maar de V70 heefthad door zijn vormgeving wel een onderscheidend karakter en de laadruimte is zeer goed te benutten. Fulaks slaat wat mij betreft de spijker op de kop en zaklijk zit ik in hetzelfde schuitje als Alwin. Met bij het laatste overigens wel de kanttekening dat je op je vingers na kon tellen dat, hoe de V90 er ook uit zou gaan zien, je voor een beetje leuk aangeklede uitvoering(automaat, leer, navigatie) wel dik over de 60K heen zou gaan. Maar een wat minder "Jaguar-BMW-Audi"-imago maakt hem voor mijn opdrachtgevers wel beter te pruimen. En had hem voor mij een zekere opvolger van de V70 gemaakt. Nu niet want te veel inwisselbaar met andere modellen. Inderdaad, zoals RKR aan geeft, ook maar eens bij de Duitsers kijken (en om de hoek parkeren bij de eerste gesprekken).
Wat betreft de teruggang in liters en de invloed daarvan: hiervoor had ik een Superb, die had juist meer liters (en een langere laadvloer) maar toch krijg ik meer weg gestouwd in de V70. Dus ja, dat is een praktische achteruitgang.
Wat betreft de veelgenoemde noodzaak om mee te gaan met het BMW-Audi-desing, ben ik trouwens benieuwd of iemand de cijfers wereldwijd voor de 5-serie, de A6, de E-klasse (allen als station) en de V70 van de afgelopen jaren op kan hoesten om te onderbouwen dat de markt het V70-design niet meer pruimt. Wat wel een verschil is tussen Volvo en de Duitse drie is het aantal verschillende modellen. De Duitsers hebben de afgelopen jaren zo'n beetje elk denkbare niche weten te creëren en te vullen. Zo heeft Mercedes het voor elkaar gekregen om, naast de "oude" wat meer behoudende modellen een complete lijn meer sportieve modellen op te zetten die kopers aan spreekt die Mercedes anders maar niets vonden zonder de bestaande klantenkring tegen het hoofd te stoten. Kijk, dan ben je je klantenkring aan het uit breiden in plaats van in te wisselen.
Op dat vlak heeft Volvo nog een wereld te winnen.
Re: Doodzonde
Geplaatst: 20.02.2016 - 13:58
door hvt
Onderstaande loopplank hebben wij.
(Plaatje van internet geplukt)
Deze is opklapbaar.
We hebben hem aangeschaft voor onze vorige Berner (58kg) toen deze ouder werd en heupproblemen kreeg.
Maar ook gebruikt voor onze huidige Berner toen deze nog jong was.
Voor een jonge hond is in en uit de auto springen niet goed. Net zoals traplopen enz.