Re: lekke koppakking v40 d2
Geplaatst: 27.02.2016 - 10:35
@bemmelenan: "Ik heb alleen aangegeven dat om de twee maanden olie verversen onzin is "
Dat is inderdaad onzin als je 20.000 km per jaar rijdt. Ik rij echter ruim 80.000 per jaar, dat is bijna 14.000 km per 2 maanden.
Er is voorgeschreven om de 20.000 km. Ik doe het graag op tijd.
Ik doe het iets eerder, mede ook omdat je altijd ruim van te voren moet plannen, en zakelijk gezien moet ik ook ruim van te voren plannen, want bij mij is stilstaan geen geld in het laatje.
Elke eerste dinsdag van de even maand is iets wat makkelijk te plannen is. Dus vandaar.
Ook in mijn achterhoofd weet ik dat vooral de 1,6D, maar ook de D2 heel erg gevoelig is voor onderhoud, mn olie. En dan liever safe dan sorry voor die paar centen..
Over ritueel vermoorden: er zijn ook hier topics bekend dat het 1,6 blok, maar ook de D2 op hol sloeg, doordat er brandstof in de carter kwam, de carterolie te dun werd, hierdoor loopt de druk op, en via de cylinders in de verbrandingskamer terug komt.
Gevolg: ongecontroleerde toerental verhoging, met ernstige motor schade, zoniet compleet verloren.
Voorbeeldjes:
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... tor;op;hol
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... tor;op;hol
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... tor;op;hol
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... tor;op;hol
er zijn er meerdere, zoeken maar.
Maar om op het probleem van de TS terug te komen........defecte koppakking is zuur met deze leeftijd/km stand.
Probeer eens een berichtje naar volvo Beest....wie weet, nee heb je al.
Dat is inderdaad onzin als je 20.000 km per jaar rijdt. Ik rij echter ruim 80.000 per jaar, dat is bijna 14.000 km per 2 maanden.
Er is voorgeschreven om de 20.000 km. Ik doe het graag op tijd.
Ik doe het iets eerder, mede ook omdat je altijd ruim van te voren moet plannen, en zakelijk gezien moet ik ook ruim van te voren plannen, want bij mij is stilstaan geen geld in het laatje.
Elke eerste dinsdag van de even maand is iets wat makkelijk te plannen is. Dus vandaar.
Ook in mijn achterhoofd weet ik dat vooral de 1,6D, maar ook de D2 heel erg gevoelig is voor onderhoud, mn olie. En dan liever safe dan sorry voor die paar centen..
Over ritueel vermoorden: er zijn ook hier topics bekend dat het 1,6 blok, maar ook de D2 op hol sloeg, doordat er brandstof in de carter kwam, de carterolie te dun werd, hierdoor loopt de druk op, en via de cylinders in de verbrandingskamer terug komt.
Gevolg: ongecontroleerde toerental verhoging, met ernstige motor schade, zoniet compleet verloren.
Voorbeeldjes:
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... tor;op;hol
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... tor;op;hol
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... tor;op;hol
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... tor;op;hol
er zijn er meerdere, zoeken maar.
Maar om op het probleem van de TS terug te komen........defecte koppakking is zuur met deze leeftijd/km stand.
Probeer eens een berichtje naar volvo Beest....wie weet, nee heb je al.