Sjo schreef:
Google eens op tyrereview. Is een Engelse site met heel veel info over banden. Ik gebruik deze site ook veel op het werk om inzicht te krijgen in diverse banden en types. Toevallig vorige week een setje pilot sport 4 verkocht, ziet er goed uit in ieder geval.
Ziet er inderdaad érg fraai en is op papier erg fijne band, maar heb toch maar weer twee nieuwe Primacy 3 besteld. Gewoon omdat het kan én omdat ze gewoon érg goed zijn.
Oceanracer schreef:
Voor diegenen die eens nieuws willen proberen: Michelin heeft een nieuwe band, de Pilot Sport 4!
Wat kosten die?
en wat zijn de prestatie cijfers? (verbruik, lawaai en levensduur)
Michelin 225-45/17 Pilot Sport 4 verbruik C grip bij regen A en lawaai 71 dB € 110,00 per stuk
Michelin 225-45/17 Primacy 3 verbruik C grip bij regen A en lawaai 69 dB € 110,00 per stuk
Primacy gaat gewoon enorm lang mee, bij normaal gebruik. Pilot Sport 4 kan ik niks over zeggen, is nog te nieuw. Ik vond de Pilot Sport 1&2 wel altijd erg lang meegaan, vergelijkbaar met Primacy.
Dawn schreef:
niet om een topic hijacker te zijn, maar inhakende op de stelling van OP;
Ik ben ook rond aan het kijken naar een nieuwe set zomers (auto gekocht met alleen winters op 17" Alu) en ben tot zover gekomen op de volgende:
Continental Sportcontact 5
Michelin Primacy 3
Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2
maat: 225 45 R17 94XL
Nu staat het forum vol met lof over de Michelins, maar heeft iemand anders ervaring met de andere twee? Reden van vragen is dat ik op mijn vorige twee Volvo's altijd Continentals had zitten en de Goodyears goed uit de verschillende tests komen.
Ik rijd ook al jaren lang op Michelin Primacy's en ben ook zeer tevreden, wil nooit een ander merk meer.
Continental heb ik ervaring met winterbanden en vond ze zeer lawaaïg.
Ik heb ook ervaring met Continental sportcontact onder een C30 en die vond ik op de één of andere manier ook niet mooi rond lopen, net als Oceanracer aangeeft. Daarna deze vervangen door Primacy 3's en auto rolde stukken beter en veel stiller.
Met de Goodyear F1 heb ik jaren geleden ongeveer een jaar gereden onder de 854 10V. Vond het geen fijne band, sleet snel en weinig grip, zelfs bij "maar" 140 pk.
Ik heb afgelopen voorjaar ook 2 banden vervangen en wederom Primacy 3 erop gelegd. (225/45/17).
Ik ga altijd naar een specialist in de buurt en was uit m'n hoofd iets van €137,50/st. all-in kwijt.
Niet de goedkoopste maar n.m.m. nog wel steeds de band met beste prijs/slijtage/geluid/grip verhouding.
Gr. Edwin.
Laatst gewijzigd door Edwin op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik ga van het weekend eens even een rondje Veldhoven doen voor een setje banden om te vragen wat men zoal heeft en wat de schade gaat zijn. Waarschijnlijk wordt het Michelin of Continental.
Helaas (nog) geen andere velgenset beschikbaar, dus de winterbanden gaan mee terug naar huis (ovb) en de zomers op de huidige velgenset
BJ2017 MY17 Volvo V60 2.0L Polestar | Black Onyx Metallic | Sunroof | on 20" Polestar II (silver) S / on 19" Polestar III (silver) W
BJ2006 MY07 Volvo S80 V8 Summum | Black Sapphire Metallic | Premium Sound with Dynaudio | Navi | Active Bi-Xenon | on 19" Bor (Black Matte) Sold at 295k Km
BJ2000 MY00 Volvo V70n T5 250PK AW5 AUT (sold at 312k Km )
BJ2000 Phase II Volvo V40 1.8 Europa (sold)
BJ1998 Phase I Volvo V40 2.0 Exclusive (totalled)
Dank voor alle reacties!! Ik neig ernaar 2 nieuwe Primacy's te kopen. Vond dat inderdaad erg prettige banden en als er nog 2 goed genoeg zijn, dan lijkt dat de logische keuze. Nu eens kijken of de bandenboer dat deelt
Heb zelf ook slechte ervaringen met conti's (sc3). Op de v70 2x een nieuwe set gehad, maar bleef trillen. Zat ook duidelijk een hoogteslag in. Uiteindelijk gevraagd of ze de banden konden vervangen voor michelins. Zijn pilot supersport geworden. Is een heel sportieve band, en daarom niet voor de hand liggend.
Wat een ongelooflijk goede band is dat. Stil, erg comfortabel, supergrip in droog als regen, en geloof het of niet, ik heb er ruim 70.000 km mee gereden!
Zelfs bij 70.000 km nog geen trillinkje te bespeuren, en volledig recht afgesleten. Tussentijds nooit opnieuw gebalanceerd.
Vanmiddag een rondje Veldhoven gegaan voor een set zomerbanden zodat ik mijn winterbanden in de schuur kan leggen.
In eerste instantie bij Tielemans geweest maar had zowel de Continentals als Michelins niet op voorraad liggen, geschatte levertijd: een week. Dus eerst maar even verder gekeken alvorens te beslissen. Daarna naar Gruyters gereden; ook hier de Continentals niet op voorraad. Echter de Primacy 3's wel en mede door alle positieve reacties hier toch maar besloten om Michelin zomerrubber te laten monteren.
Uiteindelijke maat: 225 45 17. 91
Nu lekker touren
Edit: bandenboer mixup.
Laatst gewijzigd door Dawn op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
BJ2017 MY17 Volvo V60 2.0L Polestar | Black Onyx Metallic | Sunroof | on 20" Polestar II (silver) S / on 19" Polestar III (silver) W
BJ2006 MY07 Volvo S80 V8 Summum | Black Sapphire Metallic | Premium Sound with Dynaudio | Navi | Active Bi-Xenon | on 19" Bor (Black Matte) Sold at 295k Km
BJ2000 MY00 Volvo V70n T5 250PK AW5 AUT (sold at 312k Km )
BJ2000 Phase II Volvo V40 1.8 Europa (sold)
BJ1998 Phase I Volvo V40 2.0 Exclusive (totalled)
Ben benieuwd inderdaad, zal het vanzelf gaan merken aankomende tijd.
Hopelijk ook iets zuiniger qua brandstof tov de winterbanden
BJ2017 MY17 Volvo V60 2.0L Polestar | Black Onyx Metallic | Sunroof | on 20" Polestar II (silver) S / on 19" Polestar III (silver) W
BJ2006 MY07 Volvo S80 V8 Summum | Black Sapphire Metallic | Premium Sound with Dynaudio | Navi | Active Bi-Xenon | on 19" Bor (Black Matte) Sold at 295k Km
BJ2000 MY00 Volvo V70n T5 250PK AW5 AUT (sold at 312k Km )
BJ2000 Phase II Volvo V40 1.8 Europa (sold)
BJ1998 Phase I Volvo V40 2.0 Exclusive (totalled)
edraket schreef:
Heb zelf ook slechte ervaringen met conti's (sc3). Op de v70 2x een nieuwe set gehad, maar bleef trillen. Zat ook duidelijk een hoogteslag in. Uiteindelijk gevraagd of ze de banden konden vervangen voor michelins. Zijn pilot supersport geworden. Is een heel sportieve band, en daarom niet voor de hand liggend.
Wat een ongelooflijk goede band is dat. Stil, erg comfortabel, supergrip in droog als regen, en geloof het of niet, ik heb er ruim 70.000 km mee gereden!
Zelfs bij 70.000 km nog geen trillinkje te bespeuren, en volledig recht afgesleten. Tussentijds nooit opnieuw gebalanceerd.
Met mijn vorige Audi A4 50.000km afgelegd op SC3; geen centje pijn. Vorige band op de V70 waren ook SC3 en daar vooral een hoop afrolgeluid. Grip vind ik altijd lastig om te zeggen want met krap 300pk op de voorwielen glijdt het al snel wel ietsjes. Persoonlijk beoordeel en kies ik banden op geluid; grip is mijns inziens bij alle A-merken wel in orde en is het verschil niet van zwaarwegend belang tenzij je op een circuit rijdt ofzo.
Laatst gewijzigd door Kwartel op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Mijn ervaringen met Continental zijn ook ronduit slecht, Michelin prima! Deze persoonlijke ervaring is zowel met Volvo's als met andere merken. Maar de genoemde 70000 heb ik er helaas nooit mee gehaald, bijna 50000 was mijn max. Mijn zoon heeft op zijn BMW wel 70000 gedaan met Continental, die is er wel tevreden mee.....het kan dus wel.....
Ik ben ook toe aan nieuwe zomerbanden. Heb een avondje gereviewd maar kom er niet uit. In land X is band Y de beste, in land Y is band X de beste. Ook in ons land spreken verschillende testende instanties elkaar tegen. Kan me niet aan de indruk onttrekken dat testresultaten "koopbaar" zijn. De teksten in dit topic geven nog meer verwarring. Dan toch maar weer Michelin, bij gebrek aan beter(e) informatie.
ex 240 sedan, ex 240 station Polar, ex V70 classic, ex V70 D Fasttech, ex V70 2.4D Volvotune, nu 2.0 T4 Polar+, Automaat. 2016.
Tussen welke merken was je, voor je het topic las, aan het twijfelen?
BJ2017 MY17 Volvo V60 2.0L Polestar | Black Onyx Metallic | Sunroof | on 20" Polestar II (silver) S / on 19" Polestar III (silver) W
BJ2006 MY07 Volvo S80 V8 Summum | Black Sapphire Metallic | Premium Sound with Dynaudio | Navi | Active Bi-Xenon | on 19" Bor (Black Matte) Sold at 295k Km
BJ2000 MY00 Volvo V70n T5 250PK AW5 AUT (sold at 312k Km )
BJ2000 Phase II Volvo V40 1.8 Europa (sold)
BJ1998 Phase I Volvo V40 2.0 Exclusive (totalled)
de Goodyears heb ik ook goede dingen over gelezen maar zelf geen ervaring mee.
daarnaast speelt het prijsverschil wel een beetje mee natuurlijk...
ik was voor een volledige set Primacy 3's van Michelin, inclusief ballanceren, ventielen e.d. €550 kwijt.
de Continentals zouden per set €50 goedkoper zijn, en de Vredestein's zijn nog wat goedkoper.
de portomonee is een toch een factor om rekening mee te houden
BJ2017 MY17 Volvo V60 2.0L Polestar | Black Onyx Metallic | Sunroof | on 20" Polestar II (silver) S / on 19" Polestar III (silver) W
BJ2006 MY07 Volvo S80 V8 Summum | Black Sapphire Metallic | Premium Sound with Dynaudio | Navi | Active Bi-Xenon | on 19" Bor (Black Matte) Sold at 295k Km
BJ2000 MY00 Volvo V70n T5 250PK AW5 AUT (sold at 312k Km )
BJ2000 Phase II Volvo V40 1.8 Europa (sold)
BJ1998 Phase I Volvo V40 2.0 Exclusive (totalled)
strui901 schreef:
Michelin Energy Saver.
Iets meer grip bij nat: Primacy 3
Ik heb die Energie Savers onder een Avensis Wagon gehad, wat een slechte banden.... zo kan ik ook wel een "groene" band maken, gewoon kneiterhard rubber, weinig grip in de regen en met kouder weer. Voor mij de besparing op brandstof niet waard.
Banden waar ik betere ervaring mee heb:
- Vredestein Sporttrac 5
- Nokian Line (slijten wel wat sneller)
- Toyo Proxes T1-R (ik maakte de 30.000 km niet vol met die banden, wel super grip)
Past: Volvo V50 2.4i Geartronic summum MY05
Volvo V40 D2 summum full options MY15
Toyota Avensis Wagon TA22 1.8i Terra Kouki '01
Toyota Corolla AE111 1.6i G6-R(ally) Zenki '99
Toyota Starlet EP81 1.3i Si Whiteline/Koni edition Zenki '91
sebastiaan84 schreef:
...
- Toyo Proxes T1-R (ik maakte de 30.000 km niet vol met die banden, wel super grip)
Ik heb ruim 45.000km op de T1-R's gereden en de auto daarna ermee ingeruild met nog redelijk wat profiel, wel heel veel snelweg en een wat bredere band (225) dus mogelijk dat dat nog iets uitmaakt. Overigens zijn ze ook niet heel duur, ik dacht iets van € 80,00 per band en het rijd heerlijk zowel op droog als nat.