Geplaatst: 14.08.2006 - 14:44
Er komt trouwens ook een tussenstap in de vorm van de 325D, met 197 pk.
Welkom op Volvo-Forum.nl - Het forum voor alle Volvoliefhebbers
https://www.volvo-forum.nl/
Wat moet je als happy few nou met zo'n klein rot-BMW'tje? (Je hoort wel eens zeggen dat mensen die na hun dertigste nog in een 3-serie rijden mislukt zijn...)zweuds schreef: Zo'n brute motor wordt toch echt onbetaalbaar en alleen weggelegd voor de happy few
Jij kan er in zo'n geval al snel 165 van maken, scheelt nog in gewicht ookRichard S schreef:...En om eerlijk te zijn vind ik af en toe die 163 pk's en 340 nm van mijn d5 tegenvallen als ik de paardentrailer er achter heb...
Wat weegt zo´n paardentrailer dan wel niet?Richard S schreef:En om eerlijk te zijn vind ik af en toe die 163 pk's en 340 nm van mijn d5 tegenvallen als ik de paardentrailer er achter heb.
En je 185pk D5 komt niet weg?Richard S schreef:Nou de paarden wegen elk zo'n 650 kg en dan de trailer erbij.
ah, dacht je dat een > 200pk diesel een paardentrailer van +/- 1800kg wel in luttele seconden langs een vrachtwagen sleurt?Richard S schreef:Ik heb een 163 pk diesel. En hij komt wel weg maar soms als je een vrachtwagen inhaalt ofzo wil je wel net iets meer kracht hebben.
Stel je voor dat je met V70 met een 4.0 V8 diesel even "weg zou gaan", ik denk dat je paarden door de achterkant van je trailer gaan, is meer dan beter? ik denk het niet...Richard S schreef:hehehe, ik ben dapper
Nee maar ik denk trouwens ook niet dat ik voor aan in de rij zal staan voor de aanschaf van een sterkere diesel van 200+ maar ik kan me voorstellen dat er nu mensen uitzijken naar bijv. BMW omdat die wel een diesel van meer dan 200 pk heeft. Het is toch een beetje zoiets van altijd meer en beter enzo.
Inderdaad.geestschrijver schreef:Concurreren heet dat
De trend is ook schoner en zuiniger, en dan kunnen zowel Audi als BMW een puntje zuigen aan de 5 cilinder diesel die Volvo levert.geestschrijver schreef:Concurreren heet dat
Volvo heeft de R modellen nog wel ja, de toegevoegde waarde aan het totale programma staat daarentegen ook ter discussie, wat biedt een R meer dan een T5? en is hij de meerprijs wel waard? ik zie een R bij de volgende generatie V70 zomaar niet meer terugkomen.Maurice Pierik schreef:Inderdaad.geestschrijver schreef:Concurreren heet dat
Waarom heeft Volvo de R-modellen? Is echt niet nodig in het verkeer.
Zolang Volvo streeft zich tussen de dure Duitse 3 en de grootvolume merken te begeven, zal Volvo (op afstand) het pk-geweld volgen.
En laten we eerlijk zijn: zoals de 340 Diesel was kan toch al láng niet meer
Moeten is misschien wel precies het goede woord bart, willen is wat anders, ook Volvo zal toch de ander in de gaten moeten houden en is afhankelijk van de marktwerking. Ze bouwen auto's nou eenmaal niet omdat ze zo schoon zijn, dan kun je beter windmolens produceren of iets dergelijks. Ze bouwen ze volgens mij nog steeds om ze te verkopen, alleen (reden dat ik Volvo hoog heb), ze houden er gelukkig hun eigen filosofie op na. Als dat lukt met schonere diesels en daarbij de dikkere duitsers af te troeven, chapeau. Dat ligt natuurlijk aan ons consument.bart simpson schreef:En daarom moet Volvo aan die gekkigheid ook maar meedoen?