Pagina 2 van 3

Geplaatst: 14.08.2006 - 14:44
door Summum
Er komt trouwens ook een tussenstap in de vorm van de 325D, met 197 pk.

Geplaatst: 14.08.2006 - 14:50
door geestschrijver
zweuds schreef: Zo'n brute motor wordt toch echt onbetaalbaar en alleen weggelegd voor de happy few
Wat moet je als happy few nou met zo'n klein rot-BMW'tje? (Je hoort wel eens zeggen dat mensen die na hun dertigste nog in een 3-serie rijden mislukt zijn...)

Geplaatst: 14.08.2006 - 15:06
door Peter
Zit wat in, daarom heb ik de mijne ingeruild.

Geplaatst: 14.08.2006 - 15:34
door NOS
Met een M3 is niks mis hoor!
ook niet als je 'al' 40 bent

Geplaatst: 14.08.2006 - 17:46
door Richard
En waarom kan een M3 met weet ik veel hoeveel pk's wel een een 3 serie met 200+ pk diesel niet dan? Vreemde logica.

Maar het lijkt mij persoonlijk overdreven om in een s40 of 3 serie zoveel vermogen te lepelen. In de s60/80 en v70 lijkt het me wel wat. Als je kijkt dat de rest in het premium segment wel een sterkere diesel in het assortiment heeft.

En om eerlijk te zijn vind ik af en toe die 163 pk's en 340 nm van mijn d5 tegenvallen als ik de paardentrailer er achter heb.

Geplaatst: 14.08.2006 - 18:20
door vOlOv
Richard S schreef:...En om eerlijk te zijn vind ik af en toe die 163 pk's en 340 nm van mijn d5 tegenvallen als ik de paardentrailer er achter heb...
Jij kan er in zo'n geval al snel 165 van maken, scheelt nog in gewicht ook :wink:

Geplaatst: 14.08.2006 - 18:38
door bart simpson
Richard S schreef:En om eerlijk te zijn vind ik af en toe die 163 pk's en 340 nm van mijn d5 tegenvallen als ik de paardentrailer er achter heb.
Wat weegt zo´n paardentrailer dan wel niet?

Geplaatst: 14.08.2006 - 19:05
door Richard
Nou de paarden wegen elk zo'n 650 kg en dan de trailer erbij.

Geplaatst: 14.08.2006 - 19:12
door bart simpson
Richard S schreef:Nou de paarden wegen elk zo'n 650 kg en dan de trailer erbij.
En je 185pk D5 komt niet weg?

Geplaatst: 14.08.2006 - 19:12
door Richard
Ik heb een 163 pk diesel. En hij komt wel weg maar soms als je een vrachtwagen inhaalt ofzo wil je wel net iets meer kracht hebben.

Geplaatst: 14.08.2006 - 19:16
door bart simpson
Richard S schreef:Ik heb een 163 pk diesel. En hij komt wel weg maar soms als je een vrachtwagen inhaalt ofzo wil je wel net iets meer kracht hebben.
ah, dacht je dat een > 200pk diesel een paardentrailer van +/- 1800kg wel in luttele seconden langs een vrachtwagen sleurt?
Wel dapper van je om in te halen.....

Geplaatst: 14.08.2006 - 19:18
door Richard
hehehe, ik ben dapper :)

Nee maar ik denk trouwens ook niet dat ik voor aan in de rij zal staan voor de aanschaf van een sterkere diesel van 200+ maar ik kan me voorstellen dat er nu mensen uitzijken naar bijv. BMW omdat die wel een diesel van meer dan 200 pk heeft. Het is toch een beetje zoiets van altijd meer en beter enzo.

Geplaatst: 14.08.2006 - 19:24
door bart simpson
Richard S schreef:hehehe, ik ben dapper :)

Nee maar ik denk trouwens ook niet dat ik voor aan in de rij zal staan voor de aanschaf van een sterkere diesel van 200+ maar ik kan me voorstellen dat er nu mensen uitzijken naar bijv. BMW omdat die wel een diesel van meer dan 200 pk heeft. Het is toch een beetje zoiets van altijd meer en beter enzo.
Stel je voor dat je met V70 met een 4.0 V8 diesel even "weg zou gaan", ik denk dat je paarden door de achterkant van je trailer gaan, is meer dan beter? ik denk het niet...

Geplaatst: 14.08.2006 - 20:09
door Hans
Het is maar net hoe je ermee omgaat natuurlijk. Maar het lijkt bij de luc=xere Duitse automobielen wel een doorzettende trend te worden zoveel mogelijk pk's uit de diesel te halen. Bijna elke nieuwe A6 die je ziet heeft zo'n 3.0 tdi logo achterop. Hoeveel pk is dat? Ook 200+ meen ik..
Tja, en BMW wil dan natuurlijk niet achterblijven...traditie enzo...

Geplaatst: 14.08.2006 - 20:11
door bart simpson
En daarom moet Volvo aan die gekkigheid ook maar meedoen?

Geplaatst: 14.08.2006 - 20:17
door geestschrijver
Concurreren heet dat

Geplaatst: 14.08.2006 - 20:25
door Maurice Pierik
geestschrijver schreef:Concurreren heet dat
Inderdaad.
Waarom heeft Volvo de R-modellen? Is echt niet nodig in het verkeer.
Zolang Volvo streeft zich tussen de dure Duitse 3 en de grootvolume merken te begeven, zal Volvo (op afstand) het pk-geweld volgen.
En laten we eerlijk zijn: zoals de 340 Diesel was kan toch al láng niet meer ;)

Geplaatst: 14.08.2006 - 20:28
door bart simpson
geestschrijver schreef:Concurreren heet dat
De trend is ook schoner en zuiniger, en dan kunnen zowel Audi als BMW een puntje zuigen aan de 5 cilinder diesel die Volvo levert.
Dat is ook concurreren.

Geplaatst: 14.08.2006 - 20:30
door bart simpson
Maurice Pierik schreef:
geestschrijver schreef:Concurreren heet dat
Inderdaad.
Waarom heeft Volvo de R-modellen? Is echt niet nodig in het verkeer.
Zolang Volvo streeft zich tussen de dure Duitse 3 en de grootvolume merken te begeven, zal Volvo (op afstand) het pk-geweld volgen.
En laten we eerlijk zijn: zoals de 340 Diesel was kan toch al láng niet meer ;)
Volvo heeft de R modellen nog wel ja, de toegevoegde waarde aan het totale programma staat daarentegen ook ter discussie, wat biedt een R meer dan een T5? en is hij de meerprijs wel waard? ik zie een R bij de volgende generatie V70 zomaar niet meer terugkomen.
Je hoeft toch niet met alles wat op de markt leverbaar is te concurerren?

Geplaatst: 14.08.2006 - 21:13
door vOlOv
bart simpson schreef:En daarom moet Volvo aan die gekkigheid ook maar meedoen?
Moeten is misschien wel precies het goede woord bart, willen is wat anders, ook Volvo zal toch de ander in de gaten moeten houden en is afhankelijk van de marktwerking. Ze bouwen auto's nou eenmaal niet omdat ze zo schoon zijn, dan kun je beter windmolens produceren of iets dergelijks. Ze bouwen ze volgens mij nog steeds om ze te verkopen, alleen (reden dat ik Volvo hoog heb), ze houden er gelukkig hun eigen filosofie op na. Als dat lukt met schonere diesels en daarbij de dikkere duitsers af te troeven, chapeau. Dat ligt natuurlijk aan ons consument.

Hmmm, bij nader inzien, die 335D is ineens minder aantrekkelijk :lol: