Pagina 2 van 2
Re: Fix voor het 12 volt accu probleem ;)
Geplaatst: 26.09.2016 - 16:42
door RoaldH
v60pih schreef:
Yep. Bij de V60 ook. Oplossing bij mij was om met een lager amperage te laden. Daardoor duurde het opladen langer en daarmee het laden van de 12V accu ook langer. Bij de V60 stopte het laden van de 12V accu nl. als de hybride acu vol was.
Klopt. Ik laad meestal op 6 of 8A.
Re: Fix voor het 12 volt accu probleem ;)
Geplaatst: 21.12.2016 - 23:20
door Autozoeker
Heb er een beetje ingelezen, volgens
http://www.volvoforums.org.uk/showthread.php?t=246192 ligt het aan "on-board charger" die aan de computer doorgeeft dat de auto nog aan het laden is. Maaruh de echte fix is dus software update.
Re: Fix voor het 12 volt accu probleem ;)
Geplaatst: 25.12.2016 - 10:19
door Kareltje1
Alle, vandaag mag ik mij tot de (on)gelukkigen rekenen.
Wil net vertrekken richting familiefeest, doet de auto niets meer, geen lampje of iets. Gans de nacht ingezeten om op te laden...
Ik krijg er mijn laadstekker ook niet uit.
Volvo gebeld, binnen half tot 1u komen ze. Hopelijk krijgen ze hem gestart...
Wel niet plezant.
Re: Fix voor het 12 volt accu probleem ;)
Geplaatst: 25.12.2016 - 10:56
door Autozoeker
Balen! als je haast heb kan je geloof ik accu even 5 mins loskoppelen.
Re: Fix voor het 12 volt accu probleem ;)
Geplaatst: 25.12.2016 - 11:47
door Kareltje1
depanneur is gekomen na 45 min., met de booster weer kunnen starten, batterij gaf wel maar 5V aan.
daarna afgezet en terug normaal kunnen starten.
hopelijk blijft het bij dit eenmalige.
Re: Fix voor het 12 volt accu probleem ;)
Geplaatst: 25.12.2016 - 11:59
door rsnhakan
Deze problemen waren er ook bij de introductie van de V60 PIH in 2013. Heeft aardig lang geduurd voordat het werd opgelost.
Re: Fix voor het 12 volt accu probleem ;)
Geplaatst: 10.01.2017 - 22:50
door Autozoeker
Op swede speed hebben ze meer info van dealers.
Schijnt met de november update te zijn geïntroduceerd. Zolang je elke dag 35km-50km rijdt merk je er niets van.
Bij minder zou je low charge waarschuwing krijgen.
verder zijn er nog 2 updates mbt low charge:
TJ 31220.1.4 Low Battery in Driver Information Module (issue date: 2016-05-16 / status date: 2016-12-06)
It basically mentioned that all software updates are required (at time of writing latest was May 9th 2016) and then to perform checks on battery and alternator etc.
It recommends capturing data and sending on to Volvo if no fault is found. It could what the dealer is referring to but it isn't tied to the latest update.
TJ 32162.1.0 Low battery State of Charge due to FMDM disturbance (issue date: 2016-12-20 / status date: 2016-12-20)
This is in reference to the Foot Movement Detection Module (FMDM), tailgate opener and the fact it is falsely triggered by outside radio frequencies (e.g. AM). Recommends upgrading software and if it still happens replacing the FMDM. The newer FMDMs apparently don't work with the older software.
Ik heb vrijdag afspraak voor werkzaamheden en software updaten. Ik twijfel nu of ik de software wel moet laten updaten
