Pagina 2 van 3
Geplaatst: 13.08.2006 - 21:02
door Pritchard
@bart simpson: geef je geen ongelijk hoor, maar niet alle belgen zijn zo...
Geplaatst: 13.08.2006 - 21:02
door NOS
ohja, net terug van vakantie, moet nog even wakker worden
Geplaatst: 13.08.2006 - 21:04
door bart simpson
Pritchard schreef:en de fabrieksgarantie die je verliest?
dat is ook zo, maar dat roetfilter schijnt met een kans van >80% zeker te verbranden als ik de Duitse onderzoekers mag geloven, en daar hebben ze net even meer ervaring als wij.
Geplaatst: 13.08.2006 - 21:07
door Pritchard
in mijn 2.0d zit geen roetfilter, kan ik dan met gerust hart tunen?
Geplaatst: 13.08.2006 - 21:09
door bart simpson
Pritchard schreef:in mijn 2.0d zit geen roetfilter, kan ik dan met gerust hart tunen?
Dat is aan uzelf, de mogelijke nadelen zijn al eens genoemd, en "gerust hart" en "tunen" in een zin is iets dat ik zomaar niet schrijven zal.
Geplaatst: 13.08.2006 - 21:17
door sanco
bart simpson schreef:Jaarlijks betalen wij (varierend per provincie) voor een D5 zo'n € 2.100,,--motorrijtuigenbelasting.
Wordt af en toe wat flauw over dat gehuilebalk van Belgen dat zo zielig zijn met hun inschrijftax aan de hand van vermogen.
Ik zal niet ontkennen dat we veel betalen, maar de MRB bedraagt voor een D5 zo'n 1200-1300 euro max/jr ipv 2100 (zal wel een typefoutje zijn)
Dat we daarnaast ca 10mille BPM en daarover nog BTW betalen bij aanschaf... ach ja.... 'k wou da'k inderdaad een D5 voor 30mille kon afhalen, dan ging ik vandaag nog.....
Voor de rest kan ik weinig zeggen over de keuze, ik heb zelf destijds proefgereden in de T5 (omdat de diesel nog niet beschikbaar was) en dat ging natuurlijk niet verkeerd. Kijk ik echter naar mijn 2.0 D, dan ben ik nog elke dag tevreden over de prestaties. Je hoeft niet veel andere auto;s voor te laten gaan. Je hebt heerlijk veel koppel en als je wilt kun je schakellui en ook nog redelijk zuinig rijden. (en wil je meer dan kun je inderdaad nog een chipje plaatsen) Als je zoals hier 1 keer de vaste lasten hebt betaald is het rijden van een paar extra km.s in verhouding minder prijzig. Neem in overweging voor de T5 een verbruik van 1 op 11 en voor de diesel 1 op 16 en dat bij een prijsverschil van 40 eurocent per liter... dan rij je In NL bij 25000km en rekening houdend met MRB van 700 vs 1250 toch echt al 1000 euro goedkoper met de diesel. bij 35000 is dit al opgelopen tot 2 mille. Het is dan ook puur of je het voor het echt snelle werk overhebt om voor de benzine te gaan. Nu wil ik ook niet ontkennen dat een 5 cil benzine daarnaast wel een "iets" betere loopcultuur :? heeft dan een 4.... en meer tot de verbeelding spreekt van de "sportieve" automobilist.
gewoon een flink stuk gaan proefrijden met beide auto's lijkt me het beste advies
Geplaatst: 13.08.2006 - 21:48
door Pritchard
@ sanco: zijn de volvo-concessiehouders open op zondag in holland?? :p
Geplaatst: 13.08.2006 - 22:22
door pimp
@sirius: Ik zal toch nog eens goed de prijzen van de d5 naast die van de t5 leggen. Wij wouden eerst ook een T5 kopen, maar de d5 is voor ons veel voordeliger(rijden de auto ook prive, niet zakelijk). Hebben nu een d5 edition II sport besteld met extra's ipv van een t5 summum. Bij ons lag het omslagpunt bij 9200 km/jaar, mede doordat de d5 als edition leverbaar is en de t5 niet. Moet wel zeggen dat ook de t5 een automaat was geworden, weet niet of jij voor automaat of handgeschakeld zou gaan, levert een iets anders beeld op.
We hebben met beide auto's verschillende keren gereden maar toch voor de diesel gekozen, rijdt super. Hadden echter nooit gedacht ook diesel te gaan rijden.
@bart simpson: 2100 euro wegenbelasting per jaar?????? :roll: ik hoop het niet.
Volgens mij max 1140 euro per jaar voor de d5 en 620 euro per jaar voor de t5 automaat. Het verschil van 520 euro per jaar is zo weg gereden met goedkopere diesel en veel beter verbruik.
Geplaatst: 13.08.2006 - 22:29
door bart simpson
had idd de 1 en de 2 omgedraait, stom...
Geplaatst: 15.08.2006 - 21:09
door newfh
bart simpson schreef:NOS schreef:2.0d chipje erin= zuinig op (bijna) t5 snelheid rijden
zou het niet doen met je roetfilter...
Die van mij, een V50 2.0D een zgn. Euro4 met PM-kat, heeft pas 20.000 km gereden en een week bij de dealer gebivakeerd alwaar is geconstateerd dat het roetfilter defect is......
Heb geen chipje.... , maar wel een hele fijne diesel, alhoewel.....:?
Heb een overmatige "dealerbezoek frequentie" geconstateerd de afgelopen tijd, dus hoop maar dat het nu allemaal weer voorbij is...... :razz:
Geplaatst: 15.08.2006 - 22:20
door Sirius
Dank tot zover; als het de volvo wordt, ga ik denk ik voor de T5.... beest van een machine. Ga morgen nog even bij de Ford-dealer langs voor de S-max T5.... wat vinden jullie van de S-max? We zijn met tweeen....
Geplaatst: 15.08.2006 - 22:28
door menjo
Neem dan zo'n Focus ST, zelfde motor, bespaart je heel wat geld en ziet er beter uit (hoewel zo'n Smax er voor een busje best goed uit ziet).
Geplaatst: 16.08.2006 - 19:43
door newfh
newfh schreef:bart simpson schreef:NOS schreef:2.0d chipje erin= zuinig op (bijna) t5 snelheid rijden
zou het niet doen met je roetfilter...
Die van mij, een V50 2.0D een zgn. Euro4 met PM-kat, heeft pas 20.000 km gereden en een week bij de dealer gebivakeerd alwaar is geconstateerd dat het roetfilter defect is......
Heb geen chipje.... , maar wel een hele fijne diesel, alhoewel.....:?
Heb een overmatige "dealerbezoek frequentie" geconstateerd de afgelopen tijd, dus hoop maar dat het nu allemaal weer voorbij is...... :razz:
Inmiddels vanochtend de auto bij de dealer omgeruild.
Blijkt klep van EGR te hebben opengestaan en deze heeft ervoor gezorgd dat de PM-kat (deeltjes- of roetfilter) verstopt is geraakt.
Gevolg: geen vermogen om dat uitlaatgassen niet weg kunnen.
Rijdt nu weer als in het begin, dus "lets hope it never comes back..." :roll:
Geplaatst: 16.08.2006 - 21:04
door NOS
Sirius schreef:wat vinden jullie van de S-max? We zijn met tweeen....
te groot
Geen lelijke bus
een bus moet niet 'snel' gaan
ga dan zo als menjo ook al zegt voor de focusst als je een ford wilt
Geplaatst: 01.10.2006 - 12:51
door Sirius
Hallo, de kogel is bijna door de kerk; de neiging gaat naar een t5; heerlijke roffel, gerafineerde motor. Benzineverbruik is hetzelfde als van mijn Focus; natuurlijk is het leuk zuiniger te rijden, maar plezier doet ook veel....
waar gaat het om? een v50 t5 momentum met communication line, bi-xenon, elektrisch inklapbare spiegels, dakspolier, off-black dala t-tec, sports interieur line en GEEN roofrails. Wordt tie alleen maar nog mooier van..
Nu nog de kleur. We hebben brilliant blue in gedachten; maar ik sprak iemand die de kleur blikkerig noemt. Wat vinden jullie bij een t5 passen? Nee , geen zwart of grijs; rij zelf al zeven jaar grijs en ben dat zat. Zwart en grijs zie je bovendien al zoveel. Het wordt dan of brilliant of barents blue; wat vinden jullie? Aanstaande zaterdag gaan we definitief bestellen.
Geplaatst: 01.10.2006 - 13:00
door Hans
Doe toch maar zwart metallic.........Verder gaat dit een heeeeeeeele mooie auto worden
Geplaatst: 01.10.2006 - 13:10
door Renkel
Als ik de brochure erbij pak dan vind ik Brilliant blue het mooist.
Dan krijg je dit>
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... =brilliant
En ik ging niet voor een Ford S maxx, als ik dan voor een Ford zou gaan dan een poster.
Geplaatst: 01.10.2006 - 13:21
door pimp
Wij hebben sinds een paar weken een v50 d5 in het brilliant blue, ik vind het echt een super sportieve kleur. Alleen nog maar positieve reacties gehad. We hebben alleen wel het sportpakket erbij besteld omdat mijn vader de zwarte delen(onderkant deuren, bumpers) niet mooi vond. Het maakt de auto nog dikker en sportiever.
Ik zou als ik jou was een paar dealers in de buurt af gaan en kijken wat voor kleuren ze hebben staan, zo hebben wij dat ook gedaan. Kleuren zien er in het echt vaak heel anders uit dan op het plaatje. Onze eerste keus was namelijk Maple red, deze kleur is heel mooi als het bewolkt weer is, maar in de zon was die opeens roest bruin. Gelukkig dat we de kleur in het echt gezien hebben, anders waren we minder blij geweest met onze keuze.
Veel succes met het kiezen van de juiste kleur.
Geplaatst: 01.10.2006 - 13:49
door Vv driver
Twijfel je over de kleur dan is dit de T5 in het zwart
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=8079
Geplaatst: 01.10.2006 - 14:16
door NOS
Passion red is ook leuk