Heb eindelijk een Xenon-kit besteld !! JOEHOE

Frumpy
5th Gear member

Wat een rompslomp voor lampen die af fabriek al prima licht afgeven, en bovendien heel mooi uitzien.
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

Frumpy schreef:Wat een rompslomp voor lampen die af fabriek al prima licht afgeven, en bovendien heel mooi uitzien.
Weer een hobbyist die wat zit te klooien en die het allemaal geen moer uitmaakt of het spul aan redelijke eisen voldoet.
Gelukkig rijdt hij niet hier.
Okke
4th Gear member

Hey Bart!

Wat zie ik...alweer een gezellige discussie aan het voeren ;-)
V40
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

Okke schreef:Hey Bart!

Wat zie ik...alweer een gezellige discussie aan het voeren ;-)
Heb ik ergens de plank misgeslagen dan?
olympus1
3rd Gear member

dus als volvo standaard met xenonlampen gaat afkomen, dan rijden julie ook nie meer met een volvo zeker ??? Allemaal problemen voor niets, zorg dat het goed gedaan is en dan is er toch geen probleem !! Jullie hebben nog niet gezien hoe het eruit ziet en jullie keuren het al af....
Ik zal er wel voor zorgen dat ik niemand verblind hoor ...Het gaat mij trouwens niet om de schoonheid anders had ik wel 8000K lichten genomen... en Xenon is beter dan standaard halogeen, er is niets aan te ontkennen dus ........ :evil:
Vovlo S80 bj 2000 AUT 2.5D 140pk
Full option
Leder interieur + houtinleg aan deuren en dash
Rti navigatie met cd's + telefoon
Hu-801
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

olympus1 schreef:dus als volvo standaard met xenonlampen gaat afkomen, dan rijden julie ook nie meer met een volvo zeker ??? Allemaal problemen voor niets, zorg dat het goed gedaan is en dan is er toch geen probleem !! Jullie hebben nog niet gezien hoe het eruit ziet en jullie keuren het al af....
Ik zal er wel voor zorgen dat ik niemand verblind hoor ...Het gaat mij trouwens niet om de schoonheid anders had ik wel 8000K lichten genomen... en Xenon is beter dan standaard halogeen, er is niets aan te ontkennen dus ........ :evil:
Zolang er geen automatische hoogteverstelling en koplampreiniging op zit voldoet het helemaal nergens aan, het is toevallig in die vorm niet expliciet verboden.
Std Xenon of achterafgeklooi is een groot verschil.
Okke
4th Gear member

bart simpson schreef:Heb ik ergens de plank misgeslagen dan?
Ik begrijp heel goed wat je bedoelt, en ook ik deel je mening dat verkeerd afgestelde/ onjuist ingebouwde xenon zeer hinderlijk is. Het is alleen de formulering waarvan ik denk...kan dat nou niet anders. Natuurlijk is het jouw mening, en jouw manier van doen, echter denk ik dat je het doel voorbij schiet.

Ik zou zeggen: geef gerust (dwingend) advies. Uitspraken als "gelukkig rijdt hij niet hier" vind ik een beetje jammer.

@olympus1: ik zou zeggen: heel veel plezier met het inbouwen...ik kan mij voorstellen dat het een hele leuke klus is. Ik vind het (mits juist ingebouwd ;-) mooi staan, en mischien geeft het meer lichtopbrengst. Laat alles goed controleren en afstellen als je klaar bent door professionele mensen die er ervaring mee hebben...en is aan te raden om meteen aan koplampsproeiers/ wissers te denken (je bent toch lekker bezig...). Succes!
V40
Gast

AlexV70 schreef:
olympus1 schreef:Whatever works... niet waar ????
Zie niet in waarom dit problemen zou geven... binnenkort komen alle auto al met xenon dus...
Wil eraan toevoegen dat de lichten dus wel fatsoenlijk moeten zijn afgesteld voor de andere weggebruikers.... maar voor de rest... :roll:
Gelukkig woon je in Belgie en ga alsjeblieft niet over de grens.
Je zal jou maar tegen komen met je verblindende verlichting door vuiligheid en/of net niet goed regelende hoogte verstelling.
Heb je dat boek ook gelezen? Alleen op de wereld! :(
Ik ben ook niet altijd eens met Bart en de wijze waarop, maar in deze..........
Gast

Mensen, daarom zitten we op een forum! We moeten onze eigen mening kunnen geven en een ieder doet dat op z'n eigen manier. Moet kunnen! Toch?
fluz
3rd Gear member

bart simpson,
Weer een hobbyist die wat zit te klooien en die het allemaal geen moer uitmaakt of het spul aan redelijke eisen voldoet.
Gelukkig rijdt hij niet hier.
Geweldig Bart, fijn dat je het weer duidelijk weet op te schrijven en die toegift maakt bij een 't zelfs bij de wat hardleerse types onder ons ook duidelijk. 8)
Tevens vind ik het prima om zo nu en dan ff te kunnen lachen!
Alles geschreven in politiek correct, geranium proof, ausländer fähig, lange tenen missend ABN is dodelijk :leftfighter1: saai.
V480-S60
Geartronic member

Oké,
Tot nog toe heb ik mij uit de discussie gehouden. Omdat ik die al vaker gevoerd heb. Maar nu toch maar een keer.
Wat jullie aan je auto verspijkeren door te verlagen, te tunen of wat dan ook moet je zelf weten. Soms vind ik het zelfs mooi.

Maar voor wat betreft Verlichting moet je niet gaan klooien met XENON. Wat dat betreft ben ik het volkomen, maar dan ook volkomen, met bart simpson eens. Als het niet origineel is, zonder de automatische hoogteverstelling en (hoge druk) koplampreiniging, is het FOUT!!!.

Het valt mij trouwens wel op dat de omgebouwde Golfjes en Hondaatjes het minder hebben.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
pieter007
5th Gear member
Contacteer:

wij hebben standaart xenon op onze s80

die hoogteverstelling , heeft dit te maken met de grote lichten ofzo ?
want als we de grote lichten inschakelen draaien de spiegels wat omhoog

hoge druk koplampreineging hebben we niet denk ik maar wel van die wisserrtjes erop met zo'n sproeiertje als de vooruit
mijn volvo: V50 2007 2.0D(black sapphire) /Amazon 1968 B20(hemelblauw)
pa zijn volvo's : s80 2006 2.4D /Amazon 1967 B20 & P1800E
BertjeB
3rd Gear member

V480-V40 schreef:Oké,
Tot nog toe heb ik mij uit de discussie gehouden. Omdat ik die al vaker gevoerd heb. Maar nu toch maar een keer.
Wat jullie aan je auto verspijkeren door te verlagen, te tunen of wat dan ook moet je zelf weten. Soms vind ik het zelfs mooi.

Maar voor wat betreft Verlichting moet je niet gaan klooien met XENON. Wat dat betreft ben ik het volkomen, maar dan ook volkomen, met bart simpson eens. Als het niet origineel is, zonder de automatische hoogteverstelling en (hoge druk) koplampreiniging, is het FOUT!!!.

Het valt mij trouwens wel op dat de omgebouwde Golfjes en Hondaatjes het minder hebben.
ben heel benieuwd waarom jij het wel goed vind dat mensen stukken plastic aan auto's schroeven en deze auto's vervolgens ook nog eens opvoeren(tunen) zodat het weggedrag en remgedrag(pk's/topsnelheid vs remvertraging) volkomen uitverhouding zijn, maar als iemand aan zijn/haar lampen zit dit FOUT!!! vind.
spoilers die het achteruitkijken totaal onmogelijk maken, absurd brede banden, verlagingssets, sportuitlaten.....en ga zo maar door, allemaal niet origineel en sommige vele malen gevaarlijker dan een setje imitatie xenon's.

dus vertel......

greetzzzzz Bert.
Nu:
Volvo S80 Dynamic D(ikke)5 uut 2002 204.000 km's op metis
in de couleur Black sapphire metallic.

Uitstapje:
VW Passat 1.9 TDI variant.

Vroegah:
S80 2.5D 1999 nautic blue pearl Limited edition.
340.000+ km's and not cruising anymore! R.I.P
V480-S60
Geartronic member

@BertjeB
Ik heb nergens gezegd dat ik die activiteiten goedkeur. Hoewel ook hier op het forum mensen rondlopen die hun auto op een verantwoorde manier van meer vermogen hebben voorzien. En met verantwoord bedoel ik ook aanpassing van de wegligging en remmerij.
Tupperware heb ik persoonlijk een grote hekel aan. Maar als het voldoet aan de eisen en de auto er niet door afgekeurd wordt, denk ik laat maar.

Als je ander postings van mij met betrekking tot achteraf Xenon hebt gelezen weet je waarom ik daar falikant tegen ben! Zoek maar met de zoekmode op xenon.

BTW Ik heb niets tegen standaard Xenon. Dat is volgens de regels aangebracht.
Eveneens heb ik niets tegen achteraf gemonteerde Xenon als dit door de dealer op een verantwoorde (lees fabrieksmatige) manier wordt aangebracht. Zie verhaal Paul bij hun V70.
VOLVO FOR LIFE

BertjeB
3rd Gear member

V480-V40 schreef: Wat jullie aan je auto verspijkeren door te verlagen, te tunen of wat dan ook moet je zelf weten. Soms vind ik het zelfs mooi.
wat bedoel je hier dan mee??
en waarom die xenon-lampen dan niet, ik zie er eigenlijk geen echt verschil tussen??(heb je andere stukken nog niet gelezen overigens, ga ik nog wel doen...)
Maar je bent het toch hopelijk wel met me eens dat het overgrote deel van de mensen die hun auto "tunen" het lekker laat bij een goedkope optische aanpassing aan hun auto ipv echt plaatwerk, katje er tussenuit, chippie erin, andere achterlichtjes, dikke velgjes met laagprofielbandjes, neon lamjes rondom, folie op het raampje, etc, etc.
vervolgens denken die mannetjes dat ze schumacher zelf zijn en gedragen zich daar ook naar op de openbare weg, met alle gevolgen van dien!!
Ik kom persoonlijk liever 10 keer een olympus1 op de weg tegen als 1 keer zo'n opgefokt-autoverklooiend-petjesverkeeromdragend-herrieschoppend-nepracertje!!
(die waarschijnlijk ook een nep xenon setje heeft ingebouwd!! :wink: :roll: )

overigens is dit geen flame ofzo, maar vind je gewoon dubbel en er zijn in mijn optiek ergere dingen...........!!

greetzzz bert.
Nu:

Uitstapje:

Vroegah:
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

Het aan "geen enkele eis voldoend" xenon kan andere weggebruikers verblinden en daardoor in gevaar bengen, wat iemand zichzelf door een gebrek van een in aanleg "gezond verstand" aandoet maakt mij niets uit, wat hij daarentegen een ander aan kan doen vind ik toch iets om (hier) even bij stil te staan.

Vaak is diegene die dit soort aanpassingen overweegt ook uitsluitend met zichzelf bezig en lijkt er "geen idee" van te hebben dat er anderen mogelijkerwijs last van zouden kunnen hebben.
Marcel
4th Gear member

Het enige waar ik op let is of de occasion die we willen kopen niet van zo'n dhz prutser geweest is. Of het nu om verlichting, radio of spoilers gaat, de auto wordt er niet beter van. Wat iedereen doet met zijn auto moeten ze allemaal zelf weten, zolang ik er geen last van heb is het prima. En van die goedkope achteraf xenon rommel heb ik meer dan eens last omdat ze me verblindend tegemoed komen.

Verder is een forum natuurlijk een goede plek om meningen te verzamelen en meningen te geven. Wellicht helpt het om een potentiële xenonkoper dieper in de buidel te gaan laten tasten voor een serieuze fabrieksset. Als ik het me goed kan herinneren is olympus 1 eerder ook op andere gedachten gebracht over zijn potentiële lexus lookalike S80 achterlichten aankoop.
Gr. Marcel
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

Zag recent een 300pk 2.4T met afbladderende immitatievelgen, een achteraf gemonteerd schuifdak en van dat nepxenon, wat een trieste Volvo.
Volvo for life
V480-S60
Geartronic member

BertjeB
Ik ben niet dubbel.
Maar ze mogen van mij doen wat ze zelf willen. Zolang de auto geen APK afkeur krijgt. Ik vind het alleen vaak zielig.
Maar zie de postings van bart simpson. Daaaaaar doel ik ook op.

En neon etc. Ook daar ben ik tegen (Is zelfs verboden net als achteraf (nep)Xenon). Ik vind het ook niet mooi.
VOLVO FOR LIFE

BertjeB
3rd Gear member

bart simpson schreef:Het aan "geen enkele eis voldoend" xenon kan andere weggebruikers verblinden en daardoor in gevaar bengen, wat iemand zichzelf door een gebrek van een in aanleg "gezond verstand" aandoet maakt mij niets uit, wat hij daarentegen een ander aan kan doen vind ik toch iets om (hier) even bij stil te staan.

Vaak is diegene die dit soort aanpassingen overweegt ook uitsluitend met zichzelf bezig en lijkt er "geen idee" van te hebben dat er anderen mogelijkerwijs last van zouden kunnen hebben.
heb je gelijk in, maar dat houd dus niet op bij imitatie xenon's zoals ik ook aan v480-v40 probeer uit te leggen,

echter is geen enkel systeem feilloos, statische of dynamische hoogteregeling op xenon, welke beiden zijn goedgekeurd, verschillen nogal in werking een statische hoogteregeling kan op de meeste wegen in nederland voor nogal wat overlast zorgen.
een dynamische hoogteregeling bevat weer sensoren die de inveringsverschillen tussen de voor en achteras meten en daarop de hoogte afregelen, een defecte sensor zorgt hier weer voor overlast.
halogeenlampen die door onwetende maar goedbedoelende mensen worden gewisseld kunnen ook verkeerd komen te staan.......
elk systeem heeft z'n problemen.

Ik persoonlijk vind het allemaal wel meevallen met dat verblinden(en ja, ik rij erg veel s'nachts en kom ook mijns inziens discutabel afgestelde xenon's tegen, om mensen met hele slimme opmerkingen voor te zijn :wink: )
maar goed dat is mijn mening.
echter op dit moment is er een gaatje in de wet die e.e.a. toelaat, en dan gebruiken mensen dat gaatje.
en ja ik zou verschrikkelijk pissed (understatement!!) zijn als iemand rondom mij iets gebeurd door toedoen van verkeerd afgestelde xenon's.
maar wat kan ik er aan doen?
autofabrikanten kunnen er wat aan doen, laat ze dit soort spullen voor redelijke bedragen op de markt brengen. wellicht kiezen dan meer mensen voor origineel ipv. imitatie.
verdienen ze daarop eens niet de hoofdprijs....... zal ze echt de kop niet kosten! :D :D

greetzzzzz Bert.
Nu:

Uitstapje:

Vroegah:
Plaats reactie

Terug naar “S80”