Pagina 2 van 2
Re: brandstof filter vervangen
Geplaatst: 17.05.2016 - 09:56
door edraket
ok, helder. Overigens is mijn stelling dat als het niet per sé nodig is een leiding niet afgeklemd moet worden. Alles wat je vervormd wordt zwakker. Neem een remleiding, die gaan toch vaak intern stuk (vervormen) als je deze afknelt. Niet direct, maar vaak komen de problemen later. Heb al een paar keer een remleiding moeten vervangen die intern dicht zat, wat uiterlijk niet zoveel aan te zien.
Het brandstof filter kan vervangen worden zonder klem, mits de tank niet te vol is. Ik zelf geef daar de voorkeur aan.
Re: brandstof filter vervangen
Geplaatst: 17.05.2016 - 21:09
door De Don
Zeer juist,je kunt ook niet voorzichtig genoeg zijn vooral niet met remleidingen en dergelijke.
Nu moet ik toegeven dat ik nog niet opgelet heb hoe dik een brandstofleiding van een V70 is,maar bij mijn SEC is het nog een behoorlijke slang die vanaf de tank naar de pomp gaat.
Hieronder een foto,links in de hoek aangegeven met een rood pijltje:
Re: brandstof filter vervangen
Geplaatst: 18.05.2016 - 11:54
door edraket
Ah, nu snap ik hem, dat is zo'n heel dikke slang. Daar heeft de ommanteling meer de functie om te beschermen tegen doorslijten. Een staal omwonden remleiding bijvoorbeeld geeft de binnenste leiding echt steun, en die zou ik zeker niet afknellen. Die mantel is ook veel stijver en veert ook niet zomaar terug.
Is dat een 560 SEC? Doe eens een foto daarvan!
Re: brandstof filter vervangen
Geplaatst: 18.05.2016 - 18:46
door De Don
Ed het is een bescheiden 380 SEC,maar ook de kleinste V8 doet het prima en misschien wordt het ooit een 560.
Ik heb namelijk een 560 Ruf blok in de motorbok hangen wachtend op revisie,voor de kenners dit is dus de 300PK versie zonder katalysator.
De versnellingsbak ligt ernaast evenals het spaghettispruitstuk met de bijbehorende uitlaatpijpen,het spruitstuk is een absolute must om de 300PK + eruit te halen.
De sec:
Re: brandstof filter vervangen
Geplaatst: 18.05.2016 - 20:23
door edraket
Gaaf ding, lange tijd not done geweest, maar wat mij betreft kan hij inmiddels weer. Wel jammer van die velgen, vindt ik niet echt mooi bij de auto passen. Net iets te breed om de auto nog gedistingeerd over te laten komen.
Nooit geweten dat RUF ook aan Mercedes heeft gewerkt. Alleen het blok, of hebben ze ook een Mercedes model geadopteerd zoals ze bij Porsche deden.
Re: brandstof filter vervangen
Geplaatst: 18.05.2016 - 21:35
door De Don
RÜF heeft dan ook niets met het merk RUF dat jij bedoeld te maken:
(Rückrüstfahrzeug: katalysator ombouw mogelijk)
In oktober 1985 kwam ook een M117 beschikbaar met een cilinderinhoud van 5547cc. Deze M117 E56 had ten opzichte van de M117 E50 een verlengde slag. De prestaties namen navenant toe. De motor werd niet alleen geleverd als KAT of RÜF maar ook als zogenaamde ECE-versie. ECE betekende dat werd voldaan aan de Europese emissie-eisen maar dat de motor niet geschikt was voor inbouw van een katalysator achteraf. De ECE-versie was alleen leverbaar in de topmodellen 560 SEL en 560 SEC. De ECE-motor had een compressieverhouding van 10 : 1 en een vermogen van 220 kW (300 pk).
Het verschil tussen de RÜF en ECE is dus: Bij de RÜF versie kon achteraf een katalysator ingebouwd worden,de ECE voldeed aan de Europese emissie eisen maar er kon achteraf geen katalysator ingebouwd worden.
En de velgen die er nu onder zitten zijn de originele door Penta gefabriceerde AMG velgen,en die hoorde breed te zijn,ik heb een set in 8j voor en 9j achter,en die zijn behoorlijk zeldzaam (en zeldzaam duur)
Dit zijn de AMG velgen uit de jaren 70/80 en passen dus ook in de tijdsgeest van de auto.