Pagina 2 van 2
Re: Dubbele pijpen
Geplaatst: 29.04.2016 - 20:30
door snorremans
Bij mij is het geluid niet veranderd, is ook dezelfde uitlaatdemper alleen een tweede pijpje aangemaakt.
Ligt er aan hoe handig je bent maar ik heb de ingreep zelf gedaan ( al twee keer ) bij de eerste keer kon ik geen RVS bocht kopen ( jaar of 4 á 5 geleden ) en heb ik het met een ijzeren uitlaat bocht gedaan, deze was inmiddels door geroest net naast de las.
Nu heb ik een bocht van RVS en met RVS draad gelast.
Re: Dubbele pijpen
Geplaatst: 29.04.2016 - 21:06
door snorremans
m-kliko schreef:
Ow sorry, niet helemaal duidelijk.
Ik bedoelde de originele post van de C70.
Maar wel bedankt voor je reactie.
Maar nu we het toch over die Heico hebben:
Hoe erg is het geluid als je 120km/h rijdt? Heb je dan niet de hele tijd een brom?
Wat eigenlijk graag zou willen is dat wanneer ik het gas in trap dat ik kabaal heb, en wanneer ik rustig een constante snelheid rijd dat hij gewoon netjes is.
Ik wil niet urenlang op de snelweg toeren met gebrom, dat lijkt mij erg onprettig!
Zelf zit ik ook te denken aan een klep in de uitlaat, dan kun je het zelf selecteren. Maarja, dat is oplossing die een stuk duurder is...
Moet je deze
http://link.marktplaats.nl/m1046054981 er tussen zetten, herrie op verzoek

Re: Dubbele pijpen
Geplaatst: 29.04.2016 - 22:35
door hvt
snorremans schreef:
Bij mij is het geluid niet veranderd, is ook dezelfde uitlaatdemper alleen een tweede pijpje aangemaakt.
Ligt er aan hoe handig je bent maar ik heb de ingreep zelf gedaan ( al twee keer ) bij de eerste keer kon ik geen RVS bocht kopen ( jaar of 4 á 5 geleden ) en heb ik het met een ijzeren uitlaat bocht gedaan, deze was inmiddels door geroest net naast de las.
Nu heb ik een bocht van RVS en met RVS draad gelast.
Nu ben ik wel benieuwd naar een foto hoe het er van onderen uitziet.
Vindt het wel ontzettend mooi twee uitlaten, een symmetrische achterkant.
Re: Dubbele pijpen
Geplaatst: 30.04.2016 - 00:20
door Marcnij
BasG schreef:
Vandaag iets laten doen wat ik al langer wilde: dubbele uitlaatpijpen. Ik vond de achterkant van onze C70 altijd wat kaal met die weggestopte uitlaat. Wilde wel dichtbij het origineel blijven, dus dubbele zichtbare pijpen ala T5 laten maken. Was eigenlijk best wel simpel; vreemd genoeg heeft de standaard einddemper ook links een aansluiting voor een eindpijp, die afgedopt is. Deze is opengemaakt en aan beide kanten een RVS bocht met eindstukken gemonteerd. Ze hebben keurige uitsparingen in het grijze kunststof van de achterbumper gemaakt. Je hebt keus uit enorm veel eindstukken, in goed overleg voor ovale gekozen in hetzelfde formaat als de T5. Ben zeer tevreden met het resultaat!
Ziet er netjes uit, net origineel.
Het maakt de achterzijde van de C70 wel af, vind ik.
Re: Dubbele pijpen
Geplaatst: 30.04.2016 - 08:18
door Geitenbek
Mooi gedaan!
Re: Dubbele pijpen
Geplaatst: 30.04.2016 - 12:53
door BasG
hvt schreef:
snorremans schreef:
Bij mij is het geluid niet veranderd, is ook dezelfde uitlaatdemper alleen een tweede pijpje aangemaakt.
Ligt er aan hoe handig je bent maar ik heb de ingreep zelf gedaan ( al twee keer ) bij de eerste keer kon ik geen RVS bocht kopen ( jaar of 4 á 5 geleden ) en heb ik het met een ijzeren uitlaat bocht gedaan, deze was inmiddels door geroest net naast de las.
Nu heb ik een bocht van RVS en met RVS draad gelast.
Nu ben ik wel benieuwd naar een foto hoe het er van onderen uitziet.
Vindt het wel ontzettend mooi twee uitlaten, een symmetrische achterkant.
Zo dus....
Re: Dubbele pijpen
Geplaatst: 30.04.2016 - 19:41
door MartijnAbel
BasG schreef:
MartijnAbel schreef:
Nice! Dat moet ik ook maar hebben onder de V50 T5. Die. Rottige scheve pijpjes lijken nergens naar :p
Kan in 't hoge noorden Martijn, hoef jij niet ver te rijden....
Nice, zal maar eens informeren wat een volledige catback in 3" kost. Ik denk dat de broek me er van af zakt :p
Re: Dubbele pijpen
Geplaatst: 02.05.2016 - 08:24
door m-kliko
Bedankt voor de reacties.
Cut-out met een klep is idd ook wel de mooiste optie denk ik gezien je niet altijd met herrie wilt rijden.

Het liefst zou ik dan via de klep alsnog de uitlaatgassen via dezelfde uitlaat naar achteren willen hebben, geen idee of dat past/mogelijk is en hoeveel duurder dat zou zijn...
Zo'n cutout met een uitlaateinde onder de auto vind ik toch minder chique op de een of andere manier. Maar misschien ben ik aan het mierenneuken.
Maar eens hard gaan sparen en dan kijken wat die optie gaat kosten...

Re: Dubbele pijpen
Geplaatst: 02.05.2016 - 18:35
door snorremans
m-kliko schreef:
Bedankt voor de reacties.
Cut-out met een klep is idd ook wel de mooiste optie denk ik gezien je niet altijd met herrie wilt rijden.

Het liefst zou ik dan via de klep alsnog de uitlaatgassen via dezelfde uitlaat naar achteren willen hebben, geen idee of dat past/mogelijk
meestal word de Cut-out net voor de achterdemper gemonteerd, dus al bijna achter de autois en hoeveel duurder dat zou zijn...
Dat zal niet gaan, als de uitlaatgassen ook weer door dezelfde DEMPER weer naar buiten moeten, heb je geen herrie meer
Zo'n cutout met een uitlaateinde onder de auto vind ik toch minder chique op de een of andere manier. Maar misschien ben ik aan het mierenneuken.
Met zo'n groot gat is het geen mierenn..... meer
Maar eens hard gaan sparen en dan kijken wat die optie gaat kosten...
In het rood

Re: Dubbele pijpen
Geplaatst: 18.06.2016 - 22:03
door gose91
Vraagje aan degenen die de tweede "afgedopte" uitgang hebben laten openen: is dit wel een uitgang? Ik heb eerder geïnformeerd bij een RVS boer, nog voor ik dit topic las, maar die dacht niet dat dit een uitgang is. Eerder een uit de kluiten gewassen ophangbeugel. Er werd ook gewaarschuwd dat het nog wel eens een kabaal kon maken als die uitgang helemaal open gemaakt werd. Wat in dit topic omschreven wordt, het geluid is lager in de lage toeren maar op hoge snelheid nauwelijks te horen, is precies waar ik naar op zoek ben. Alleen wil ik wel uit beide pijpjes een wolkje krijgen, niet het sjonnietuning alleen maar voor het mooi.
Gaat hier om een S40 2005 2.4i.
Re: Dubbele pijpen
Geplaatst: 18.06.2016 - 22:50
door BasG
gose91 schreef:
Vraagje aan degenen die de tweede "afgedopte" uitgang hebben laten openen: is dit wel een uitgang? Ik heb eerder geïnformeerd bij een RVS boer, nog voor ik dit topic las, maar die dacht niet dat dit een uitgang is. Eerder een uit de kluiten gewassen ophangbeugel. Er werd ook gewaarschuwd dat het nog wel eens een kabaal kon maken als die uitgang helemaal open gemaakt werd. Wat in dit topic omschreven wordt, het geluid is lager in de lage toeren maar op hoge snelheid nauwelijks te horen, is precies waar ik naar op zoek ben. Alleen wil ik wel uit beide pijpjes een wolkje krijgen, niet het sjonnietuning alleen maar voor het mooi.
Gaat hier om een S40 2005 2.4i.
Gose91 bij mij hebben ze de linkeropening opengeflext en daarop een bocht gelast. Perfect resultaat, zie hierboven. Zeker niet teveel lawaai, precies goed!
Re: Dubbele pijpen
Geplaatst: 19.06.2016 - 09:19
door gose91
Ik zal mijn eennalaatste zin nog even toelichten. Wat ik sneu vind aan uitlaat tuning wil ik niet op mijn eigen bolide hebben.
Op een Seat Ibiza achtige was in koud winterweer de ene pijp wild aan het stomen, de andere hing er voor het mooi bij. Als er dan toch twee pijpen onder hangen, moeten ze allebei ook wat "doen". Maar zoals ik van jou begrijp, zit er links op de demper echt een afgedopte uitgang en verandert het geluid slechts een beetje (maar wel de goede kant op) als deze wordt opengemaakt.
Het andere sneue vind ik als een enorm sierstuk is gemonteerd, maar door erin te schijnen zie je dat het een lief formaat buisje is. Vooral SUVs met mueslimotoren hebben dat nog wel eens. Dat probleem hebben wij met die stortpijp van de 2.4 dan niet

Re: Dubbele pijpen
Geplaatst: 19.06.2016 - 10:38
door BasG
Gosse,
Blijkbaar ben ik nog niet duidelijk genoeg. De linker uitgang is inderdaad afgedopt, maar als je deze openflext is t'ie open, dus ja, beide pijpen "roken" dan zoals jij dat wilt. Toch wel redelijk duidelijk op de foto's te zien dacht ik.
Re: Dubbele pijpen
Geplaatst: 19.06.2016 - 11:24
door Msuidgeest
Ik werd nieuwsgierig en ben even in mijn eigen uitlaten gaan kijken. Links en rechts zijn het echte uitlaten met er direct voor een demper met dubbele uitgang. Diameter binnenkant is 6 cm en daarin, goed kijken, een RVS-pijpje van 4 cm dat direct uit de demper komt.
Ik wist het ook niet.
Re: Dubbele pijpen
Geplaatst: 19.06.2016 - 11:32
door gose91
BasG schreef:
Gosse,
Blijkbaar ben ik nog niet duidelijk genoeg. De linker uitgang is inderdaad afgedopt, maar als je deze openflext is t'ie open, dus ja, beide pijpen "roken" dan zoals jij dat wilt. Toch wel redelijk duidelijk op de foto's te zien dacht ik.
Op de foto's zie ik een stukje pijp aan dat uiteinde gelast. Dan kan het nog zijn dat in het huis van de demper alsnog een schot naar die uitgang is. Maar dat is dus niet zo en daarmee zijn mijn vragen beantwoord. Bedankt!
En "Msuidgeest", dit vind ik nog prima hoor. Het ging mij meer om de sierstukken van 10cm breed waar direct een pijp van 3cm in zichtbaar is. Ik had het niet hoeven noemen want echt relevant is het hier niet.
Re: Dubbele pijpen
Geplaatst: 19.06.2016 - 11:40
door Msuidgeest
Niks aan de hand hoor. Door sommige discussies word ik juist een beetje nieuwsgierig om te zien hoe het er eigenlijk bij ons uitziet. Elk merk heeft zo zijn ideeën over hoe een auto gemaakt dient te worden.
Re: Dubbele pijpen
Geplaatst: 19.06.2016 - 12:16
door parkstad
http://maxiperformance.nl/wp-content/up ... 30x772.jpg
ik heb het zo laten maken originelen demper er onder uit, vanaf de roetfilter vernieuwd met 2 achter dempers alles rvs
ik heb geen binding met dit bedrijf....en is niet bedoeld om reclame te maken
Groet Parkstad
Re: Dubbele pijpen
Geplaatst: 19.06.2016 - 19:32
door gose91
Alleen het pijpwerk begint wat krokant te worden. Zolang dat niet doorgeroest is, zit het mij prima. De einddemper is nog zo goed, dat ik het echt zonde vind om die er onder vandaan te rossen en er nog een paar honderd euro tegenaan te smijten. Ging het jou ook echt om het geluid, parkstad? En zo ja, wat is het geworden? De looks zijn alvast zeer zeer geslaagd!
Re: Dubbele pijpen
Geplaatst: 19.06.2016 - 22:35
door Fredraket
Msuidgeest schreef:
Ik werd nieuwsgierig en ben even in mijn eigen uitlaten gaan kijken. Links en rechts zijn het echte uitlaten met er direct voor een demper met dubbele uitgang. Diameter binnenkant is 6 cm en daarin, goed kijken, een RVS-pijpje van 4 cm dat direct uit de demper komt.
Ik wist het ook niet.
Dit gaat nog.
Als je kijkt bij de D4; D5 en D6 motoren bijvoorbeeld met de mooie trapeziumvormige geïntegreerde uitlaatsierstukken links en rechts, dan zie je daarachter ook een tam ovaal buisje zitten. Wel functioneel aan beide kanten trouwens, dat dan weer wel. Dus ook de 2 rookpluimpjes als het koud is
Het is inderdaad een beetje sneu als je twee uitlaten denkt te zien er doet er maar eentje mee. Heb ik overigens ook wel eens gezien bij dubbele pijpen aan één kant..... Ziet er ook niet uit.
Re: Dubbele pijpen
Geplaatst: 20.06.2016 - 07:18
door parkstad
gose91 schreef:
Alleen het pijpwerk begint wat krokant te worden. Zolang dat niet doorgeroest is, zit het mij prima. De einddemper is nog zo goed, dat ik het echt zonde vind om die er onder vandaan te rossen en er nog een paar honderd euro tegenaan te smijten. Ging het jou ook echt om het geluid, parkstad? En zo ja, wat is het geworden? De looks zijn alvast zeer zeer geslaagd!
Het ging mij op de 1e plaats om de optische uitstraling en een mooier vol geluid,
kan ik iedereen aanraden
(er zijn maar een paar professionelen bedrijven die sport uitlaten maken zonder herrie)
en 2 uitlaten waarvan 1 nep hoef ik niet, dan rij je ook voor paal.