Volvo V50 T5 Kinetic of BMW 320i executive?

Geleverd vanaf 2003
mcwk
1st Gear member
Berichten: 45
Lid geworden op: 17.03.2006 - 10:48

Een lastige hoor. Zou misschien zelf nog voor een 2.4i summum gaan( vond zelf de T5 ook tegenvallen). Dan heb je alles een meer luxe dan de Beemer.
Persoonlijk vind ik dat Bmw´s schreeuwen om zescilinders. Het zijn mooie uitgebalanceerde auto´s (beter dan volvo) maar onder de 200pk merk je daar zeer weinig van. Heb zelf een 330ci gehad en mis ´m nog steeds. Super motor. Vergeet al die onzin over ´dat heb je niet nodig´ en je mag toch niet hard rijden´ vermogen is heerlijk en niets zo erg als een "under powered" auto. Dat is toch wel het gevoel dat me bij een 320 bekruipt. Ga maar eens voor de gein in een 330 rijden, je weet niet wat er gebeurt. Alles klopt maar daar betaal je dan ook voor.
Maar kortom het zijn wel behoorlijk verschillende auto´s maar eerlijk is eerlijk ik zou zelf graag weer een 330 of 530 touring willen rijden maar je praat over het dubbele qua aanschaf en dat gaat op dit moment niet lukken. Maar lag de keus op een 320 zou ik toch voor de volvo gaan.....of niet....
V50 2.4i Momentum/Titanium Grey/Winter Line/Estate Line/17"; Sculptor &
V50 2.4 Edition 2 tuned by Rica/Brilliant blue/Season line/Sculptor
newfh
2nd Gear member
Berichten: 225
Lid geworden op: 14.12.2005 - 18:46

+++t blijft behelpen+++ schreef:Ik zeg het hier wel:
De BMW..
De V50 kan daar echt niet aan tippen.

vanaf de V70, en een paar S60's is Volvo echt goed, daaronder:
You wouldn't stand a chance..

Als rijdersauto stelt de V50 T5 echt teleur.
Zelfs een Subaru maakt er gehakt van.
afwerking is soms zelfs "flimsy". kijk maar in de ventialtie openingen van het dashbord naar de deur.
Mcht ik de keuze ooit krijgen:

V70 D5


maar dat is iets heel anders....

Jajaja, het is ook maar net wat je gewend bent.... :lol: :lol:
V50 2.0D, Black Sapphire, 17"; Sculptors, 16"; Clava's voor de winter, High performance sound, VDO Arrow navigatie, Achterspoiler.
Gebruikersavatar
+++t blijft behelpen+++
6th Gear member
Berichten: 2796
Lid geworden op: 19.09.2004 - 21:20
Locatie: Oz
Contacteer:

Ik ben achterwielaandrijving gewend, en een goede afwerking.
Dus geen rond gat aan de zijkant van mijn hardplastic dashbord om er lucht door te laten...

tuurlijk Volvo imago is veel beter. maar als je twijfelt over Munchen of Godinnenburg.
dan maak je dat geen fuck uit.
ik zou voor Godinnenburg gaan, maar dan wel een met aandrijving aan de juiste kant...

(wat maakt mijn opmerking lekker veel los hè, daar ga ik gewoon maar mee door denk ik)
:bday:
'90 740 Turbo+ intercooler estate 192 BHP 290NM
'17 V60 D2 Nordic(+) 120pk 6-traps Geartronic PowerBlue
'89 740 Turbo intercooler sedan 5 bak 200 PK MBC
'84 244 DL Sedan 4 bak B200K bijna geen PK's, restauratie object'
'04 C70 2.0T 20V 165 PK Cabriolet Titanium Grey
'88 740 Turbo intercooler estate automaat 165 PK
'95 850 2.5 20V Sedan Automaat Alter 2 595.000 km
'93 850 GLE 2.5 10 V Sedan Automaat 479.000 km Alter 1
'86 780 V6 coupe 170 PK beige metallic
newfh
2nd Gear member
Berichten: 225
Lid geworden op: 14.12.2005 - 18:46

Dit nog ter illustratie:
Dan is er natuurlijk ook wel iets mogelijk.......

Kwartaalwinst BMW stijgt 81 procent
Uitgegeven op woensdag 03 mei 2006 om 10:32:14, bijgewerkt om 10:37:31

(Novum/Betten) - BMW heeft in het eerste kwartaal van 2006 een nettowinst behaald van EUR 948 miljoen. Een jaar eerder bedroeg de winst nog EUR 525 miljoen. De toename met 81% komt voort uit goede verkopen en een bate van EUR 375 miljoen uit verkoop van een belang in Rolls-Royce.


Analisten gepolst door Bloomberg hadden gemiddeld voor Bayerische Motoren Werke een winst verwacht van EUR 901 miljoen. De omzet belandde in het eerste kwartaal op EUR 11,62 miljard, tegen een analistenconsensus van EUR 11,8 miljard. De omzetstijging bedroeg op jaarbasis 12%.

De winst voor belastingen van BMW nam toe van EUR 822 miljoen tot EUR 1.296 miljoen in de verslagperiode. Analisten becijferden een winst voor belasting van circa EUR 1.210 miljoen. Exclusief de bate bedroeg de stijging 12,0%.

BMW houdt vast aan de verwachting dat de winst voor belasting dit jaar zal stijgen tot EUR 4 miljard, een toename van 22% ten opzichte van de EUR 3,29 miljard die werd behaald in 2005.


[Copyright 2006, Novum]


....en het illustreert dus ook dat je voor een BMW teveel betaald...
V50 2.0D, Black Sapphire, 17"; Sculptors, 16"; Clava's voor de winter, High performance sound, VDO Arrow navigatie, Achterspoiler.
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

newfh schreef:....en het illustreert dus ook dat je voor een BMW teveel betaald...
Had je ook iets nieuws te melden? :wink:
Barry (Grillmeister)
5th Gear member
Berichten: 1420
Lid geworden op: 01.08.2006 - 23:53
Locatie: Den Haag

Eigenlijk moet je eerst eens kijken wat je met je auto wilt gaan doen.

BMW rijd zonder meer heerlijk zowel kwa wegligging als motorisch, zeker de zes cylinders( om nog maar te zwijgen van de 12 cylinders op de 7 serie) echter gaat het hier om een 4 pitter.

We hebben bij ons ook een aantal BMW's een paar van het vorige type met de 6 cylinders rondrijden en ook een nieuwe 320(sedan) deze vind ik er eigenlijk niet echt uitspringen met nep aluminium delen etc, als de bijtelling en het "foute" imago je niet uit maakt en je hebt de ruimte niet nodig is de BMW verder wel een fijne optie.

Ik zelf zou kiezen voor de ruimte en onbetwiste degelijkheid van Volvo en als de T5 tegenvalt kijk je toch gewoon naar een motor die je wel bevalt.

Sterkte met kiezen

P.s. mocht het om een 330 of 530 touring gaan als tegenhanger was de keuze voor mij wel veel moeilijker.....
Gebruikersavatar
Paul
Geartronic member
Berichten: 33123
Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38

Ik zou ook kijken dan naar een A3 Sportsbag die 2.0T met ook iets van 210pk en full option. Kwam er net één tegen op de A13, toch wel gaaf ding hoor!
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
Gebruikersavatar
+++t blijft behelpen+++
6th Gear member
Berichten: 2796
Lid geworden op: 19.09.2004 - 21:20
Locatie: Oz
Contacteer:

Tiens, als je een "golf Special " concurrentie vindt ben je mij kwijt.
Je wil toch beter? niet minder?
'90 740 Turbo+ intercooler estate 192 BHP 290NM
'17 V60 D2 Nordic(+) 120pk 6-traps Geartronic PowerBlue
'89 740 Turbo intercooler sedan 5 bak 200 PK MBC
'84 244 DL Sedan 4 bak B200K bijna geen PK's, restauratie object'
'04 C70 2.0T 20V 165 PK Cabriolet Titanium Grey
'88 740 Turbo intercooler estate automaat 165 PK
'95 850 2.5 20V Sedan Automaat Alter 2 595.000 km
'93 850 GLE 2.5 10 V Sedan Automaat 479.000 km Alter 1
'86 780 V6 coupe 170 PK beige metallic
Gebruikersavatar
Paul
Geartronic member
Berichten: 33123
Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38

wie is Tiens?
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
Gebruikersavatar
Peter
7th Gear member
Berichten: 7677
Lid geworden op: 21.08.2005 - 08:37
Locatie: landgraaf
Contacteer:

:D
Zweuds. V50 2.4i, my 2006, estate-line, spijltjesgrill, sagitta's, sunblinds, dakspoiler, high performance audio
 Mijn Flickr foto's
Gebruikersavatar
+++t blijft behelpen+++
6th Gear member
Berichten: 2796
Lid geworden op: 19.09.2004 - 21:20
Locatie: Oz
Contacteer:

Cultuur barbaar

ga gauw BMW rijden!
:lol:
'90 740 Turbo+ intercooler estate 192 BHP 290NM
'17 V60 D2 Nordic(+) 120pk 6-traps Geartronic PowerBlue
'89 740 Turbo intercooler sedan 5 bak 200 PK MBC
'84 244 DL Sedan 4 bak B200K bijna geen PK's, restauratie object'
'04 C70 2.0T 20V 165 PK Cabriolet Titanium Grey
'88 740 Turbo intercooler estate automaat 165 PK
'95 850 2.5 20V Sedan Automaat Alter 2 595.000 km
'93 850 GLE 2.5 10 V Sedan Automaat 479.000 km Alter 1
'86 780 V6 coupe 170 PK beige metallic
Gebruikersavatar
Peter
7th Gear member
Berichten: 7677
Lid geworden op: 21.08.2005 - 08:37
Locatie: landgraaf
Contacteer:

Ben inmiddels wel benieuwd wat er met onze wijze en ook minder wijze adviezen gedaan is. Gaarne update DJF3.
Zweuds. V50 2.4i, my 2006, estate-line, spijltjesgrill, sagitta's, sunblinds, dakspoiler, high performance audio
 Mijn Flickr foto's
Barry (Grillmeister)
5th Gear member
Berichten: 1420
Lid geworden op: 01.08.2006 - 23:53
Locatie: Den Haag

Ja precies dan krijg je van ons een gratis STAY(VOLVO) or GO(bmw) advies!!!
:BIG:

Groet Barry
Kennissen maken meer macht dan kennis.....
V40 2.0 16V 1996
Chrysler Voyager 2.4i-16V-SE-LX-MT 2001
Volvo 940 estate 2.3 gl
Gebruikersavatar
drowel
5th Gear member
Berichten: 1906
Lid geworden op: 19.03.2006 - 20:08

Ik moet zeggen, staat hier ook een V50 T5 voor de deur, en met het weggedrag is niks mis. Ik zou hem je zo aanraden. Prima auto, rijd rustig als je het wilt. Maar je hebt altijd dat extra vermogen om eens lekker door te trappen. wat mij betreft een top-auto.
Gebruikersavatar
drowel
5th Gear member
Berichten: 1906
Lid geworden op: 19.03.2006 - 20:08

En, dan natuurlijk de cijfers.

V50:
Top: 240 KM/h
0-100: 6,9 sec
Koppel: 320 bij 1500 toeren.


320I:
Top: 220KM/h
0-100: 9,0 sec
Koppel: 200 bij 3600 toeren.

Als je de cijfers moet geloven, lijkt de Prijs/kwaliteits verhouding DUIDELIJK in het vordeel van de v50.
Gebruikersavatar
rhs60
2nd Gear member
Berichten: 58
Lid geworden op: 13.06.2006 - 12:14
Locatie: Rijsbergen (N.Br.)

Toevallig stond was ik vanmorgen met mijn andere auto bij de garage en daar stond een redelijk nieuwe BMW 320.

Even gebabbeld met de eigenaar en die gaf zelf toe dat de oude 6-cylinder BMW motor toch wel lekkerder reed en klonk. Blijkbaar kon BMW die motoren niet meer aan de milieu eisen aanpassen en is er daarom gekozen voor een 4 cylinder.

Verder wel een mooie auto, al vind ik de achterkant iets minder.
Brandweer rode S60, 140 pk, op LPG
Taeke
1st Gear member
Berichten: 49
Lid geworden op: 29.01.2006 - 23:32
Locatie: Den Haag

Ik heb wel een proefgereden met de 320i en dat viel qua prestaties behoorlijk tegen. Die motor doet gewoon geen recht aan de uitstekende rijeigenschappen van de 3-serie.

Ik zou zonder meer voor de V50 T5 gaan, vooral de baas de brandstof betaalt. :wink:
Gebruikersavatar
Maurice Pierik
4th Gear member
Berichten: 843
Lid geworden op: 15.06.2006 - 18:24
Locatie: Helmond

edraket schreef:BMW's rijden echt geweldig, beter dan Volvo. De rijeigenschappen zijn gewoon beter uitgebalanceerd. Ik vind het imago van BMW echter volledig fout, en dat is alleen al een reden dat je mij er niet in zult zien.

Een V50 T5 is helemaal niet zo'n rijdersauto, en de prestaties vallen behoorlijk tegen. Het is geen T5 zoals in de S60, maar gebaseerd op de 2.5T (de low-pressure variant). Bovendien is de roffel van de vijfpitter nauwelijks hoorbaar. Het zou me niets verbazen als de 3 serie net zo vlot aanvoelt als de T5. Houd me wel ten goede: ik heb niet in de 320 gereden, wel in de T5.

Ik zou gewoon met beiden een ritje gaan maken en dat de doorslag laten geven.
Beetje bijzondere opmerking. Een T5 lijkt me in vergelijking met een BMW 320i echt niet zo'n armoedig schepsel. En da's eigenlijk al een fors understatement: die BMW is zwaarder en heeft duidelijk minder vermogen en koppel.

BMW's doorgans erg fijn. Je kunt er languit in liggen. Ik kan alleen niet wennen aan de achteruit zo vlak naast de 1e versnelling zit. Een ander mindere eigenschap is dat die BMW een netvliesverbrijzelende verschijning is.

Qua wegligging kan een BMW best flink overstuurd reageren als je redelijk doortrapt op de snelweg (Autobahn).

Als het om waarde voor je geld gaat, dan lijkt de V50 me een aanzienlijk betere investering. Maar, zoals altijd geldt: rij met die dingen, en ontdek het verschil.
Gebruikersavatar
Peter
7th Gear member
Berichten: 7677
Lid geworden op: 21.08.2005 - 08:37
Locatie: landgraaf
Contacteer:

Ik krijg intussen het gevoel dat DJF3 zijn keuze al gemaakt heeft.
Zweuds. V50 2.4i, my 2006, estate-line, spijltjesgrill, sagitta's, sunblinds, dakspoiler, high performance audio
 Mijn Flickr foto's
Gebruikersavatar
Maurice Pierik
4th Gear member
Berichten: 843
Lid geworden op: 15.06.2006 - 18:24
Locatie: Helmond

Of alsmaar aan het proefrijden is....
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”