Pagina 2 van 3

Geplaatst: 16.08.2006 - 14:28
door mcwk
Een lastige hoor. Zou misschien zelf nog voor een 2.4i summum gaan( vond zelf de T5 ook tegenvallen). Dan heb je alles een meer luxe dan de Beemer.
Persoonlijk vind ik dat Bmw´s schreeuwen om zescilinders. Het zijn mooie uitgebalanceerde auto´s (beter dan volvo) maar onder de 200pk merk je daar zeer weinig van. Heb zelf een 330ci gehad en mis ´m nog steeds. Super motor. Vergeet al die onzin over ´dat heb je niet nodig´ en je mag toch niet hard rijden´ vermogen is heerlijk en niets zo erg als een "under powered" auto. Dat is toch wel het gevoel dat me bij een 320 bekruipt. Ga maar eens voor de gein in een 330 rijden, je weet niet wat er gebeurt. Alles klopt maar daar betaal je dan ook voor.
Maar kortom het zijn wel behoorlijk verschillende auto´s maar eerlijk is eerlijk ik zou zelf graag weer een 330 of 530 touring willen rijden maar je praat over het dubbele qua aanschaf en dat gaat op dit moment niet lukken. Maar lag de keus op een 320 zou ik toch voor de volvo gaan.....of niet....

Geplaatst: 16.08.2006 - 18:03
door newfh
+++t blijft behelpen+++ schreef:Ik zeg het hier wel:
De BMW..
De V50 kan daar echt niet aan tippen.

vanaf de V70, en een paar S60's is Volvo echt goed, daaronder:
You wouldn't stand a chance..

Als rijdersauto stelt de V50 T5 echt teleur.
Zelfs een Subaru maakt er gehakt van.
afwerking is soms zelfs "flimsy". kijk maar in de ventialtie openingen van het dashbord naar de deur.
Mcht ik de keuze ooit krijgen:

V70 D5


maar dat is iets heel anders....

Jajaja, het is ook maar net wat je gewend bent.... :lol: :lol:

Geplaatst: 16.08.2006 - 18:23
door +++t blijft behelpen+++
Ik ben achterwielaandrijving gewend, en een goede afwerking.
Dus geen rond gat aan de zijkant van mijn hardplastic dashbord om er lucht door te laten...

tuurlijk Volvo imago is veel beter. maar als je twijfelt over Munchen of Godinnenburg.
dan maak je dat geen fuck uit.
ik zou voor Godinnenburg gaan, maar dan wel een met aandrijving aan de juiste kant...

(wat maakt mijn opmerking lekker veel los hè, daar ga ik gewoon maar mee door denk ik)
:bday:

Geplaatst: 16.08.2006 - 19:35
door newfh
Dit nog ter illustratie:
Dan is er natuurlijk ook wel iets mogelijk.......

Kwartaalwinst BMW stijgt 81 procent
Uitgegeven op woensdag 03 mei 2006 om 10:32:14, bijgewerkt om 10:37:31

(Novum/Betten) - BMW heeft in het eerste kwartaal van 2006 een nettowinst behaald van EUR 948 miljoen. Een jaar eerder bedroeg de winst nog EUR 525 miljoen. De toename met 81% komt voort uit goede verkopen en een bate van EUR 375 miljoen uit verkoop van een belang in Rolls-Royce.


Analisten gepolst door Bloomberg hadden gemiddeld voor Bayerische Motoren Werke een winst verwacht van EUR 901 miljoen. De omzet belandde in het eerste kwartaal op EUR 11,62 miljard, tegen een analistenconsensus van EUR 11,8 miljard. De omzetstijging bedroeg op jaarbasis 12%.

De winst voor belastingen van BMW nam toe van EUR 822 miljoen tot EUR 1.296 miljoen in de verslagperiode. Analisten becijferden een winst voor belasting van circa EUR 1.210 miljoen. Exclusief de bate bedroeg de stijging 12,0%.

BMW houdt vast aan de verwachting dat de winst voor belasting dit jaar zal stijgen tot EUR 4 miljard, een toename van 22% ten opzichte van de EUR 3,29 miljard die werd behaald in 2005.


[Copyright 2006, Novum]


....en het illustreert dus ook dat je voor een BMW teveel betaald...

Geplaatst: 16.08.2006 - 19:40
door bart simpson
newfh schreef:....en het illustreert dus ook dat je voor een BMW teveel betaald...
Had je ook iets nieuws te melden? :wink:

Geplaatst: 16.08.2006 - 22:12
door Barry (Grillmeister)
Eigenlijk moet je eerst eens kijken wat je met je auto wilt gaan doen.

BMW rijd zonder meer heerlijk zowel kwa wegligging als motorisch, zeker de zes cylinders( om nog maar te zwijgen van de 12 cylinders op de 7 serie) echter gaat het hier om een 4 pitter.

We hebben bij ons ook een aantal BMW's een paar van het vorige type met de 6 cylinders rondrijden en ook een nieuwe 320(sedan) deze vind ik er eigenlijk niet echt uitspringen met nep aluminium delen etc, als de bijtelling en het "foute" imago je niet uit maakt en je hebt de ruimte niet nodig is de BMW verder wel een fijne optie.

Ik zelf zou kiezen voor de ruimte en onbetwiste degelijkheid van Volvo en als de T5 tegenvalt kijk je toch gewoon naar een motor die je wel bevalt.

Sterkte met kiezen

P.s. mocht het om een 330 of 530 touring gaan als tegenhanger was de keuze voor mij wel veel moeilijker.....

Geplaatst: 16.08.2006 - 22:32
door Paul
Ik zou ook kijken dan naar een A3 Sportsbag die 2.0T met ook iets van 210pk en full option. Kwam er net één tegen op de A13, toch wel gaaf ding hoor!

Geplaatst: 16.08.2006 - 23:17
door +++t blijft behelpen+++
Tiens, als je een "golf Special " concurrentie vindt ben je mij kwijt.
Je wil toch beter? niet minder?

Geplaatst: 16.08.2006 - 23:44
door Paul
wie is Tiens?

Geplaatst: 17.08.2006 - 09:09
door Peter
:D

Geplaatst: 17.08.2006 - 18:37
door +++t blijft behelpen+++
Cultuur barbaar

ga gauw BMW rijden!
:lol:

Geplaatst: 18.08.2006 - 08:42
door Peter
Ben inmiddels wel benieuwd wat er met onze wijze en ook minder wijze adviezen gedaan is. Gaarne update DJF3.

Geplaatst: 18.08.2006 - 23:31
door Barry (Grillmeister)
Ja precies dan krijg je van ons een gratis STAY(VOLVO) or GO(bmw) advies!!!
:BIG:

Groet Barry

Geplaatst: 19.08.2006 - 15:48
door drowel
Ik moet zeggen, staat hier ook een V50 T5 voor de deur, en met het weggedrag is niks mis. Ik zou hem je zo aanraden. Prima auto, rijd rustig als je het wilt. Maar je hebt altijd dat extra vermogen om eens lekker door te trappen. wat mij betreft een top-auto.

Geplaatst: 19.08.2006 - 15:56
door drowel
En, dan natuurlijk de cijfers.

V50:
Top: 240 KM/h
0-100: 6,9 sec
Koppel: 320 bij 1500 toeren.


320I:
Top: 220KM/h
0-100: 9,0 sec
Koppel: 200 bij 3600 toeren.

Als je de cijfers moet geloven, lijkt de Prijs/kwaliteits verhouding DUIDELIJK in het vordeel van de v50.

Geplaatst: 19.08.2006 - 22:52
door rhs60
Toevallig stond was ik vanmorgen met mijn andere auto bij de garage en daar stond een redelijk nieuwe BMW 320.

Even gebabbeld met de eigenaar en die gaf zelf toe dat de oude 6-cylinder BMW motor toch wel lekkerder reed en klonk. Blijkbaar kon BMW die motoren niet meer aan de milieu eisen aanpassen en is er daarom gekozen voor een 4 cylinder.

Verder wel een mooie auto, al vind ik de achterkant iets minder.

Geplaatst: 19.08.2006 - 23:30
door Taeke
Ik heb wel een proefgereden met de 320i en dat viel qua prestaties behoorlijk tegen. Die motor doet gewoon geen recht aan de uitstekende rijeigenschappen van de 3-serie.

Ik zou zonder meer voor de V50 T5 gaan, vooral de baas de brandstof betaalt. :wink:

Geplaatst: 20.08.2006 - 00:27
door Maurice Pierik
edraket schreef:BMW's rijden echt geweldig, beter dan Volvo. De rijeigenschappen zijn gewoon beter uitgebalanceerd. Ik vind het imago van BMW echter volledig fout, en dat is alleen al een reden dat je mij er niet in zult zien.

Een V50 T5 is helemaal niet zo'n rijdersauto, en de prestaties vallen behoorlijk tegen. Het is geen T5 zoals in de S60, maar gebaseerd op de 2.5T (de low-pressure variant). Bovendien is de roffel van de vijfpitter nauwelijks hoorbaar. Het zou me niets verbazen als de 3 serie net zo vlot aanvoelt als de T5. Houd me wel ten goede: ik heb niet in de 320 gereden, wel in de T5.

Ik zou gewoon met beiden een ritje gaan maken en dat de doorslag laten geven.
Beetje bijzondere opmerking. Een T5 lijkt me in vergelijking met een BMW 320i echt niet zo'n armoedig schepsel. En da's eigenlijk al een fors understatement: die BMW is zwaarder en heeft duidelijk minder vermogen en koppel.

BMW's doorgans erg fijn. Je kunt er languit in liggen. Ik kan alleen niet wennen aan de achteruit zo vlak naast de 1e versnelling zit. Een ander mindere eigenschap is dat die BMW een netvliesverbrijzelende verschijning is.

Qua wegligging kan een BMW best flink overstuurd reageren als je redelijk doortrapt op de snelweg (Autobahn).

Als het om waarde voor je geld gaat, dan lijkt de V50 me een aanzienlijk betere investering. Maar, zoals altijd geldt: rij met die dingen, en ontdek het verschil.

Geplaatst: 20.08.2006 - 11:37
door Peter
Ik krijg intussen het gevoel dat DJF3 zijn keuze al gemaakt heeft.

Geplaatst: 20.08.2006 - 12:07
door Maurice Pierik
Of alsmaar aan het proefrijden is....