Pagina 2 van 2

Ik zag een Polestar

Geplaatst: 03.05.2021 - 14:42
door diesel01
DB200 schreef: 03.05.2021 - 10:49 Ik heb dit topic van boven naar onder gelezen maar begrijp het niet helemaal waarom in 2016 er een aparte lijst werd bijgehouden. Polestar is toch pas in 2020 in Nederland als automerk geïntroduceerd? Wat maakt dit Volvo model zo bijzonder behalve dan de T6 AWD (wat an sich best gaaf is)?
350pk V en S60 Johan, Ohlin dempers er onder, Brembo big brake kit erop.
Heb eens het genoegen gehad om ééntje te rijden van Broekhuis Assen voor een half uurtje, in drive niet heel veel van te merken, in sportstand gaan de kleppen open en dat is best wel feest.
bij Assen centrum de snelweg op waar het politie bureau naast zit waar ze net een briefing buiten hadden ivm sinterklaas en zwarte piet intocht, vol op het orgel met de kleppen open in een rebel bleu V60 deed de hoofden draaien.
Einde invoegstrook 200 in het uur..dat soort flauwekul.
Mooi spul maar redelijk stevig geveerd en voor dagelijks gebruik niet mijn kopje koffie, de auto waar ik mee heb gereden had bij 60k km al veel rammels en de verkoper woonde in de binnenstad van Groningen aan 1 van de singels en die geneerde zich wanneer hij in de avond of morgen het ding startte :lol:

Ik zag een Polestar

Geplaatst: 03.05.2021 - 20:37
door daanium
Bedankt voor de leuke reacties.
Voor de mensen die de wagen(s) niet kennen, het is inderdaad geen elektrische Polestar 1 of 2 zoals we die nu kennen, maar een gepimpte S60 zoals Erik al zei.
En met gepimpt bedoel ik niet een spoiler en dikke uitlaat er op, maar écht top spul zoals de befaamde Öhlins schokdempers, een Ferrita uitlaat systeem met 2 kleppen
Het interieur is ook heel erg mooi, beetje zoals het R-Design interieur, maar dan nog mooier.
Grote 371mm remmen aan de voorkant en standaard met 20" Polestar velgen. Alles bij elkaar écht een mooie wagen.
Wat het model uit 2015-2016 zo bijzonder maakt, is dat het de laatste 6 cilinder versie is van de S60.
Daarna zijn ze overgegaan naar het 2.0 4 cilinder blok.

De wagen mist nog een DAB ontvanger, deze heb ik inmiddels besteld, maar ik moet nog uitzoeken hoe ik die moet monteren en aansluiten.
Daarna even naar de dealer om dat te laten activeren.

Ik zag een Polestar

Geplaatst: 03.05.2021 - 22:50
door DB200
Okay, nu ben ik weer even helemaal bij. De opmerking "Die ga je vrees ik nooit meer verkopen voor 85k Walter... Een nieuwe met viercilinder gaat 10 mille minder kosten!" zette mij even op het verkeerde been want zo worden wel appels en peren met elkaar vergeleken. Volledig gemist dat Volvo in het recente verleden ook CO2 uitbrakende 6-cilinder scheurmonsters maakte. Wat een verschil met de begrensde 3-cilinder stekkerauto's van nu. O.O

Degenen die deze auto nieuw kochten, verdienen trouwens een lintje want van de BPM kunnen 2 bijstandsgezinnen een dik jaar leven.

Best gaaf dus, en volgens mij hebben we hier de opvolger van de auto van mijn vrouw te pakken :-D 8)

Hulde aan de mannen die dit soort auto's blijven rijden!

Ik zag een Polestar

Geplaatst: 04.05.2021 - 15:32
door V480-S60
Als je een 6 pitter Polestar V60 of S60 te pakken kan krijgen, doen!

Ik zag een Polestar

Geplaatst: 05.05.2021 - 07:08
door daanium
V480-S60 schreef: 04.05.2021 - 15:32 Als je een 6 pitter Polestar V60 of S60 te pakken kan krijgen, doen!
Dat dacht ik ook :D
Gisteren hebben we bericht gekregen van het RDW dat zij klaar zijn met het verwerken van de import.
Nu nog even het stukje 'belastingdienst' regelen en dan kunnen we de kentekenplaten gaan bestellen

Ik zag een Polestar

Geplaatst: 05.05.2021 - 10:14
door erikgutjens
diesel01 schreef: 03.05.2021 - 14:42
DB200 schreef: 03.05.2021 - 10:49 Ik heb dit topic van boven naar onder gelezen maar begrijp het niet helemaal waarom in 2016 er een aparte lijst werd bijgehouden. Polestar is toch pas in 2020 in Nederland als automerk geïntroduceerd? Wat maakt dit Volvo model zo bijzonder behalve dan de T6 AWD (wat an sich best gaaf is)?
350pk V en S60 Johan, Ohlin dempers er onder, Brembo big brake kit erop.
Heb eens het genoegen gehad om ééntje te rijden van Broekhuis Assen voor een half uurtje, in drive niet heel veel van te merken, in sportstand gaan de kleppen open en dat is best wel feest.
bij Assen centrum de snelweg op waar het politie bureau naast zit waar ze net een briefing buiten hadden ivm sinterklaas en zwarte piet intocht, vol op het orgel met de kleppen open in een rebel bleu V60 deed de hoofden draaien.
Einde invoegstrook 200 in het uur..dat soort flauwekul.
Mooi spul maar redelijk stevig geveerd en voor dagelijks gebruik niet mijn kopje koffie, de auto waar ik mee heb gereden had bij 60k km al veel rammels en de verkoper woonde in de binnenstad van Groningen aan 1 van de singels en die geneerde zich wanneer hij in de avond of morgen het ding startte :lol:
In een eerdere post van mij heb ik een filmpje van mijn Polestar geplaatst waarin je het verschil kunt horen met kleppen open en dicht bij een koude start. Mijn buren vinden het inderdaad ook een stuk minder leuk :-)
Bijzonder te lezen dat degene die jij gereden hebt bij 60kkm al veel rammels had! Ik heb inmiddels 140kkm op de mijne en daar rammelt niks. Stukje onderhoud denk ik, want het zit wel aardig stevig in elkaar. Terwijl ik dit schrijf bedenk ik me natuurlijk wel dat zeker Drenthe/Groningen behoorlijk wat klinkerwegen heeft en ze daar, zeker door de Ohlins, misschien wat minder op voorbereid zijn..

Ik zag een Polestar

Geplaatst: 05.05.2021 - 10:53
door diesel01

Ik zag een Polestar

Geplaatst: 05.05.2021 - 10:58
door diesel01
erikgutjens schreef: 05.05.2021 - 10:14
diesel01 schreef: 03.05.2021 - 14:42
DB200 schreef: 03.05.2021 - 10:49 Ik heb dit topic van boven naar onder gelezen maar begrijp het niet helemaal waarom in 2016 er een aparte lijst werd bijgehouden. Polestar is toch pas in 2020 in Nederland als automerk geïntroduceerd? Wat maakt dit Volvo model zo bijzonder behalve dan de T6 AWD (wat an sich best gaaf is)?
350pk V en S60 Johan, Ohlin dempers er onder, Brembo big brake kit erop.
Heb eens het genoegen gehad om ééntje te rijden van Broekhuis Assen voor een half uurtje, in drive niet heel veel van te merken, in sportstand gaan de kleppen open en dat is best wel feest.
bij Assen centrum de snelweg op waar het politie bureau naast zit waar ze net een briefing buiten hadden ivm sinterklaas en zwarte piet intocht, vol op het orgel met de kleppen open in een rebel bleu V60 deed de hoofden draaien.
Einde invoegstrook 200 in het uur..dat soort flauwekul.
Mooi spul maar redelijk stevig geveerd en voor dagelijks gebruik niet mijn kopje koffie, de auto waar ik mee heb gereden had bij 60k km al veel rammels en de verkoper woonde in de binnenstad van Groningen aan 1 van de singels en die geneerde zich wanneer hij in de avond of morgen het ding startte :lol:
In een eerdere post van mij heb ik een filmpje van mijn Polestar geplaatst waarin je het verschil kunt horen met kleppen open en dicht bij een koude start. Mijn buren vinden het inderdaad ook een stuk minder leuk :-)
Bijzonder te lezen dat degene die jij gereden hebt bij 60kkm al veel rammels had! Ik heb inmiddels 140kkm op de mijne en daar rammelt niks. Stukje onderhoud denk ik, want het zit wel aardig stevig in elkaar. Terwijl ik dit schrijf bedenk ik me natuurlijk wel dat zeker Drenthe/Groningen behoorlijk wat klinkerwegen heeft en ze daar, zeker door de Ohlins, misschien wat minder op voorbereid zijn..
Auto reed op de snelweg snaarstrak hoor, lekker straf geveerd maar we hebben ook andere wegen en dan zijn de Ohlins te veel van het goede.
Deze auto had al wat ervaring en kreeg aan het begin van elk seizoen verse banden omdat ze gewoon in 1 seizoen op werden gereden.
Ik kom regelmatig een zilver kleurige Polestar tegen en deze man heb ik nog nooit zien gassen, altijd strak op de maximum snelheid en laat zich ook niet uitlokken tot dergelijk gedrag.
Dat zijn de auto’s die je moet hebben als zo’n eigenaar er af wil.

Ik zag een Polestar

Geplaatst: 05.05.2021 - 11:20
door DB200
Even de wagen op de site van Brandsen bekeken. Nog altijd 40k bij 75.000km. Weinig afschrijving t.o.v. 2016 waarbij ze met 15.000km voor 85k van de hand gingen, bij ABT en AMG machines gaat het veel harder naar beneden.

En i.d.d. het liefst eentje van particuliere 1e eigenaar.

Ik zag een Polestar

Geplaatst: 06.05.2021 - 14:43
door erikgutjens
DB200 schreef: 05.05.2021 - 11:20 Even de wagen op de site van Brandsen bekeken. Nog altijd 40k bij 75.000km. Weinig afschrijving t.o.v. 2016 waarbij ze met 15.000km voor 85k van de hand gingen, bij ABT en AMG machines gaat het veel harder naar beneden.

En i.d.d. het liefst eentje van particuliere 1e eigenaar.
Als je die zilveren 3.0 bedoeld; Die stond al te koop voordat ik de mijne kocht (December 2019). Destijds stond ie voor 48'900 dacht ik. Dus is niet helemaal een realistisch beeld van waar het voor verkocht wordt..