Mei software update
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Contacteer:
Waar hebben ze die software gekocht? In Redmont bij Microsoft? Want elke maand een update vind ik nogal apart.
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
[Installateurs gezocht:
- SRI
- 3rd Gear member
Klopt, heb er ook even naar gevraagd, maar 't is niet even snel updaten, daarom gaat dat pas bij de volgende beurt. Duurt als er geen recall is dus max 30.000 km of 1 jaar. Vind ik wel jammer, maar ook wel weer begrijpelijk. Vindt het wel mooi om te zien hoe nieuw en oud bij elkaar komen, want op zich, als klant zijnde, wil je gewoon nu die update. Businessmodellen zijn er nog niet aan toe, komt denk ik wel. Bv aan begin een optie aankruisen dat je bv 1x per maand voor updates langs mag komen, die dan natuurlijk via beveiligde Wifi gewoon vanaf de parkeerplaats kunnen, en waar dan de monteurs de ingeplande auto's achter elkaar kunnen testen, waardoor er niet x uur per auto hoeft te worden gerekend. Dat ouderwetse doen ze bij ons in de ICT ook nog steeds, 20 laptops moeten allemaal updates, 3 uur per laptop, achter elkaar. Beter zet je ze allemaal tegelijk aan, en dat je dan nog een half uurtje per laptop moet klikken op maat, prima. Ach, ik ben ouderwets denk ik...Harryeast schreef: De update is niet even iets wat over air gedaan kan worden gedaan. Gaat wel om een serieus iets, wat ook getest moet worden daarna door de monteur, hebben ze auto wel even voor nodig bij de dealer. Ze zullen deze update denk ik in principe pas bij de auto doen als hij binnenkomt voor een beurt of iets anders. Gezien de tijd die ze dit kost gaan ze dit niet even tussendoor voor iedereen doen, is geen urgente update.
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Contacteer:
Ouderwets? Ik vind dat juist functioneel.
Laatst gewijzigd door Msuidgeest op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Mark
[Installateurs gezocht:
[Installateurs gezocht:
-
- 1st Gear member
In dit geval denk ik dat je toch een eerdere update mag eisen. Er komen namelijk functies beschikbaar die bij de start beloofd waren maar nog niet beschikbaar waren. Je koopt een auto met driver profiles en normale cruise control (die hij uiteindelijk niet heeft bij levering). Dan mogen ze dit eindelijk updaten als onderdeel van de garantie in mijn ogen.SRI schreef:Klopt, heb er ook even naar gevraagd, maar 't is niet even snel updaten, daarom gaat dat pas bij de volgende beurt. Duurt als er geen recall is dus max 30.000 km of 1 jaar. Vind ik wel jammer, maar ook wel weer begrijpelijk. ...Harryeast schreef: De update is niet even iets wat over air gedaan kan worden gedaan. Gaat wel om een serieus iets, wat ook getest moet worden daarna door de monteur, hebben ze auto wel even voor nodig bij de dealer. Ze zullen deze update denk ik in principe pas bij de auto doen als hij binnenkomt voor een beurt of iets anders. Gezien de tijd die ze dit kost gaan ze dit niet even tussendoor voor iedereen doen, is geen urgente update.
(Voor mij is het niet van toepassing. Ik heb deze week mijn MY2017 in ontvangst mogen nemen

Laatst gewijzigd door BorisA op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
2016 - ... - XC90 MY17 - T8 Inscription, zo goed als full option, muv luchtvering & keyless (bewust vermeden)
2010-2016 - C70 2.0D Powershift summum (03/2010, facelift)
2010-2016 - C70 2.0D Powershift summum (03/2010, facelift)
-
- 2nd Gear member
Ik heb maandag de update gehad.
Kan spotify nog niet vinden en vind het soms wat omslachtiger werken.
'Leuk' detail. Na anderhalf uur kreeg ik de sleutel van een huur auto omdat de update gecrasht was.
Auto deed helemaal niets meer (zelfs geen deur of achterklep open als je aan de hendel trekt.)
Kan spotify nog niet vinden en vind het soms wat omslachtiger werken.
'Leuk' detail. Na anderhalf uur kreeg ik de sleutel van een huur auto omdat de update gecrasht was.
Auto deed helemaal niets meer (zelfs geen deur of achterklep open als je aan de hendel trekt.)
-
- 4th Gear member
Ik meen(de) uit de handleiding begrepen te hebben dat de achterklep ook kan geopendVolvogel schreef: Auto deed helemaal niets meer (zelfs geen deur of achterklep open als je aan de hendel trekt.)
worden indien de elektrische bediening niet werkt. Is dat dan niet het geval, of is er
naast de motor ook nog een elektrische "ontsluiting"?
Zo ja, dan kan men maw het koffer niet openen bij een lege of onvoldoende geladen accu.
2018 XC90 T5 - 2024 XC40 T2
- Duufje
- 2nd Gear member
Deze week de update gehad. Heb het idee dat de hybridesturing een stuk optimaler is geworden. Het soms onnodig aanslaan van de benzinemotor zoals regelmatig gebeurde lijkt te zijn verdwenen. Ook lijkt de vering iets soepeler te zijn. Ook lijkt het aantal aangegeven kilometers tot tank leeg beter aangepast aan de werkelijkheid ( meer rekening gehouden met overall gebruik ?). Spotify werkt, maar is veel trager dan via de telefoon. Het lijkt er wel op dat je muziek zou moeten kunnen downloaden naar Sensus ( in de instellingen staat een kopje over geheugengebruik voor downloads).
Al met al is deze update voor mij positief uitgevallen. Geniet hierdoor nog weer meer van mijn Xc90
Al met al is deze update voor mij positief uitgevallen. Geniet hierdoor nog weer meer van mijn Xc90
Volvo XC90 T8 savile grey inscription 2015 Polestar
- Conradi
- 3rd Gear member
De update werkt prima!
Ook ik heb de indruk dat hybride-gedrag en de vering aangepast zijn. Ook erg blij met een gewone Cruise Control, want adaptief werk op de drukke wegen vooral op de zenuwen door dat onverwacht remmen. Jammer dat dat in- en uitgeschakeld moet worden in het linkerscherm op het centrale display. Hetzelfde geldt voor de Hold-functie. Daarbij moet je ook eerst naar beneden scrollen.
Ook ik heb de indruk dat hybride-gedrag en de vering aangepast zijn. Ook erg blij met een gewone Cruise Control, want adaptief werk op de drukke wegen vooral op de zenuwen door dat onverwacht remmen. Jammer dat dat in- en uitgeschakeld moet worden in het linkerscherm op het centrale display. Hetzelfde geldt voor de Hold-functie. Daarbij moet je ook eerst naar beneden scrollen.
2000 XC70 D5
2005 XC90 D5 H6 Elite
2010 XC90 D5 H6 Summum
2016 XC90 T8 Inscription
2005 XC90 D5 H6 Elite
2010 XC90 D5 H6 Summum
2016 XC90 T8 Inscription
-
- 1st Gear member
Nadat de regelklep van de airco maandag aanpast was en gelijk ook de mei update erin gezet zou worden, is onze XC90 ook twee dagen weggeweest nadat de software gecrasht was.
Ik had juist na deze update gehoopt dat alle irritante kleine storing / net niet goed werkende onderdelen opgelost zouden zijn.
Na controle thuis van alle instellingen en benieuwt naar de nieuwe mogelijkheden zoals eindelijk de CC na een half jaar!, bleken er een aantal veiligheids opties die ik altijd actief had,verandert te zijn, en niet meer aan te staan zoals bv blindspot daar moet je dus wel op letten na een update anders vertrouw je op een een systeem wat uitstaat!
Het lijkt me niet meer dan normaal dat al je voorkeurs instellingen behouden blijven na een update! zonder alles te moeten controleren, niet dus!
Ook de internet verbinding werkt niet meer, voor de update wel. dus ook (nog) geen Spotify voor mij.
De boordcomputer is verdwenen, voor de update werkte deze prima. Is al eerder voorgekomen toen we hem net hadden, maar nu weer na een half jaar!
Stem (niet) herkenning werkt nog steeds niet goed.
Na meer dan een half jaar had ik toch wel van Volvo verwacht dat de aanloop problemen opgelost zouden zijn, ik heb het idee dat Volvo de software in deze complexe auto niet de baas kan.
Ik raak intussen toch wel een beetje teleurgesteld en geirriteerd door onze nieuwe XC90 met al zijn (kleine) software problemen, want wat werkt nu wel goed en wat niet?, Dit is toch wel een hele andere Volvo ervaring dan ik gewent was, zeker na 8 jaar probleemloos gereden te hebben in vorige XC90.
Ik had juist na deze update gehoopt dat alle irritante kleine storing / net niet goed werkende onderdelen opgelost zouden zijn.
Na controle thuis van alle instellingen en benieuwt naar de nieuwe mogelijkheden zoals eindelijk de CC na een half jaar!, bleken er een aantal veiligheids opties die ik altijd actief had,verandert te zijn, en niet meer aan te staan zoals bv blindspot daar moet je dus wel op letten na een update anders vertrouw je op een een systeem wat uitstaat!
Het lijkt me niet meer dan normaal dat al je voorkeurs instellingen behouden blijven na een update! zonder alles te moeten controleren, niet dus!
Ook de internet verbinding werkt niet meer, voor de update wel. dus ook (nog) geen Spotify voor mij.
De boordcomputer is verdwenen, voor de update werkte deze prima. Is al eerder voorgekomen toen we hem net hadden, maar nu weer na een half jaar!
Stem (niet) herkenning werkt nog steeds niet goed.
Na meer dan een half jaar had ik toch wel van Volvo verwacht dat de aanloop problemen opgelost zouden zijn, ik heb het idee dat Volvo de software in deze complexe auto niet de baas kan.
Ik raak intussen toch wel een beetje teleurgesteld en geirriteerd door onze nieuwe XC90 met al zijn (kleine) software problemen, want wat werkt nu wel goed en wat niet?, Dit is toch wel een hele andere Volvo ervaring dan ik gewent was, zeker na 8 jaar probleemloos gereden te hebben in vorige XC90.
-
- 1st Gear member
Sluit ik me helemaal bij aan. Volgende week auto ook weer een dag kwijt om de bugs in de mei update te fixen. Zit sinds december op gemidded 1 dag per maand bij de dealer. Begint inmiddels behoorlijk te irriteren.
- dbosker
- 6th Gear member
wel geen mei-update, maar ik krijg volgende week een nieuwe haakse overbrenging/bak achter gemonteerd, na geconstateerde olie-lekkage.
Ik maak me er niet zo druk over. Geen discussie over garantie of niet, gratis leenauto mee. Shit happens. Zal maar net een beetje beroerde keerring van EUR 0,10 toe zijn geleverd. Was het ook niet de space shuttle die uit elkaar knalde a.g.v. een o-ringetje van ongeveer hetzelfde bedrag? - ik hoop dat het niet zover gaat komen
Ik maak me er niet zo druk over. Geen discussie over garantie of niet, gratis leenauto mee. Shit happens. Zal maar net een beetje beroerde keerring van EUR 0,10 toe zijn geleverd. Was het ook niet de space shuttle die uit elkaar knalde a.g.v. een o-ringetje van ongeveer hetzelfde bedrag? - ik hoop dat het niet zover gaat komen

laatste Volvo (960) verkocht
-
- 1st Gear member
Shit happens? Wat een kl>*^## auto. Nu bestuurdersdisplay weer zwart, middendisplay vol foutmeldingen en met 5 km over de provinciale weg omdat hij niet harder gaat.
Maar weer laten afslepen-:(
En ja, dit is met mei update !!!!
Maar weer laten afslepen-:(
En ja, dit is met mei update !!!!
-
- 1st Gear member
Inmiddels ook de mei update gehad en spotify ook beschikbaar.
Is het bij iemand ook al bekend of de afspeellijsten ook in de volvo offline beschikbaar kan krijgen zoals op je telefoon ?
Is het bij iemand ook al bekend of de afspeellijsten ook in de volvo offline beschikbaar kan krijgen zoals op je telefoon ?
XC90 T8 hybrid Insciption nov 2015
V60 MY2013 pure plug-in hybrid nr 17
V60 MY2013 pure plug-in hybrid nr 17
- thavipah
- 3rd Gear member
Ook tevreden met de update. In tegenstelling tot velen vind ik de Lock en Charge erg handig in het linkerscherm. Ik heb ze naar boven versleept zodat ik er gemakkelijk bij kan. En merk nu al dat ik het meer gebruik (op de snelweg) dan de save modus.
-
- 1st Gear member
De auto teruggekregen, nadat ik deze met een storing had gebracht bij de garage. Mijn probleem was dat het opladen niet goed meer ging. Na een nacht aan de stekker, had ik max 8 km range op stroom. De oplossing zou volgens de garage liggen in een update van de software. Gisteren de auto opgehaald, maar het probleem is niet verholpen. Ik heb geen save-modus meer, maar ook geen hold&charge. Nog een check gedaan of de normale cruisecontrol dan aanwezig is...ook niet dus. Wel is de klep voor de airco vervangen. Probleem wederom aangemeld bij de garage, moet nog bericht terug krijgen. Ik had stiekem de hoop dat alle kinderziektes met de update weg zouden zijn, maar dat was even ijdele hoop. De garage zie ik hun best doen, maar heb het idee dat zij ook beperkt worden geinformeerd vanuit Volvo zelf.
-
- 1st Gear member
Ja gisteren nog. Is ook niet in de mei update opgelost. Sms ontvangen werkt ook niet meer sinds de update-:(
-
- Starter
Vandaag update gekregen. Cross traffic en blind spot kan ik niet meer inschakelen (geel driehoekje bij aan en uit knop) iemand dit gehad ?
Á
Á