Keyles drive/go

Technische onderwerpen die niet specifiek op een model betrekking hebben vindt je in dit hoofdstuk
mga1600
6th Gear member

Yamy_Daffy schreef: Heb er weleens aan zitten denken om er een GPS Tracker in te bouwen.
Als je auto dan gestolen is, kan je via de gps tracker achterhalen waar de auto zich bevindt.

Ook dit systeem is natuurlijk niet waterdicht, maar op zich heb je zo'n GPS tracker al voor een paar tientjes.
En beter iets dan niets.
Dit zit al in Volvo On Call ingebakken, dus een toenemend aantal Volvo's heeft die al aan boord......
XC60 T6 Ultimate Dark my24
E.Werker
2nd Gear member

Totdat zo'n auto in een zeecontainer staat, dan heeft een GPS tracker ook geen zin meer. Was het niet laatst dat er iemand op het forum was met melding van2 gestolen Volvo's welke later weer teruggevonden werden? Daar was ook sprake van zo'n container.
OGA244
8th Gear member

Hij komt altijd weer een keer uit die container
m-kliko
4th Gear member

Yamy_Daffy schreef: Heb er weleens aan zitten denken om er een GPS Tracker in te bouwen.
Als je auto dan gestolen is, kan je via de gps tracker achterhalen waar de auto zich bevindt.

Ook dit systeem is natuurlijk niet waterdicht, maar op zich heb je zo'n GPS tracker al voor een paar tientjes.
En beter iets dan niets.
Ik wil mij niet voordoen alsof ik ervaring heb met het dievengilde... :bandit: O-)
Maar ik heb ook weleens verhalen gehoord dat, zodra een auto gejat is, ze ergens een (rustige) parkeerplaats zoeken en dan gaan kijken naar GPS trackers.
Achter bumpers, in dashboardkastje, onder de stoelen e.d.

Moet je goed je best doen om hem ergens te verstoppen dat ze hem niet vinden EN je nog fatsoenlijke GPS ontvangst hebt.

Maar goed, kwaad kan het nooit, zo'n GPS tracker.

Volgens mij zijn er ook camera's die je kunt inbouwen en op commando een foto kan laten maken (of elke keer bij het starten van de auto).
Dit kun je dan via een 3G/4G verbinding uitlezen op je PC of APP.
Maar dat weet ik niet 100% zeker.
maarja, zitten ze dan met een bivakmuts op zie je nog niks. En of daar ook GPS bij zit weet ik niet.

We dwalen een beetje af geloof ik... O-)
Volvo S40 2.4i GT Edition II - Black and White

Je kan nooit teveel PK's hebben. :D
Yamy_Daffy
2nd Gear member

Dat zeg ik, ook een GPS Tracker is geen waterdicht systeem.
Maar het zijn de kosten ook niet, dus een bult kan je er ook niet aan vallen.

Geen enkel systeem is waterdicht.
En aan de andere kant, als je auto gestolen is geweest. Wil je hem dan nog wel terug? Wie weet wat ze er allemaal mee gedaan en hoe zijn ze er mee om gegaan...
Plaats reactie

Terug naar “Techniek niet modelgebonden”