Roefilter plots vol zonder 1 enkele melding en in panne?

Technische onderwerpen die niet specifiek op een model betrekking hebben vindt je in dit hoofdstuk
Gebruikersavatar
Walter
Geartronic member
Berichten: 24660
Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
Locatie: Randstad
Contacteer:

moens.wim schreef: Dag Walter. Ik bedoel eigenlijk garantie op de herstelling nu, de auto is straks klaar. Ik vermoed/vrees namelijk net dat het problem niet de roetfilter is. En wat de onafhankelijke dealer vorig jaar bij 120.000km vastgesteld heeft, lijkt zeer aannemelijk. De vorige eigenaar reed enkel lange afstanden en had een zware voet(elke rit 100km Brussel-Oostende).
Wat verder raar is dat ze bij een officiele dealer 5 weken terug, op mijn vraag, de auto uitlezen en NIETS gezeien hebben. En nu 1200km later ineens de roetfilter potdicht? En ook geen melding nooit.
Dat zou je aan de reparateur moeten vragen, ook afhankelijk wat je van die garantie verwacht. Garantie dat het nieuwe roetfilter onder de auto blijft hanger etc heb je sowieso. Dus garantie op deze reparatie. Soms is het inderdaad lastig om de echte oorzaak te vinden en kun je dat alleen door stapsgewijs delen te vervangen/uit te wisselen. Dus ik denk niet dat je garantie krijgt op andere mankementen. Dealer zal geen glazen bol hebben. Feit is dat die filters regulier elke 120000km vervangen moet worden en dat is niet gedaan. Dus aannemelijk is het wel. Dat er geen melding is gedaan kan, ik ga er gemakshalve van uit dat er dus geen electronica in verwerkt zit. Je hebt toch ook geen melding als bijvoorbeeld luchtfilter of distributieriem niet vervangen zijn?
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
moens.wim
1st Gear member
Berichten: 19
Lid geworden op: 27.04.2016 - 14:26

arnoud schreef: Wat ik me afvraag; is die 1200 euro aan reparatiekosten hoger dan wat je kwijt was geweest bij de 120.000km beurt als ze toen het filter hadden vervangen?
Jazeker, een onafhankelijke dealer is goedkoper in werkuren. Maar die man heeft jaren in een officiele garage gewerkt. Het is nog iemand die ervaring heeft en die effectief dingen nameet en controleert ipv zomaar het voorschrift te volgen van Volvo, en op 120.000km de roetfilter te vervangen.
Alleszins, ik ken niet veel (bijna niets) van auto's, alleen veel gereden(vroeger door mijn job), maar alles is begonnen bij elders te tanken. En ik dacht het gaat mss vuile diesel geweest zijn, wat wel meer voorkomt.
Gebruikersavatar
arnoud
8th Gear member
Berichten: 11739
Lid geworden op: 26.12.2005 - 22:51
Locatie: Omg. Eindhoven

moens.wim schreef:
arnoud schreef: Wat ik me afvraag; is die 1200 euro aan reparatiekosten hoger dan wat je kwijt was geweest bij de 120.000km beurt als ze toen het filter hadden vervangen?
Jazeker, een onafhankelijke dealer is goedkoper in werkuren. Maar die man heeft jaren in een officiele garage gewerkt. Het is nog iemand die ervaring heeft en die effectief dingen nameet en controleert ipv zomaar het voorschrift te volgen van Volvo, en op 120.000km de roetfilter te vervangen.
Alleszins, ik ken niet veel (bijna niets) van auto's, alleen veel gereden(vroeger door mijn job), maar alles is begonnen bij elders te tanken. En ik dacht het gaat mss vuile diesel geweest zijn, wat wel meer voorkomt.
Dat die onafhankelijke garage een lager werkloon rekent dan een dealer kan ik inkomen. Maar als je de moderne diesels een beetje kent zou ik denken dat je heel voorzichtig bent met het niet uitvoeren van servicehandelingen aan het roetfiltersysteem.

Maar wat ik me dus afvroeg was of je aan onderdelen+werkuren nu extra betaald omdat het nu helemaal verstopt zit. Dus afgezien door wie je de reparatie laat uitvoeren? Hoeveel is bespaart op de 120dkm beurt door die handeling toen niet uit te voeren? Ik heb namelijk geen idee wat zo'n filter kost...
XC60 T6 Recharge Ultimate Dark, Fusion Red 2024
Ex: S60 2020 T4, Bursting Blue / S60 2009 2.5T, Ice White / S60 2001 T5, Laser Blue Pearl / V60 2014 D4, Power Blue / V60 2011 D3, Flamenco Red / V50 2009 2.0D, Ice White / S60 2001 2.4, Maya Gold Pearl / V40 1998 Europa, Summer Green
moens.wim
1st Gear member
Berichten: 19
Lid geworden op: 27.04.2016 - 14:26

Walter schreef:
moens.wim schreef: Dag Walter. Ik bedoel eigenlijk garantie op de herstelling nu, de auto is straks klaar. Ik vermoed/vrees namelijk net dat het problem niet de roetfilter is. En wat de onafhankelijke dealer vorig jaar bij 120.000km vastgesteld heeft, lijkt zeer aannemelijk. De vorige eigenaar reed enkel lange afstanden en had een zware voet(elke rit 100km Brussel-Oostende).
Wat verder raar is dat ze bij een officiele dealer 5 weken terug, op mijn vraag, de auto uitlezen en NIETS gezeien hebben. En nu 1200km later ineens de roetfilter potdicht? En ook geen melding nooit.
Dat zou je aan de reparateur moeten vragen, ook afhankelijk wat je van die garantie verwacht. Garantie dat het nieuwe roetfilter onder de auto blijft hanger etc heb je sowieso. Dus garantie op deze reparatie. Soms is het inderdaad lastig om de echte oorzaak te vinden en kun je dat alleen door stapsgewijs delen te vervangen/uit te wisselen. Dus ik denk niet dat je garantie krijgt op andere mankementen. Dealer zal geen glazen bol hebben. Feit is dat die filters regulier elke 120000km vervangen moet worden en dat is niet gedaan. Dus aannemelijk is het wel. Dat er geen melding is gedaan kan, ik ga er gemakshalve van uit dat er dus geen electronica in verwerkt zit. Je hebt toch ook geen melding als bijvoorbeeld luchtfilter of distributieriem niet vervangen zijn?
Sorry maar beiden kloppen niet. Volgens handleiding bij de wagen moet ik wel degelijk melding krijgen op display. En naar wat ik gehoord heb moet je niet alle auto's en roetfilters op 120000km vervangen. in de praktijk kan dat bv 90.000km zijn voor iemand die korte ritten maakt, en 200.000km voor lange afstanden steeds en mss nog niet aan vervanging toe... Vandaar, nameten van filterwaarde Hectopascal(druk), en sensoren nakijken.
Gebruikersavatar
Walter
Geartronic member
Berichten: 24660
Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
Locatie: Randstad
Contacteer:

Ik ben geen specialist maar moet het doen met mijn gezond verstand. Vandaar. Kan het zijn dat de auto voorzien is van een retrofit roetfilter? Dus niet af fabriek gemonteerd, maar later? Dan kan het zijn dat de electronica niet weet dat er een filter onder hangt
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
moens.wim
1st Gear member
Berichten: 19
Lid geworden op: 27.04.2016 - 14:26

Walter schreef: Ik ben geen specialist maar moet het doen met mijn gezond verstand. Vandaar. Kan het zijn dat de auto voorzien is van een retrofit roetfilter? Dus niet af fabriek gemonteerd, maar later? Dan kan het zijn dat de electronica niet weet dat er een filter onder hangt
Geen probleem Walter. ik ben ook zeker geen specialist, maar indien er in de instructiehandleiding een roetfilter staat en dat die meldingen kan geven... Dan zou het nogal gek zijn natuurlijk. Standverwarming op diesel staat er ook in en dat heeft mijn wagen ook(interieur+motor).

Belangrijker: ondertussen heb ik de auto afgehaald, en ik heb garantie op de werken. Maar een uitleg waarom geen melding is er niet. Ook de software hebben ze op mijn vraag naar 2.0 versie geladen. Geen idee of dat iets uitmaakt.
Bedankt voor al jullie nuttige hulp en bijdragen nog.
Gebruikersavatar
Fredhead
Geartronic member
Berichten: 27342
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Software 2.0 is gewoon een service dat alle software weer up to date is.
Hoeveel kilometers rijd je zelf gemiddeld? Bedacht me dat als je korte stukken rijd het filter ook langzaam steeds voller slibt.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
moens.wim
1st Gear member
Berichten: 19
Lid geworden op: 27.04.2016 - 14:26

OMG!! Na m'n werk de wagen afgehaald, vervangwagen ingeleverd en vriendelijk geholpen bij Volvo. Overschrijving van 1083€ meegekregen en perfect naar huis gereden...Om 20h vanavond : mijn auto staat terug IN PANNE!!!
Identiek hetzelfde geluid(k heb een filmpje ervan gemaakt met de telefoon, kan ik dit posten?) en stotteren, en valt zelfs stil als ik gas geef.Rijden lukt niet meer!
:(

[video][/video]

Hoe kan ik het filmpje plaatsen? Ik weet echt niet meer wat nu aanvangen.
Laatst gewijzigd door moens.wim op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
V70/2.4D/2003
8th Gear member
Berichten: 16549
Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
Locatie: Noord-Groningen

Is dat ding een beetje goed verzekerd, zo ja: petroleum er over en de brand er in. Dat is toch om moedeloos van te worden kerel.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 29461
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

Het probleem is in ieder geval niet opgelost, dus retour naar de garage.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
Gebruikersavatar
BlackcurrantV70
7th Gear member
Berichten: 8497
Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
Locatie: Tussen EBBR en EBAW

Dat is echt wel balen, probeer rustig te blijven en terug naar de garage....
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur

Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
moens.wim
1st Gear member
Berichten: 19
Lid geworden op: 27.04.2016 - 14:26

T is waar, ik kan beter rustig blijven want anders heb ik dat nog op de koop toe.
Ik heb de garage gebeld ondertussen en uitgelegd dat ik een mail stuur waarin ik de herstelling en factuur betwist formeel.

Leuk is anders. En ik maar altijd "stoeffen" opscheppen dat ik nog nooit kosten aan mijn auto heb gehad tegen vrienden en familie...
Allez, t is mijn eerste Volvo en hij rijdt zeer goed, als hij niet defect is.

Kan ik een filmpje uploaden hier?
Gebruikersavatar
Walter
Geartronic member
Berichten: 24660
Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
Locatie: Randstad
Contacteer:

moens.wim schreef: Geen probleem Walter. ik ben ook zeker geen specialist, maar indien er in de instructiehandleiding een roetfilter staat en dat die meldingen kan geven... Dan zou het nogal gek zijn natuurlijk. Standverwarming op diesel staat er ook in en dat heeft mijn wagen ook(interieur+motor).
Ik heb geen standkachel maar staat wel in het instructieboekje. Dat boekje is redelijk algemeen, dus wat er in staat hoeft er niet op/in/onder te zitten.
moens.wim schreef: OMG!! Na m'n werk de wagen afgehaald, vervangwagen ingeleverd en vriendelijk geholpen bij Volvo. Overschrijving van 1083€ meegekregen en perfect naar huis gereden...Om 20h vanavond : mijn auto staat terug IN PANNE!!!
Identiek hetzelfde geluid(k heb een filmpje ervan gemaakt met de telefoon, kan ik dit posten?) en stotteren, en valt zelfs stil als ik gas geef.Rijden lukt niet meer!
:(

[video][/video]

Hoe kan ik het filmpje plaatsen? Ik weet echt niet meer wat nu aanvangen.
Dat is op zijn Hollands gezegd goed kl#te. Filmpjes uploaden gaat helaas niet, zou je bv via YouTube kunnen doen
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
Gebruikersavatar
Jers3n
5th Gear member
Berichten: 2384
Lid geworden op: 28.12.2008 - 23:16

moens.wim schreef:
Walter schreef:
moens.wim schreef: Dag Walter. Ik bedoel eigenlijk garantie op de herstelling nu, de auto is straks klaar. Ik vermoed/vrees namelijk net dat het problem niet de roetfilter is. En wat de onafhankelijke dealer vorig jaar bij 120.000km vastgesteld heeft, lijkt zeer aannemelijk. De vorige eigenaar reed enkel lange afstanden en had een zware voet(elke rit 100km Brussel-Oostende).
Wat verder raar is dat ze bij een officiele dealer 5 weken terug, op mijn vraag, de auto uitlezen en NIETS gezeien hebben. En nu 1200km later ineens de roetfilter potdicht? En ook geen melding nooit.
Dat zou je aan de reparateur moeten vragen, ook afhankelijk wat je van die garantie verwacht. Garantie dat het nieuwe roetfilter onder de auto blijft hanger etc heb je sowieso. Dus garantie op deze reparatie. Soms is het inderdaad lastig om de echte oorzaak te vinden en kun je dat alleen door stapsgewijs delen te vervangen/uit te wisselen. Dus ik denk niet dat je garantie krijgt op andere mankementen. Dealer zal geen glazen bol hebben. Feit is dat die filters regulier elke 120000km vervangen moet worden en dat is niet gedaan. Dus aannemelijk is het wel. Dat er geen melding is gedaan kan, ik ga er gemakshalve van uit dat er dus geen electronica in verwerkt zit. Je hebt toch ook geen melding als bijvoorbeeld luchtfilter of distributieriem niet vervangen zijn?
Sorry maar beiden kloppen niet. Volgens handleiding bij de wagen moet ik wel degelijk melding krijgen op display. En naar wat ik gehoord heb moet je niet alle auto's en roetfilters op 120000km vervangen. in de praktijk kan dat bv 90.000km zijn voor iemand die korte ritten maakt, en 200.000km voor lange afstanden steeds en mss nog niet aan vervanging toe... Vandaar, nameten van filterwaarde Hectopascal(druk), en sensoren nakijken.
Lijkt mij sterk dat een 2.0D uit 2008 een retrofit roetfilter heeft, daarbij regenereert een retrofit filter (ja, dat doen ze!) zonder Eolys regeneratie vloeistof (en zonder aansturing van het motormangment/auto). En die vloeistof is wel vervangen/aangevuld, dus of Wim is voorgelogen of er zit gewoon een affabriek roetfilter op.
Mbt de melding 'roetfilter bijna vol' in de BC, mocht die verschijnen is het zaak een langer stuk te gaan rijden zodat het regeneratieproces doorlopen kan worden (proces afgerond indien melding weer verdwijnt). Deze verschijnt echter alleen als de omstandigheden om het regeneratieproces op te starten niet tijdig voorkomen. Mocht die omstandigheid wel voorkomen en het regenereren wel plaatsvinden, maar bv niet goed, dan zal er wellicht geen melding verschijnen.
Bij filters die met Eolys regenereren blijft na elke regeneratie een klein beetje onverbrandbare as achter in het filter, de roet opvangcapaciteit neemt dus langzamerhand iets af. Om te voorkomen dat er op een gegeven moment te weinig capaciteit over is, is er 'ruim daarvoor' een vervangingstermijn voorgeschreven bij 120.000km. Het kan dus zijn dat het vervangen bij 120K technisch/qua opvangcapaciteit niet strikt noodzakelijk is, maar niet vervangen heeft dan mogelijk dit soort problemen tot gevolg.

Ik zeg mogelijk, omdat ook nog iets anders kan zijn, zo vroeg ik me bij een van de eerste opmerkingen over elder tanken en slechter rijden af of een vervuild brandstoffilter al uitgesloten is.

Daarbij mis ik ook wat info over de ritafstanden etc.
V90 Cross Country B5 PRO MY21 Denim Blue Metalic
V70 T5 GT8 Nordic+, Polestar, Luxery Line, Family Line, MY15 Electric Silver Metallic
XC70 D5 H6 Summum, Season Line, Design Sport Line 2007 Electric Silver Metallic
V40 1.9D SPORTS EDITION 2003 virtual blue
Gebruikersavatar
Henriëtte
7th Gear member
Berichten: 5697
Lid geworden op: 14.02.2009 - 19:57

Alles is begonnen bij elders tanken zegt moens.wim


Alleszins, ik ken niet veel (bijna niets) van auto's, alleen veel gereden(vroeger door mijn job), maar alles is begonnen bij elders te tanken. En ik dacht het gaat mss vuile diesel geweest zijn, wat wel meer voorkomt.
[/quote]
Laatst gewijzigd door Henriëtte op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
moens.wim
1st Gear member
Berichten: 19
Lid geworden op: 27.04.2016 - 14:26

Jers3n schreef:
moens.wim schreef:
Walter schreef: Dat zou je aan de reparateur moeten vragen, ook afhankelijk wat je van die garantie verwacht. Garantie dat het nieuwe roetfilter onder de auto blijft hanger etc heb je sowieso. Dus garantie op deze reparatie. Soms is het inderdaad lastig om de echte oorzaak te vinden en kun je dat alleen door stapsgewijs delen te vervangen/uit te wisselen. Dus ik denk niet dat je garantie krijgt op andere mankementen. Dealer zal geen glazen bol hebben. Feit is dat die filters regulier elke 120000km vervangen moet worden en dat is niet gedaan. Dus aannemelijk is het wel. Dat er geen melding is gedaan kan, ik ga er gemakshalve van uit dat er dus geen electronica in verwerkt zit. Je hebt toch ook geen melding als bijvoorbeeld luchtfilter of distributieriem niet vervangen zijn?
Sorry maar beiden kloppen niet. Volgens handleiding bij de wagen moet ik wel degelijk melding krijgen op display. En naar wat ik gehoord heb moet je niet alle auto's en roetfilters op 120000km vervangen. in de praktijk kan dat bv 90.000km zijn voor iemand die korte ritten maakt, en 200.000km voor lange afstanden steeds en mss nog niet aan vervanging toe... Vandaar, nameten van filterwaarde Hectopascal(druk), en sensoren nakijken.
Lijkt mij sterk dat een 2.0D uit 2008 een retrofit roetfilter heeft, daarbij regenereert een retrofit filter (ja, dat doen ze!) zonder Eolys regeneratie vloeistof (en zonder aansturing van het motormangment/auto). En die vloeistof is wel vervangen/aangevuld, dus of Wim is voorgelogen of er zit gewoon een affabriek roetfilter op.
Mbt de melding 'roetfilter bijna vol' in de BC, mocht die verschijnen is het zaak een langer stuk te gaan rijden zodat het regeneratieproces doorlopen kan worden (proces afgerond indien melding weer verdwijnt). Deze verschijnt echter alleen als de omstandigheden om het regeneratieproces op te starten niet tijdig voorkomen. Mocht die omstandigheid wel voorkomen en het regenereren wel plaatsvinden, maar bv niet goed, dan zal er wellicht geen melding verschijnen.
Bij filters die met Eolys regenereren blijft na elke regeneratie een klein beetje onverbrandbare as achter in het filter, de roet opvangcapaciteit neemt dus langzamerhand iets af. Om te voorkomen dat er op een gegeven moment te weinig capaciteit over is, is er 'ruim daarvoor' een vervangingstermijn voorgeschreven bij 120.000km. Het kan dus zijn dat het vervangen bij 120K technisch/qua opvangcapaciteit niet strikt noodzakelijk is, maar niet vervangen heeft dan mogelijk dit soort problemen tot gevolg.

Ik zeg mogelijk, omdat ook nog iets anders kan zijn, zo vroeg ik me bij een van de eerste opmerkingen over elder tanken en slechter rijden af of een vervuild brandstoffilter al uitgesloten is.

Daarbij mis ik ook wat info over de ritafstanden etc.
Inderdaad denk ik ook, en die "Eolys" regeneratie staat op de faktuur van 120.000km vermeld.
Alleszins, er zit toch sinds gisteren roetfilter, slangen en sensors nieuw op, maar het probleem blijft. Conclusie, heeft niets met roetfilter te maken zegt mijn logisch nadenken....Ondertussen weer getakeld en vervangwagen gekregen. Takeldienst heeft 1/3 kunnen verplaatsen(derde keer geprobeerd en toen reed hij normaal!) Twee eerste keren start hij perfect, en viel na 5 seconden "vierkant draaien" weer stil zelfs(In die 5 seconden reageerde gaspedaal niet maw geen vermogen) En geen melding op display ook niet...
moens.wim
1st Gear member
Berichten: 19
Lid geworden op: 27.04.2016 - 14:26

Nu beginnen ze in de garage ook te denken aan "vuile diesel" en de injectoren die vasthangen. Ze hebben een flesje in de tank gegooid zaterdagvoormiddag en gingen er vandaag nog mee rijden.
Maar ik heb van in t begin gezegd dat het begonnen is met tankbeurt in een ander tankstation... Tja! Ik geloof echt niet dat die roetfilter plotseling stampvol kan zitten zonder meldingen en op 4-5 weken tijd(toen werd hij uitgelezen en geen enkele fout of opmerking op pc) Toen was het de ruitenwisserpomp zoals eerder hierboven verteld.

Kan ik die roetfilter opeisen? Om na te kijken? Toen ik er naar vroeg vorige week mompelden ze iets dat het "vuil material" terig opgestuurd moest worden naar Volvo...
Of zou ik contact opnemen met hoofdzetel Volvo, in Gent?
Gebruikersavatar
Ben
Executive Member
Berichten: 40982
Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
Locatie: Even ten noorden van de Paltz
Contacteer:

In Nederland is de volgorde: Dealer --> Importeur --> Fabrikant.
Dat zal in belgië ook zo zijn. Dus als je er op de een of andere manier niet met de dealer uitkomt meld je je bij de importeur in Brussel.
Gent is een assemblagefabriek, daar zit geen klantenservice of zo.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
moens.wim
1st Gear member
Berichten: 19
Lid geworden op: 27.04.2016 - 14:26

Ok. Maar ik ga wachten, misschien komen ze nog wel met een vorostel en indien niet kan ik nog steeds naar de importeur gaan.
Wat ik wel gek vind is dat ik die roetfilter niet zou te zien krijgen omdat de dealer die moet opsturen naar de importeur...?
E.Werker
2nd Gear member
Berichten: 189
Lid geworden op: 09.09.2015 - 23:38

Zit er een borg op zo'n filter? Zo niet kan je deze opeisen aangezien het een oud onderdeel betreft van jouw auto. Een beetje garage bewaard zulke dingen om de klant dingen te kunnen laten zien voordat deze weggegooid worden.
Plaats reactie

Terug naar “Techniek niet modelgebonden”