Altijd airco cc aan?

Geproduceerd bij NedCar in Born
Petert
2nd Gear member

Dat van die 10-20% meer verbruik is puur van horen zeggen/lezen. Ik heb zelf nooit onderzocht of dit inderdaad zo is. Als we het in werkelijkheid over 2% hebben is het geen reden om te gaan tobben inderdaad.
Okke
4th Gear member

@Petert, ECC moet je niet verwarren met systeem met alleen AC (waar de compressor altijd loopt, en je dus warme lucht toevoegd om toch de ingestelde temperatuur te bereiken). ECC regelt ook in/uitschakeling van de compressor en is dus met name met niet extreme warme weersomstandigheden zuiniger dan een ongeregeld syteem.
V40
Stef_r
1st Gear member

hans anesthesie schreef:Ik heb het vandaag gedurende 150km even geprobeerd zonder de ECC aan. Ik heb 'm verder altijd aan staan. Het lijkt ( en volgens mij is het ook zo) veel benauwder in de wagen te worden. .......
...... Veel prettigere lucht in de auto...een echt gecontroleerd klimaat!
Klopt, dit idee/gevoel heb ik ook!
Dit had ik 'vroeger' al in een VW passat met handmatige airco, maar nu in mijn V40 heb ik dit ook! Zodra ik de airco / ECC uit zet dan lijkt het gelijdelijker benauwder te worden. lucht voelt ook wat klammig aan vind ik. Reden voor mij dus om hem altijd aan te laten staan...

En als het onder het vriespunt komt, schakelt ie dan automatisch uit? Of moet ik hem handmatig uit zetten??? Denk als ik hem aan laat staan i.c.m. ECC dat die dan alles automatisch regelt?
Volvo S80 2.4 170PK AUTOMAAT 1999
[afbeelding volgt nog...]
I turn negative input into positive output... Trust me; I'm an Engineer!
Okke
4th Gear member

Tuurlijk! Door het principe wordt vocht ontrokken aan de omgeving. Daarom zie je bij ECC ook altijd dat als je je vooruit wilt ontwasemen... het ledje in de AC knopje meteen groen gaat branden.

Ontvochtigen kan daarom ook best een prettige invloed hebben. Je hoeft 'm idd niet uit te zetten. Ik doe het wel...ook omdat ik merk dat ie er iets aan "trekt" (niet veel, maar lichte schokjes als de compressor inschakeld). Met een diesel zal je dit (vanwege hoger koppel bij lagere toeren) ook wel minder merken!
V40
Hans
8th Gear member
Contacteer:

Sterker nog, je voelt er niets van :D
Veni,Vidi,Nates calce concidi

Volvo V40 D2 MY2013
theboz
2nd Gear member

klopt ongeveer onder 8 a 10 graden werkt de airco niet meer
de airco kan anders gaan bevriezen daar is hij niet op gemaakt
let temperateur sensor is niet echt nauwkeurig