Pagina 2 van 2

Re: Vandaag een nieuwe mod: 20 inch onder de xc60

Geplaatst: 23.06.2016 - 21:15
door mga1600
Vandaag reed ik in een helemaal standaard V60 R-Design met 18 inch wielen.
Ik vind dat deze combinatie onefffenheden duidelijker doorgeeft dan de 20 inch onder mijn XC60.

Re: Vandaag een nieuwe mod: 20 inch onder de xc60

Geplaatst: 01.07.2016 - 09:22
door blastaway
Ik reed gisteren in de V70 na 1,5 week weer eens. Ik dacht dat ik in een zeepkist zat. Nooit gedacht dat het verschil zo groot zou zijn!
Ik vond de v70 altijd prima sturen en comfort was ook ok. Nu aanbid ik de xc60 toch nog meer dan voorheen!

Re: Vandaag een nieuwe mod: 20 inch onder de xc60

Geplaatst: 08.07.2016 - 13:26
door Jeroen52
Ik rijd met 20 Inch wielen die er bij de koop op zaten. Splinternieuwe XC60. De meeste wegen zijn behoorlijk glad en ik vind het soepel rijden. Ik kom wel van een Ford Focus af.
Gelukkig zijn in Nederland de kasseienwegen te tellen maar als ik er dan eens op rijd, dan heb ik wel een beetje het gevoel dat ik wandelende nieren krijg. Ik ben wel super blij met deze auto. Binnenkort eerste lange rit naar Frankrijk. Ik ga ervaren of ik daar net zo fit uit de auto kom als dat ik er hier instap, zoals het me bij het kopen werd verteld. Ik kijk ernaar uit.

Re: Vandaag een nieuwe mod: 20 inch onder de xc60

Geplaatst: 08.07.2016 - 14:22
door mga1600
Mijn eerste XC60 had 20" net als mijn nog splinternieuwe T6. Het verschil is dat de nieuwe ook een Four-C onderstel heeft, dus met 3 standen voor de demping. In mijn beleving is de middenstand, 'Sport', wel ongeveer vergelijkbaar met het standaard Dynamic chassis van de vorige. Rijdt heerlijk strak op redelijke en goede wegen, dat gold voor de vorige en dus ook weer voor deze nieuwe. Dit is mijn favoriete instelling. Als ik met de nieuwe de instelling op "Comfort" zet dan worden de demping heel zacht, net of je in een Franse auto rijdt van vroeger. Op kinderhoofdjes en klinkerwegen (en op een onverhard pad) is dat wel heel prettig, daar wordt bijzonder weinig van doorgegeven, je merkt er vrijwel niets van alleen hoor je aan allerlei geluiden onder de auto dat het onderstel het wel "druk heeft". Voor gebruik op een goed wegdek vind ik stand persoonlijk veel te wollig, ik hou wel van een stevig onderstel. De derde stand, "Advanced" is juist weer steviger dan normaal, nog aanmerkelijk strakker sturend op goed asfalt, maar je voelt de randen en bobbeltjes in weg wel goed en ik denk dat er in die op een slecht wegdek gauw neiging tot stuiteren zal zijn. Al met al is Four-C dus een dure, maar erg prettige optie.

Toen ik mijn vorige auto als voorraad-auto ging bekijken, was die voorzien van 20" wielen. Ik was, op basis van wat ik hier op het forum gelezen had, eigenlijk bij voorbaat erg bang dat dat een stuiterbak zou zijn, in welk geval de deal niet door zou gaan. Maar ik ben er tijdens de proefrit en de jaren daarna juist een grote fan van geworden. Ik wilde ze ook zeker weer op mijn nieuwe auto. Ten opzichte van 18 inch wielen stuurt de auto zoveel strakker en lekkerder dat het eigenlijk standaard zou moeten zijn......