Brambo67 schreef:
Ik heb gisteren net een BCM-130 en 136 opgelost door de ABS-controller te vervangen door een exemplaar van een sloop V70. De 103 werd veroorzaakt door de sensor in de hoofdremcilinder. Deze hebben vervangen door een uit een andere auto, ring loshalen en sensor eruit, was niet moeilijk. We hadden ook nog de 940F melding, dat is een sensor aan het rempedaal. Ook die vervangen en toen waren alle meldingen uit het display (anti-skid, remdruk) en uit VIDA weg.
Dank je Brambo67, had je bericht gemist. Ik heb ook een tweedehands hoofdremciliner gekocht en hiervan de 2 sensoren laten overzetten naar mijn eigen auto. Gek genoeg reed ik al maanden met deze melding rond maar net 2 dagen voor de afspraak met de garage was deze weg (zul je altijd zien grrrr). In ieder geval vervangen, was maar uur werk dus dat viel mee en de meldingen blijven weg. Gek genoeg was ook een rammel linksvoor verdwenen, had ik ook al paar maanden last van en nu ineens niet meer.
[edit]
Nu na een 2-weekse vakantie in de duitse heuvels geen meldingen meer gehad en ook geen gekraak of gebonk vooronder. Fingers crossed!