Onderhoud bij de dealer, wel of niet?

Technische onderwerpen die niet specifiek op een model betrekking hebben vindt je in dit hoofdstuk
Gebruikersavatar
BlackcurrantV70
7th Gear member
Berichten: 8445
Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
Locatie: Tussen EBBR en EBAW

MartijnAbel schreef:
BlackcurrantV70 schreef: Mijn 240 estate destijds deed ik 90% zelf, sindien de V70N, XC60, C70's en XC70 alles bij de dealer.

Ik heb gewoon de tijd niet om in het weekend te gaan sleutelen om hier en daar enkele euro's te besparen.
Maandag is mijn XC70 bij de dealer geweest voor 150.000km beurt (heeft nog maar 127.000 gelopen) en heb 334 euro betaald, best te doen vind ik 1 beurt per jaar zo.

Tel daar nog de gratis Volvo assistance bij die je anders zelf moet betalen, hoeveel bespaar je dan nog op jaar basis ?

Ik heb nog nooit een buitensporige rekening gekregen bij mijn dealer, beter zelfs toen bij de C70 de voorste remschijven krom bleken na 3 jaar en 47000km zijn ze zelfs voor 50% tussen gekomen in de kosten, wat ik met een grote doos Belgische pralines voor de mensen daar beloond heb.
Maar dan hoeft het nog steeds niet perse bij de dealer toch? Ik pak her en der zelf dingen die ik sleutel, maar de andere reparaties gaat de V50 toch echt naar de garage. Ook omdat ik er geen tijd voor heb. Het voordeel van een goede bekende garage vind ik dat je alsnog de kunde hebt, alleen voor een verdomd lager tarief dan bij de dealer.
Ik betaal gemiddeld tussen de 3 en 400 euro per jaar aan onderhoud bij de dealer, ik kan misschien iets besparen als ik bij een specialist ga, maar probleem is dat iedereen een bordje "specialist" aan zijn deur kan hangen en zolang ik geen boterham minder moet eten door het onderhoud bij de dealer, gun ik hem die 3-400 euro per jaar. Die mensen moeten ook eten...en bij mijn dealer lopen ze niet in 3 delige pakken hoor, gewone mensen als jij en ik.
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur

Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
Gebruikersavatar
blastaway
5th Gear member
Berichten: 2348
Lid geworden op: 31.05.2007 - 08:06
Locatie: Maastricht

de v naasr specialist die dat ook echt is en ik goed ken en de xc naar de dealer. Gewoon gevoelskwestie met de xc. Nieuwer en eerste auto. Ik vind de volvo card en pechservice ook wel fijn.
Volvo 940 2.3i Polar 2-1994 , t-5r cream yellow, c70 en v60 t4 2020
Volvo s60 2.4 5-2005
V70 edition II 2.4; 9-2004
V70 Sport 11-2006 2.0T HEICO
VW Passat 2005 R36 uitbouw
V70n 2000 2.5D
Gebruikersavatar
Fredhead
Geartronic member
Berichten: 26900
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Ik doe zoveel mogelijk zelf, lukt dat niet hangt het ervan af wat is of de auto naar de dealer, garage om de hoek of specialist gaat. Apk doet de dealer ieder jaar.

Een beurt zodat ik Volvo assstance kan houden is al duurder dan zelf doen en de anwb erbij.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Gebruikersavatar
sebastiaan84
4th Gear member
Berichten: 823
Lid geworden op: 08.06.2015 - 12:01
Locatie: Emmen
Contacteer:

Dealer,

Keus was om in ieder geval de eerste beurt door dealer te laten doen omdat die net wat meer kennis hebben en ik het een fijn idee vond dat er specialisten naar de staat van de auto zouden kijken.
De Volvo Jaarbeurt voor de wat oudere Volvo's die Broekhuis kent heeft een vriendelijk tarief (249 euro voor een kleine beurt met APK, software update, afstellingschecks en een wasbeurtje en zuigbeurtje) ik had zelf een gescheurde ashoes opgemerkt en aangegeven dat dit vervangen diende te worden. Men rekent pakketprijzen daarvoor, viel mij niet tegen.
Ik merk een dag na beurt een raar geluid, naar later bleek zat de ankerplaat bij de remschijf niet helemaal netjes. Meneer neemt u een bakje koffie wij maken het in orde.

Wat voor mij ook bijkomend voordeel is: De volvocard, ik heb geen wegenwacht service of pechhulp service van mijn autoverzekeraar nodig.

Hier in de "buurt" in Hardenberg en op Rogat zitten 2 specialisten die alleen in Volvo doen, wellicht dat ik er een offerte opvraag voor de volgende keer, pas als de prijs significant afwijkt ga ik bij Broekhuis weg. Bedoel specialist kan iedereen roepen natuurlijk.

Universele garages zullen vast en zeker goedkoper zijn als dealer en specialist maargoed ik zie het stukje service en aftersales als een USP.
Volvo V60 D6 AWD Plug-in Hybride Summum, Polestar optimised MY14

Past:
Volvo V50 2.4i Geartronic summum MY05
Volvo V40 D2 summum full options MY15
Toyota Avensis Wagon TA22 1.8i Terra Kouki '01
Toyota Corolla AE111 1.6i G6-R(ally) Zenki '99
Toyota Starlet EP81 1.3i Si Whiteline/Koni edition Zenki '91
C30BlackStone
4th Gear member
Berichten: 555
Lid geworden op: 24.05.2014 - 10:40
Locatie: Amersfoort

V70/2.4D/2003 schreef: Vertrouwen en prijs, daarom gaat die van mij naar de lokale garage en dat is geen dealer
Suggestief dat de 'Volvo Dealer' per definitie niet te vertrouwen is?
| Volvo S80 D5 | Volvo V70 2.5T | Volvo C30 1.6D | Volvo V70 2.4 | Volvo C30 D5 | Volvo S80 D5 | Volvo C30 2.0D | Volvo V40 D4 | Volvo V70 2.5 | Volvo S80 D5 | Volvo C30 D2 R-Design | Volvo S80 3.2 Kinetic | Volvo V70 D2 (VEA) Dynamic | Volvo V90 Inscription Metallic D4 Full Option | Volvo S90 D3 Momentum | Volvo S60 T6 (8) Summum Red | Volvo S90 T5 Inscription | Volvo XC40 Recharge ER Ultimate 2024 | Volvo EX30 Ultra ER | Volvo (wederom) EX40 Ultra...
C30BlackStone
4th Gear member
Berichten: 555
Lid geworden op: 24.05.2014 - 10:40
Locatie: Amersfoort

Er wordt vaak voor een lokale reparateur gekozen. In tegenstelling tot de berichten in dit topic heb ik zeer slechte ervaringen met lokale, niet zijnde Volvo Dealers. Ik ben dus weer terug bij de erkende Volvo Dealer. Mocht het echt betreffende de euries de spuigaten uitlopen, tja dan moet je wel........Maar als ik het onderhoud en eventuele problemen bij de Volvo dealer kan blijven uitvoeren, dan gaat de V40 daar naar toe.....
Laatst gewijzigd door C30BlackStone op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
| Volvo S80 D5 | Volvo V70 2.5T | Volvo C30 1.6D | Volvo V70 2.4 | Volvo C30 D5 | Volvo S80 D5 | Volvo C30 2.0D | Volvo V40 D4 | Volvo V70 2.5 | Volvo S80 D5 | Volvo C30 D2 R-Design | Volvo S80 3.2 Kinetic | Volvo V70 D2 (VEA) Dynamic | Volvo V90 Inscription Metallic D4 Full Option | Volvo S90 D3 Momentum | Volvo S60 T6 (8) Summum Red | Volvo S90 T5 Inscription | Volvo XC40 Recharge ER Ultimate 2024 | Volvo EX30 Ultra ER | Volvo (wederom) EX40 Ultra...
Gebruikersavatar
sebastiaan84
4th Gear member
Berichten: 823
Lid geworden op: 08.06.2015 - 12:01
Locatie: Emmen
Contacteer:

Ik moet nog wel even vermelden dat ik Broekhuis Emmen op nog geen 5 minuten rijden heb zitten vanaf mijn huis.
Volvo V60 D6 AWD Plug-in Hybride Summum, Polestar optimised MY14

Past:
Volvo V50 2.4i Geartronic summum MY05
Volvo V40 D2 summum full options MY15
Toyota Avensis Wagon TA22 1.8i Terra Kouki '01
Toyota Corolla AE111 1.6i G6-R(ally) Zenki '99
Toyota Starlet EP81 1.3i Si Whiteline/Koni edition Zenki '91
Gebruikersavatar
Fredhead
Geartronic member
Berichten: 26900
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

C30BlackStone schreef:
V70/2.4D/2003 schreef: Vertrouwen en prijs, daarom gaat die van mij naar de lokale garage en dat is geen dealer
Suggestief dat de 'Volvo Dealer' per definitie niet te vertrouwen is?
Mogelijk dat de lokale dealer bij Ger geen goede indruk achter heeft gelaten.

Ik ben er hier in de buurt ook wel eens bij een binnen gelopen waar ik zo weer buiten stond, aantal jaren verder bestaan ze ook niet meer.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Gebruikersavatar
AlexV70
2nd Gear member
Berichten: 221
Lid geworden op: 18.01.2014 - 21:33

Ik doe het zelf. Alle beurten, remmen, banden en ook de distributieriem vervangen. Ja, heb een groot netwerk. :)
Oja ook het uitlezen doe ik zelf. :)
De onderdelen koop ik wel bij de dealer. De olie koop ik bij overweg.nl, vat van 20L voor 110,- incl. want daar kan ik nog niet 1 verversing mee betalen bij de dealer.
Belachelijk 20,- de liter vragen ex. de btw en zij kopen het nog vele malen goedkoper in (bulk) dan ik kan. Winst maken prima, maar dit riekt naar diefstal.
Ik vervang de olie wel om de 20.000 want 30.000 is echt te lang. Ook de monteurs bij Volvo zijn deze mening toe gedaan. Maarja Volvo schrijft het voor......
Dus wat is kennis en wat is specialisme?
V70 Bi-Fuel140 PK, 2002
V70 edition II 2.4D 163 PK, 2005 (MY2006), Geartronic, enz.
V70 Summum D5 185 PK+, 2008 (MY2009), Geartronic, enz.
C30 1.8 sport 125 PK, 2008 (MY2009)
XC60 Summum (+R-Pakket) D5 215 PK, 2011 (MY2012), Geartronic, enz.
XC60 Summum D4 181 PK, 2014 (MY 2015), Geartronic, Keyless, panoramadak, enz
XC60 Inscription, T8, 2018, panoramadak, luchtvering, enz.
XC60 Ultimate Dark, B5, 2023, Polestar tuning, luchtvering, 22”, B&W audio, massage stoelen, enz….
Gebruikersavatar
tbrugman
2nd Gear member
Berichten: 161
Lid geworden op: 08.07.2014 - 13:46

Ik kies vanuit kostenperspectief voor de dealer.
De dealer zal een paar tientjes duurder zijn. Maar ik spaar een abo wegenwacht Europa uit, omdat ik zonder meerkosten Volvo-assistance krijg. Dat scheelt me weer 145,- per jaar. Dus onder de streep ben ik goedkoper uit.
Current : V60 1.6D Summum MY2014
Previous: V50 1.6D Limited MY2012 / S40 1.8 Momentum MY2007
Gebruikersavatar
Bas1982
3rd Gear member
Berichten: 445
Lid geworden op: 21.07.2012 - 16:43
Locatie: Duiven

Onderhoud doe ik zelf met originele onderdelen, altijd super geholpen door de dealer in Zevenaar. Mijn vader heeft een eigen garage dus als ik iets zelf niet kan dan ff papa vragen :P
'04 S40 T5

- 3"; downpipe - 2.5"; catback exhaust - custom made FMIC - 18"; Midir -Bilstein schroefset - Fasttech custom tuning
Gebruikersavatar
MartijnAbel
4th Gear member
Berichten: 917
Lid geworden op: 23.02.2015 - 18:30
Locatie: Surhuisterveen

tbrugman schreef: Ik kies vanuit kostenperspectief voor de dealer.
De dealer zal een paar tientjes duurder zijn. Maar ik spaar een abo wegenwacht Europa uit, omdat ik zonder meerkosten Volvo-assistance krijg. Dat scheelt me weer 145,- per jaar. Dus onder de streep ben ik goedkoper uit.
Lijkt me stug dat je dan goedkoper uit bent. Dat zou dan namelijk betekenen dat of een dealer slechts 145 duurder is of dat de lokale garage 145 euro goedkoper is.
Ik zit qua pechhulp bij allianz en ben(incl. Extra kosten door ouderdom auto) 112 euro kwijt, inclusief woonplaats en europa.
Volvo V70 2.0T 2011 - Volvo V60 2013 D5 Polestar - Volvo V50 T5 2004 DTC/RICA
Gebruikersavatar
sebastiaan84
4th Gear member
Berichten: 823
Lid geworden op: 08.06.2015 - 12:01
Locatie: Emmen
Contacteer:

Ik doe 1 beurt per jaar (17-19.000 km per jaar) met de V50. Als ik een beurtje incl APK bij een merkloze dorpsgarage doe ben ik niet gek veel minder kwijt als bij de dealer. Laatst genoemde heeft een uitgeklede kleine beurt + APK voor 249 euries waarbij ik me ook nog 10 euro voor de wasstraat uitspaar omdat ze hem ook ff wassen en zuigen voor me.

Uitgeklede kleine beurt als in, olie wissel en grondige check, dingen die gedaan moeten worden tegen pakketprijzen. Interieurfilter zit er niet bij in en ook geen bougies en andere meuk die met intervallen vervangen dienen te worden.

Ik denk dat het vooral een gevoelskwestie is over het gaan naar een dealer of een universele garage. Ik voel me voor die ene beurt per jaar beter af bij de dealer.
Volvo V60 D6 AWD Plug-in Hybride Summum, Polestar optimised MY14

Past:
Volvo V50 2.4i Geartronic summum MY05
Volvo V40 D2 summum full options MY15
Toyota Avensis Wagon TA22 1.8i Terra Kouki '01
Toyota Corolla AE111 1.6i G6-R(ally) Zenki '99
Toyota Starlet EP81 1.3i Si Whiteline/Koni edition Zenki '91
Gebruikersavatar
Garrett
1st Gear member
Berichten: 32
Lid geworden op: 07.07.2016 - 14:30

gose91 schreef: S40 heeft veel stempels van Vakgarages. Ik weet niet of dat zomaar een keurmerkje is. Feit is wel dat het automobiel technisch zeer goed is en ook door een Vakgarage is afgeleverd. Einde van de maand gaan we kijken of weer een andere het ook kan. Zo ja, gaat het om vertrouwen en zijn de lagere kosten mooi meegenomen.
De Vakgarage is een soort franchiseformule. De lokale "vakgarage" bij mij in het dorp (300 meter, dus ik dacht lekker makkelijk te voet terug) heb ik mijn andere auto gebracht voor een kleine beurt.
Pas toen ik ging shoppen voor de opvolgende grote beurt kwam ik erachter dat deze lokale garage voor die reeds uitgevoerde kleine beurt maar liefst 150 euro duurder was dan de merkdealer. En dan hebben we het over Lexus... Dus het blijft opletten.
Laatst gewijzigd door Garrett op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
'98 Volvo V70 2.5i | '11 Lexus CT200h
Gebruikersavatar
MartijnAbel
4th Gear member
Berichten: 917
Lid geworden op: 23.02.2015 - 18:30
Locatie: Surhuisterveen

Ik denk, ik trek de stoute schoenen aan en ga voor het probleem wat ik heb maar de dealer hier om de hoek.
Mijn centrale deurvergrendeling werkt linksachter niet en de ruitbediening linksvoor vaak niet.
Bekend probleem blijkt uiteindelijk, maar bij de dealer hebben ze er nog nooit van gehoord. Kunnen em wel even uitlezen meneer, wordt wel pas halverwege Augustus... Wait, whut? Ik snap dat je het druk hebt, maar uitlezen neemt niet een halve dag in beslag.
Was geen poot tussen te krijgen, en moest anders de auto maar een keer neerzetten zodat ze er met geluk naar konden kijken.
Met gierende banden weggereden, vandaag contact opgenomen met volvo specialist Schaap in Lemmer, en kan daar volgende week dinsdag al terecht voor de reparatie!

Dat is nog eens een wereld van verschil waar ik met een gerust hart dik 40km voor rij
Volvo V70 2.0T 2011 - Volvo V60 2013 D5 Polestar - Volvo V50 T5 2004 DTC/RICA
Gebruikersavatar
sebastiaan84
4th Gear member
Berichten: 823
Lid geworden op: 08.06.2015 - 12:01
Locatie: Emmen
Contacteer:

Vakantieperiode, halve bezetting gok ik.

Moet wel zeggen dat ik met zowel de V50 als de V40 (lease) altijd direct terecht kan bij Broekhuis Emmen als er wat is, maar misschien heb ik ook steeds geluk, geen idee.

Waar moet je wegkomen dan Martijn?
Volvo V60 D6 AWD Plug-in Hybride Summum, Polestar optimised MY14

Past:
Volvo V50 2.4i Geartronic summum MY05
Volvo V40 D2 summum full options MY15
Toyota Avensis Wagon TA22 1.8i Terra Kouki '01
Toyota Corolla AE111 1.6i G6-R(ally) Zenki '99
Toyota Starlet EP81 1.3i Si Whiteline/Koni edition Zenki '91
Gebruikersavatar
MartijnAbel
4th Gear member
Berichten: 917
Lid geworden op: 23.02.2015 - 18:30
Locatie: Surhuisterveen

sebastiaan84 schreef: Vakantieperiode, halve bezetting gok ik.

Moet wel zeggen dat ik met zowel de V50 als de V40 (lease) altijd direct terecht kan bij Broekhuis Emmen als er wat is, maar misschien heb ik ook steeds geluk, geen idee.

Waar moet je wegkomen dan Martijn?
Mwoah, tis zo ongeveer hetzelfde riedeltje bij de dealer hier. SW pakketje uploaden, moest ik ook maar een afspraak maken voor dik een maand later.
Elke keer bekruipt mij weer het gevoel dat ze mij daar liever niet zien met een oude V50. Elke keer is het afwimpelen met zo ongeveer hetzelfde riedeltje.

Ik kom zelf uit Drachten, dus Lemmer is wat dat betreft te doen voor mij :D
Volvo V70 2.0T 2011 - Volvo V60 2013 D5 Polestar - Volvo V50 T5 2004 DTC/RICA
Gebruikersavatar
BlackcurrantV70
7th Gear member
Berichten: 8445
Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
Locatie: Tussen EBBR en EBAW

Tja gedeeltelijk snap ik die dealer wel, de auto is niet bij hem gekocht, komt er niet in onderhoud, het is volop vakantieperiode.

Vrij logisch dat ie niet zijn vaste klanten even opzij schuift omdat jij er even komt aankloppen, wetende dat je waarschijnlijk nooit in onderhoud zal komen en een goedkoopste oplossing verwacht.

Ik ben 1x bij een dealer bij me in de buurt ook weg gestuurd met een V70 die niet bij hem gekocht is, ben dan naar de andere dealer geweest, die iets verder is en die heeft sindsdien (2008) al 7 auto's via mij verkocht...
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur

Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
Gebruikersavatar
MartijnAbel
4th Gear member
Berichten: 917
Lid geworden op: 23.02.2015 - 18:30
Locatie: Surhuisterveen

BlackcurrantV70 schreef: Tja gedeeltelijk snap ik die dealer wel, de auto is niet bij hem gekocht, komt er niet in onderhoud, het is volop vakantieperiode.

Vrij logisch dat ie niet zijn vaste klanten even opzij schuift omdat jij er even komt aankloppen, wetende dat je waarschijnlijk nooit in onderhoud zal komen en een goedkoopste oplossing verwacht.

Ik ben 1x bij een dealer bij me in de buurt ook weg gestuurd met een V70 die niet bij hem gekocht is, ben dan naar de andere dealer geweest, die iets verder is en die heeft sindsdien (2008) al 7 auto's via mij verkocht...
Aan de ene kant snap ik het zeker wel, punt is alleen dat ik met een niet goed af te sluiten auto zit. Gelukkig wel een alarm, maar dan nog.
Aan de andere kant mag je toch ook verwachten dat er enigzins in oplossingen gedacht wordt, maar ook dat niet.
Ik snap alleen niet dat je de aanname doet dat ik de goedkoopste oplossing wil, daar rep ik met geen woord over...

Goedkoop is het sowieso niet, 350 euro voor alleen de bestuurdersdeur :p
Laatst gewijzigd door MartijnAbel op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Volvo V70 2.0T 2011 - Volvo V60 2013 D5 Polestar - Volvo V50 T5 2004 DTC/RICA
Gebruikersavatar
hvt
5th Gear member
Berichten: 1361
Lid geworden op: 06.01.2008 - 14:44
Locatie: Westerkwartier (gr)

Die ervaring heb ik ook in Drachten.
Mijn v70 was daar voor activeren van de cruise control en Nederlandse taal.
Dit was geregeld door de verkopende garage. Maar op vragen als audio stuurbediening kreeg ik geen antwoord.
Deden niet eens moeite om ook maar iets op te zoeken.
Nooit meer geweest, ga voor specifieke Volvo onderdelen wel naar Groningen. Ook al werk ik dagelijks in Friesland.

Maar dichterbij Drachten zijn ook wel Volvo specialisten.
Burgum: http://www.garage-ericvanderveen.nl
Langezwaag: http://www.garagebosscha.nl/volvospecialist

Voor gebruikte onderdelen ga ik altijd naar Gorredijk. http://www.hunterparts.nl

Bij beiden specialisten geen ervaring. Maar gezien de huisvesting van Eric, zal het niet de duurste zijn. O-)
Zegt natuurlijk niets over de kwaliteit. Sterker nog, ik mag wel over dit soort garages.

Edit: net de site van Eric nog eens goed bekeken. Ziet er erg goed uit.
Iemand hier op het forum ervaring met deze specialist?
Zag ook dat hij aan tunen doet en werkt met vdash.
Dit is toch een systeem van Volvotune?
Misschien toch een keer met die Eric overleggen voor een tuning naar 170pk.
Hoef ik niet helemaal naar Elst .
Laatst gewijzigd door hvt op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
V40 1997(MY1998), 1.8, 320000km, summergreen, LPG, ecc, cc, half leer, verlaagd, heldere donkere koplampen.
V70 2004, 2.4 (140pk), Black Sapphire, Thor 17", Eibach pro-kit -30, Xenon, vol leer, ecc, cc, schuif-kanteldak, spoiler, mistlampen, HP-speakers, CFE.
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=50941
Plaats reactie

Terug naar “Techniek niet modelgebonden”