Top, dan ga ik dat voorstellen samen met nog wat andere dingetjes waar die toch nog voor terug moet.
Weet alleen niet of ze ze zullen doorspoelen of vervangen.
Stuurschokjes bij (lange) bocht
-
- 4th Gear member
- Berichten: 721
- Lid geworden op: 28.09.2015 - 00:48
Toch nog een keer door laten kijken maar vervangen doen ze niet onder garantie.Alleen als het heel erg zou zijn. Olie was gecontroleerd. De kwaal zou bekend zijn bij de oude volvo's en kan geen kwaad. Zou eventueel voorstel kunnen doen dat ik zelf onderdeel betaal.
XC70 2.5T 11-2003
V50 1.8 2005
V50 1.8 2005
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 189
- Lid geworden op: 09.09.2015 - 23:38
Dat is een smoesje. Dat oude volvo''s dat schijnen te hebben (wat ik overigens niet weet) is geen excuus. Zoals hierboven, het is een gebrek en afkeur. Via rechtsbijstand aangeven dat ze er maar een zaak van moeten maken. Wel zeker weten dat je het zwart op wit hebt, de verklaring dat het "normaal" is volgens de garage.
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8632
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Wat een onzin verhaal. Stuurhuis is gewoon stuk en moet vervangen worden. De auto rijdt toch niet zoals het hoort? Ja je komt de bocht om, maar is zwaar irritant. Heb dat zelf ook eens gehad bij een 2005 V70 en pas nadat ik het stuurhuis had vervangen was het verholpen. Als er één cilinder niet meer meedoet kom je ook nog op je plek aan, maar zegt deze garage dan ook dat het acceptabel is?
Kwaal is niet bij oude Volvo's, dit probleem heeft mijn auto al gehad vanaf 120.000 km en was toen 4 jaar oud. Is dat dan ook een oude Volvo? Dat jouw auto nu wat ouder is doet daar dus niets aan af. Terug dus met de klacht is mijn advies!
Kwaal is niet bij oude Volvo's, dit probleem heeft mijn auto al gehad vanaf 120.000 km en was toen 4 jaar oud. Is dat dan ook een oude Volvo? Dat jouw auto nu wat ouder is doet daar dus niets aan af. Terug dus met de klacht is mijn advies!
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- Johan s60
- 6th Gear member
- Berichten: 2806
- Lid geworden op: 23.12.2006 - 16:36
+1,edraket schreef: Wat een onzin verhaal. Stuurhuis is gewoon stuk en moet vervangen worden. De auto rijdt toch niet zoals het hoort? Ja je komt de bocht om, maar is zwaar irritant. Heb dat zelf ook eens gehad bij een 2005 V70 en pas nadat ik het stuurhuis had vervangen was het verholpen. Als er één cilinder niet meer meedoet kom je ook nog op je plek aan, maar zegt deze garage dan ook dat het acceptabel is?
Kwaal is niet bij oude Volvo's, dit probleem heeft mijn auto al gehad vanaf 120.000 km en was toen 4 jaar oud. Is dat dan ook een oude Volvo? Dat jouw auto nu wat ouder is doet daar dus niets aan af. Terug dus met de klacht is mijn advies!
Het wordt alleen maar erger, het rijdt gewoon balle zo, en wat ik al eerder aangaf wordt het een keer echt gevaarlijk,vooral in lange bochten.
S60 2.4 Drivers Edition AT + standkachel
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Stuurhuis wat iets tegenstuurd is geen apk afkeur,,sterker nog, de stuurinrichting wordt zonder bekrachtiging gecontroleerd.
Bij een steekproef van RDW wordt er door de steekproefcontroleur niet gereden met de auto..
De wielen moeten goed reageren op de stuuruitslag. Bij het draaien van het stuur naar links en rechts moet bij maximaal een 15 graden verdraaiing van het stuur de wielen mee gaan bewegen. Er mag dus enige speling aanwezig zijn.
De wielen moeten zonder hulp van stuurbekrachtiger van uiterst links naar uiterst rechts vrij kunnen bewegen en ronddraaien, er mogen geen zware punten voelbaar zijn of dat het wiel aanloopt. Dit mag met de wielen gedeeltelijk opgekrikt / ontlast.
De APK keuringseisen van de stuurbekrachtiging
Door middel van het voelen van een duidelijk verschil bij uitgeschakelde en bij draaiende motor wordt manueel getest of de werking van de stuurbekrachtiging duidelijk voelbaar is.
De slangen van de stuurbekrachtiging dienen onbeschadigd te zijn in zoverre dat koorden van de bewapening zichtbaar zijn. De slangen van de stuurbekrachtiging mogen niets kunnen raken en daardoor doorslijten.
De delen van de stuurbekrachtiging mogen geen enstige lekkage vertonen, dit controleert men door het stuur uiterst links of rechts te draaien en dit met stationair draaiende motor even vast te houden. Een ernstige lekkage is b.v duidelijke druppelvorming, het zweten van een stuurhuis valt niet onder ernstige lekkage
Bij een steekproef van RDW wordt er door de steekproefcontroleur niet gereden met de auto..
De wielen moeten goed reageren op de stuuruitslag. Bij het draaien van het stuur naar links en rechts moet bij maximaal een 15 graden verdraaiing van het stuur de wielen mee gaan bewegen. Er mag dus enige speling aanwezig zijn.
De wielen moeten zonder hulp van stuurbekrachtiger van uiterst links naar uiterst rechts vrij kunnen bewegen en ronddraaien, er mogen geen zware punten voelbaar zijn of dat het wiel aanloopt. Dit mag met de wielen gedeeltelijk opgekrikt / ontlast.
De APK keuringseisen van de stuurbekrachtiging
Door middel van het voelen van een duidelijk verschil bij uitgeschakelde en bij draaiende motor wordt manueel getest of de werking van de stuurbekrachtiging duidelijk voelbaar is.
De slangen van de stuurbekrachtiging dienen onbeschadigd te zijn in zoverre dat koorden van de bewapening zichtbaar zijn. De slangen van de stuurbekrachtiging mogen niets kunnen raken en daardoor doorslijten.
De delen van de stuurbekrachtiging mogen geen enstige lekkage vertonen, dit controleert men door het stuur uiterst links of rechts te draaien en dit met stationair draaiende motor even vast te houden. Een ernstige lekkage is b.v duidelijke druppelvorming, het zweten van een stuurhuis valt niet onder ernstige lekkage
Laatst gewijzigd door Ramon&Ramon op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8632
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Dat zijn de APK eisen, en heeft (zeker in dit geval) niets te maken met de werking van het stuurhuis. Deze is gewoon niet in orde (ben je toch wel mee eens) en moet vervangen worden.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Dat is een ding wat zeker is, het is een bekend probleem wat natuurlijk opgelost dient te worden.edraket schreef: Dat zijn de APK eisen, en heeft (zeker in dit geval) niets te maken met de werking van het stuurhuis. Deze is gewoon niet in orde (ben je toch wel mee eens) en moet vervangen worden.
We vervangen er ongeveer tien per jaar van dit soort stuurhuizen met dit probleem.
Maar er werd gezegd het is apk afkeur, dat is niet het geval..
-
- 4th Gear member
- Berichten: 721
- Lid geworden op: 28.09.2015 - 00:48
Dank voor je toelichting. Wordt het probleem nou echt snel erger of kan het jaren hetzelfde blijven?
Ik heb een beetje rondgekeken en zie nogal verschillende prijzen maar gemiddeld zo'n 400 euro. Hoeveel uur is er ongeveer nodig voor vervanging?
Ik heb een beetje rondgekeken en zie nogal verschillende prijzen maar gemiddeld zo'n 400 euro. Hoeveel uur is er ongeveer nodig voor vervanging?
Laatst gewijzigd door Sander02 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
XC70 2.5T 11-2003
V50 1.8 2005
V50 1.8 2005
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8632
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Ik heb destijds een gebruikt stuurhuis gemonteerd. Is natuurlijk wel een gokje, maar werkte perfect.
Subframe moet een stukje zakken, ben je wel een paar uurtjes mee zoet.
Subframe moet een stukje zakken, ben je wel een paar uurtjes mee zoet.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- Thijs
- 7th Gear member
- Berichten: 5492
- Lid geworden op: 29.03.2008 - 01:49
- Locatie: Lelystad
Ik heb het ook gehad en na een stuurhuis flush was het nagenoeg over. Volgens mij maakte het soort banden onder de auto ook verschil met dit euvel. Ik heb het iig na de stuurhuis flush a 125 euro zodanig verbeterd gevonden dat ik het erbij gelaten heb.
Nulla tenaci invia est via.
Volvo V70N 2.5D MT 2000Volvo V70N 2.4D edition sport MT 2007
Volvo V60 D5 summum GT 2011
Volvo V60 CC T5 summum GT8 2015
- Thijs
- 7th Gear member
- Berichten: 5492
- Lid geworden op: 29.03.2008 - 01:49
- Locatie: Lelystad
Was bij mijn vorige auto, v70 D5 2007. Na de flush toch bijna ton gereden.
Nulla tenaci invia est via.
Volvo V70N 2.5D MT 2000Volvo V70N 2.4D edition sport MT 2007
Volvo V60 D5 summum GT 2011
Volvo V60 CC T5 summum GT8 2015
-
- 1st Gear member
- Berichten: 24
- Lid geworden op: 16.11.2007 - 21:34
- Locatie: Midden Drenthe
Begin van de maand met onze V70NN ook stuurhuis problemen gehad, het gevoel dat iemand het stuur tegenhoud tijdens het sturen.
Bij de forum meeting op 1 oktober het stuurhuis geflushed, en je hoorde dat het suurhuis veel stiller werd toen de schone olie er in kwam.
Nadien geen problemen meer gehad!!
Goede en goedkope manier om te kijken of je een vervanging kunt voorkomen.
Bij de forum meeting op 1 oktober het stuurhuis geflushed, en je hoorde dat het suurhuis veel stiller werd toen de schone olie er in kwam.
Nadien geen problemen meer gehad!!
Goede en goedkope manier om te kijken of je een vervanging kunt voorkomen.
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8632
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
De NN kent de problemen van het terugsturen niet. Deze heeft wel andere problemen, zoals pompen die de geest geven of koelers die stuk gaan.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
-
- 4th Gear member
- Berichten: 721
- Lid geworden op: 28.09.2015 - 00:48
Ik heb model 2004. Vanaf wel jaar de NN? Ik las in ander topic namelijk wel wat mensen die zeiden, bij mij is pomp vervangen, bij de andere stuurhuis. Dus blijkbaar kan die pomp dezelfde kwaal veroorzaken.edraket schreef: De NN kent de problemen van het terugsturen niet. Deze heeft wel andere problemen, zoals pompen die de geest geven of koelers die stuk gaan.
Laatst gewijzigd door Sander02 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
XC70 2.5T 11-2003
V50 1.8 2005
V50 1.8 2005
- fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 26875
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
De NN is het nieuwe model vanaf 2008
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- Hans oet Twent
- 8th Gear member
- Berichten: 10481
- Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
- Locatie: Twente
Is het nu weg?Sander02 schreef: Ik heb model 2004. Vanaf wel jaar de NN? Ik las in ander topic namelijk wel wat mensen die zeiden, bij mij is pomp vervangen, bij de andere stuurhuis. Dus blijkbaar kan die pomp dezelfde kwaal veroorzaken.
“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
-
- 4th Gear member
- Berichten: 721
- Lid geworden op: 28.09.2015 - 00:48
Ik was een beetje onduidelijk. Citeerde personen uit een ander topic. Bij mij is er nog niks veranderd.Hans oet Twent schreef:Is het nu weg?Sander02 schreef: Ik heb model 2004. Vanaf wel jaar de NN? Ik las in ander topic namelijk wel wat mensen die zeiden, bij mij is pomp vervangen, bij de andere stuurhuis. Dus blijkbaar kan die pomp dezelfde kwaal veroorzaken.
Laatst gewijzigd door Sander02 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
XC70 2.5T 11-2003
V50 1.8 2005
V50 1.8 2005