Pagina 2 van 2

Re: Poreuse kit / slechte montage voorruit

Geplaatst: 03.08.2016 - 18:43
door snorremans
lint schreef: Rare reactie van de directeur van de Volvodealer maar goed het wordt nu toch prima opgelost door je eigen garage.

Meneer de Directeur is waarschijnlijk door Volvo NL op zijn vingers getikt, en is er niet van gediend dat er achter zijn rug om geprobeerd word om je gelijk te halen.

Re: Poreuse kit / slechte montage voorruit

Geplaatst: 03.08.2016 - 20:03
door diesel01
Tja....mooi dat het word opgelost.
Projecteer het verhaal even op mijzelf en stel mijzelf de vraag wat ik had gedaan.
Ik had de dealer opdracht gegeven om een nieuwe ruit te plaatsen onder Volvo conditie's, €75 eigen risico betaalt en het rest bedrag door gezet naar mijn verzekering.
Auto is 6 jaar oud, heeft meer dan 2 ton gelopen en is mijn eigendom en dus voor mijn kosten....

Re: Poreuse kit / slechte montage voorruit

Geplaatst: 03.08.2016 - 21:23
door texelaar
Ik denk dat ik in dit geval nog een belletje naar Volvo Nederland eraan zou wagen.
Ik zou mij niet zo willen laten behandelen.......

Re: Poreuse kit / slechte montage voorruit

Geplaatst: 03.08.2016 - 23:32
door MarkV50
Ik ben niet zo goed in het meer citeren in een bericht dus doe ik het even zo :P

@lint, de reactie vond ik ook erg vreemd, ik heb in het verleden bij de beste man stage gelopen en vond hem toenertijd al een kwal maar goed dan nog kan hij normaal reageren ipv zo explosief

@m-kliko, dat heeft hij inderdaad ook gedaan althans dat zegt hij, hij gaf me naderhand wel een kaartje dat ik naar de bovag moest bellen wat mijn rechten waren tov het andere autobedrijf (ik heb natuurlijk geen namen genoemd) een auto uit 2010 met 2 ton op de klok vind ik tegenwoordig normaal, ik kan me niet elke 3 jaar een gloednieuwe auto veroorloven en nu zeker niet nu ik net in de WW ben beland, mijn eige garage vind ik een top bedrijf en ga er graag naartoe word er altijd met respect behandeld en krijg ALTIJD wel een leen auto mee als er iets aan de hand is, het is mijn 3e auto al bij het bedrijf (ik wisselde redelijk vaak maar deze volvo is wel n blijvertje ;) )

@snorremans, tijdens mijn stage periode bij de volvo dealer daar is de dealer licentie voor de 2e keer ingetrokken door volvo NL vandaar dat hij natuurlijk zo reageerd wellicht

@diesel01, al was het bedrag 50/50 was ik al tevreden, ik vind het niet normaal dat bij een auto uit 2010 (een jong gebruikte auto dus) de vooruit zo dusdanig los kan zitten dat er water naar binnenloopt met alle gevolgen van dien (elektronische componenten etc)

@texelaar, ik heb hierover zeker zitten twijfelen, maar of ik het doe is een 2e meneer de dealer heeft mijn telefoon nummer en ik heb geen zin in verassingen achteraf (je zult de verkeerde directeur maar voor je hebben die je even een naar telefoontje pleegt) ik vind het absoluut ook niet kunnen en ik raad ook echt iedereen af daar een auto aan te schaffen, heb er wel meerdere over gehoord die zo te woord zijn gestaan ook oudere mensen tijdens mijn stage periode

Re: Poreuse kit / slechte montage voorruit

Geplaatst: 04.08.2016 - 08:19
door m-kliko
MarkV50 schreef: [...]
ik raad ook echt iedereen af daar een auto aan te schaffen
[...]
Welke garage hebben we het over? Dat is nog niet genoemd in dit topic geloof ik. :)
Dan weten we gelijk waar we niet moeten aankloppen. =)

Re: Poreuse kit / slechte montage voorruit

Geplaatst: 04.08.2016 - 08:40
door diesel01
texelaar schreef: Ik denk dat ik in dit geval nog een belletje naar Volvo Nederland eraan zou wagen.
Ik zou mij niet zo willen laten behandelen.......
Ik moet ook zeggen dat ik een andere verstandhouding heb met mijn dealer en metname met de mannen in de garage.
Chef werkplaats heeft mij vorige week nog na werktijd geholpen terwijl ik uitdrukkelijk verzocht om een afspraak zodat het in reguliere werktijd gedaan kon worden.
Toch heeft hij het direct opgelost en heb er ook geen factuur voor gehad, hetgeen zich weer uitbetaalt in 30 frikandellen en een kist bier op vrijdagmiddag. :lol:

Re: Poreuse kit / slechte montage voorruit

Geplaatst: 04.08.2016 - 08:41
door m-kliko
diesel01 schreef:
texelaar schreef: Ik denk dat ik in dit geval nog een belletje naar Volvo Nederland eraan zou wagen.
Ik zou mij niet zo willen laten behandelen.......
Ik moet ook zeggen dat ik een andere verstandhouding heb met mijn dealer en metname met de mannen in de garage.
Chef werkplaats heeft mij vorige week nog na werktijd geholpen terwijl ik uitdrukkelijk verzocht om een afspraak zodat het in reguliere werktijd gedaan kon worden.
Toch heeft hij het direct opgelost en heb er ook geen factuur voor gehad, hetgeen zich weer uitbetaalt in 30 frikandellen en een kist bier op vrijdagmiddag. :lol:
Dat klinkt als een leuke verhouding met je garage! ^_^
Ik heb een aardig afstandelijke relatie met mijn garage, maar ze behandelen mij wel netjes.
Misschien kom ik er te weinig (alleen voor onderhoud), voor de rest blijft hij het te goed doen denk ik. O-) :D *knock on wood*

Re: Poreuse kit / slechte montage voorruit

Geplaatst: 10.05.2019 - 16:36
door Scaniafan
Even een ferme topic-schop.

Ik heb al wat vaker aan de passagierskant water op de (gelukkig) rubber matten, waarvan ik in eerste instantie dacht dat het door een verstopte afvoer van het schuifdak kwam. Gecontroleerd, schoongemaakt, water loopt keurig weg daar.
Echter, laatst in eens water via het leeslampje naar binnen, en in de wasstraat water aan de binnenkant van de ruit. Nu woon ik in België, met een uit NL geïmporteerde V50 (03-2009), met bij mijn weten nog een originele ruit erin (Volvo logotje).

Volvo België een mail gestuurd, krijg ik onderstaand antwoord:
In uw e-mail verzoekt u naar een beslissing over de herstellingskosten waarmee uw wagen geconfronteerd wordt.

Het is uiteraard jammer te vernemen dat een herstelling zich heeft aangediend aan uw wagen.
Het is echter mogelijk dat een technisch, elektronisch of cosmetisch incident zich mettertijd kan manifesteren. Dit is nooit uit te sluiten gezien de aard en de functie van het product en de mate waarin dit slijt door gebruik gedurende een periode.
Onze verdelers zijn er om ervoor te zorgen dat dergelijke onvoorziene gebeurtenissen op een correcte en professionele wijze aangepast of hersteld worden. Uw Volvo-verder is immers te allen tijde uw aanspreekpunt hiervoor.
Uw wagen is van Nederlandse oorsprong en is van maart 2009. De fabrieksgarantie die Volvo Cars biedt is al lang verstreken en kan dus niet meer van toepassing zijn in uw dossier. Ik meen dan ook dat de kosten voor deze herstelling voor uw rekening zijn.

Ik hoop u hiermee te hebben geïnformeerd en dank u alvast om uw reactie met Volvo Car Belux te willen delen.
Wat zouden jullie hier verder mee doen?
Volvo Nederland benaderen, naar een Volvo dealer gaan of slikken en de kosten voor reparatie op eigen kosten pakken (met het risico dat de ruit knapt en er een nieuwe in moet?)

Re: Poreuse kit / slechte montage voorruit

Geplaatst: 11.05.2019 - 10:21
door diesel01
Met alle respect, kit in de badkamer moet na een jaar of 3 á 4 ook vervangen worden.
Laat je voorruit er uit snijden bij een goede glaszetter en laat hem opnieuw kitten.
Mijn XC60 had in de laatste week dat ik hem had(ingeruild op een V70) hetzelfde probleem, ook deze was van 09.
Het raam heb ik er laten uitsnijden, bovenzijde zat al helemaal los en de kit was vergaan, het risico op ruitbreuk is wel aanwezig en mocht hij gaan voor eigen rekening.
Mijn raam is er in zijn geheel uitgekomen en deze is helemaal schoongemaakt en opnieuw gekit, kosten €125.

Re: Poreuse kit / slechte montage voorruit

Geplaatst: 13.05.2019 - 17:32
door Scaniafan
diesel01 schreef: Met alle respect, kit in de badkamer moet na een jaar of 3 á 4 ook vervangen worden.
Laat je voorruit er uit snijden bij een goede glaszetter en laat hem opnieuw kitten.
Snap dat je kit na x aantal jaar moet vervangen, maar badkamerkit vergelijken met lijm voor een autoruit gaat echt niet op. Dit is de eerste auto die ik heb waar dit gebeurt, een algemeen bekend probleem en een fabricagefout. Zelfs de dealer die ik sprak zegt "We weten het maar mogen niets doen".

Net bij Autotaalglas geweest, ruit ligt inderdaad los. Zij zeggen dat de ruit er niet uit kan zonder de rubber strip bovenaan te beschadigen. Die strip is niet los te krijgen maar wel noodzakelijk voor de waterafvoer, dus de enige oplossing is een nieuwe ruit plaatsen, kostprijs tussen de 450 en 500 euro... :o

Re: Poreuse kit / slechte montage voorruit

Geplaatst: 13.05.2019 - 18:23
door HJR
Vreemd verhaal. Ik heb mijn ruit eind vorig jaar nog laten plakken bij een schadeherstelbedrijf voor €90 ex BTW. Van extra kosten is nooit spraken geweest. Risico op breken is er inderdaad maar met de juiste kennis en gereedschap draait een glasexpert hier z'n hand niet voor om.

Re: Poreuse kit / slechte montage voorruit

Geplaatst: 13.05.2019 - 18:51
door Jelmer de Jong
Die strip is de hele reden waarom je lekkage hebt.

Re: Poreuse kit / slechte montage voorruit

Geplaatst: 14.05.2019 - 10:05
door diesel01
Scaniafan schreef:
diesel01 schreef: Met alle respect, kit in de badkamer moet na een jaar of 3 á 4 ook vervangen worden.
Laat je voorruit er uit snijden bij een goede glaszetter en laat hem opnieuw kitten.
Snap dat je kit na x aantal jaar moet vervangen, maar badkamerkit vergelijken met lijm voor een autoruit gaat echt niet op. Dit is de eerste auto die ik heb waar dit gebeurt, een algemeen bekend probleem en een fabricagefout. Zelfs de dealer die ik sprak zegt "We weten het maar mogen niets doen".

Net bij Autotaalglas geweest, ruit ligt inderdaad los. Zij zeggen dat de ruit er niet uit kan zonder de rubber strip bovenaan te beschadigen. Die strip is niet los te krijgen maar wel noodzakelijk voor de waterafvoer, dus de enige oplossing is een nieuwe ruit plaatsen, kostprijs tussen de 450 en 500 euro... :o
En daarom kom ik niet bij dit soort ruitboeren, liggen in dezelfde categorie als Kwikshit.
https://www.dijkemasautoglas.nl/
Deze man, de eigenaar, had met een medewerker mijn ruit in 20 minuten uit de XC60 onbeschadigd, mijn koffie stond nog af te koelen.
Raam is schoongemaakt en ontdaan van oude kitresten en is er daarna weer ingezet waarna de kit 2 de tijd heeft gehad om uit te harden.
Nog een tijd met de man staan ouwehoeren over zijn nieuwe E350 en weer op pad!
Die commerciële ruitboeren willen alleen voor veel geld ramen vervangen, ik was voor €125 in de btw klaar.

Edit, via de dealer aan het adres gekomen omdat alle Volvoruiten in de regio door deze mensen wordt gedaan.

Re: Poreuse kit / slechte montage voorruit

Geplaatst: 14.05.2019 - 14:48
door Scaniafan
diesel01 schreef: Die commerciële ruitboeren willen alleen voor veel geld ramen vervangen, ik was voor €125 in de btw klaar.

Edit, via de dealer aan het adres gekomen omdat alle Volvoruiten in de regio door deze mensen wordt gedaan.
Nu woon ik zelf in Belgisch Limburg, dus is Dijkemas een beetje ver rijden. Maar als er mensen in Nederlands / Belgisch Limburg tips hebben voor een dergelijk adres hoor ik het graag...