Pagina 2 van 3
Re: Prijsontwikkeling V70 bij komst V90
Geplaatst: 20.10.2016 - 08:58
door MN-NL
Ik heb nooit een powershift gehad maar de verhalen zo overziend heb ik die behoefte ook niet echt....
Ga dus voor een GT! En laat je budget bepalen of het wel of geen facelift wordt. Volgens mij lukt het namelijk net wel om een facelift binnen te hengelen als je een half jaartje wacht en de markt in de gaten houdt. Kan je toeslaan als het voor jou juiste exemplaar opduikt!
Over wel of geen facelift: ik ben zelf van een MY2006 V70 via een V70 III en een V70 classic nu in een XC70 uit 2004 beland. Dus van vóór de facelift voor dat model. Nooit als teruggang ervaren hoewel die eerste V70 om allerlei andere redenen een geweldige bak was waarvan de verkoop nog steeds als 'jammer dat hij weg moet' wordt ervaren. Maar goed, hoewel Volvo, het is maar blik nietwaar. De koper rijdt er nu na 4 jaar nog steeds mee trouwens, zegt ook wat

Re: Prijsontwikkeling V70 bij komst V90
Geplaatst: 20.10.2016 - 19:30
door BlackcurrantV70
Stijnemans schreef:
En is de Sensus gelijk? Of is de MY14 daarin toch echt moderner? Een Spotify app lijkt me geweldig. Dat programma gebruik ik echt voor al mijn muziek.
Sensus tussen MY12 en MY14 is identiek, ik heb een XC70 MY12 en mijn schoonvader een MY14 en buiten de 3 thema klokkenwinkel is de auto echt identiek.
Spotify zou je kunnen gebruikten door de app op je telefoon en dat via bluetooth the streamen naar Sensus, ik doe dat met een radio app en de geluidskwaliteit is merkelijk beter dan FM.
Re: Prijsontwikkeling V70 bij komst V90
Geplaatst: 20.10.2016 - 19:45
door HansEindhovenV70
Klopt, in die bouwjaren is er geen verschil, vanaf 2015 heb je Sensus Connect en dat werkt in alle opzichten wel echt een heel stuk fijner, beter en sneller...
Re: Prijsontwikkeling V70 bij komst V90
Geplaatst: 20.10.2016 - 20:33
door BlackcurrantV70
Maar persoonlijk vind ik de Mapcare kaarten er een stuk beter en duidelijker uitzien dan de Here kaarten..
Re: Prijsontwikkeling V70 bij komst V90
Geplaatst: 21.10.2016 - 08:21
door HansEindhovenV70
Dat is wellicht persoonlijk of wat je gewend bent

Ik heb ervaring met beiden en vind de Here echt stuk fijner en beter werken. 3D mode is erg mooi gedaan.
Re: Prijsontwikkeling V70 bij komst V90
Geplaatst: 04.11.2016 - 23:06
door nielsvo
Ik heb zelf mijn Volvo V70 (2014) D2 powershift overgenomen van de leasemaatschappij toen ik uit dienst trad, 2 jaar en 3 maanden oud met 105K op de teller voor €26.000
Het is een Kinetic uitvoering, maar wel met aardig wat opties (metallic lak, xenon, parkeersensoren V+A, winterpakket, business pack, af-fabriek afneembare trekhaak, winter+zomerbanden).
Ik vind de D2 niet merkbaar ondergemotoriseerd in combinatie met de PowerShift automaat. Geen stoplichtsprinter, maar zeker ook geen trage slak. Meer power is natuurlijk altijd lekker, maar daarvoor moet je dus ook betalen. Het is maar net wat je ervoor over hebt...
Juist de komst van de V90 zorgt er m.i. voor dat de 2e hands prijzen van de V70 relatief hoog zullen blijven: het duurt nog wel een paar jaar voordat 2e hands V90's in voldoende mate worden aangeboden en het prijsverschil met de huidige V70 is echt (te) groot. Straks koop je een 2e hands V90 voor de prijs van een nieuwe V70 nu...
Re: Prijsontwikkeling V70 bij komst V90
Geplaatst: 05.11.2016 - 09:00
door NielsPHEV
Bij de laatste V70's was het zo dat er een jaar of twee na intro sport editions, LE's, Nordic's en Poalrs kwamen die het merendeel van de verkoop bepaalde in NL aangezien het goede aanbiedingen waren. Ik ken mensen die een nieuwe NN gekocht hadden en voor aflevering kwam de er het eerste actiemodel (ik meen LE) dat is uiteindelijk netjes opgelost maar zij die zo'n NN al hadden zagen de restwaarde ineens zakken. Voorlopig zijn die er bij de V90 geen actiemodellen en bied Volvo ook alleen nog maar relatief dikke motoren aan. Ik verwacht overigens uberhaupt niet dat de tweede hands V90 markt van invloed gaat zijn op V70 prijzen. Een hele knap uitgeruste nieuwe V70 kocht je voor 50 k€ de V90 is gewoon duurder. De V70 zweefde in mijn beleving ook altijd een beetje tussen de klassen terwijl de V90 directer te vergelijken is met de de A6 E, 5
Re: Prijsontwikkeling V70 bij komst V90
Geplaatst: 22.11.2016 - 07:49
door Stijnemans
Op basis van bovenstaande adviezen ben ik gaan proefrijden in een 2012 XC70 D3 Momentum met Geartonic 6, die stond hier in Breda in de buurt. Vergelijkbaar dus met de Limited Edition.
Tot mijn grote verbazing en eigenlijk ook wel teleurstelling was ik niet zo onder de indruk van de GT6... Niet dat ik er ook maar een beetje verstand van heb hoor: mijn laatste automaat was een Opel Astra automaat (bj 2000) tijdens mijn studententijd. De D3 voelde echt als een groot krachtig beest, maar vond de automaat wat onrustig rijden, terwijl ik juist het tegenovergestelde had verwacht. Het zou kunnen dat je er gewoon aan moet wennen natuurlijk...
Ik rijd nu in een v50 2.0d met 136pk en voor mijn gevoel kan ik daar met lekker veel koppel laag in de toeren vermogen opbouwen en af en toe flink gas geven, zonder dat er teruggeschakeld wordt. Op een of andere manier geeft me dat wat meer rust, meer een gevoel van controle misschien? Maar goed, misschien is dat juist een kwestie van wennen...
Een en ander brengt mij tot de conclusie dat ik misschien gewoon moet kijken naar een V70 LE D3 (of T4) met handbak. Die zou ook nog iets betaalbaarder moeten zijn. Het lijkt op wat ik nu heb, maar dan soepeler en met nog meer vermogen. Maar de twijfel zit hem hierin: ik vind de LE een stijlvolle auto, maar behoorlijk op het sobere af. Precies wat we nodig hebben qua uitstraling en ruimte (2 kids, grote hond), maar het hart gaat er niet direct sneller van kloppen. Ik weet het...eerste wereld problemen. Maar toch!
Er werd trouwens gezegd dat de LE nu uit de lease gaan komen. Ik was altijd in de veronderstelling dat zakelijke leasecontracten vaak 3 jaar duren? De LE's zouden dan in 2014/2015 moeten beginnen uit de lease te komen en niet pas vanaf eind 2016/begin 2017? Waarschijnlijk ben ik gewoon slecht geïnformeerd, dus laat me graag corrigeren

Re: Prijsontwikkeling V70 bij komst V90
Geplaatst: 22.11.2016 - 09:36
door Hans oet Twent
Lease contracten lopen meestal van ca 180K tot aan 200K aan km. De één doet er wat sneller over dan de ander.

Gemiddelde lease periode is meestal 3 tot 5 jaar. Of zoveel eerder indien de contractuele km standen bereikt zijn.
Mijne gaat er bij 180K aan km uit of 3 jaar. In mijn geval zal 180K eerder aan bod komen dan de 3 jaar. Kennis van mij rijdt een 2014 D2 automaat. Gaat er pas in 2019 uit of bij 200K. Hij rijdt beduidend minder dan ik. Alhoewel ik tegenwoordig regelmatig Home office dagen heb en de km er niet bij op komen.
Een V70 D2 automaat is ook een optie! Geen stoplichtsprinter en geen Caravan trekker maar wel comfortabele reis auto.
Re: Prijsontwikkeling V70 bij komst V90
Geplaatst: 22.11.2016 - 11:07
door MN-NL
Aanvulling op ons Twents orakel: voor benzine ligt de grens meestal ergens tussen de 150 en 180 tkm tegenwoordig. Maar dat zijn niet de veelrijders doorgaans, dus duurt ook 4+ jaar tot contract is opgereden. Mijn huidige werkgever geeft de keuze aan de werknemer of contract voor 3 of 4 jaar nominaal wordt aangegaan maar vervolgens bepaalt werkelijk gereden kilometrage de looptijd.
(Ja ik mag rond de kerst gaan shoppen naar het zich laat aanzien. Of rij verder in de eigen bak op leasebudget. Eens knopen tellen....

)
Re: Prijsontwikkeling V70 bij komst V90
Geplaatst: 22.11.2016 - 18:28
door BlackcurrantV70
Stijnemans schreef:
Op basis van bovenstaande adviezen ben ik gaan proefrijden in een 2012 XC70 D3 Momentum met Geartonic 6, die stond hier in Breda in de buurt. Vergelijkbaar dus met de Limited Edition.
Tot mijn grote verbazing en eigenlijk ook wel teleurstelling was ik niet zo onder de indruk van de GT6... Niet dat ik er ook maar een beetje verstand van heb hoor: mijn laatste automaat was een Opel Astra automaat (bj 2000) tijdens mijn studententijd. De D3 voelde echt als een groot krachtig beest, maar vond de automaat wat onrustig rijden,
Dit verwondert me toch, wij hebben een C70 D3 met GT6 en dar kan je echt lui mee cruisen of toch sportief mee omgaan, de D3 voelt zelfs pittiger aan dan mijn XC70 D3 AWD, omdat het koppel er bruut inkomt bij vertrekken vanuit stilstand, de D3 AWD is smeuïger.
De GT past zich aan aan je rijstijl, misschien was de vorige gebruiker een heel ander type chauffeur dan jijzelf ?
Persoonlijk wil niemand in onze familie nog een handbak, de vrouw, schoonouders en ikzelf rijden allemaal GT 6 auto's
Re: Prijsontwikkeling V70 bij komst V90
Geplaatst: 22.11.2016 - 20:44
door Carfreak
Ben het wel met je eens aangaande de GT6. Het is zeker niet de mooist schakelende bak. Als je rustig doet is er weinig mis mee maar als je 'm op de staart trapt schakelt ie veel te ver terug. Gevolg, te hoge toeren en weg rust. Totaal niet passend bij het karakter van de auto.
Sinds ik de mijne heb laten tunen en het koppel enorm is toegenomen ben ik een stuk tevredener met de bak. Hij schakelt vlotter en is met name op de snelweg veel rustiger geworden.
Re: Prijsontwikkeling V70 bij komst V90
Geplaatst: 22.11.2016 - 22:05
door PGV90
Stijnemans schreef:
Een en ander brengt mij tot de conclusie dat ik misschien gewoon moet kijken naar een V70 LE D3 (of T4) met handbak. Die zou ook nog iets betaalbaarder moeten zijn. Het lijkt op wat ik nu heb, maar dan soepeler en met nog meer vermogen. Maar de twijfel zit hem hierin: ik vind de LE een stijlvolle auto, maar behoorlijk op het sobere af. Precies wat we nodig hebben qua uitstraling en ruimte (2 kids, grote hond), maar het hart gaat er niet direct sneller van kloppen. Ik weet het...eerste wereld problemen. Maar toch!
Er werd trouwens gezegd dat de LE nu uit de lease gaan komen. Ik was altijd in de veronderstelling dat zakelijke leasecontracten vaak 3 jaar duren? De LE's zouden dan in 2014/2015 moeten beginnen uit de lease te komen en niet pas vanaf eind 2016/begin 2017? Waarschijnlijk ben ik gewoon slecht geïnformeerd, dus laat me graag corrigeren
De Limited Editions waren van eind 2011 tot 2013;
NL kenteken series van met een Sxx tot aan Zxx in het midden, daarna kwamen de Nordics, en ten slotte de Polars.
Lease regeling hangt erg van contract af, mijn vorige was een benzine T4, uit begin 2012, contract was voor 4 jaar of 35.000 per jaar. Deze is in april dit jaar bij 146.000 er uit gegaan en kon ik toen voor ca. 18.000 eur overkopen, geen slechte prijs.
Diesels vaak toch ook zo'n 4 a 5 jaar, met waarschijnlijk meer kms.
Re: Prijsontwikkeling V70 bij komst V90
Geplaatst: 22.11.2016 - 22:12
door PGV90
Nog een aanvulling;
De XC70 is een zwaardere auto dan de V70 (en zeker tov jouw V50);
in de V70 zou een D3 met GT6 goed moeten voldoen;
de XC70 zou ik eerder met een D4 en GT8 zoeken (of T5 met GT8) - maar dan waarschijnlijk weer uit je budget.
Het kan trouwens zijn dat het model dat jij hebt gereden de GT bak zich weer iets moet gaan aanpassen aan het rijgedrag; kan een paar maanden duren.
Voor wat de uitrusting;
de LE waren zeer compleet; je zou kunnen zoeken naar een LE met Luxury line, dan zit er ook electrische stoelen (met geheugen), open dak en leer bekleed dashboard bij
Re: Prijsontwikkeling V70 bij komst V90
Geplaatst: 23.11.2016 - 08:41
door OGA244
Een luxury had geen leer bekleed dashboard, n inscription wel
Re: Prijsontwikkeling V70 bij komst V90
Geplaatst: 23.11.2016 - 12:43
door Stijnemans
Toch wel een heel mooie auto, die LE.
Nog een verzoekje om advies:
Wat denken jullie van de aankoop vwb kilometerstanden? Ik lees dat de auto's uit de lease vaak wel >150k gelopen hebben. Op een of andere manier zoek ik vooral tussen de 80 en 120k, maar dan liggen ze veelal nog >22.000 euro. Dat voelt als "weinig kilometers".
Zijn er grote extra risico's om bijvoorbeeld een LE te kopen met 150k op de teller? Komen er dan grote gekke dingen aan? Neem ik grote extra risico's?
Vind dat erg moeilijk om in te schatten. Qua uiterlijk zijn ze vaak even mooi als de exemplaren met minder km. Met 170k op de teller staan ze er al voor 16.500 euro. Scheelt toch al gauw 5000 euro met de exemplaren rond de 100k.
Wat zouden jullie doen? Doorsparen en een kopen rond de 100k a 22.000 euro of sneller mijn slag slaan voor 16.500 euro?
Re: Prijsontwikkeling V70 bij komst V90
Geplaatst: 23.11.2016 - 12:48
door OGA244
Bij leaseauto's wordt op de laatste beurt nog wel eens (stevig) bezuinigt, er mag vrijwel niets meer gedaan worden maar er staat toch een stempeltje (voor soms niet meer dan alleen verse olie)
goedkoop kan dan voor een koper ineens duurkoop blijken
Re: Prijsontwikkeling V70 bij komst V90
Geplaatst: 23.11.2016 - 13:03
door PGV90
Diverse voor en tegen argumenten.
Liever een die veel snelweg kms heeft gemaakt, altijd goed warm;
beter dan meerdere vaak korte ritjes.
En voor die 5000 eur verschil geef je 'm zelf een goede beurt met wellicht wat extra's die in die laatste beurt (als OGA zegt) niet meer meegenomen zijn.
Kijk maar elders op het forum, Volvo's gaan nog steeds 300 a 500 k mee.
Of uit Duitsland importeren.
Re: Prijsontwikkeling V70 bij komst V90
Geplaatst: 23.11.2016 - 13:38
door MN-NL
Bij aankoop van een tweedehands bolide altijd budgetteren voor achterstallig onderhoud. Dan kan het ook niet tegenvallen. En als je het geld in the pocket kunt houden: mooi toch!
Re: Prijsontwikkeling V70 bij komst V90
Geplaatst: 23.11.2016 - 14:45
door Stijnemans
Akkoord, dat zijn goede tips.
Ben nog wel benieuwd naar specifieke problemen waarop je zou kunnen anticiperen. Ik denk dan aan de koppeling, tweedelig vliegwiel, distributie, waterpomp, turbo etc. Een aantal van die geintjes hebben bij mijn V50 een hoop geld gekost, maar kwam wel pas na 250.000km.
Is er in algemene zin iets van te zeggen wanneer je daarmee geconfronteerd wordt bij een V70? Of vraag ik dan om in een glazen bol te kijken
