Ter attentie van TS, het gaat er op lijken dat je meer dan 50 km/u te snel bent geweest binnen wegwerkzaamheden. Ik denk te weten dat ter zijner tijd bezoek krijgt van de Nederlandse politie om als verdachte worden gehoord en dat pas daarna de strafmaat zal worden bepaald door het Duitse openbaar ministerie.
Rode flis gebruiken de duitsers inderdaad nog, wij doen het hier met infrarood lampen. En van voren/frontaal meten en flitsen is bij de Duitsers plicht.
geweldige reisauto
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16549
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- dbosker
- 6th Gear member
- Berichten: 3320
- Lid geworden op: 18.01.2014 - 13:06
- Locatie: Weener
en dan krijg je zo'n mooie foto. Als er iemand naast je zit, krijgt die een balkje over de ogen. Je hebt alleen wat uit te leggen als je een foto thuis gestuurd krijgt met naast je een mevrouw met lang blond haar (weliswaar met balkje), terwijl je vrouw kort donker haar heeft. 

laatste Volvo (960) verkocht
- OGA244
- 8th Gear member
- Berichten: 13558
- Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
- Locatie: Skåne
vertel eens…dbosker schreef: en dan krijg je zo'n mooie foto. Als er iemand naast je zit, krijgt die een balkje over de ogen. Je hebt alleen wat uit te leggen als je een foto thuis gestuurd krijgt met naast je een mevrouw met lang blond haar (weliswaar met balkje), terwijl je vrouw kort donker haar heeft.![]()
- Hans oet Twent
- 8th Gear member
- Berichten: 10509
- Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
- Locatie: Twente
Wel als ervaringsdeskundige kan ik U melden dat de Deutscher is 3 stappen flitsen en wel van voren!
In Deutschland is de bestuurder de Sjaak en niet de auto. U krijgt dan een foto met Uw auto, Uw gezicht en het kenteken plaatje. Degene die naast U zit wordt onherkenbaar gemaakt. Dus de eigenaar van de auto kan zeggen ik was het niet. Indien niet goed herkenbaar in beeld, volhouden dat U het niet was....
Waarom U van achteren geflitst bent kan ik niet zeggen.... Lijkt me niet dat dat een boete op kan leveren. Zowel dan heeft U dikke vette pech.....
In Deutschland is de bestuurder de Sjaak en niet de auto. U krijgt dan een foto met Uw auto, Uw gezicht en het kenteken plaatje. Degene die naast U zit wordt onherkenbaar gemaakt. Dus de eigenaar van de auto kan zeggen ik was het niet. Indien niet goed herkenbaar in beeld, volhouden dat U het niet was....

Waarom U van achteren geflitst bent kan ik niet zeggen.... Lijkt me niet dat dat een boete op kan leveren. Zowel dan heeft U dikke vette pech.....

“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969 > FOR SALE
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969 > FOR SALE
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
- hvt
- 5th Gear member
- Berichten: 1361
- Lid geworden op: 06.01.2008 - 14:44
- Locatie: Westerkwartier (gr)
Zij werken volgens mij met een felle flits om de bestuurder door het voorruit er duidelijk op te krijgen.
Dit gaat denk ik niet met infrarood werken.
Voordeel is wel dat je duidelijk weet dat je geflitst bent.
Vindt het wel knap dat ze de bestuurder er zo duidelijk op krijgen. Al eens een foto gehad die gemaakt is in één van de tunnels in Düsseldorf.
Mijn laatste uit Sauerland was net binnen bebouwde kom. De brief was trouwens in Nederlands. En gelijk bedrag erop.
Eén keer dus gehad dat ik eerst moest aangeven dat ik het was en daarna de brief terug moest sturen. De tweede brief een bedrag en puntjes.
Dit gaat denk ik niet met infrarood werken.
Voordeel is wel dat je duidelijk weet dat je geflitst bent.
Vindt het wel knap dat ze de bestuurder er zo duidelijk op krijgen. Al eens een foto gehad die gemaakt is in één van de tunnels in Düsseldorf.
Mijn laatste uit Sauerland was net binnen bebouwde kom. De brief was trouwens in Nederlands. En gelijk bedrag erop.
Eén keer dus gehad dat ik eerst moest aangeven dat ik het was en daarna de brief terug moest sturen. De tweede brief een bedrag en puntjes.

V40 1997(MY1998), 1.8, 320000km, summergreen, LPG, ecc, cc, half leer, verlaagd, heldere donkere koplampen.
V70 2004, 2.4 (140pk), Black Sapphire, Thor 17", Eibach pro-kit -30, Xenon, vol leer, ecc, cc, schuif-kanteldak, spoiler, mistlampen, HP-speakers, CFE.
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=50941
V70 2004, 2.4 (140pk), Black Sapphire, Thor 17", Eibach pro-kit -30, Xenon, vol leer, ecc, cc, schuif-kanteldak, spoiler, mistlampen, HP-speakers, CFE.
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=50941
- dik999
- 5th Gear member
- Berichten: 1225
- Lid geworden op: 16.08.2007 - 12:46
ga het afwachten
Vrees voor boete
Vrees voor boete
V60 MY 2020 R-design met panoramadak
V70 2011 modeljaar 2012 limited edition D3 ingeruild met 467.070
van 2007 tot 2013 V70 10-2000 2.4T geartronic verkocht 5 juni 2014 424150 Kilometerstand
van 2000 tot 2007 850 GL op LPG verkocht met 545.000 op teller
van 1995 tot 2000 Volvo 164 op LPG verkocht met 535.000 op teller
van 1990 tot 1995 Volvo 440 GL VIP uitvoering LPG
van 1980 tot en met 1990 diverse Volvo's . Allen op LPG.
van 1974 tot en met 1980 diverse auto's )
V70 2011 modeljaar 2012 limited edition D3 ingeruild met 467.070
van 2007 tot 2013 V70 10-2000 2.4T geartronic verkocht 5 juni 2014 424150 Kilometerstand
van 2000 tot 2007 850 GL op LPG verkocht met 545.000 op teller
van 1995 tot 2000 Volvo 164 op LPG verkocht met 535.000 op teller
van 1990 tot 1995 Volvo 440 GL VIP uitvoering LPG
van 1980 tot en met 1990 diverse Volvo's . Allen op LPG.
van 1974 tot en met 1980 diverse auto's )
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21046
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Een lifster, altijd een lifster...OGA244 schreef:vertel eens…dbosker schreef: en dan krijg je zo'n mooie foto. Als er iemand naast je zit, krijgt die een balkje over de ogen. Je hebt alleen wat uit te leggen als je een foto thuis gestuurd krijgt met naast je een mevrouw met lang blond haar (weliswaar met balkje), terwijl je vrouw kort donker haar heeft.![]()

V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16549
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
Gij zult niet vrezen in het aangezicht uwer eigen schuld! Slechts boetevoldoening zal u verlichting geven.dik999 schreef: ga het afwachten
Vrees voor boete
Uw ogen de kost geven en uwer rechtervoet voorzien van vederlicht schoeisel zal u bevrijden van verder onheil in den nabijen toekomst.
Amen

V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 20997
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
In 2015 in Zweden kregen wij ook tol te betalen over een of andere brug waarvan ik de naam even kwijt ben. Vijf hele kronen moesten worden overgemaakt ...
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
- lint
- Geartronic member
- Berichten: 28614
- Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
- Locatie: Ridderkerk
Dat is wel weer een echte Orakeltekst.V70/2.4D/2003 schreef:Gij zult niet vrezen in het aangezicht uwer eigen schuld! Slechts boetevoldoening zal u verlichting geven.dik999 schreef: ga het afwachten
Vrees voor boete
Uw ogen de kost geven en uwer rechtervoet voorzien van vederlicht schoeisel zal u bevrijden van verder onheil in den nabijen toekomst.
Amen![]()
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
- JosW
- 5th Gear member
- Berichten: 2341
- Lid geworden op: 19.04.2006 - 20:44
- Locatie: Hengelo
De thans geldende tarieven in Duitsland:
Snelheidsovertreding
Binnen de bebouwde kom
Boete bij snelheidsoverschrijding:
tot 10 km/h: € 15.
11-15 km/h: € 25.
16-20 km/h: € 35.
21-25 km/h: € 80.
26-30 km/h: € 100.
31-40 km/h: € 160.
41-50 km/h: € 200.
51-60 km/h: € 280.
61-70 km/h: € 480.
meer dan 70 km/h: € 680.
Buiten de bebouwde kom
Boete bij snelheidsoverschrijding:
tot 10 km/h: € 10.
11-15 km/h: € 20.
16-20 km/h: € 30.
21-25 km/h: € 70.
26-30 km/h: € 80.
31-40 km/h: € 120.
41-50 km/h: € 160.
51-60 km/h: € 240.
61-70 km/h: € 440.
meer dan 70 km/h: € 600.
Met hier vergeleken een koopje
Snelheidsovertreding
Binnen de bebouwde kom
Boete bij snelheidsoverschrijding:
tot 10 km/h: € 15.
11-15 km/h: € 25.
16-20 km/h: € 35.
21-25 km/h: € 80.
26-30 km/h: € 100.
31-40 km/h: € 160.
41-50 km/h: € 200.
51-60 km/h: € 280.
61-70 km/h: € 480.
meer dan 70 km/h: € 680.
Buiten de bebouwde kom
Boete bij snelheidsoverschrijding:
tot 10 km/h: € 10.
11-15 km/h: € 20.
16-20 km/h: € 30.
21-25 km/h: € 70.
26-30 km/h: € 80.
31-40 km/h: € 120.
41-50 km/h: € 160.
51-60 km/h: € 240.
61-70 km/h: € 440.
meer dan 70 km/h: € 600.
Met hier vergeleken een koopje

Laatst gewijzigd door JosW op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
ex 240 sedan, ex 240 station Polar, ex V70 classic, ex V70 D Fasttech, ex V70 2.4D Volvotune, nu 2.0 T4 Polar+, Automaat. 2016.
- JeroenSpock
- 7th Gear member
- Berichten: 9171
- Lid geworden op: 20.11.2009 - 13:22
- Locatie: Veendam
- Contacteer:
Net even terug gezocht. Ik was in juni 2014 in Noorwegen en ben daar over een tolweg gereden. De rekening kwam was in januari 2015 inderdaad.sbv schreef:Tol Noorwegen kan echt soms wel half jaar duren
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi

Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi
- dik999
- 5th Gear member
- Berichten: 1225
- Lid geworden op: 16.08.2007 - 12:46
toch van voren geflitst.
Mijn vrouw is daar zeker van
we gaan het afwachten
Mijn vrouw is daar zeker van
we gaan het afwachten
V60 MY 2020 R-design met panoramadak
V70 2011 modeljaar 2012 limited edition D3 ingeruild met 467.070
van 2007 tot 2013 V70 10-2000 2.4T geartronic verkocht 5 juni 2014 424150 Kilometerstand
van 2000 tot 2007 850 GL op LPG verkocht met 545.000 op teller
van 1995 tot 2000 Volvo 164 op LPG verkocht met 535.000 op teller
van 1990 tot 1995 Volvo 440 GL VIP uitvoering LPG
van 1980 tot en met 1990 diverse Volvo's . Allen op LPG.
van 1974 tot en met 1980 diverse auto's )
V70 2011 modeljaar 2012 limited edition D3 ingeruild met 467.070
van 2007 tot 2013 V70 10-2000 2.4T geartronic verkocht 5 juni 2014 424150 Kilometerstand
van 2000 tot 2007 850 GL op LPG verkocht met 545.000 op teller
van 1995 tot 2000 Volvo 164 op LPG verkocht met 535.000 op teller
van 1990 tot 1995 Volvo 440 GL VIP uitvoering LPG
van 1980 tot en met 1990 diverse Volvo's . Allen op LPG.
van 1974 tot en met 1980 diverse auto's )
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16549
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
@JosW: als je dan toch aan het zoeken was, wat kost dat grapje dan als je op de Deutsche Autobahn met 60 km/h boven de V-max en binnen wegwerkzaamheden langs de radar komt pompen?
Hier mag je het roze kaartje (ook achteraf) inleveren, hik je mooi tegen een EMA aan, ben je om en bij de 1500 euro aan boete gelden lichter en als bijkomende maatregel een OBM van een mandje of 3.
Hier mag je het roze kaartje (ook achteraf) inleveren, hik je mooi tegen een EMA aan, ben je om en bij de 1500 euro aan boete gelden lichter en als bijkomende maatregel een OBM van een mandje of 3.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- OGA244
- 8th Gear member
- Berichten: 13558
- Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
- Locatie: Skåne
ik heb een brobizz, was binnen 2 weken afgeschrevenJeroenSpock schreef:Net even terug gezocht. Ik was in juni 2014 in Noorwegen en ben daar over een tolweg gereden. De rekening kwam was in januari 2015 inderdaad.sbv schreef:Tol Noorwegen kan echt soms wel half jaar duren
- dik999
- 5th Gear member
- Berichten: 1225
- Lid geworden op: 16.08.2007 - 12:46
waren geen wegwerkzaamheden volgens mij
V60 MY 2020 R-design met panoramadak
V70 2011 modeljaar 2012 limited edition D3 ingeruild met 467.070
van 2007 tot 2013 V70 10-2000 2.4T geartronic verkocht 5 juni 2014 424150 Kilometerstand
van 2000 tot 2007 850 GL op LPG verkocht met 545.000 op teller
van 1995 tot 2000 Volvo 164 op LPG verkocht met 535.000 op teller
van 1990 tot 1995 Volvo 440 GL VIP uitvoering LPG
van 1980 tot en met 1990 diverse Volvo's . Allen op LPG.
van 1974 tot en met 1980 diverse auto's )
V70 2011 modeljaar 2012 limited edition D3 ingeruild met 467.070
van 2007 tot 2013 V70 10-2000 2.4T geartronic verkocht 5 juni 2014 424150 Kilometerstand
van 2000 tot 2007 850 GL op LPG verkocht met 545.000 op teller
van 1995 tot 2000 Volvo 164 op LPG verkocht met 535.000 op teller
van 1990 tot 1995 Volvo 440 GL VIP uitvoering LPG
van 1980 tot en met 1990 diverse Volvo's . Allen op LPG.
van 1974 tot en met 1980 diverse auto's )
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21046
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
In dit geval gewoon een vergissing, begrijp ik.
Ik kijk in dergelijke gevallen altijd naar het overige verkeer en wanneer die rustig aandoen ga ik nog een tandje rustiger.
Duitsers rijden in steden met behoorlijk veel snelheid weg bij het verkeerslicht waardoor het in sommige gevallen racen word.
Daar doe ik niet aan mee, rijd op de freie strecke wel door maar geef meer ruimte dan dat ik neem.
Een Comfortabele 150/160 is veel relaxter dan pedal to de metal en het voordeel is dat je de borden duidelijk ziet en ze ook kan verwerken.
Iig sterkte ermee en ik hoop dat het meevalt voor je.
Ik kijk in dergelijke gevallen altijd naar het overige verkeer en wanneer die rustig aandoen ga ik nog een tandje rustiger.
Duitsers rijden in steden met behoorlijk veel snelheid weg bij het verkeerslicht waardoor het in sommige gevallen racen word.
Daar doe ik niet aan mee, rijd op de freie strecke wel door maar geef meer ruimte dan dat ik neem.
Een Comfortabele 150/160 is veel relaxter dan pedal to de metal en het voordeel is dat je de borden duidelijk ziet en ze ook kan verwerken.
Iig sterkte ermee en ik hoop dat het meevalt voor je.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- Hans oet Twent
- 8th Gear member
- Berichten: 10509
- Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
- Locatie: Twente
Dat is wel leukerder hoor..... Helaas lukt dat ook in de Pruis (bijna)niet meer.....diesel01 schreef:pedal to de metal
“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969 > FOR SALE
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969 > FOR SALE
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 164
- Lid geworden op: 15.02.2015 - 08:34
Naar mijn ervaring is 150/160 per uur alles behalve 'relaxend'. Ook niet in D. Welke auto je ook rijdt, de snelheid blijft de snelheid, en ik ervaar snelheden boven de 140 als onveilig en vermoeiend.
Het verschil met langzaam verkeer (truckers!) is gewoon te groot om nog beheersbaar te zijn in geval van onverwachte manoeuvres. Bochtige trajecten zoals die vaak in het heuvelachtige buitenland voorkomen vormen nog een extra complicatie bij hoge snelheden; zelfs een flauwe bocht wordt een scherpe op snelheid.
De Duitse Autobahn is erg a-relaxed rijden; de ronduit idiote snelheden die daar worden gereden hebben niets met ontspannen rijden te maken en nog minder met veiligheid en het milieu. De tijd die je denkt te winnen verlies je bij de pomp. Snelheidverschillen zijn te groot, de vele wegopbrekingen zorgen voor een 'jojo-effect'. Steeds weer op het gas, steeds weer remmen. Verder is Duitsland een dichtbevolkt land met bijbehorende drukte.
Los hiervan neemt het geluidsniveau erg toe bij sneller rijden (in de auto), niet comfortabel, zeker in een relatief lawaaige Volvo.
Het verschil met langzaam verkeer (truckers!) is gewoon te groot om nog beheersbaar te zijn in geval van onverwachte manoeuvres. Bochtige trajecten zoals die vaak in het heuvelachtige buitenland voorkomen vormen nog een extra complicatie bij hoge snelheden; zelfs een flauwe bocht wordt een scherpe op snelheid.
De Duitse Autobahn is erg a-relaxed rijden; de ronduit idiote snelheden die daar worden gereden hebben niets met ontspannen rijden te maken en nog minder met veiligheid en het milieu. De tijd die je denkt te winnen verlies je bij de pomp. Snelheidverschillen zijn te groot, de vele wegopbrekingen zorgen voor een 'jojo-effect'. Steeds weer op het gas, steeds weer remmen. Verder is Duitsland een dichtbevolkt land met bijbehorende drukte.
Los hiervan neemt het geluidsniveau erg toe bij sneller rijden (in de auto), niet comfortabel, zeker in een relatief lawaaige Volvo.