Advies nodig: Aanschaf nieuwe V70?

Sparhawk
1st Gear member

Carfreak schreef: Als het gevoel goed is en er geen noodzaak bestaat om een nieuwer type te rijden lijkt me de keuze gemaakt.
Reken er echter wel op dat een auto van bijna 15jr oud waarschijnlijk ook meer onderhoud nodig gaat hebben.

"elk voordeel heb ze nadeel"
Noodzaak niet, maar als ik die nieuwe T4 Limited Editions zie, word ik toch hebberig.... Ik verdien het dan wel weer terug omdat de auto zuiniger is toch O-) O-) O-) O-) :whistle:

En aangezien ik thuis maar 1 auto mag, moet ik er wel ff goed over nadenken.... :) To be continued, ik laat iig even weten wat het wordt
Laatst gewijzigd door Sparhawk op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
RobbertV70
2nd Gear member

Ik heb een MY2014 V70 T4 180PK PowerShift Nordic+ Winterline, gewoon een heel fijn rijdende wagen met een heel net verbruik, momenteel 7,9l/100km gemiddeld.
Voldoende vermogen en de Power shift doet zijn werk ook goed.

Robbert
V70 T4 PowerShift MY2014 Nordic+
Mazda MX5 MY2006
Yamaha Tracer 900GT MY2019
Sparhawk
1st Gear member

Ok, we komen ergens

Voor 18K kun je inderdaad een goede Limited Edition vinden, dus dat is even rondkijken
Heb echter ook een 2010 T4 gevonden in R-design, met relatief lage kilometerstand, dan wordt het 20k...... Keuzes. Mijn hart neigt naar de R-Design, met premium audio, :-)
PGV90
6th Gear member

Sparhawk schreef: Ok, we komen ergens

Voor 18K kun je inderdaad een goede Limited Edition vinden, dus dat is even rondkijken
Heb echter ook een 2010 T4 gevonden in R-design, met relatief lage kilometerstand, dan wordt het 20k...... Keuzes. Mijn hart neigt naar de R-Design, met premium audio, :-)
Let wel even op,
die 2010 versies hebben waarschijnlijk niet zaken als: stoelverwarming, parkeer sensoren, xenon, inklapbare spiegels, electrische achterklep, regensensor, etc. - zouden dan optie bijgekozen moeten zijn. In de LE al dat standaard.
Audio was volgens mij meer dan goed in LE, met ook iPod aansluiting....
ennnnn Sensus met navigatie is pas vanaf eind 2011 (je kan dat direct zien, verschil is tov het omhoog schuivende navigatie scherm in oude versies).

Op de site van Autoweek kan je diverse modellen kiezen en dan vergelijken.
Van XC70 naar V90 CC
V90 Cross Country AWD T5 Pro Polestar 2018 - Crystal White Pearl + zwart Nappa leer en een hele lijst extra's
XC70 T5 GT8 Polar+ my 2016 - Inscription Electric Silver + Chesnut leer
V70 T4 Limited Edition Saville Grey - 2012
Sparhawk
1st Gear member

PGV70 schreef:
Sparhawk schreef: Ok, we komen ergens

Let wel even op,
die 2010 versies hebben waarschijnlijk niet zaken als: stoelverwarming, parkeer sensoren, xenon, inklapbare spiegels, electrische achterklep, regensensor, etc. - zouden dan optie bijgekozen moeten zijn. In de LE al dat standaard.
Audio was volgens mij meer dan goed in LE, met ook iPod aansluiting....
ennnnn Sensus met navigatie is pas vanaf eind 2011 (je kan dat direct zien, verschil is tov het omhoog schuivende navigatie scherm in oude versies).

Op de site van Autoweek kan je diverse modellen kiezen en dan vergelijken.
Wederom goede opmerkingen. Ik weet specifiek het verschil in stoelverwarmingsknopjes (mooi scrabble woord :D ) tussen de R-design en de LE versies. Moet eerlijk toegeven dat ik het dashboard van de LE met geintegreerde navi mooier vindt dan de R-Design; de blauwe dials van de R, en de two tone bekleding maken die weer mooier..... Moeilijk...

Qua navigatie, ik gebruik nu eigenlijk standaard telefoon+ google maps vanwege de realtime file info, heb geen idee hoe goed het sensus systeem van volvo is. Maak me sterk dat dat beter is dan google maps.

Ipod aansluiting is wel een goede, daar moet ik nog even over nadenken.....
Cygnus
3rd Gear member

Een 2010 R-edition is geen T4 maar een 2.0T, dat is een heel andere motor, of je daar blij van wordt moet je zelf bepalen.
V70 D5 Ed2 2006 V70 D4 GT8 Polar+ 2016
DS3 1.2 So Chic 2014
986 S 3.2 2000 124 spider 2018
Sparhawk
1st Gear member

Ik weet dat het een heel andere motor is, maar het is sowieso zuiniger dan mijn huidige 2.4T :)

Afgelopen weekeinde een proefrit gemaakt in een 2009R Editie, en het rijdt best fijn kan ik vertellen. Komende week hopelijk nog een proefrit maken, en dan maar eens keuzes maken
Sparhawk
1st Gear member

Goed,

Kogel is door de kerk, geen mooie R-editie voor mij :( maar een T4 LE :D

Heb dus twee weken geleden een 2009 2.0T R editie gereden. Eind vorige week ook erin geslaagd om een proefrit te maken in een 2011 T4 LE, met family pakket.
Ik was zeer positief verrast over die 1.6 liter turbomotor. Ok, het is niet hetzelfde als een 2.0T, maar het viel mee 110% mee. Met die LE heb je natuurlijk wel het geintegreerde navi systeem en premium sound, dus toen was het even eeen afweging maken waar de prioriteiten liggen :) T4 dus :)
Kreeg ook een goede prijs van de dealer terug voor mijn oude auto, en een vol jaar garantie op de nieuwe onderhandeld, dus erg tevreden.

Komende vrijdag ophalen, dan zal ik nog wel wat plaatjes posten.

Allen, (en PGV70 in het bijzonder), dank voor alle input!
Carfreak
7th Gear member

Gefeliciteerd met de aankoop!
Volvo V70 2.4/ 140pk Black Sapphire Edition MY04
Volvo S80 2.5t Summum GT6 MY08 Volvotune
Mercedes C180 Estate Avantgarde 7tronic MY15
PGV90
6th Gear member

Sparhawk schreef: Goed,

Kogel is door de kerk, geen mooie R-editie voor mij :( maar een T4 LE :D

Heb dus twee weken geleden een 2009 2.0T R editie gereden. Eind vorige week ook erin geslaagd om een proefrit te maken in een 2011 T4 LE, met family pakket.
Ik was zeer positief verrast over die 1.6 liter turbomotor. Ok, het is niet hetzelfde als een 2.0T, maar het viel mee 110% mee. Met die LE heb je natuurlijk wel het geintegreerde navi systeem en premium sound, dus toen was het even eeen afweging maken waar de prioriteiten liggen :) T4 dus :)
Kreeg ook een goede prijs van de dealer terug voor mijn oude auto, en een vol jaar garantie op de nieuwe onderhandeld, dus erg tevreden.

Komende vrijdag ophalen, dan zal ik nog wel wat plaatjes posten.

Allen, (en PGV70 in het bijzonder), dank voor alle input!
Thanks en klinkt goed!
Gefeliciteerd, binnenkort maar eens een foto.
Wellicht is er een van de forum leden die dat exemplaar zal herkennen uit het verleden.

Veel rijplezier.
Van XC70 naar V90 CC
V90 Cross Country AWD T5 Pro Polestar 2018 - Crystal White Pearl + zwart Nappa leer en een hele lijst extra's
RobbertV70
2nd Gear member

Gefeliciteerd, heb je ook de PowerShift automaat?
V70 T4 PowerShift MY2014 Nordic+
Mazda MX5 MY2006
Yamaha Tracer 900GT MY2019
Sparhawk
1st Gear member

PGV70 schreef: Thanks en klinkt goed!
Gefeliciteerd, binnenkort maar eens een foto.
Wellicht is er een van de forum leden die dat exemplaar zal herkennen uit het verleden.

Veel rijplezier.
Dank, en voor de foto's zie hieronder :
RobbertV70 schreef: Gefeliciteerd, heb je ook de PowerShift automaat?
Nee, die heb ik niet. Gewoon de handbak, met 6 versnellingen

Auto afgelopen week opgehaald bij de dealer, heeft 117k gelopen

Afbeelding

en

Afbeelding

(Foto's zijn klikbaar voor grote variant :) )

Nu natuurlijk de volgende vraag, iemand zijn T4 al eens laten chiptunen?
Laatst gewijzigd door Sparhawk op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
PGV90
6th Gear member

Mooi hoor, dat donker rode leer.
Wat mij opvalt zijn de R-design randen rond de mistlampen en de wat andere velgen - heb je die zelf er bij gekozen, of is de voorganger iets afgeweken van de standaard fabrieksaf velgen bij de LE's?

En voor chiptunen, haalt bij een benzine weinig extra er uit, klein beetje meer koppel en pk, maar verschil is niet zo meetbaar als bij een diesel;
ennn, met 180 pk wordt er natuurlijk wel al veel uit die 1.6 gehaald.
Laatst gewijzigd door PGV90 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Van XC70 naar V90 CC
Carfreak
7th Gear member

Chiptuning is bij een turbo benzine motor net zo effectief als bij een diesel.

Als je een mailtje naar Volvotune stuurt hoor je hoeveel rendement er nog behaalt kan worden bij jouw T4.
Dat je met 180pk al erg veel uit de 1.6 haalt is idd wel waar.
Volvo V70 2.4/ 140pk Black Sapphire Edition MY04
Volvo S80 2.5t Summum GT6 MY08 Volvotune
Mercedes C180 Estate Avantgarde 7tronic MY15
Sparhawk
1st Gear member

PGV70 schreef: Mooi hoor, dat donker rode leer.
Wat mij opvalt zijn de R-design randen rond de mistlampen en de wat andere velgen - heb je die zelf er bij gekozen, of is de voorganger iets afgeweken van de standaard fabrieksaf velgen bij de LE's?

En voor chiptunen, haalt bij een benzine weinig extra er uit, klein beetje meer koppel en pk, maar verschil is niet zo meetbaar als bij een diesel;
ennn, met 180 pk wordt er natuurlijk wel al veel uit die 1.6 gehaald.
Geen idee, ik heb "gewoon" de auto bij de dealer gevonden, proefrit gemaakt, en na onderhandelen het ding gekocht. Was er nog niet achter dat ik de R-design randen rond de mistlampen en de andere velgen had, zo leer ik nog eens wat :D

Carfreak schreef: Chiptuning is bij een turbo benzine motor net zo effectief als bij een diesel.

Als je een mailtje naar Volvotune stuurt hoor je hoeveel rendement er nog behaalt kan worden bij jouw T4.
Dat je met 180pk al erg veel uit de 1.6 haalt is idd wel waar.
Ik ken volvotune in elst 8-) Die gaan we ook zeker benaderen, maar ik vroeg me gewoon af hoeveel extra's er nog te krijgen zijn, en of mensen daar ervaringen mee hebben.
Ik snap dat 180 PK uit 1.6 liter al best stevig is :) Ben eigenlijk op zoek naar wat meer koppel, topsnelheid vind ik minder interessant.
PGV90
6th Gear member

Standaard werden de LE op 17inch LM velgen geleverd,
als ik het goed zie lijkt er op dat jouw auto op 16 inch velgen staat. Ook niet verkeerd.

Je kan overwegen (tegen de tijd dat banden aan vervanging toe zijn) om die 16" als winterwielen te gebruiken en dan een 17" voor de zomer.
Van XC70 naar V90 CC
Sparhawk
1st Gear member

PGV70 schreef: Standaard werden de LE op 17inch LM velgen geleverd,
als ik het goed zie lijkt er op dat jouw auto op 16 inch velgen staat. Ook niet verkeerd.

Je kan overwegen (tegen de tijd dat banden aan vervanging toe zijn) om die 16" als winterwielen te gebruiken en dan een 17" voor de zomer.
Je hebt het goed gezien, 16". Ik ben eigenlijk wel blij dat ie op 16" staat, ik vind 17" eigenlijk te groot / en stuk duurder per band...
Heb vandaag via MP al een set LM velgen gekocht met winterbanden, dus jouw plan gaat niet door :-/
Darmee
2nd Gear member

Een half jaartje geleden heb ik bijna dezelfde T4LE gekocht als jij, wel met Powershift en Luxury pakket.
Die heb ik bij Volvoservice Hardenberg laten tunen, waarbij er vooral voor is gezorgd dat het koppel wat eerder inkomt. Schijnt trouwens niet bij alle T4s mogelijk te zijn, omdat er verschillen in motordelen kunnen zijn. Het verschil is merkbaar: het turbogat is duidelijk minder.
Ben zeer tevreden over de acceleratie als ik snel wil inhalen bij snelheden onder de honderd. Als ik op de snelweg wat gas bij wil geven, merk ik wel het verschil met mijn vroegere D5, maar ja die had ook een koppel van 400Nm.
Laatst gewijzigd door Darmee op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.

S70 TDI 1998
S60 LPG 170 pk automaat 2001
S60 D5 automaat 2002
V70 D5 Geartronic 2005

V70 T4 Powershift 2011
XC60 T5 Geartronic 2014
XC60 T6 Inscription 2022

en voor mooi weer: Jaguar XK8 dhc 1997
Sparhawk
1st Gear member

Darmee schreef: Een half jaartje geleden heb ik bijna dezelfde T4LE gekocht als jij, wel met Powershift en Luxury pakket.
Die heb ik bij Volvoservice Hardenberg laten tunen, waarbij er vooral voor is gezorgd dat het koppel wat eerder inkomt. Schijnt trouwens niet bij alle T4s mogelijk te zijn, omdat er verschillen in motordelen kunnen zijn. Het verschil is merkbaar: het turbogat is duidelijk minder.
Ben zeer tevreden over de acceleratie als ik snel wil inhalen bij snelheden onder de honderd. Als ik op de snelweg wat gas bij wil geven, merk ik wel het verschil met mijn vroegere D5, maar ja die had ook een koppel van 400Nm.
Darmee, dank voor je reactie. Had even een tijdje niet op het forum gekeken, maar dit is wederom waardevolle info.

Tnx 8-)
_XC70_

Ook hier geldt:

Ik zeg: 2006-2007 D5 AWD handschakel zonder opties met 200.000KM...KAN NIET MIS GAAN!! Enorme goeie ervaring met de D5 handbak P2 model (N?)
Als het lukt een 2008. Tank!! Ben banger dat er in de mijne iets stuk gaat dan in mn vorige 2008! Dat ding ging gewoon, zonder storingen. Nu ook nog probleemloos (knock on wood) maar toch voelt ie wat breekbaarder aan die P3 (NN?) Gek he? De V70XC hoe mooi ook lijkt me inmiddels gevaarlijk qua storingen, maar goed, we dwalen af.
Plaats reactie

Terug naar “V70/XC70 vanaf MY2008”