Pagina 2 van 2
Re: klapperende koppeling/ dual mass vliegwiel
Geplaatst: 27.11.2016 - 17:30
door Johan s60
Edgecrusher schreef:
Misschien informeren bij een goede garage welke geen dealer is. (daar zou het beduidend goedkoper kunnen zijn)
Koppeling is volgens mij niet perse iets wat bij de dealer moet, zeker omdat het net zo goed een PSA of Ford product is wat ook bij Volvo wordt gebruikt.
Een Bosch Car Service punt hier in de buurt heb ik bijvoorbeeld ook goede ervaringen mee.
Meeste diesels hebben een dual-mass tegenwoordig. Zeker bij een zesbak.
Mijn voorkeur zal een Sachs set zijn, beduidend beter dan een Luc of Valeo.
(ongeacht waar Volvo deze zelf inkoopt, want dat is ook vaak een kosten verhaal en niet perse de meest duurzame variant)
Wel vind ik dat je ook kritiek mag mogen geven op een forum, zeker niet alle keuzes/ uitvoeringen hebben de kwaliteit die je van een Volvo mag verwachten.
Snap dat hier veel liefhebbers zitten, maar bij dingen die beter kunnen wegkijken heeft helaas ook geen zin.
Hoe jij erbij komt dat Sachs beter is dan Luc=LUK of Valeo zou ik graag willen weten, de laatste 2 doen zeker niet onder voor Sachs
Re: klapperende koppeling/ dual mass vliegwiel
Geplaatst: 27.11.2016 - 18:57
door Edgecrusher
Gewoon dat een Sachs set minder snel kapot gaat dan de valeo en luc sets bij een zelfde type auto (vaak diesel), vooral de valeo sets gaan vaak stuk, genoeg ervaringen over te vinden...
Re: klapperende koppeling/ dual mass vliegwiel
Geplaatst: 27.11.2016 - 19:01
door Johan s60
Het is LUK geen Luc, klopt niks van LUK en Valeo is allebei kwaliteits spul, ik heb van Sachs ook wel eens een slechte drukgroep gekregen, Sachs is echt niet beter.
Re: klapperende koppeling/ dual mass vliegwiel
Geplaatst: 27.11.2016 - 20:04
door BendW
Wat steekt er origineel onder?
Re: klapperende koppeling/ dual mass vliegwiel
Geplaatst: 27.11.2016 - 20:10
door Johan s60
Kan een van deze drie zijn, maar vaak is het Sachs
Re: klapperende koppeling/ dual mass vliegwiel
Geplaatst: 27.11.2016 - 21:00
door Hans oet Twent
Ach ja iets wat gebruikt wordt gaat slijten en kan dus ook vroeg of laat kaduuk gaan. Daar is geen hogere wiskunde voor nodig toch? Het dual mass vliegwiel van mijn funkelnagel neue VAG product klapperde enorm. De dag voor vakantie nog bij de dealer geweest. Het geluid op de demo's die men had was hetzelfde. Conclusie bij VAG heeft men ook wel eens wat. Uiteindelijk klapte in die vakantie midden in Zweden de olie koeler eruit. Auto van 2 mnd jong! Guess what ik als leen auto mee kreeg......
Enniehow, hou het ff in de gaten. Vraag ff bij deze en gene wat een reparatie kost. Km.stand?
Re: klapperende koppeling/ dual mass vliegwiel
Geplaatst: 28.11.2016 - 00:41
door Jeroen van der Hulst
156000, grote beurt plus riemen bij 151000
Re: klapperende koppeling/ dual mass vliegwiel
Geplaatst: 28.11.2016 - 00:53
door V70/2.4D/2003
Ik had een 2.4D van 2003. Bij aankoop met 136K gerammel en geklapper van het vliegwiel. Bij 250K ingeruild en nog steeds dezelfde koppeling en vliegwiel. Ergo: wat (nog) niet kapot is behoeft geen vervanging
Re: klapperende koppeling/ dual mass vliegwiel
Geplaatst: 28.11.2016 - 12:24
door Ramon&Ramon
Jammer dat er zoveel ondeskundigheid omtrent de koppeling en vliegwiel ten toon wordt gespreid .
Het is een veelvoorkomend probleem bij veel merken auto,s en het heeft ook niets met het merk van de
onderdelen van doen.
LUK, Sachs, Valeo, daar is opzich niets mis mee en al deze merken zijn door Volvo gebruikt.
Re: klapperende koppeling/ dual mass vliegwiel
Geplaatst: 28.11.2016 - 12:39
door V480-S60
Hej Ramon, zou jij TS eventueel kunnen helpen ? Jij bent per slot de echte techneut.
Re: klapperende koppeling/ dual mass vliegwiel
Geplaatst: 28.11.2016 - 13:34
door Ramon&Ramon
V480-S60 schreef:
Hej Ramon, zou jij TS eventueel kunnen helpen ? Jij bent per slot de echte techneut.
Wie hulp wil stuurt maar een pb berichtje..