Re: Brembo GT
Geplaatst: 25.04.2017 - 16:42
Hangt denk ik beetje af van je Volvo..
De V70 my2006 heeft een soort van geen remmen...
Mijn my2012 heeft sinds vorig jaar Brembo schijven en blokjes in het standaard 316 systeem, iets verbetering tov originele schijf en blokken.
https://www.bremboparts.com/europe/en/c ... 00010064-1
Als het gaat om remmen, deceleratie of te wel negatieve acceleratie, geldt gewoon de tweede wet van Newton F=m*a => a = F/m
Je stop/afremkracht is afhankelijk van de zwakste schakel, remsysteem of grip.
Grip is banden, slicks op de openbare weg is misschien niet zo'n goed idee. Met ABS en/of goed kunnen doseren is dit echter wel vaak de zwakste schakel.
Sneller stoppen of betere handeling is makkelijker te bereiken met minder massa. 10% afname geeft nl een 10% betere deceleratie. Dus alles wat niet nodig is voor gasgeven, sturen, afveren en remmen van je auto afslopen voordat je 3K euri uitgeeft.. Denk aan trekhaak, reserveband met krik, overbodig/niet bewezen functioneel spoilerwerk, je schoonmoeder etc..of accepteren dat het om de "looks" ging..
Wat ook wel vergeten wordt is dat je remschijven, klauwen en blokken behoren tot niet afgeveerd gewicht. Hoe zwaarder hoe oncomfortabeler en vermindering van wegligging. Afgezien van het feit dat je auto weer zwaarder wordt met verlies van deceleratie tot gevolg....
De V70 my2006 heeft een soort van geen remmen...
Mijn my2012 heeft sinds vorig jaar Brembo schijven en blokjes in het standaard 316 systeem, iets verbetering tov originele schijf en blokken.
https://www.bremboparts.com/europe/en/c ... 00010064-1
Als het gaat om remmen, deceleratie of te wel negatieve acceleratie, geldt gewoon de tweede wet van Newton F=m*a => a = F/m
Je stop/afremkracht is afhankelijk van de zwakste schakel, remsysteem of grip.
Grip is banden, slicks op de openbare weg is misschien niet zo'n goed idee. Met ABS en/of goed kunnen doseren is dit echter wel vaak de zwakste schakel.
Sneller stoppen of betere handeling is makkelijker te bereiken met minder massa. 10% afname geeft nl een 10% betere deceleratie. Dus alles wat niet nodig is voor gasgeven, sturen, afveren en remmen van je auto afslopen voordat je 3K euri uitgeeft.. Denk aan trekhaak, reserveband met krik, overbodig/niet bewezen functioneel spoilerwerk, je schoonmoeder etc..of accepteren dat het om de "looks" ging..
Wat ook wel vergeten wordt is dat je remschijven, klauwen en blokken behoren tot niet afgeveerd gewicht. Hoe zwaarder hoe oncomfortabeler en vermindering van wegligging. Afgezien van het feit dat je auto weer zwaarder wordt met verlies van deceleratie tot gevolg....