On topic. Mede dankzij de commentaren op dit forum en onderzoek mijnerzijds kom ik tot de conclusie dat het plaatsen van led- of xenonverlichting in een standaard behuizing niet aan te raden is.
Dank aan allen.
Wens jullie allen een voorspoedig 2017.
LED-dimlicht
- PGV90
- 6th Gear member
Jos, jij ook een erg goed 2017 gewenst.
Heb nu in de ene auto (fabrieks af) Xenon, in de andere een 'gewone' halogeen lampen.
Er is nogal veel kwaliteitsverschil, en inderdaad levensduur kan verschillen. Er zijn een aantal merken (Philips, Osram) die Long Life versies hebben, dus minder vaak wisselen.
Je kan ook naar een wat lichtere kleur gaan.
Het imitatie Xenon of Led zou ik zeker niet doen, buiten het slechte lichtbeeld en verblinding voor tegenliggers, past het (naar mijn mening) ook niet bij een Volvo - meer voor in een ouder Golfje met petje achterstevoren....
Voor een goed overzicht met wat er te koop is, heeft Conrad wel een aardige pagina, zoek maar eens op H7 lamp.
Succes!
Heb nu in de ene auto (fabrieks af) Xenon, in de andere een 'gewone' halogeen lampen.
Er is nogal veel kwaliteitsverschil, en inderdaad levensduur kan verschillen. Er zijn een aantal merken (Philips, Osram) die Long Life versies hebben, dus minder vaak wisselen.
Je kan ook naar een wat lichtere kleur gaan.
Het imitatie Xenon of Led zou ik zeker niet doen, buiten het slechte lichtbeeld en verblinding voor tegenliggers, past het (naar mijn mening) ook niet bij een Volvo - meer voor in een ouder Golfje met petje achterstevoren....
Voor een goed overzicht met wat er te koop is, heeft Conrad wel een aardige pagina, zoek maar eens op H7 lamp.
Succes!
Van XC70 naar V90 CC
V90 Cross Country AWD T5 Pro Polestar 2018 - Crystal White Pearl + zwart Nappa leer en een hele lijst extra's
XC70 T5 GT8 Polar+ my 2016 - Inscription Electric Silver + Chesnut leer
V70 T4 Limited Edition Saville Grey - 2012
V90 Cross Country AWD T5 Pro Polestar 2018 - Crystal White Pearl + zwart Nappa leer en een hele lijst extra's
- BlackcurrantV70
- 7th Gear member
Ik had destijds in mijn V70N ook Philips Extreme vision lampen geinstalleerd, na minder dan en jaar beide lampen overleden, Philips een emailtje gestuurd en netjes een nieuwe set ontvangen.fredhead schreef: Bij mij klapte er binnen een half jaar een set stuk van Philips Extreme Vision en degene daarvoor ging ook goed een jaar mee.
Dat vond ik voor lampen van een tientje of 5 fors tegenvallen.
Uiteindelijk had ik er Philips ColourVision in gedaan, maar geen idee wat daar de levensduur van is.
Omdat de volgende auto's xenon hadden ligt de reserve H7 set nog steeds in de kast.
De C70 heeft de originele H7 halogeen lampen en die gingen pas na 5 jaar stuk !
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
- ps-amazon
- 6th Gear member
- Contacteer:
het zou mij niet verbazen als in de toekomst ook dim/grootlicht in led uitvoering wordt geleverd en dat halogeen en xenon hun langste tijd hebben gehad; mijn Harley is al voorzien van led groot/dimlicht en dat werkt uitstekend; voor oude 7 inch toepassingen is er al veel te krijgen, maar dat past helaas alleen nog maar in wat oudere modellen zoals Jeep; zou ook prima in mijn Amazon passen, maar ik rij daar klassieker rally's mee en in de meeste reglementen is dit soort verlichting helaas uitgesloten
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- PGV90
- 6th Gear member
Die toekomst is toch al hier?
Zit al compleet LED licht in de nieuwere Volvo's, Audi, BMW, etc.
Het ging er in dit topic om, om halogeen achteraf te vervangen door LED, puur vanwege de levensduur (en het gedoe met lampjes wisselen).
Helaas is dat iets minder simpel dan het lijkt......
Fijne jaarwisseling allen!
Zit al compleet LED licht in de nieuwere Volvo's, Audi, BMW, etc.
Het ging er in dit topic om, om halogeen achteraf te vervangen door LED, puur vanwege de levensduur (en het gedoe met lampjes wisselen).
Helaas is dat iets minder simpel dan het lijkt......
Fijne jaarwisseling allen!
Van XC70 naar V90 CC
- ps-amazon
- 6th Gear member
- Contacteer:
ik weet echt niet uit m'n hoofd wat wel en niet led is vandaag de dag, maar wilde aangeven dat er wel vervangingsunits zijn die goed werken maar vreemd genoeg alleen op oudere modellen passen met ronde koplampen; ook wel weer begrijpelijk want dan hoeft er maar één type gemaakt te worden
- mad
- 6th Gear member
M'n XC70 van 2009 (230K) heeft nog de originele lampen..... ik ben benieuwd wanneer die lampen eindelijk de geest geven én ik rijd altijd met licht aan....iemand enig idee?BlackcurrantV70 schreef:Ik had destijds in mijn V70N ook Philips Extreme vision lampen geinstalleerd, na minder dan en jaar beide lampen overleden, Philips een emailtje gestuurd en netjes een nieuwe set ontvangen.fredhead schreef: Bij mij klapte er binnen een half jaar een set stuk van Philips Extreme Vision en degene daarvoor ging ook goed een jaar mee.
Dat vond ik voor lampen van een tientje of 5 fors tegenvallen.
Uiteindelijk had ik er Philips ColourVision in gedaan, maar geen idee wat daar de levensduur van is.
Omdat de volgende auto's xenon hadden ligt de reserve H7 set nog steeds in de kast.
De C70 heeft de originele H7 halogeen lampen en die gingen pas na 5 jaar stuk !
Laatst gewijzigd door mad op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
XC70 D5 2009 Ocean Race
Je was wel heeeel geagiteerd hoor...mijn hemel.JosW schreef: On topic. Mede dankzij de commentaren op dit forum en onderzoek mijnerzijds kom ik tot de conclusie dat het plaatsen van led- of xenonverlichting in een standaard behuizing niet aan te raden is.
Dank aan allen.
Wens jullie allen een voorspoedig 2017.
- PGV90
- 6th Gear member
Ach, zand erover,
dat was vorig jaar!
dat was vorig jaar!
Van XC70 naar V90 CC
Daar heb je een punt, das waar ook!PGV70 schreef: Ach, zand erover,
dat was vorig jaar!
Koe-sloot verhaal inderdaad...JosW schreef: Iets met oude koeien :)
Laatst gewijzigd door _XC70_ op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.