[Edit: Wat Sanco ook al zei

Voor zover ik weet lezen ze dat niet uit. Allesinds in belgie zeker niet.vinzent schreef: @ Sanco en Oceanracer.
In eerste instantie heb k het vaatje laten vullen door de universele garage. Die kwam er met resetten niet uit dus heb ik de auto naar een Volvo specialist gebracht die werkt met VIDA. Zij hebben de auto gereset en hetzelfde resultaat kwam naar boven als bij de universele garage.
Ik zal maandag nog even bellen met de specialist om de auto te resetten en wellicht bied dat een uitkomst, vrees alleen van niet gezien zij exact dezelfde diagnose hebben gesteld en de auto precies hetzelfde reageerde op de reset. Zowel bij de dealer als bij de universele garage.
Is het niet zo dat de auto niet door de apk komt indien hij stoort op het vaatje?
YannickC schreef:Voor zover ik weet lezen ze dat niet uit. Allesinds in belgie zeker niet.vinzent schreef: @ Sanco en Oceanracer.
In eerste instantie heb k het vaatje laten vullen door de universele garage. Die kwam er met resetten niet uit dus heb ik de auto naar een Volvo specialist gebracht die werkt met VIDA. Zij hebben de auto gereset en hetzelfde resultaat kwam naar boven als bij de universele garage.
Ik zal maandag nog even bellen met de specialist om de auto te resetten en wellicht bied dat een uitkomst, vrees alleen van niet gezien zij exact dezelfde diagnose hebben gesteld en de auto precies hetzelfde reageerde op de reset. Zowel bij de dealer als bij de universele garage.
Is het niet zo dat de auto niet door de apk komt indien hij stoort op het vaatje?
En dan nog heeft dit vaatje geen directe invloed op de uitstoot. Enkel de regeneratie.
Zo kan je perfect een aftermarket roetfilter plaatsen die in princiepe werkt zonder deze extra vloeistof.
Ik weet trouwens ook niet in hoeverre dat de code nog te lezen is met een univerele uitlezer.
In VIDA allesinds wel.
YannickC schreef:Voor zover ik weet lezen ze dat niet uit. Allesinds in belgie zeker niet.vinzent schreef: @ Sanco en Oceanracer.
In eerste instantie heb k het vaatje laten vullen door de universele garage. Die kwam er met resetten niet uit dus heb ik de auto naar een Volvo specialist gebracht die werkt met VIDA. Zij hebben de auto gereset en hetzelfde resultaat kwam naar boven als bij de universele garage.
Ik zal maandag nog even bellen met de specialist om de auto te resetten en wellicht bied dat een uitkomst, vrees alleen van niet gezien zij exact dezelfde diagnose hebben gesteld en de auto precies hetzelfde reageerde op de reset. Zowel bij de dealer als bij de universele garage.
Is het niet zo dat de auto niet door de apk komt indien hij stoort op het vaatje?
En dan nog heeft dit vaatje geen directe invloed op de uitstoot. Enkel de regeneratie.
Zo kan je perfect een aftermarket roetfilter plaatsen die in princiepe werkt zonder deze extra vloeistof.
Ik weet trouwens ook niet in hoeverre dat de code nog te lezen is met een univerele uitlezer.
In VIDA allesinds wel.
Tmoons schreef: hier stond iets, maar weet niet helemaal zeker of het zin heeft het te laten staan.
ADM vloeistof gaat naar je diesel tank, niet (direct) naar je roetfilter.
ADM vloeistof is Eolys, niet ? Het wordt niet constant gemengd, maar per diesel tank vulling.YannickC schreef: ADM vloeistof gaat niet naar dieseltank, anders zou het continu vermengd worden.
ADM vloeistof wordt enkel gebruikt bij regeneratie en loopt met een aparte leiding naar de motor.
Tmoons schreef: hier stond iets, maar weet niet helemaal zeker of het zin heeft het te laten staan.
ADM vloeistof gaat naar je diesel tank, niet (direct) naar je roetfilter.
Dat is net wat ik bedoel. Een straatje zonder einde. Een gammel buggy systeem.vinzent schreef: Kleine update.
Vandaag bij de Volvo dealer geweest en zij hebben de auto met VIDA uitgelezen. Met de speciale procedure voor het vullen en resetten van het tankje is de monteur aan het werk geweest. Het bleek succesvol! Alle storingen waren verdwenen en er was niks aan de hand. Tot ik de hoek om was bij de dealer vandaan en het lampje weer aan ging.
Terug naar de dealer en opnieuw uitgelezen. Wat blijkt, code ECM0005 is verdwenen en heeft plaats gemaakt voor ECM0003 en ADM2585. Volgens de ervaren monteur wijst dit inderdaad op een kapotte regel eenheid onder de linker achterbank. Voor de ADM is ook een software update uitgevoerd. Alle andere 13 beschikbare updates zijn niet gedaan in verband met de hoge kosten.
Gezien het feit ik geen regel eenheid kan vinden en het tankje wat ik heb gekocht (welke niet stuk was, net zoals de mijne) terug kan sturen, heb ik besloten om een afspraak in te plannen bij een tuningsbedrijf. Zij zullen de software wegschrijven en het roetfilter verwijderen aanstaande vrijdag om 10.00. Hoop daar een goede keuze aan te hebben gemaakt!
vinzent schreef: ↑17.01.2017 - 22:01 Kleine update.
Vandaag bij de Volvo dealer geweest en zij hebben de auto met VIDA uitgelezen. Met de speciale procedure voor het vullen en resetten van het tankje is de monteur aan het werk geweest. Het bleek succesvol! Alle storingen waren verdwenen en er was niks aan de hand. Tot ik de hoek om was bij de dealer vandaan en het lampje weer aan ging.
Terug naar de dealer en opnieuw uitgelezen. Wat blijkt, code ECM0005 is verdwenen en heeft plaats gemaakt voor ECM0003 en ADM2585. Volgens de ervaren monteur wijst dit inderdaad op een kapotte regel eenheid onder de linker achterbank. Voor de ADM is ook een software update uitgevoerd. Alle andere 13 beschikbare updates zijn niet gedaan in verband met de hoge kosten.
Gezien het feit ik geen regel eenheid kan vinden en het tankje wat ik heb gekocht (welke niet stuk was, net zoals de mijne) terug kan sturen, heb ik besloten om een afspraak in te plannen bij een tuningsbedrijf. Zij zullen de software wegschrijven en het roetfilter verwijderen aanstaande vrijdag om 10.00. Hoop daar een goede keuze aan te hebben gemaakt!