We hebben het er ons niet makkelijker op gemaakt , we zijn naar een andere optie wezen kijken.
Een XC90 07/14 Executive met als extra t.o.v. diegene die ik hierboven noemde (09/14 ook Executive):
PDC voor
Achteruitrij kamera
Stalen bagage rek en scheidingsrek voor hond en bagage
Originele 18" velgen met winterbanden (bovengenoemde heeft een ander merk met winterbanden)
Daarnaast, niet onbelangrijk, hij is nog zo goed als nieuw, met slechts 5400 km op de teller!
Maar daar moet ik dan wel CHF 6400 meer voor neertellen....maar dan moeten bij de bovengenoemde executive wel zowel de zomer als wintebanden worden vervangen (vraag mij niet hoe je bij 40'000 km je dat voor elkaar krijgt.
Tja, als ik alles bij elkaar optel...weet iemand wanneer bij korte en lange ritten, 10'000 km/jaar, je bij de XC90 I remmen voor en achter moet vervangen (blokken en schijven) automaat natuurlijk. En wat kost dat in NL?
Zaterdag knoop doorhakken wordt nu Zondag
Laatst gewijzigd door PeerTronic op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
XC90 T8 Recharge Inscription, Pine Grey, 09/2021, 20100 km
Mini Cooper Clubman, 06/2017, 62000 km XC90 D5 AWD Geartronic Executive Sapphire Black, 09/2014, 84´500 km XC70 D5 AWD Geartronic Summum Twilight Bronze, 04/2012, 96´000 km XC70 2.5T AWD Prestige Line 2003, 268.500 km
Swiss test: Chuchichästli
PeerTronic schreef:
Maar daar moet ik dan wel CHF 6400 meer voor neertellen....maar dan moeten bij de bovengenoemde executive wel zowel de zomer als wintebanden worden vervangen (vraag mij niet hoe je bij 40'000 km je dat voor elkaar krijgt.
De vorige eigenaar heeft een zware rechtervoet, zou ik zeggen? Ik moet eerlijk zeggen dat ik de mijne te kort heb om te kunnen vergelijken, maar met de voorgaande XC70 heb ik wel wat meer gedaan dan 40k op een set (nieuwe) winter- en zomerbanden. Ik denk eerder een kleine 200k met beide sets Michelin? De Latitude Tour HP en Alpin3 zijn nogal slijtvast, begreep ik. Nu rij ik wel graag door, maar heb geen zware rechtervoet.
PDC voor kan ik aanraden met het formaat van deze auto, als je het kunt betalen, waarom niet? Wel een prettig luxeprobleem trouwens...
Er had hier een héél intelligente tekst kunnen staan
Ik heb mijn XC70 opgehaald met 62.000km erop en een set nieuwe zomer en winterbanden, ik zit nu op 141.000km en beide sets kunnen zeker nog een jaartje mee.
Hoe je 2 sets oprijdt op 40.000km is mij een raadsel.
BlackcurrantV70 schreef:
Hoe je 2 sets oprijdt op 40.000km is mij een raadsel.
Mij ook , maar vwb de zomerbanden, alleen de voorbanden en de winterbanden gaat nog wel, een mm of 5-6, maar toch. Ik rijd nu ook al 67000 km op 2 setjes waarbij ik met de winterbanden ook nog zeker een seizoen ermee doorkan en de zomerbanden nog zeker 2....
XC90 T8 Recharge Inscription, Pine Grey, 09/2021, 20100 km
Mini Cooper Clubman, 06/2017, 62000 km XC90 D5 AWD Geartronic Executive Sapphire Black, 09/2014, 84´500 km XC70 D5 AWD Geartronic Summum Twilight Bronze, 04/2012, 96´000 km XC70 2.5T AWD Prestige Line 2003, 268.500 km
Swiss test: Chuchichästli
passenger schreef:
PDC voor kan ik aanraden met het formaat van deze auto, als je het kunt betalen, waarom niet? Wel een prettig luxeprobleem trouwens...
Ja, maar dat is weer hetzelfde als ik al eerder vermeldde, je moet je ergens binnen een budget zien te houden ander wordt het een "wedloop", kan altijd net iets beter.
Een engels gezegde: "better is the enemy of good"
Dus, luxe variant afgestreept en weer terug naar de "wat simpelere" variant....
De kogel is nog niet door de kerk, maar we hebben nog 2 maanden voor we verhuizen en het dringend noodzakelijk wordt.
XC90 T8 Recharge Inscription, Pine Grey, 09/2021, 20100 km
Mini Cooper Clubman, 06/2017, 62000 km XC90 D5 AWD Geartronic Executive Sapphire Black, 09/2014, 84´500 km XC70 D5 AWD Geartronic Summum Twilight Bronze, 04/2012, 96´000 km XC70 2.5T AWD Prestige Line 2003, 268.500 km
Swiss test: Chuchichästli
Zo, de kogel is door de kerk, vandaag de koop afgerond voor de XC90 Executive D5 AWD, Black Sapphire Metalic, 09/2014 met nu zo'n 43'000 KM op de teller. We hebben een goede deal kunnen maken. De bemiddelende dealer in Bern laat de lak nog polijsten en dan in de was. Binnenkant is gereinigd en leer behandeld.
Volgende week ophalen en dan stel ik me keurig voor met eigen foto's. toch al wel 2 foto's toegevoegd die ik van het web heb gehaald.
Wat staat er nog op het wensenlijstje?
Achteruitrijkamera van Volvotech
Metalen honderek met divider
Nieuw setje zomerbanden (nog iemand een suggestie?)
Misschien nog PDC voor
We zijn er blij mee. De XC90 II is dan voor later ooit eens.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door PeerTronic op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
XC90 T8 Recharge Inscription, Pine Grey, 09/2021, 20100 km
Mini Cooper Clubman, 06/2017, 62000 km XC90 D5 AWD Geartronic Executive Sapphire Black, 09/2014, 84´500 km XC70 D5 AWD Geartronic Summum Twilight Bronze, 04/2012, 96´000 km XC70 2.5T AWD Prestige Line 2003, 268.500 km
Swiss test: Chuchichästli
Geestig, C-stijl is zwart, niet zilver als de omlijsting, wel het Executive-schildje...
Van harte met de keus, zul je heel veel plezier van hebben.
Wat banden betreft, veel meningen links en rechts, ik ben zelf sinds mijn XC70 erg fan van de Micheline Latitude-serie, had de Tour HP op mijn XC70. Zeer stil, zeer slijtvast (in 200k, afwisselend zomer- en winterset niet hoeven vervangen), wilde ik op de huidige ook weer. Bandenman had ze niet op voorraad, wel een goede deal op de Latitude Sport gekregen. Deze schijnen wat minder slijtvast te zijn dan de Tour, maar tot dusver ben ik dik tevreden.
Er had hier een héél intelligente tekst kunnen staan
passenger schreef:
Geestig, C-stijl is zwart, niet zilver als de omlijsting, wel het Executive-schildje....
Zijn toch wel vaker zwart? Kentekenbewijs staat toch duidelijk executive.
XC90 T8 Recharge Inscription, Pine Grey, 09/2021, 20100 km
Mini Cooper Clubman, 06/2017, 62000 km XC90 D5 AWD Geartronic Executive Sapphire Black, 09/2014, 84´500 km XC70 D5 AWD Geartronic Summum Twilight Bronze, 04/2012, 96´000 km XC70 2.5T AWD Prestige Line 2003, 268.500 km
Swiss test: Chuchichästli
paulh schreef:
Super mooi. Ik blijf er met heimwee naar kijken ...
Ik ben er nog steeds niet van overtuigd dat ik het nieuwe model mooier vind. Interieur wel, maar vorm is op een of andere manier niet helemaal kloppend, ik weet het niet ....
...ben heel erg blij met de XC90 classic en kan niet wachten tot Vrijdag!
Laatst gewijzigd door PeerTronic op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
XC90 T8 Recharge Inscription, Pine Grey, 09/2021, 20100 km
Mini Cooper Clubman, 06/2017, 62000 km XC90 D5 AWD Geartronic Executive Sapphire Black, 09/2014, 84´500 km XC70 D5 AWD Geartronic Summum Twilight Bronze, 04/2012, 96´000 km XC70 2.5T AWD Prestige Line 2003, 268.500 km
Swiss test: Chuchichästli
Veel plezier met je nieuwe aankoop, Peer! En wat jij hebt met de lijnen van de nieuwe XC90, gaat mij net zo. Ik denk wel eens, word ik te oud voor het hedendaagse Volvo?
Prachtige auto inderdaad. Veel plezier ermee!
En ja ik kijk ook wel eens stiekem naar een V60 D6 maar kan nog moeilijk afscheid nemen van mijn zeecontainer.......
Het blijft een mooie auto om te zien, de XC90 bedoel ik dan.
Wat banden betreft: ook hier goede ervaringen met de Latitude Tour HP. Nu 85K gereden, maar wel bijna op nu.
Slijtvaste comfortabele band, maar mijn Conti winderbanden sturen scherper...........
Maar goed, een XC90 is m.i. niet gemaakt voor snelle bochten, dus de Michelin past prima bij de XC90.
Geniet nog even van de voorpret en straks in het echt.
Laatst gewijzigd door Gouwe op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
PeerTronic schreef:Zijn toch wel vaker zwart? Kentekenbewijs staat toch duidelijk executive.
Ik was er in mijn jeugdige onbezonnenheid van overtuigd dat die alleen in zilver kwam. Tot ik er vanmiddag hier in Brussel ook eentje zich langskomen met schildje en zwarte stijl...
Er had hier een héél intelligente tekst kunnen staan
PeerTronic schreef:Zijn toch wel vaker zwart? Kentekenbewijs staat toch duidelijk executive.
Ik was er in mijn jeugdige onbezonnenheid van overtuigd dat die alleen in zilver kwam. Tot ik er vanmiddag hier in Brussel ook eentje zich langskomen met schildje en zwarte stijl...
Grappig , hier heb ik ze alleen met een zwarte stijl en schildje gezien.
XC90 T8 Recharge Inscription, Pine Grey, 09/2021, 20100 km
Mini Cooper Clubman, 06/2017, 62000 km XC90 D5 AWD Geartronic Executive Sapphire Black, 09/2014, 84´500 km XC70 D5 AWD Geartronic Summum Twilight Bronze, 04/2012, 96´000 km XC70 2.5T AWD Prestige Line 2003, 268.500 km
Swiss test: Chuchichästli
Gouwe schreef:
Wat banden betreft: ook hier goede ervaringen met de Latitude Tour HP.
Ik had die op mijn oude XC70, waren zeer comfortabel, dus nu maar weer dan!
XC90 T8 Recharge Inscription, Pine Grey, 09/2021, 20100 km
Mini Cooper Clubman, 06/2017, 62000 km XC90 D5 AWD Geartronic Executive Sapphire Black, 09/2014, 84´500 km XC70 D5 AWD Geartronic Summum Twilight Bronze, 04/2012, 96´000 km XC70 2.5T AWD Prestige Line 2003, 268.500 km
Swiss test: Chuchichästli
Afgelopen vrijdag de auto opgehaald bij de dealer in Bern. Uiterst vriendelijk verkoper die, ondanks dat hij alleen een bemiddelende rol had gespeeld, uiterst zorgvuldig te werk was gegaan en niets te wensen overliet tijdens het bezoek. Hij wist me te vertellen dat de vrouw van de eigenaar van de XC90 als cateraar zijn bruiloft ging verzorgen.
Om 14.30 op de trein, met de platen in mijn schoudertas, van Basel naar Bern. Met de S-Bahn binnen 5 minuten bijna bij de dealer zijn voordeur. Aldaar wachtte de vriendelijke Volvo verkoper op mij die me vervolgens de auto liet zien. Daar de dealer alleen bemiddeld had, heb ik tegen betaling de auto nog helemaal laten polijsten. De eigenaar had de binnenkant al helemaal schoongemaakt en met speciaal product het leder gereinigd en in de was gezet.
De platen werden snel gemonteerd en inmiddels kwam de vorige eigenaar nog even langs. Dat maakt de koop dubbel zo leuk, man was ontzettend aardig en natuurlijk blij dat ik 'm van zijn lease had afgeholpen. Toen ik 'm een maand geleden voor het eerst ontmoette on de auto te bezichtigen, vertelde hij me dat ie voor een Tesla X ging. Dat was ook gunstig voor de lease voorwaarden met zijn bedrijf. De XC90 D5 AWD Geartronic had 'm een milieu penalty van zijn bedrijf opgeleverd van Sfr 200/maand.
Maar nu komt het...hij heeft de Tesla laten staan en is voor de Volvo XC90 T8 gegaan. Hij kon er helemaal niets mee met het plastiek interieur van de Tesla. Tja... "Volvo for Life!"
Maar ik ben enorm in mijn sas. Misschien dat ik hier in de komende tijd wat meer ga berichten over mijn ervaringen. Met de twee XC's voor de deur voel ik me eerlijk gezegd wel een verwend mannetje (ondanks het feit dat mijn vrouw 'm hoofdzakelijk gaat rijden).
Wat vind ik geweldig:
De looks, ik vind het nog steeds een mooie verschijning
De stoelen, wow, betere dan mijn XC70
Rijcomfort, eenvoudigweg geweldig, zelfs het bochtengedrag is helemaal OK voor ons
De Geartronic, lijkt bij deze XC90 in vergelijking tot mijn XC70 veel rustiger te schakelen.
Binnenruimte, vooral achterin!
Waar moet ik nog aan wennen of staan me tegen
Navigatie
De bediening van de infotainment, radio enzo, tja, als je Sensus gewend bent
Sapphire Black Metalic: oh oh wat is die gevoelig voor alles, krasjes, stof, vieze vingers....
Bij een Executive geen front PDC? Voor zo'n grote auto? Wat een misser, maar ik zet 'm er zelf op!
Motor soms net iets meer hoorbaar als bij mijn XC70, maar niet storend
Geen ijzeren bagagerek, jammer, ga ik nog bestellen (in de UK maar weer)
De velgen, geen origineel Volvo, niet lelijk maar toch...
Nog wat foto indrukken op een mooie zaterdag namiddag. Er volgen er nog meer en waarschijnlijk een mooie fotoschoot met de XC70. Kan mijn vrouw de waarde van haar opleiding en artistiek inzicht laten zien.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door PeerTronic op 01.01.1970 - 01:00, 5 keer totaal gewijzigd.
XC90 T8 Recharge Inscription, Pine Grey, 09/2021, 20100 km
Mini Cooper Clubman, 06/2017, 62000 km XC90 D5 AWD Geartronic Executive Sapphire Black, 09/2014, 84´500 km XC70 D5 AWD Geartronic Summum Twilight Bronze, 04/2012, 96´000 km XC70 2.5T AWD Prestige Line 2003, 268.500 km
Swiss test: Chuchichästli
Van harte, ziet er erg goed uit (op inderdaad die velgen na ). Leuk verhaal, heb je gelijk een auto met voorgeschiedenis.
PeerTronic schreef:
Navigatie
De bediening van de infotainment, radio enzo, tja, als je Sensus gewend bent
Sapphire Black Metalic: oh oh wat is die gevoelig voor alles, krasjes, stof, vieze vingers....
Bij een Executive geen front PDC? Voor zo'n grote auto? Wat een misser, maar ik zet 'm er zelf op!
Motor soms net iets meer hoorbaar als bij mijn XC70, maar niet storend
Geen ijzeren bagagerek, jammer, ga ik nog bestellen (in de UK maar weer)
De velgen, geen origineel Volvo, niet lelijk maar toch...
Tja, die navi werkt, love it or hate it. Mij stoort het niet enorm vanwege de integratie in het stuur, maar er zijn betere systemen... Die lak is intussen ook mijn puntje, ben blij dat de skirts aan de bumper bij mij nog gewoon plastic zijn.
En die velgen, doen me erg aan mijn oude wintervelgen denken. Ik heb me er uiteindelijk niet aan gestoord, maar qua uitstraling kan het beter. Geniet ervan!
Er had hier een héél intelligente tekst kunnen staan
Mooi zeg! Viel me inderdaad al op in Zwitserland dat de Plug Ins het goed doen daar (ook de D6 zag ik overal rijden) zag alleen nergens een laadpaal in Zurich maar goed.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra