Ik krijg zin om een V90 te kopen.

De nieuwe generatie S en V90
4wielen
5th Gear member
Berichten: 1084
Lid geworden op: 10.10.2011 - 13:06

Walter schreef: volgens mij kun je reclame ook inzetten voor je branding? Of ben ik daarvoor een te moderne reclameman?
Lijkt me wel logisch dat je dat doet ja. Maar wat is het doel van branding?
V60 2013 (MY14) D6 PIH summum
V70 2005 (MY06) D5 185 pk Momentum220 pk powered by Volvotune
S60 2011 D3 Geartronic Momentum
Gebruikersavatar
Paul
Geartronic member
Berichten: 33123
Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38

fantastisch!
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
Gebruikersavatar
Msuidgeest
Geartronic member
Berichten: 21382
Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Ook een slogan: anderen komen hier alleen om te testen. En die vind ik mooier dan de hier boven getoonde Amerikaanse versie.
Mark


Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.

[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Gebruikersavatar
Paul
Geartronic member
Berichten: 33123
Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38

Ik vind het mooi, even configurator gedaan. Meteen start kaboem op 70k pff
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
Gebruikersavatar
V480-S60
Geartronic member
Berichten: 20765
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

Heren. Ga niet op de man spelen. Laat een ieder in zijn waarde.
Diesel01 vindt de reclame mooi. 4Wielen ziet de essentie niet. Dat kan. Maar ga hier geen "ruzie" maken. Volgende opmerkingen worden verwijderd.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
Gebruikersavatar
V70/2.4D/2003
8th Gear member
Berichten: 16549
Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
Locatie: Noord-Groningen

Zowel de auto, als de reclame: "Affengeil" zoals de oosterburen het zo treffend kunnen zeggen.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 13744
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

Nu je het zegt, dat is idd zoiets bij apen.... (denk aan een aap met 7 l*llen)
4wielen
5th Gear member
Berichten: 1084
Lid geworden op: 10.10.2011 - 13:06

V480-S60 schreef: Heren. Ga niet op de man spelen. Laat een ieder in zijn waarde.
Diesel01 vindt de reclame mooi. 4Wielen ziet de essentie niet. Dat kan. Maar ga hier geen "ruzie" maken. Volgende opmerkingen worden verwijderd.
Het gaat er niet om dat ik de essentie niet zie, maar dat ik het geen goede reclame vind. Natuurlijk is het een mooi filmpje, maar ik betwijfel ten zeerste of dit Volvo meer verkopen gaat opleveren. Daar is reclame toch voor bedoeld? Misschien hoef ik deze opmerking helemaal niet te maken, prima dat iemand zin krijgt een V90 te kopen. Maar het is nu eenmaal onderdeel van mijn professie en ik probeer op zoveel mogelijk plekken mensen bewust te maken van wat wél en niet werkt als je meer omzet wilt maken. Je weet maar nooit of Volvo nog iets wil leren O-)

Verder helemaal met je eens: niet op de man spelen en eenieder in zijn waarde laten. Mocht ik dat niet gedaan hebben, dan hierbij mijn welgemeende excuses.

Dat de V90 een strakke bak is staat volgens mij overigens buiten twijfel! :love:
V60 2013 (MY14) D6 PIH summum
V70 2005 (MY06) D5 185 pk Momentum220 pk powered by Volvotune
S60 2011 D3 Geartronic Momentum
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 13744
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

Hoe meen je aan te kunnen tonen dat Volvo's filmpje niet de juiste snaar raakt en jouw visie wel? de laatste 4 jaren waren (mogelijk door dit soort reclameuitingen) de beste ooit voor Volvo...
In Zweden was er in de media wat discussie over de Zlatan spot maar de Zlatan uitvoering van de XC70 was in tijd van ja en nee toch uitverkocht
Gebruikersavatar
mees
6th Gear member
Berichten: 3975
Lid geworden op: 29.10.2013 - 13:04
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Voor mij werkt de reclame.
Zo'n auto is een 'droomauto' !
Zowel die stad, als de natuur en ook de acteurs zijn droomtaferelen.
Begin jaren 90 heb ik mijn Volvo-droom waar kunnen maken.
Nu is het een kwestie van (spaar)tijd en waardevermindering voor een 3e hands, voordat de V90cc awd in ons financieel bereik komt.
Komende 10 jaar gaan de huidige Volvo's nog makkelijk mee
en dat is geen droom....

2 dingetjes 'passen' nog steeds niet bij mijn 'werkelijkheid':
-- te luxe (premium-achtig)
-- te schuine achterklep
.....alles went, zeker tegen die tijd.

O ja:
Volvo heeft geen reclame nodig (persoonlijke filosofie), net als een Kabe, Polar of een Kip caravan (select publiek dat het persé wil):
die verkopen zichzelf, als je ze ziet op de weg.
Draadloze XC40 '18 viewtopic.php?p=1694496#p1694496
Motorisatie- en aandrijvingskeuze: trekken van een 1580kg asdruk Doroteaanse caravan.
4wielen
5th Gear member
Berichten: 1084
Lid geworden op: 10.10.2011 - 13:06

OGA244 schreef: Hoe meen je aan te kunnen tonen dat Volvo's filmpje niet de juiste snaar raakt en jouw visie wel? de laatste 4 jaren waren (mogelijk door dit soort reclameuitingen) de beste ooit voor Volvo...
In Zweden was er in de media wat discussie over de Zlatan spot maar de Zlatan uitvoering van de XC70 was in tijd van ja en nee toch uitverkocht
Zlatan was juist topreclame! Link met Volvo is makkelijk gelegd (Zweed en stoer) en bekendheden gebruiken werkt eigenlijk altijd. Deze nieuwe reclame is gewoon dertien in een dozijn. De eerste minuten kan net zo goed de reclame voor een bank, verzekeraar of weet ik wat zijn. Alle bedrijven maken momenteel dit soort reclames, zelfs Danerolles croissants. Je moet opvallen! Zlatan valt op. Dit niet. En dus is het geen goede reclame, hoe mooi het filmpje ook is. Kijk eens naar Tele2: in december kregen ze de loden leeuw voor de meest irritante reclame, gisteren werd bekend gemaakt dat ze wederom forse omzet- en winststijging hebben. Dat soort reclames werkt gewoon!
V60 2013 (MY14) D6 PIH summum
V70 2005 (MY06) D5 185 pk Momentum220 pk powered by Volvotune
S60 2011 D3 Geartronic Momentum
4wielen
5th Gear member
Berichten: 1084
Lid geworden op: 10.10.2011 - 13:06

mees schreef: Voor mij werkt de reclame.
Zo'n auto is een 'droomauto' !
Zowel die stad, als de natuur en ook de acteurs zijn droomtaferelen.
Begin jaren 90 heb ik mijn Volvo-droom waar kunnen maken.
Nu is het een kwestie van (spaar)tijd en waardevermindering voor een 3e hands, voordat de V90cc awd in ons financieel bereik komt.
Komende 10 jaar gaan de huidige Volvo's nog makkelijk mee
en dat is geen droom....

2 dingetjes 'passen' nog steeds niet bij mijn 'werkelijkheid':
-- te luxe (premium-achtig)
-- te schuine achterklep
.....alles went, zeker tegen die tijd.

O ja:
Volvo heeft geen reclame nodig (persoonlijke filosofie), net als een Kabe, Polar of een Kip caravan (select publiek dat het persé wil):
die verkopen zichzelf, als je ze ziet op de weg.
Kan Volvo een reclame maken waardoor jij geen Volvo meer koopt? Vast niet. Ergo: jij bent de doelgroep niet. Sowieso al niet omdat je geen nieuwe Volvo's koopt (dat is geen waardeoordeel, want dat doe ik zelf ook niet).

Overigens leuk dat je nu zo stelt dat je t.z.t. zo'n auto gaat kopen, maar als het t.z.t. is kun je zomaar bepalen iets anders te doen. Wat we zeggen te doen en wat we daadwerkelijk doen, zijn heel andere dingen. En er zijn maar heel weinig mensen echt loyaal aan een merk...
V60 2013 (MY14) D6 PIH summum
V70 2005 (MY06) D5 185 pk Momentum220 pk powered by Volvotune
S60 2011 D3 Geartronic Momentum
Gebruikersavatar
diesel01
Geartronic member
Berichten: 21176
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

Ik heb binnen mijn bedrijf wel met reclamejongens om tafel gezeten die grootse plannen had met dito kosten.
Uiteindelijk is wat telt de mens, waarom vallen bedrijven in mijn branche om als bosjes, ze hebben de mens verloren en zijn in het groot gaan denken.
Grootse plannen met verzekeraar, niet de mens maar het product telt, wij hebben een product en daar zoeken we mensen voor. Heul veul als het kan, kwaliteit telt niet, kwantiteit is het woord.
Ik vind dat Volvo met deze reclame de mens centraal zet, zijn behoeften sluiten aan bij, in dit geval, de V90.
Ik vind de reclame mooi, 4wielen niet..
Laatst gewijzigd door diesel01 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
4wielen
5th Gear member
Berichten: 1084
Lid geworden op: 10.10.2011 - 13:06

diesel01 schreef: Ik heb binnen mijn bedrijf wel met reclamejongens om tafel gezeten die grootse plannen had met dito kosten.
Uiteindelijk is wat telt de mens, waarom vallen bedrijven in mijn branche om als bosjes, ze hebben de mens verloren en zijn in het groot gaan denken.
Grootse plannen met verzekeraar, niet de mens maar het product telt, wij hebben een product en daar zoeken we mensen voor. Heul veul als het kan, kwaliteit telt niet, kwantiteit is het woord.
Ik vind dat Volvo met deze reclame de mens centraal zet, zijn behoeften sluiten aan bij, in dit geval, de V90.
Ik vind de reclame mooi, 4wielen niet..
Laten we even voorop stellen dat je een verdomd goed product moet hebben wil het verkopen. Dat is de V90. Om zo'n product te verkopen hoef je echter helemaal niet de mens centraal te stellen. Mensen hebben namelijk helemaal niets met de de waardes van bedrijven. Leuk al die verhalen van Tony Chocolonely, Triodos en Greenchoice, maar het zijn allemaal spelers in de marge. Helaas, laat ik dat voorop stellen! Maar mensen hebben wel andere zaken aan hun hoofd dan zich druk te maken over waar jouw bedrijf voor staat. Weet jij het verschil tussen Nuon, Eneco en Essent? Nee en het interesseert je ook niet. Datzelfde geldt voor Volvo, Audi en Mercedes. Je moet opvallen, zodat je overwogen wordt. Een feel good filmpje dat je maar moeilijk aan een auto kunt koppelen, schiet dat doel voorbij.

En nogmaals: ik vind de reclame ook mooi! Hij zal alleen minder goed werken dan de reclame met Zlatan...
V60 2013 (MY14) D6 PIH summum
V70 2005 (MY06) D5 185 pk Momentum220 pk powered by Volvotune
S60 2011 D3 Geartronic Momentum
Gebruikersavatar
Fulaks
6th Gear member
Berichten: 4293
Lid geworden op: 31.07.2007 - 15:46
Locatie: Antwerpen

Zlatan deed me niets. Naar voetballertje, heb ik totaal niets mee en de associatie met "mijn merk" vond ik al helemaal niets. Deze reclame vind ik wel mooi, al stoor ik me bij vrijwel elke autoreclame aan de lege wegen. Voor ieder wat wils, en een merk doet er goed aan verschillende doelgroepen aan te spreken, wat bij deze dus is gebeurd. Zowel de voetbalfans als de dromers. Ik droom alvast van lege wegen, waar ik dan met een leuke bolide over mag rijden richting een leuke vrijetijdsbesteding. Wanneer ik wakker wordt blijkt het verkeer in en om Antwerpen nog steeds vast te zitten...

(en dan zijn er weinig betere plekken om je kont in neer te vleien dan die heerlijke Volvo-stoelen met verwarming en ventilatie, muziekje uit de prima stereo en voldoende kreukelzone om je heen)
Laatst gewijzigd door Fulaks op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
V90 D4 Inscription (2019); Mini Cooper (2012); V70 D4 (2014); V70 2.4D (2008); V70 2.4D (2002); Talbot-Toyota-Mitsubishi-Renault
Gebruikersavatar
Walter
Geartronic member
Berichten: 24661
Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
Locatie: Randstad
Contacteer:

4wielen schreef: Datzelfde geldt voor Volvo, Audi en Mercedes. Je moet opvallen, zodat je overwogen wordt. Een feel good filmpje dat je maar moeilijk aan een auto kunt koppelen, schiet dat doel voorbij.
Val je niet juist op door niet over pk's, techniek, rijbeleving, status, etc te praten? Door de rust? De herkenbaarheid met het echte leven?
Laatst gewijzigd door Walter op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
Gebruikersavatar
Paul
Geartronic member
Berichten: 33123
Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38

Maar ik ben wel net uit de droom geholpen, gewoon door even de configurator te openen. Nee dan denk ik dat de V70 eerder een V60 CC Polar + wordt over een paar jaar.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
4wielen
5th Gear member
Berichten: 1084
Lid geworden op: 10.10.2011 - 13:06

Fulaks schreef: Zlatan deed me niets. Naar voetballertje, heb ik totaal niets mee en de associatie met "mijn merk" vond ik al helemaal niets. Deze reclame vind ik wel mooi, al stoor ik me bij vrijwel elke autoreclame aan de lege wegen. Voor ieder wat wils, en een merk doet er goed aan verschillende doelgroepen aan te spreken, wat bij deze dus is gebeurd. Zowel de voetbalfans als de dromers. Ik droom alvast van lege wegen, waar ik dan met een leuke bolide over mag rijden richting een leuke vrijetijdsbesteding. Wanneer ik wakker wordt blijkt het verkeer in en om Antwerpen nog steeds vast te zitten...

(en dan zijn er weinig betere plekken om je kont in neer te vleien dan die heerlijke Volvo-stoelen met verwarming en ventilatie, muziekje uit de prima stereo en voldoende kreukelzone om je heen)
Zlatan deed je niets, maar weerhield het je ervan een Volvo te kopen? Nee toch? Zoals OGA244 al aangaf zijn de reclames met Zlatan juist heel succesvol geweest. Die reclames waren helemaal niet gericht op voetbalfans, maar op een zo breed mogelijk publiek.

Wat er in jouw hoofd gebeurt, is dat je nu gaat nadenken over wat de reclame met je doet. Maar hoe vaak doe je dat? Nooit toch? Dat is de key. Als je mensen gaat vragen ergens wat van te vinden, dan gaan ze pas nadenken. Maar dat doen ze eigenlijk nooit. En dus moet een reclame vooral niet te ingewikkeld zijn.
V60 2013 (MY14) D6 PIH summum
V70 2005 (MY06) D5 185 pk Momentum220 pk powered by Volvotune
S60 2011 D3 Geartronic Momentum
valser
2nd Gear member
Berichten: 164
Lid geworden op: 15.02.2015 - 08:34

Het is eenvoudigweg niet vast te stellen of een eventuele verkooptoename veroorzaakt wordt door reclame. Men maakt een hip filmpje naar de tijdgeest en hoopt er het beste van, dat is het het in feite. De Zlatan-campagne was wel een trendbreuk, bedoeld om een breder publiek aan te spreken, wat nodig is als je de verkoopdoelstellingen van Volvo kent.

Overigens past dit, door TS genoemde filmpje precies in een hele oude Volvo-traditie; zulke reclame waarin Volvo wordt neergezet als auto voor actieve mensen en waarin veel vrijetijdsbesteding voorkomt hadden ze al in de jaren 80,90 voor de 240/940 etc. Fietsen, kano's; het zijn oude bekenden in Volvo-land. Lekker leven is het motto, en vooral (Zweden!) veel in de ongerepte natuur.
4wielen
5th Gear member
Berichten: 1084
Lid geworden op: 10.10.2011 - 13:06

Walter schreef: Val je niet juist op door niet over pk's, techniek, rijbeleving, status, etc te praten? Door de rust? De herkenbaarheid met het echte leven?
Nee. Als je wilt opvallen met rust, dan moet je een reclame zonder geluid maken.
V60 2013 (MY14) D6 PIH summum
V70 2005 (MY06) D5 185 pk Momentum220 pk powered by Volvotune
S60 2011 D3 Geartronic Momentum
Plaats reactie

Terug naar “S90 / V90 vanaf MY 2016”