V70 awd R

Voor kenners: de "Roffel"
sbv
6th Gear member

als de voorbanden slecht zijn en achter nog erg goed dan zou ik vrezen voor de visco koppeling. Die sloopt je wel op die manier.

Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue
DJ--NeO--
1st Gear member
Contacteer:

sbv schreef: als de voorbanden slecht zijn en achter nog erg goed dan zou ik vrezen voor de visco koppeling. Die sloopt je wel op die manier.
Helemaal mee eens! heb hem gevraagd hoe de achterbanden zijn, maar dat wist ie zo niet zonder te kijken!
Heb hem al wel op het hart gedrukt dat als ie er al nieuwe banden opzet dat ie dan asjeblieft er 4 nieuwe opzet omdat anders
de visco koppeling echt de geest gaat geven!
My Car: Volvo XC70 2.4 D5 awd (07) | HU850 PA300 with Full premium | Rear View Cam | Privacy Shades | Leather with Heated Seats
Her Car: Ford C-Max 2.0 Duratec 16V Automatic (07) | Ghia | Kenwood DNX9260BT
Chris V70
2nd Gear member
Contacteer:

Bij optisch kun je ook de deurgrepen zetten en zit een vage deuk in het achterscherm links. Verder heb er niet mee gereden. Handelaar reed er nu een paar dagen in, en gaf aan alles is orde was.... Motorblok klonk goed en was aan der bovenkant droog.
Verder zijn de banden voor kaal en achter hadden ze ruim profiel.

Succes met je keuze.

DJ--NeO-- schreef:
Chris V70 schreef: Heb toevallig ook bij deze R gekeken, staat bij mij in de buurt. Ik heb de indruk dat de R technisch in orde is. Optisch vond ik hem tegenvallen. Maar dat is goed op te lossen.
Ben uiteindelijk voor een FWD gegaan.

Tip: Prijs was zeker onderhandelbaar...
Optisch heeft deze inderdaad punten
- Achterbumper heeft lakschade en moet geheel worden gespoten
- Velgen zijn slecht en moeten onder handen worden genomen
- voorbanden zijn af (volgens de verkoper) dus hij moet rondom nieuwe sloffen krijgen.

Dat de prijs onderhandelbaar is weet ik :)

heb je er ook mee gereden? hoe was jou gevoel bij de visco koppeling? kon je de auto laten slippen?
verder zegt mijn gevoel (op een afstand van 335 km) dat deze technisch nog steeds goed is ja!
C70 D5, Zilvergrijze (744) Geartronic 225 pk, 480 nm. MY07, Zwarte lederen stoelen. En nog veel meer toeters, waaronder RTI navigatie '14, 18 inch LM, draagbare trekhaak.
V70 T6 AWD, zwart. Met allemaal toeters en bellen. MY 08
DJ--NeO--
1st Gear member
Contacteer:

Chris V70 schreef: Bij optisch kun je ook de deurgrepen zetten en zit een vage deuk in het achterscherm links. Verder heb er niet mee gereden. Handelaar reed er nu een paar dagen in, en gaf aan alles is orde was.... Motorblok klonk goed en was aan der bovenkant droog.
Verder zijn de banden voor kaal en achter hadden ze ruim profiel.

Succes met je keuze.
voorbanden kaal en achter ruim profiel...
Dat klinkt niet hoopgevend om eerlijk te zijn!
theorie kunnen 2 dingen betekeken
1. hij is omgebouwd to FWD
2. Visco is aan het overlijden

Bedankt voor de informatie welke je me nu hebt gegeven, mede op basis hiervan heb ik besloten om meer op safe te spelen en deze R te laten staan!
het is mooi geweest kan ik ook zeggen.

daarnaast is er wel een andere kogel ook door de kerk gegaan, de Passat gaat het veld ruimen!
dus opzoek naar een mooie V70 of als ik een leuke km stand bij een mooie R vind alsnog voor een R te gaan :)

Het wordt zo en zo een T omdat ik anders wel heel erg het koppel van de Diesel ga missen!
of ik moet natuurlijk een Mooie diesel tegen komen met niet te gek veel kilometers op de teller :)

Keep u posted! :)
My Car: Volvo XC70 2.4 D5 awd (07) | HU850 PA300 with Full premium | Rear View Cam | Privacy Shades | Leather with Heated Seats
Her Car: Ford C-Max 2.0 Duratec 16V Automatic (07) | Ghia | Kenwood DNX9260BT
sander69
3rd Gear member

DJ--NeO-- schreef: nee, niet de zilvere welke uit engeland schijnt gehaald te zijn. (of hebben we het wel over dezelfde maar heb ik zojuist een fabel uit de wereld geholpen!)

het is overigens wel een zilvere!
XR-HN-11 :love: is nieuw aangeschaft bij Verkerk Volvo Utrecht en een jaar gebruikt als demo auto in Januari 99, vervolgens is deze in Januari 2000 op kenteken gezet als eerste eigenaar door mijn vader! deze heeft hij vervolgens gereden tot begin 2007!

degene die hem nu voor mijn neus weg haalt heeft een probleem... :devil: :lol:
En, staat hij ondertussen al voor je deur?
Volvo 245 GLT 2.1 turbo 1983
Volvo V70 2.3 R AWD Black 1997
Volvo C70 cabrio 2.4 D5 GT Summum 2007
Volvo XC90 2.4 D5 GT black 2004
Saab 900 classic coupe Aero FPT 1992
henry classic v70
2nd Gear member

Denk het haast niet, is al een maand geleden...
V70 Classic 2.5 10V '99 Sandstone 437 Vialle lpi G3 570.000 km
Citroën C4 - Coupe 1.6 16V '05 Rouge Lucifer lpi G3 217.000 km
Fiat Grande Punto 1.4 8V '09 Deep Dark Black lpi G3 230.000 km
Plaats reactie

Terug naar “De 850 - S70 - C70 - V70 en V70XC Classic”