Zijn er verschillende type onderstellen voor een V70 vanaf 2014.
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1159
- Lid geworden op: 13.02.2016 - 16:40
Dat heb ik ook wel gemerkt toen we voor een xc60 aan het rond kijken waren,de d5 voor 2010 maakten meer lawaai dan de modellen vanaf 2010...het gaat allemaal wat meer beschaafd de euro 5 blokken...diesel01 schreef: We gaan voorzichtig op zoek naar een jonge Inscription of Polar+ met intelligent safe
Mijn vrouw zou wel een blauw met mocco leer willen hebben, indien gevonden eerst maar eens rijden.
Heb alleen in een D4 V90 gereden en samenspel motor+bak gaf lekker veel rust.
De huidige D5 met polestar gaat met erg veel drama en lawaai van zijn plek, leuk maar we zijn wellicht toe aan iets anders.
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21046
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Ik ook, en het gaat zo soepeltjes.
De V90 heeft weleenswaar 10pk meer maar verder zijn bak en motor gelijk, ben dus ook benieuwd hoe deze het doet in de iets lichtere V70
Edit In antwoord op Niels.
De V90 heeft weleenswaar 10pk meer maar verder zijn bak en motor gelijk, ben dus ook benieuwd hoe deze het doet in de iets lichtere V70
Edit In antwoord op Niels.
Laatst gewijzigd door diesel01 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- jalex_h
- 6th Gear member
- Berichten: 2729
- Lid geworden op: 12.12.2014 - 19:20
- Locatie: Midden nederland
Om nog even op de oorspronkelijke vraag terug te komen: op de laatste serie na kon de V70 met een 20 mm verlaagd onderstel geleverd worden. Onder de Dynamic Edition zat het standaard, op de andere uitvoeringen was het optioneel. Aan de foto's te zien, zt het niet onder het exemplaar uit de link.
Ik heb het onder de mijne zitten en ben er helemaal happy mee. Het verschil heeft Rha007 al goed omschreven, straffer en strakker maar zonder dat je echt aan comfort in boet.
En wat het verbruik betreft: Ik zit over de laatste 12000 km op 1:16,3, met veelal ritten van zo'n 75 km, waarbij de teller vaak boven de 130 gaat en soms het betere file-, duw- entrekwerk in de spits. Omdat de standkachel in deze periode overuren maakt, verwacht ik dat dit straks nog ietsjes zuiniger wordt. Rij ik echter veelal kortere ritten van zo'n 25 km, dan zakt het verbuik naar 1:15.
Ik heb het onder de mijne zitten en ben er helemaal happy mee. Het verschil heeft Rha007 al goed omschreven, straffer en strakker maar zonder dat je echt aan comfort in boet.
En wat het verbruik betreft: Ik zit over de laatste 12000 km op 1:16,3, met veelal ritten van zo'n 75 km, waarbij de teller vaak boven de 130 gaat en soms het betere file-, duw- entrekwerk in de spits. Omdat de standkachel in deze periode overuren maakt, verwacht ik dat dit straks nog ietsjes zuiniger wordt. Rij ik echter veelal kortere ritten van zo'n 25 km, dan zakt het verbuik naar 1:15.
Ooit:
Een kale 440 1.7 DL uit 1989, een flink aangeklede V40 2.0 uit 1996
V70 D4 GT Nordic+ met een aantal leuke dingetjes uit 2015 zie hier
Een rode V90 T4 Business Sportuit 2019
Huidig: XC60 Essential Fusion Red
Je kunt beter een optimist zijn die ongelijk heeft dan een pessimist die gelijk krijgt.
Een kale 440 1.7 DL uit 1989, een flink aangeklede V40 2.0 uit 1996
V70 D4 GT Nordic+ met een aantal leuke dingetjes uit 2015 zie hier
Een rode V90 T4 Business Sportuit 2019
Huidig: XC60 Essential Fusion Red
Je kunt beter een optimist zijn die ongelijk heeft dan een pessimist die gelijk krijgt.
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21046
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Bedankt voor je feedback.
We gaan voorzichtig kijken naar de juiste uitvoering, het onderstel kan achteraf met een goed stel dempers/veren aangepast worden.
Van belang is dat de optie die er op zitten de juiste zijn, de inscription heb ik mijn vrouw laten zien en die vind ze erg chic..
De standkachel is ook een optie die ik weer wil hebben, komen we 1 tegen zonder dan laat ik hem er op zetten door Webasto.
We gaan voorzichtig kijken naar de juiste uitvoering, het onderstel kan achteraf met een goed stel dempers/veren aangepast worden.
Van belang is dat de optie die er op zitten de juiste zijn, de inscription heb ik mijn vrouw laten zien en die vind ze erg chic..
De standkachel is ook een optie die ik weer wil hebben, komen we 1 tegen zonder dan laat ik hem er op zetten door Webasto.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- Hans oet Twent
- 8th Gear member
- Berichten: 10510
- Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
- Locatie: Twente
Over ca 60K kim komt er één vrij. Welliswaar basic, met standheizung und Schiebedach. maarrrrr kun je naar je eigen inzicht verder inrichten...... O ja hij is Magic Blue.... 60K Km is ca 10/11 mnd.....diesel01 schreef: Bedankt voor je feedback.
We gaan voorzichtig kijken naar de juiste uitvoering, het onderstel kan achteraf met een goed stel dempers/veren aangepast worden.
Van belang is dat de optie die er op zitten de juiste zijn, de inscription heb ik mijn vrouw laten zien en die vind ze erg chic..
De standkachel is ook een optie die ik weer wil hebben, komen we 1 tegen zonder dan laat ik hem er op zetten door Webasto.




Laatst gewijzigd door Hans oet Twent op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969 > FOR SALE
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969 > FOR SALE
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21046
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Hans oet Twent schreef:Over ca 60K kim komt er één vrij. Welliswaar basic, met standheizung und Schiebedach. maarrrrr kun je naar je eigen inzicht verder inrichten...... O ja hij is Magic Blue.... 60K Km is ca 10/11 mnd.....diesel01 schreef: Bedankt voor je feedback.
We gaan voorzichtig kijken naar de juiste uitvoering, het onderstel kan achteraf met een goed stel dempers/veren aangepast worden.
Van belang is dat de optie die er op zitten de juiste zijn, de inscription heb ik mijn vrouw laten zien en die vind ze erg chic..
De standkachel is ook een optie die ik weer wil hebben, komen we 1 tegen zonder dan laat ik hem er op zetten door Webasto.![]()
![]()
![]()
![]()

Ik ga met die heerlijke 8traps niet zelf in de diesel roeren.
Intelligent safe, automatisch klepje en meer van dat soort zaken wil ik er ook op hebben
Ondanks dat ik vertrouwen heb in je rijkunsten is mijn criteria max 40k op de klok en 2015/2016 als bouwjaar en zeker niet 1 die tot het gaatje is gedreven op de autobahn.

V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- Hans oet Twent
- 8th Gear member
- Berichten: 10510
- Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
- Locatie: Twente
Ha ha ha mijn auto wordt nooit koud..... Ik heb ooit geleerd dat dat veeel beter is dan een auto die maar kleine stukkies gereden heeft.... Enniehow mijne wordt een export auto. Ziet er van binnen en buiten zeer netjes uit. Dus km teller een tonnetje terug draaien en duur verkopen in who knows where..... Wellicht gaat hij terug naar Zweden.....diesel01 schreef:Hans oet Twent schreef:Over ca 60K kim komt er één vrij. Welliswaar basic, met standheizung und Schiebedach. maarrrrr kun je naar je eigen inzicht verder inrichten...... O ja hij is Magic Blue.... 60K Km is ca 10/11 mnd.....diesel01 schreef: Bedankt voor je feedback.
We gaan voorzichtig kijken naar de juiste uitvoering, het onderstel kan achteraf met een goed stel dempers/veren aangepast worden.
Van belang is dat de optie die er op zitten de juiste zijn, de inscription heb ik mijn vrouw laten zien en die vind ze erg chic..
De standkachel is ook een optie die ik weer wil hebben, komen we 1 tegen zonder dan laat ik hem er op zetten door Webasto.![]()
![]()
![]()
![]()
dat is 1 met een beetje ervaring denk ik?
Ik ga met die heerlijke 8traps niet zelf in de diesel roeren.
Intelligent safe, automatisch klepje en meer van dat soort zaken wil ik er ook op hebben
Ondanks dat ik vertrouwen heb in je rijkunsten is mijn criteria max 40k op de klok en 2015/2016 als bouwjaar en zeker niet 1 die tot het gaatje is gedreven op de autobahn.![]()
“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969 > FOR SALE
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969 > FOR SALE
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
- Fulaks
- 6th Gear member
- Berichten: 4273
- Lid geworden op: 31.07.2007 - 15:46
- Locatie: Antwerpen
Succes met de zoektocht ! Die fase is soms leuker dan het hebben van het begeerde object. Maar wees gerust, de V70 van de laatste update is een uitgerijpte auto, die gaat je niet teleurstellen.
Mijn dochter vindt de verwarmde achterbank heerlijk. En geventileerde voorstoelen, dat is pas een heerlijke optie, maar wel vrij zeldzaam. Af te raden wanneer je passagiers last hebben van wagenziekte : kots uit dat geperforeerde leer peuteren is geen pretje (bij deze optie is de achterbank ook in geperforeerd leer, doch niet geventileerd).
Mijn dochter vindt de verwarmde achterbank heerlijk. En geventileerde voorstoelen, dat is pas een heerlijke optie, maar wel vrij zeldzaam. Af te raden wanneer je passagiers last hebben van wagenziekte : kots uit dat geperforeerde leer peuteren is geen pretje (bij deze optie is de achterbank ook in geperforeerd leer, doch niet geventileerd).
V90 D4 Inscription (2019); Mini Cooper (2012); V70 D4 (2014); V70 2.4D (2008); V70 2.4D (2002); Talbot-Toyota-Mitsubishi-Renault
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21046
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Mijn huidige XC60 my09 heb ik in 2013 gekocht met een lousy 47.000km op de teller.Hans oet Twent schreef:Ha ha ha mijn auto wordt nooit koud..... Ik heb ooit geleerd dat dat veeel beter is dan een auto die maar kleine stukkies gereden heeft.... Enniehow mijne wordt een export auto. Ziet er van binnen en buiten zeer netjes uit. Dus km teller een tonnetje terug draaien en duur verkopen in who knows where..... Wellicht gaat hij terug naar Zweden.....diesel01 schreef:Hans oet Twent schreef: Over ca 60K kim komt er één vrij. Welliswaar basic, met standheizung und Schiebedach. maarrrrr kun je naar je eigen inzicht verder inrichten...... O ja hij is Magic Blue.... 60K Km is ca 10/11 mnd.....![]()
![]()
![]()
![]()
dat is 1 met een beetje ervaring denk ik?
Ik ga met die heerlijke 8traps niet zelf in de diesel roeren.
Intelligent safe, automatisch klepje en meer van dat soort zaken wil ik er ook op hebben
Ondanks dat ik vertrouwen heb in je rijkunsten is mijn criteria max 40k op de klok en 2015/2016 als bouwjaar en zeker niet 1 die tot het gaatje is gedreven op de autobahn.![]()
Met dank aan de navigatie weet ik dat de zakelijke berijder in Capelle a/d IJssel woonde en ook zijn bedrijf had, de auto werd wellicht alleen warm gestookt op vakantie ritjes.
Een gemiddeld verbruik van 10.9l/100km gaf aan dat het idd alleen maar stadsverkeer is geweest en ook de kinderen(afdruk van de zitjes zitten nog in het leer) werden naar school gereden.
Dealer heeft de auto een grote beurt gegeven en een reiniger toegevoegd en het gemiddeld verbruik bij mij staat nu op 9.2/100km.
Door Polestar is 20pk bij gevoegd en de auto word wisselend bereden, ik heb in de 120k die ik nu heb gereden 0 problemen gehad veroorzaakt door de eerdere 47k die uitsluitend stadsverkeer was.
Indien het rustig is rij ik stevig door, in de ochtend en avondspits staat de cruise op het geldend maximum.
Kan niet zeggen dat ik nadelige gevolgen heb gehad door het eerdere vele stadsverkeer.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21046
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Dank Fulaks!
We zijn met z'n 2en thuis en hebben geen gespuug in de auto.
De hond heeft de kofferbak als domein en afentoe maken we een trip net over de grens met Dld en 5 volwassenen.
De huidige is niet afgeschreven maar soms wil je weer iets anders, eigenlijk een V90 maar die is aan het einde van dit jaar nog steeds te kostbaar.
De nieuwe V60/XC40 komen allemaal te laat ik ga dan met de XC over de 2 ton, mij is verteld dat die grens voor de handel killing is.
We zijn met z'n 2en thuis en hebben geen gespuug in de auto.
De hond heeft de kofferbak als domein en afentoe maken we een trip net over de grens met Dld en 5 volwassenen.
De huidige is niet afgeschreven maar soms wil je weer iets anders, eigenlijk een V90 maar die is aan het einde van dit jaar nog steeds te kostbaar.
De nieuwe V60/XC40 komen allemaal te laat ik ga dan met de XC over de 2 ton, mij is verteld dat die grens voor de handel killing is.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- Fulaks
- 6th Gear member
- Berichten: 4273
- Lid geworden op: 31.07.2007 - 15:46
- Locatie: Antwerpen
Tja, die V90 wil ik ook wel, maar ik denk dat die 20.000 € extra t.o.v. de aankoopprijs van mijn V70 naar mijn gevoel niet voor 20.000 € meerwaarde gaat zorgen, zeker daar de V70 prima voldoet. Er komt een moment dat je dat er gewoon niet meer voor over hebt en andere prioriteiten stelt. Ik ben het dus met je eens, de V90 is gewoon te duur.
V90 D4 Inscription (2019); Mini Cooper (2012); V70 D4 (2014); V70 2.4D (2008); V70 2.4D (2002); Talbot-Toyota-Mitsubishi-Renault
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21046
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Tja exact mijn punt.
Soms is het gewoon genoeg, overigens zijn een heleboel dingen die we hier op het forum bespreken luxeproblemen.
Ik weet overigens niet of hij "te duur" is, ik heb het er niet voor over.
Ik ben van mening dat de V70 met intelligent safe en nog wat sfeerverhogende optie's prima voldoet.
Soms is het gewoon genoeg, overigens zijn een heleboel dingen die we hier op het forum bespreken luxeproblemen.
Ik weet overigens niet of hij "te duur" is, ik heb het er niet voor over.
Ik ben van mening dat de V70 met intelligent safe en nog wat sfeerverhogende optie's prima voldoet.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- Fulaks
- 6th Gear member
- Berichten: 4273
- Lid geworden op: 31.07.2007 - 15:46
- Locatie: Antwerpen
Kijk, dan zijn we het mooi allemaal eens ! Wie dat soort geld aan een auto geeft kiest doorgaans voor iets Duits, m.i. gaat dat wat neerwaartse druk op de prijs van de V90 geven, hetzij inderdaad door aanbiedingen en pakketten, hetzij door hogere kortingen bij de dealers. Zelf ga ik dus nog wachten, en dat geeft me dan ook de kans om te kijken wat de nieuwe XC60 zal brengen. Want binnen een jaar of drie wil ik wel weer iets anders. Tot dan kan ik vanaf morgen genieten van een opgekietelde D4.
V90 D4 Inscription (2019); Mini Cooper (2012); V70 D4 (2014); V70 2.4D (2008); V70 2.4D (2002); Talbot-Toyota-Mitsubishi-Renault
- AST
- 2nd Gear member
- Berichten: 131
- Lid geworden op: 06.10.2013 - 13:03
- Locatie: Hart van de BNL
Of de V70 is goedkoop (veel kwaliteit en luxe voor "relatief" weing)Fulaks schreef: de V90 is gewoon te duur.

XC60 D4 MY17 Polar+. Onyx Black
VolvoV70 D4 VW Passat CC 2.0 TDI VW Passat Variant 2.0 TDI VW Passat 2.0 TDI Volvo V40 1.9D Volvo V40 1.9D
Volvo V40 1.8 Audi A4 1.6 Golf II 1.4D Alfa Romeo 75 1.6 Volvo 340 1.4 Mitsubishi Galant 1.8
VolvoV70 D4 VW Passat CC 2.0 TDI VW Passat Variant 2.0 TDI VW Passat 2.0 TDI Volvo V40 1.9D Volvo V40 1.9D
Volvo V40 1.8 Audi A4 1.6 Golf II 1.4D Alfa Romeo 75 1.6 Volvo 340 1.4 Mitsubishi Galant 1.8
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8632
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Even nog mijn ervaring mbt tot de 4 cilinder V70 icm het dynamische onderstel. Ik kwam uit een 2008 V70 2.4D en vond een vrijwel nieuwe (30.000 op de teller) V70 met het nieuwe VEA blok bij Broekhuis. Dit was een dynamic edition (volgens mij zijn die als black edition in Dld geleverd). Dat betekent zwarte lijstjes rondom de ramen en een verlaagd onderstel. Dit zijn vrij kale uitvoeringen. Stoelverwarming, navigatie en parkeersensoren zat erin, maar dat was het wel zo'n beetje. Zelfs de lende steun verstelling ontbrak. Deze auto was uitgerust met 19" Bor velgen.
Proefrit gemaakt, en het comfort viel me niet tegen. Wel de vreselijke (handgeschakelde) versnellingsbak. Deze was erg hakerig en daar zouden ze naar kijken werd verteld.
Uiteindelijk de knoop doorgehakt, maar naarmate in meer in de auto reed stond hij me steeds meer tegen. Ik vond het een erg emotieloze auto. Miste ook het comfort van de voorganger, dat was echt beter. De bak kregen ze maar niet voor elkaar en na 2 maanden besloten dat dit hem niet ging worden. Nog een stukje gereden in RHA007 zijn auto, en toen ik het geluid van de 5 pitter hoorde was ik in mijn hoofd al om.
Begrijp me niet verkeerd, het is een heel goede auto, maar ik werd er niet door gegrepen, vond hem heel erg saai, en de bak was vreselijk. Achteraf had ik natuurlijk voor de automaat moeten gaan (heb ik nu wel), maar ja dat is achteraf.
Nu rijd ik met de V60 215 pk D5, en dat is een heel andere motor als de voorgaande 5 cilinder versies. Heel erg stil bij stationair, maar wel die mooie grom als je wel eens gas geeft.
Daarnaast vond ik de D4 vea ronduit sloom aanvoelen. Deze had welliswaar 19" velgen, dat neemt echt wat acceleratie weg, lees beduidend langzamer, maar het is een heel vlakke motor itt de 5 cilinder diesels.
Je hoeft het er natuurlijk helemaal niet mee eens te zijn, maar ik ben heel veel blijer met de huidige 5 pitter dan de 4 cilinder diesel.
En voordat mensen gaan roepen dat de nieuwe zo stil is enzo tov de 5 cilinders. Ga dan eens rijden in de laatste generatie 215 pk twin turbo 5 cilinder diesels. Deze zijn echt heel anders dan de voorgaande jaren.
Proefrit gemaakt, en het comfort viel me niet tegen. Wel de vreselijke (handgeschakelde) versnellingsbak. Deze was erg hakerig en daar zouden ze naar kijken werd verteld.
Uiteindelijk de knoop doorgehakt, maar naarmate in meer in de auto reed stond hij me steeds meer tegen. Ik vond het een erg emotieloze auto. Miste ook het comfort van de voorganger, dat was echt beter. De bak kregen ze maar niet voor elkaar en na 2 maanden besloten dat dit hem niet ging worden. Nog een stukje gereden in RHA007 zijn auto, en toen ik het geluid van de 5 pitter hoorde was ik in mijn hoofd al om.
Begrijp me niet verkeerd, het is een heel goede auto, maar ik werd er niet door gegrepen, vond hem heel erg saai, en de bak was vreselijk. Achteraf had ik natuurlijk voor de automaat moeten gaan (heb ik nu wel), maar ja dat is achteraf.
Nu rijd ik met de V60 215 pk D5, en dat is een heel andere motor als de voorgaande 5 cilinder versies. Heel erg stil bij stationair, maar wel die mooie grom als je wel eens gas geeft.
Daarnaast vond ik de D4 vea ronduit sloom aanvoelen. Deze had welliswaar 19" velgen, dat neemt echt wat acceleratie weg, lees beduidend langzamer, maar het is een heel vlakke motor itt de 5 cilinder diesels.
Je hoeft het er natuurlijk helemaal niet mee eens te zijn, maar ik ben heel veel blijer met de huidige 5 pitter dan de 4 cilinder diesel.
En voordat mensen gaan roepen dat de nieuwe zo stil is enzo tov de 5 cilinders. Ga dan eens rijden in de laatste generatie 215 pk twin turbo 5 cilinder diesels. Deze zijn echt heel anders dan de voorgaande jaren.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- NielsPHEV
- 7th Gear member
- Berichten: 5253
- Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13
De 215 pk 5 cilinder D5 is inderdaad echt een heerlijk blok. Los van de PIH vind je ze in NL echter nauwelijks aangezien hier de 2.0 D3/4 5 cilinder als LE, Nordic werd verkocht en een D5 daardoor relatief duur werd. Grappig is overigens dat ik met een 215 pk D5 in de praktijk zuiniger reed dan een 2.0 5 cil D3/4 en zelfs tussen het NEDC verbruik van de 2.0 5 cil en de 2.4 5 cil zat nauwelijks verschil dus waarom die 2.0 zo geplugd werd, ik weet het niet. Tov van de 2.0 5 cilinder vind ik de VEA D4 echt een vooruitgang, meer vermogen maar vooral powerband is veel breder en de combi D4 GT8 is veel alerter dan een GT6. In het vergelijk VEA D4 met 215 pk 5 cil. D5 kan ik herinneren dat wanneer je echt doorhaalt de 5 cilinder een beduidend langere adem heeft, het verschil in vermogen merk je en door de dubbele turbo heeft de 5 cilinder een koppelkromme die lijkt op de Tafelberg.