Pagina 2 van 5
Re: Zijn er verschillende type onderstellen voor een V70 vanaf 2014.
Geplaatst: 08.02.2017 - 13:42
door NielsPHEV
Ik vond de D4 V90 erg vlot aanvoelen
Re: Zijn er verschillende type onderstellen voor een V70 vanaf 2014.
Geplaatst: 08.02.2017 - 13:55
door BendW
diesel01 schreef:
We gaan voorzichtig op zoek naar een jonge Inscription of Polar+ met intelligent safe
Mijn vrouw zou wel een blauw met mocco leer willen hebben, indien gevonden eerst maar eens rijden.
Heb alleen in een D4 V90 gereden en samenspel motor+bak gaf lekker veel rust.
De huidige D5 met polestar gaat met erg veel drama en lawaai van zijn plek, leuk maar we zijn wellicht toe aan iets anders.
Dat heb ik ook wel gemerkt toen we voor een xc60 aan het rond kijken waren,de d5 voor 2010 maakten meer lawaai dan de modellen vanaf 2010...het gaat allemaal wat meer beschaafd de euro 5 blokken...
Re: Zijn er verschillende type onderstellen voor een V70 vanaf 2014.
Geplaatst: 08.02.2017 - 13:58
door diesel01
Ik ook, en het gaat zo soepeltjes.
De V90 heeft weleenswaar 10pk meer maar verder zijn bak en motor gelijk, ben dus ook benieuwd hoe deze het doet in de iets lichtere V70
Edit In antwoord op Niels.
Re: Zijn er verschillende type onderstellen voor een V70 vanaf 2014.
Geplaatst: 08.02.2017 - 14:02
door MN-NL
De D4 in mijn V70 is al Euro6

Re: Zijn er verschillende type onderstellen voor een V70 vanaf 2014.
Geplaatst: 08.02.2017 - 22:42
door jalex_h
Om nog even op de oorspronkelijke vraag terug te komen: op de laatste serie na kon de V70 met een 20 mm verlaagd onderstel geleverd worden. Onder de Dynamic Edition zat het standaard, op de andere uitvoeringen was het optioneel. Aan de foto's te zien, zt het niet onder het exemplaar uit de link.
Ik heb het onder de mijne zitten en ben er helemaal happy mee. Het verschil heeft Rha007 al goed omschreven, straffer en strakker maar zonder dat je echt aan comfort in boet.
En wat het verbruik betreft: Ik zit over de laatste 12000 km op 1:16,3, met veelal ritten van zo'n 75 km, waarbij de teller vaak boven de 130 gaat en soms het betere file-, duw- entrekwerk in de spits. Omdat de standkachel in deze periode overuren maakt, verwacht ik dat dit straks nog ietsjes zuiniger wordt. Rij ik echter veelal kortere ritten van zo'n 25 km, dan zakt het verbuik naar 1:15.
Re: Zijn er verschillende type onderstellen voor een V70 vanaf 2014.
Geplaatst: 09.02.2017 - 08:41
door diesel01
Bedankt voor je feedback.
We gaan voorzichtig kijken naar de juiste uitvoering, het onderstel kan achteraf met een goed stel dempers/veren aangepast worden.
Van belang is dat de optie die er op zitten de juiste zijn, de inscription heb ik mijn vrouw laten zien en die vind ze erg chic..
De standkachel is ook een optie die ik weer wil hebben, komen we 1 tegen zonder dan laat ik hem er op zetten door Webasto.
Re: Zijn er verschillende type onderstellen voor een V70 vanaf 2014.
Geplaatst: 09.02.2017 - 09:52
door Hans oet Twent
Re: Zijn er verschillende type onderstellen voor een V70 vanaf 2014.
Geplaatst: 09.02.2017 - 10:04
door diesel01

dat is 1 met een beetje ervaring denk ik?
Ik ga met die heerlijke 8traps niet zelf in de diesel roeren.
Intelligent safe, automatisch klepje en meer van dat soort zaken wil ik er ook op hebben
Ondanks dat ik vertrouwen heb in je rijkunsten is mijn criteria max 40k op de klok en 2015/2016 als bouwjaar en zeker niet 1 die tot het gaatje is gedreven op de autobahn.

Re: Zijn er verschillende type onderstellen voor een V70 vanaf 2014.
Geplaatst: 09.02.2017 - 10:08
door Hans oet Twent
diesel01 schreef:

dat is 1 met een beetje ervaring denk ik?
Ik ga met die heerlijke 8traps niet zelf in de diesel roeren.
Intelligent safe, automatisch klepje en meer van dat soort zaken wil ik er ook op hebben
Ondanks dat ik vertrouwen heb in je rijkunsten is mijn criteria max 40k op de klok en 2015/2016 als bouwjaar en zeker niet 1 die tot het gaatje is gedreven op de autobahn.
Ha ha ha mijn auto wordt nooit koud..... Ik heb ooit geleerd dat dat veeel beter is dan een auto die maar kleine stukkies gereden heeft.... Enniehow mijne wordt een export auto. Ziet er van binnen en buiten zeer netjes uit. Dus km teller een tonnetje terug draaien en duur verkopen in who knows where..... Wellicht gaat hij terug naar Zweden.....
Re: Zijn er verschillende type onderstellen voor een V70 vanaf 2014.
Geplaatst: 09.02.2017 - 10:31
door Fulaks
Succes met de zoektocht ! Die fase is soms leuker dan het hebben van het begeerde object. Maar wees gerust, de V70 van de laatste update is een uitgerijpte auto, die gaat je niet teleurstellen.
Mijn dochter vindt de verwarmde achterbank heerlijk. En geventileerde voorstoelen, dat is pas een heerlijke optie, maar wel vrij zeldzaam. Af te raden wanneer je passagiers last hebben van wagenziekte : kots uit dat geperforeerde leer peuteren is geen pretje (bij deze optie is de achterbank ook in geperforeerd leer, doch niet geventileerd).
Re: Zijn er verschillende type onderstellen voor een V70 vanaf 2014.
Geplaatst: 09.02.2017 - 10:35
door diesel01
Hans oet Twent schreef:
diesel01 schreef:

dat is 1 met een beetje ervaring denk ik?
Ik ga met die heerlijke 8traps niet zelf in de diesel roeren.
Intelligent safe, automatisch klepje en meer van dat soort zaken wil ik er ook op hebben
Ondanks dat ik vertrouwen heb in je rijkunsten is mijn criteria max 40k op de klok en 2015/2016 als bouwjaar en zeker niet 1 die tot het gaatje is gedreven op de autobahn.
Ha ha ha mijn auto wordt nooit koud.....
Ik heb ooit geleerd dat dat veeel beter is dan een auto die maar kleine stukkies gereden heeft.... Enniehow mijne wordt een export auto. Ziet er van binnen en buiten zeer netjes uit. Dus km teller een tonnetje terug draaien en duur verkopen in who knows where..... Wellicht gaat hij terug naar Zweden.....
Mijn huidige XC60 my09 heb ik in 2013 gekocht met een lousy 47.000km op de teller.
Met dank aan de navigatie weet ik dat de zakelijke berijder in Capelle a/d IJssel woonde en ook zijn bedrijf had, de auto werd wellicht alleen warm gestookt op vakantie ritjes.
Een gemiddeld verbruik van 10.9l/100km gaf aan dat het idd alleen maar stadsverkeer is geweest en ook de kinderen(afdruk van de zitjes zitten nog in het leer) werden naar school gereden.
Dealer heeft de auto een grote beurt gegeven en een reiniger toegevoegd en het gemiddeld verbruik bij mij staat nu op 9.2/100km.
Door Polestar is 20pk bij gevoegd en de auto word wisselend bereden, ik heb in de 120k die ik nu heb gereden 0 problemen gehad veroorzaakt door de eerdere 47k die uitsluitend stadsverkeer was.
Indien het rustig is rij ik stevig door, in de ochtend en avondspits staat de cruise op het geldend maximum.
Kan niet zeggen dat ik nadelige gevolgen heb gehad door het eerdere vele stadsverkeer.
Re: Zijn er verschillende type onderstellen voor een V70 vanaf 2014.
Geplaatst: 09.02.2017 - 10:44
door diesel01
Dank Fulaks!
We zijn met z'n 2en thuis en hebben geen gespuug in de auto.
De hond heeft de kofferbak als domein en afentoe maken we een trip net over de grens met Dld en 5 volwassenen.
De huidige is niet afgeschreven maar soms wil je weer iets anders, eigenlijk een V90 maar die is aan het einde van dit jaar nog steeds te kostbaar.
De nieuwe V60/XC40 komen allemaal te laat ik ga dan met de XC over de 2 ton, mij is verteld dat die grens voor de handel killing is.
Re: Zijn er verschillende type onderstellen voor een V70 vanaf 2014.
Geplaatst: 09.02.2017 - 11:04
door Fulaks
Tja, die V90 wil ik ook wel, maar ik denk dat die 20.000 € extra t.o.v. de aankoopprijs van mijn V70 naar mijn gevoel niet voor 20.000 € meerwaarde gaat zorgen, zeker daar de V70 prima voldoet. Er komt een moment dat je dat er gewoon niet meer voor over hebt en andere prioriteiten stelt. Ik ben het dus met je eens, de V90 is gewoon te duur.
Re: Zijn er verschillende type onderstellen voor een V70 vanaf 2014.
Geplaatst: 09.02.2017 - 11:14
door diesel01
Tja exact mijn punt.
Soms is het gewoon genoeg, overigens zijn een heleboel dingen die we hier op het forum bespreken luxeproblemen.
Ik weet overigens niet of hij "te duur" is, ik heb het er niet voor over.
Ik ben van mening dat de V70 met intelligent safe en nog wat sfeerverhogende optie's prima voldoet.
Re: Zijn er verschillende type onderstellen voor een V70 vanaf 2014.
Geplaatst: 09.02.2017 - 11:37
door lint
Ben ik het helemaal mee eens, de V90 is te duur. Even wachten op de eerste aanbiedingen met pakketten en zo.
Re: Zijn er verschillende type onderstellen voor een V70 vanaf 2014.
Geplaatst: 09.02.2017 - 12:28
door Fulaks
Kijk, dan zijn we het mooi allemaal eens ! Wie dat soort geld aan een auto geeft kiest doorgaans voor iets Duits, m.i. gaat dat wat neerwaartse druk op de prijs van de V90 geven, hetzij inderdaad door aanbiedingen en pakketten, hetzij door hogere kortingen bij de dealers. Zelf ga ik dus nog wachten, en dat geeft me dan ook de kans om te kijken wat de nieuwe XC60 zal brengen. Want binnen een jaar of drie wil ik wel weer iets anders. Tot dan kan ik vanaf morgen genieten van een opgekietelde D4.
Re: Zijn er verschillende type onderstellen voor een V70 vanaf 2014.
Geplaatst: 09.02.2017 - 12:52
door AST
Fulaks schreef:
de V90 is gewoon te duur.
Of de V70 is goedkoop (veel kwaliteit en luxe voor "relatief" weing)

Maar klopt. Van V70 naar V90 kost gewoon veel geld.
Re: Zijn er verschillende type onderstellen voor een V70 vanaf 2014.
Geplaatst: 09.02.2017 - 13:01
door NielsPHEV
gewoon even wachten V70 was ook erg prijzig na de introductie
Re: Zijn er verschillende type onderstellen voor een V70 vanaf 2014.
Geplaatst: 09.02.2017 - 13:10
door edraket
Even nog mijn ervaring mbt tot de 4 cilinder V70 icm het dynamische onderstel. Ik kwam uit een 2008 V70 2.4D en vond een vrijwel nieuwe (30.000 op de teller) V70 met het nieuwe VEA blok bij Broekhuis. Dit was een dynamic edition (volgens mij zijn die als black edition in Dld geleverd). Dat betekent zwarte lijstjes rondom de ramen en een verlaagd onderstel. Dit zijn vrij kale uitvoeringen. Stoelverwarming, navigatie en parkeersensoren zat erin, maar dat was het wel zo'n beetje. Zelfs de lende steun verstelling ontbrak. Deze auto was uitgerust met 19" Bor velgen.
Proefrit gemaakt, en het comfort viel me niet tegen. Wel de vreselijke (handgeschakelde) versnellingsbak. Deze was erg hakerig en daar zouden ze naar kijken werd verteld.
Uiteindelijk de knoop doorgehakt, maar naarmate in meer in de auto reed stond hij me steeds meer tegen. Ik vond het een erg emotieloze auto. Miste ook het comfort van de voorganger, dat was echt beter. De bak kregen ze maar niet voor elkaar en na 2 maanden besloten dat dit hem niet ging worden. Nog een stukje gereden in RHA007 zijn auto, en toen ik het geluid van de 5 pitter hoorde was ik in mijn hoofd al om.
Begrijp me niet verkeerd, het is een heel goede auto, maar ik werd er niet door gegrepen, vond hem heel erg saai, en de bak was vreselijk. Achteraf had ik natuurlijk voor de automaat moeten gaan (heb ik nu wel), maar ja dat is achteraf.
Nu rijd ik met de V60 215 pk D5, en dat is een heel andere motor als de voorgaande 5 cilinder versies. Heel erg stil bij stationair, maar wel die mooie grom als je wel eens gas geeft.
Daarnaast vond ik de D4 vea ronduit sloom aanvoelen. Deze had welliswaar 19" velgen, dat neemt echt wat acceleratie weg, lees beduidend langzamer, maar het is een heel vlakke motor itt de 5 cilinder diesels.
Je hoeft het er natuurlijk helemaal niet mee eens te zijn, maar ik ben heel veel blijer met de huidige 5 pitter dan de 4 cilinder diesel.
En voordat mensen gaan roepen dat de nieuwe zo stil is enzo tov de 5 cilinders. Ga dan eens rijden in de laatste generatie 215 pk twin turbo 5 cilinder diesels. Deze zijn echt heel anders dan de voorgaande jaren.
Re: Zijn er verschillende type onderstellen voor een V70 vanaf 2014.
Geplaatst: 09.02.2017 - 13:24
door NielsPHEV
De 215 pk 5 cilinder D5 is inderdaad echt een heerlijk blok. Los van de PIH vind je ze in NL echter nauwelijks aangezien hier de 2.0 D3/4 5 cilinder als LE, Nordic werd verkocht en een D5 daardoor relatief duur werd. Grappig is overigens dat ik met een 215 pk D5 in de praktijk zuiniger reed dan een 2.0 5 cil D3/4 en zelfs tussen het NEDC verbruik van de 2.0 5 cil en de 2.4 5 cil zat nauwelijks verschil dus waarom die 2.0 zo geplugd werd, ik weet het niet. Tov van de 2.0 5 cilinder vind ik de VEA D4 echt een vooruitgang, meer vermogen maar vooral powerband is veel breder en de combi D4 GT8 is veel alerter dan een GT6. In het vergelijk VEA D4 met 215 pk 5 cil. D5 kan ik herinneren dat wanneer je echt doorhaalt de 5 cilinder een beduidend langere adem heeft, het verschil in vermogen merk je en door de dubbele turbo heeft de 5 cilinder een koppelkromme die lijkt op de Tafelberg.