Pagina 2 van 5
Re: R-design (uitlaat + diffuser)
Geplaatst: 22.02.2017 - 21:48
door volvofrits2013
Ben van vierkant naar rond gegaan. Ik vind persoonlijk de vierkante met de kleine uitlaatjes erin geen potje.... En klopt, neus is geen R geworden. Heb de pianolak delen van de voorbumper voor andere vervangen (geeft iets meer contrast bij een zwarte..). Skidplate erbij en ik was tevreden.
Re: R-design (uitlaat + diffuser)
Geplaatst: 22.02.2017 - 21:59
door )()()st
Heel mooi! Die skidplate voor de oude neus is meestal licht van kleur hè, donker vind ik ook wel fraai.
Word er alweer hebberig van; net ook alweer zitten "marktplaatsen" naar grotere wielen, en zo blijven we de economie stimuleren

Re: R-design (uitlaat + diffuser)
Geplaatst: 23.02.2017 - 09:22
door Walter
Re: R-design (uitlaat + diffuser)
Geplaatst: 22.04.2017 - 21:46
door )()()st
Oké, we zijn een paar stappen verder.
Allereerst is de uitlaat lastig te vinden in de demontage-wereld, maar deze week had ik bingo! Gelijk besteld en de volgende dag lag ie thuis.
Inmiddels had ik ook al een R-design diffuser besteld in Duitsland (stuk-ken goedkoper en origineel spul) en deze kwam gisteren binnen.
Gelijk even dat ding gemonteerd. Vertelde me een mede-60 rijder dat hij het had gedaan met de bumper erop, ik voelde aan m'n vingertoppen dat ze dat niet leuk vonden dus hopla, even de bumper eraf en dat werkt makkelijker.
De boel gemonteerd, sensoren op de plek en bumper er weer op. Dat kijkt een stuk voller
De volgende stap is de uitlaat. Daar heb ik ff een paar vragen over. Natuurlijk is alles pas te maken, maar ik ben even benieuwd naar de verschillen. De uitlaat welke ik gevonden heb is blijkbaar van een 2014 D2
Er zit een mof op die als je achteraf zo'n dubbele pijp monteert altijd gebruikt wordt. Alleen zie ik dat de uitlaat op die plek ca. 55mm doorsnede is (staat ook op de mof) maar mijn uitlaat is tpv. de as zeker 6cm.
Daarnaast zit er op die dubbele pijperij op die plek een ophang-haak maar bij m'n huidige niet.
Overigens, de diameter van de buis voor de rest (dus bij de demper) is bij beide hetzelfde; 65mm.
Wat zijn de verschillen?
Dempernummer van de sloop-uitlaat is: 31392554, via de dealer begree ik dat een dubbele
Uitlaat voor een 5-pitter 31392535 kan zijn (maar er zijn ook andere nummers - typisch Volvo

)
We zijn in ieder geval op weg!

Re: R-design (uitlaat + diffuser)
Geplaatst: 22.04.2017 - 21:49
door )()()st
Oké, we zijn een paar stappen verder.
Allereerst is de uitlaat lastig te vinden in de demontage-wereld, maar deze week had ik bingo! Gelijk besteld en de volgende dag lag ie thuis.
Inmiddels had ik ook al een R-design diffuser besteld in Duitsland (stuk-ken goedkoper en origineel spul) en deze kwam gisteren binnen.
Gelijk even dat ding gemonteerd. Vertelde me een mede-60 rijder dat hij het had gedaan met de bumper erop, ik voelde aan m'n vingertoppen dat ze dat niet leuk vonden dus hopla, even de bumper eraf en dat werkt makkelijker.
De boel gemonteerd, sensoren op de plek en bumper er weer op. Dat kijkt een stuk voller
De volgende stap is de uitlaat. Daar heb ik ff een paar vragen over. Natuurlijk is alles pas te maken, maar ik ben even benieuwd naar de verschillen. De uitlaat welke ik gevonden heb is blijkbaar van een 2014 D2
Er zit een mof op die als je achteraf zo'n dubbele pijp monteert altijd gebruikt wordt. Alleen zie ik dat de uitlaat op die plek ca. 55mm doorsnede is (staat ook op de mof) maar mijn uitlaat is tpv. de as zeker 6cm.
Daarnaast zit er op die dubbele pijperij op die plek een ophang-haak maar bij m'n huidige niet.
Overigens, de diameter van de buis voor de rest (dus bij de demper) is bij beide hetzelfde; 65mm.
Wat zijn de verschillen?
Dempernummer van de sloop-uitlaat is: 31392554, via de dealer begreep ik dat een dubbele uitlaat voor een 5-pitter 31392535 kan zijn (maar er zijn ook andere nummers - typisch Volvo

)
We zijn in ieder geval op weg!

Re: R-design (uitlaat + diffuser)
Geplaatst: 23.04.2017 - 12:26
door Paul
Wow staat goed!
Re: R-design (uitlaat + diffuser)
Geplaatst: 05.05.2017 - 19:10
door )()()st
Nou, het "project" is klaar!
Vandaag met een Volvo-maat de uitlaat pas gemaakt. Waar de mof moest komen had de dubbele eindpijp een versmalling, geen idee waarom (misschien normaal bij een D2?).
Enfin, met een stukje RVS dat inwendig de maat van de versmalling had weer de normale dikte van de rest van de pijperij gemaakt en een mof 60mm. gehaald.
Vervolgens was het piece of cake; even een brug geregeld, snijder ter plaatse en monteren die handel.
De sloop-pijp was compleet met die R-design sierstukken, en ik vind het prima zo.
Ik ben er blij mee!
Re: R-design (uitlaat + diffuser)
Geplaatst: 05.05.2017 - 19:45
door Fredhead
Ziet er netjes uit!
Re: R-design (uitlaat + diffuser)
Geplaatst: 05.05.2017 - 21:17
door Walter
Mooi geworden Joost
Re: R-design (uitlaat + diffuser)
Geplaatst: 06.05.2017 - 06:42
door BendW
Vette bak
Re: R-design (uitlaat + diffuser)
Geplaatst: 06.05.2017 - 11:09
door Henriëtte
Mooi gedaan !
Re: R-design (uitlaat + diffuser)
Geplaatst: 06.05.2017 - 12:11
door Maikel1991
Ziet er mooi uit man!
Heb je nu alleen de Diffusor veranderd of de hele bumper vervangen?
Re: R-design (uitlaat + diffuser)
Geplaatst: 06.05.2017 - 12:46
door )()()st
Nee die diffusor koop je gewoon los, maar aangezien de bumper zo eenvoudig los gaat was dat handiger met wisselen

Re: R-design (uitlaat + diffuser)
Geplaatst: 06.05.2017 - 13:58
door 360Degreez
)()()st schreef:
Ik ben er blij mee!
Zo! Dat mag zeker! Ziet er goed uit man!
Re: R-design (uitlaat + diffuser)
Geplaatst: 06.05.2017 - 16:16
door Eddy S60
Ziet er goed uit.
Re: R-design (uitlaat + diffuser)
Geplaatst: 10.05.2017 - 12:36
door marcelV70R
ziet er top uit hoor,
Re: V60 D3 - )()()sT
Geplaatst: 14.06.2017 - 15:39
door )()()st
Ik heb mijn oorspronkelijke topic over de R-design-kont even hernoemd naar wat algemener om in dit "60-board" het wel en wee van mijn V60 (en V70) bij te houden.
Weblog kan natuurlijk ook, maar dit is wat gerichter aangezien ik ook tegen een hardnekkig probleempje aanloop met mijn V60.
In de tussentijd mijn
V70R weer uit de winterslaap gehaald. Aangezien we een paar kampeerweekenden hadden met vrienden en de V60 nog geen trekhaak had was het weer de hoogste tijd. Gelijk een beurtje gedaan, nieuwe draagarmen, nieuwe (1 jaar oud) nivomats en we kunnen er weer een poosje tegenaan (hopelijk

)

Re: V60 D3 - )()()sT
Geplaatst: 14.06.2017 - 15:44
door )()()st
Inmiddels ook weer wat gebeurd aan de
V60, met gelijk dus een vraag.
Ik was ook al een tijdje aan het shoppen voor een trekhaak. Vereiste was wel een originele afneembare met een nette afdekkap voor op mijn verse R-design bumper.
All-in prijs bij de dealer was eh.. fors te noemen. Overwogen om hem los te kopen, maar uiteindelijk vanwege de drukte besloten hem via Parts 4 Swedes te bestellen, inclusief montage bij een dealer waar zij zaken mee doen.
Na aankoop benaderd door Scholten en een afspraak gemaakt om de haak te laten monteren. Alles is naar tevredenheid gebeurd, ik heb tijdens de werkzaamheden door kunnen werken en ze hebben de haak + aansluiting netjes verzorgd. Laat de vakantie nu maar komen!
Echter, mijn rijvreugde met de V60 wordt enigzins overschaduwd door een %&&#@ brandend motormanagementlampje.
Kort na aankoop is dit de kop op gestoken, en ondanks dat het allemaal nog garantiewerk is wordt het wel een beetje irritant. Ik heb de auto met Vida uit laten lezen bij de dealer en daar kwam de volgende code uit:
"ECM P140700" met als diagnose volgens de dealer "T-map sensor - onderdeelnr. 31355462."
Deze sensor is inmiddels vervangen, maar het lampje blijft terugkomen. Na reparatie duurde het een dag en ca. 100 km, vorige week bij Scholten ook laten resetten en na 220 km. kwam ie weer. Donderdag hebben we zelf de ECU uitgelezen met Vida en blijkt dus dat nog steeds dat dezelfde code terugkomt.
Heeft iemand een idee?
- EGR?
- Iets anders?
- Roetfilter dacht ik nog aan, aangezien ie pas na een poos terugkomt?
Ik wil sowieso nog wel iets met de EGR en tuning laten doenbij Volvotune, maar binnen de garantietermijn wil ik nu wel eens van deze aanblik verlost worden....

Re: V60 D3 - )()()sT
Geplaatst: 14.06.2017 - 15:53
door 360Degreez
Klinkt als een EGR klep die hapert of vastgezeten heeft. De D4 heeft relatief veel issues met de EGR waar Volvo inmiddels een revisie voor heeft uitgebracht.
De EGR koelt te goed waardoor roet gaat aankoeken en de klep vast gaat zitten. Ik weet niet of dat probleem zich ook bij de D3 manifesteert. Zelfde basisblok lijkt me.
Merk je verschil in vermogen? Haperingen? Rij je veel korte stukken en/of rij je (te) rustig? Misschien helpt dan een keer goed heet worden op de snelweg.
Re: V60 D3 - )()()sT
Geplaatst: 14.06.2017 - 19:56
door )()()st
Nee helemaal niet, geen inhouden of niks. Ik rij doorgaans een 35km enkele reis en eens per week zeker 100 en trap soms eens even door.'