Pagina 2 van 2
Re: GT8 ervaringen
Geplaatst: 26.02.2017 - 11:56
door edraket
Ook de GT6 bak is in de loop van de jaren aardig aangepast en verbeterd Zit hem voornamelijk in de aansturing (software). De GT8 is wel heel duidelijk de betere bak. Ik blijf het jammer vinden dat de GT8 nooit icm de 5 cilinders is geleverd. Dat zou voor mij de ideale combi vormen.
Re: GT8 ervaringen
Geplaatst: 26.02.2017 - 19:56
door D5R-Design
Dat ben ik helemaal met je edracket..
De GT8 is gewoon een goede bak.
Wat ik niet een vooruitgang vindt is die VEA motor...
Die klinkt voor geen meter.
Zeker van buiten, niet echt 2014..
Re: GT8 ervaringen
Geplaatst: 26.02.2017 - 20:10
door Paul
Van buiten klinkt hij inderdaad niet, helemaal als hij koud is. Maar mijne is terug van 30.000km beurt en ik heb geen idee hoe hij nu klinkt. Wat wel aardig is elke keer als je software update krijgt gaan je spiegels niet meer automatisch dicht. Zo weet je dat je in elk geval nieuwe software hebt.
Re: GT8 ervaringen
Geplaatst: 26.02.2017 - 20:41
door silverado
Als de motor koud is knikkert hij idd en klinkt'tie als een 1e generatie Golf D.
Even de standkachel aan doet trouwens wonderen...
Overigens heb ik me van mooi of niet mooi klinkende diesels nooit wat aangetrokken.
Het gaat mij erom dattie vlot van de plek komt en niet stuk gaat. En bijkomend voordeel is dat de D4 binnen mooi rustig klinkt.
Wat betreft geluid heb ik dan wel meer met de 5 cyl benzine motoren, maar de laatste in de Volvo's hadden ook niet meer "het" geluid.
Re: GT8 ervaringen
Geplaatst: 26.02.2017 - 21:17
door jalex_h
Paul schreef:
Van buiten klinkt hij inderdaad niet, helemaal als hij koud is. Maar mijne is terug van 30.000km beurt en ik heb geen idee hoe hij nu klinkt. Wat wel aardig is elke keer als je software update krijgt gaan je spiegels niet meer automatisch dicht. Zo weet je dat je in elk geval nieuwe software hebt.
Daar zou ik geen kratje bier op durven zetten. Bij mij was het namelijk net anders om...
Maar OT: de GT8 is een prima bak die bijna ongemerkt schakelt en, zoals D5R-Design al schreef, prima gebruik maakt van het koppel van de D4-motor. Hiervoor had ik een Skoda met een DSG-bak. Die gaf al geen reden tot klagen, maar dit rijdt nog beter. Alleen met een caravan weet hij niet echt raad, lijkt het wel. Dat doet een DSG dan weer beter.
Re: GT8 ervaringen
Geplaatst: 26.02.2017 - 23:03
door BendW
silverado schreef:
Als de motor koud is knikkert hij idd en klinkt'tie als een 1e generatie Golf D.
Even de standkachel aan doet trouwens wonderen...
Overigens heb ik me van mooi of niet mooi klinkende diesels nooit wat aangetrokken.
Het gaat mij erom dattie vlot van de plek komt en niet stuk gaat. En bijkomend voordeel is dat de D4 binnen mooi rustig klinkt.
Wat betreft geluid heb ik dan wel meer met de 5 cyl benzine motoren, maar de laatste in de Volvo's hadden ook niet meer "het" geluid.
De enige diesel die een mooi geluid maakt is toch volgens mij de 5cyl en 6 cyl in lijn...de mercedes 250 en 300d van mijn ouders vroeger hadden die mooie klank ook...van de 4cyl diesels kan ik echt niet zeggen dat ze mooi klinken,van geen enkel merk...
Re: GT8 ervaringen
Geplaatst: 26.02.2017 - 23:14
door D5R-Design
Met niet mooi klinken bedoel ik het vreselijke nagelen wat ze bij deze motor niet onder controle hebben.
Vergelijk hem maar eens met de 184 pk BMW 2 liter. Daar moet je goed luisteren of het een diesel is
Re: GT8 ervaringen
Geplaatst: 27.02.2017 - 09:20
door Fredhead
jalex_h schreef:
Paul schreef:
Van buiten klinkt hij inderdaad niet, helemaal als hij koud is. Maar mijne is terug van 30.000km beurt en ik heb geen idee hoe hij nu klinkt. Wat wel aardig is elke keer als je software update krijgt gaan je spiegels niet meer automatisch dicht. Zo weet je dat je in elk geval nieuwe software hebt.
Daar zou ik geen kratje bier op durven zetten. Bij mij was het namelijk net anders om...
Maar OT: de GT8 is een prima bak die bijna ongemerkt schakelt en, zoals D5R-Design al schreef, prima gebruik maakt van het koppel van de D4-motor. Hiervoor had ik een Skoda met een DSG-bak. Die gaf al geen reden tot klagen, maar dit rijdt nog beter. Alleen met een caravan weet hij niet echt raad, lijkt het wel. Dat doet een DSG dan weer beter.
Zou met de caravan erachter handgeschakeld rijden.
Automaat wil vaak te snel laag in z'n toeren rijden met nadelige gevolgen
Re: GT8 ervaringen
Geplaatst: 27.02.2017 - 10:54
door RoaldH
Paul schreef:
Nou de GT8 schakelt soepel zonder je het door hebt. De GT6 in de V60 gaat het vooral als een dolle als je aanvulling hebt van electra, is dat op of is hij koud dan is het soms wel een beetje een oude bak.
Nu met de D5 TE loopt het allemaal soepel ook omdat hij nieuw is, maar als je even gas geeft merk je dat het sneller is de Power knop in te drukken. Dus tsja... vermogen doet ook wat met je bak als je begrijpt wat ik bedoel.
Verder heeft de V70 een software update gekregen en daarmee moet hij beter schakelen... techniek staat voor niks he
Duidelijk verhaal. Ik merk dat vooral in Hybrid als de "prik" op is. Dan heeft de GT6 meer slip dan in AWD of Power.
Re: GT8 ervaringen
Geplaatst: 27.02.2017 - 11:29
door Paul
Ja precies, dus heb je genoeg stroom gaat het allemaal wat soepeler en zeker in Power. Nu moet ik zeggen dat ik met de D5 met elke inhaal maneuver de Powerknop in druk...
Re: GT8 ervaringen
Geplaatst: 27.02.2017 - 11:43
door NielsPHEV
Ik heb destijds een D4 met P* gereden en dat scheelde echt in schakel comfort, wellicht zijn ze nu standaard nog beter dat zou kunnen.
Re: GT8 ervaringen
Geplaatst: 27.02.2017 - 20:14
door RoaldH
Paul schreef:
Ja precies, dus heb je genoeg stroom gaat het allemaal wat soepeler en zeker in Power. Nu moet ik zeggen dat ik met de D5 met elke inhaal maneuver de Powerknop in druk...
Merk jij veel verschil tussen de D5TE en D6TE op het gebied van koppel? Bij mijn D6 is AWD voldoende om snel in te halen en gebruik Power meer als pretstand.
Re: GT8 ervaringen
Geplaatst: 27.02.2017 - 20:42
door Paul
Ja je mist echt power, je drukt hier dus wat sneller de power knop in.
Over de V70 met de GT8, die schakelt dus geen moer beter sinds de waanzinnige software update. Dus over 2 weken mag ik terug komen, ik denk toch echt dat er beetje olie in moet, in elk geval werkte dat altijd prima bij mijn handbak volvootjes.
Re: GT8 ervaringen
Geplaatst: 27.02.2017 - 21:09
door RoaldH
Paul schreef:
Ja je mist echt power, je drukt hier dus wat sneller de power knop in.
Over de V70 met de GT8, die schakelt dus geen moer beter sinds de waanzinnige software update. Dus over 2 weken mag ik terug komen, ik denk toch echt dat er beetje olie in moet, in elk geval werkte dat altijd prima bij mijn handbak volvootjes.
Heb je dan last van slip of voel je schokken tijdens het schakelen in de GT8? Met de 330e voel je de 8-traps ZF helemaal niet. De elektromotor gaat ook door die automaat en heeft dus 8 versnellingen en blijft ondersteunen tot 225km/h. Toch voelt de 330e door de 4 pitter gewoner aan dan de D6TE die veel meer koppel heeft. Toevoeging: ik zou (indien nodig) transmissieolie bijvullen.
Re: GT8 ervaringen
Geplaatst: 27.02.2017 - 21:31
door jalex_h
fredhead schreef:
Zou met de caravan erachter handgeschakeld rijden.
Automaat wil vaak te snel laag in z'n toeren rijden met nadelige gevolgen
Met een Volvo: inderdaad. Met een DSG is dat echter niet nodig, die heeft binnen 100 meter door dat er "iets" achter hangt en pas daar zijn schakelgedrag op aan. Hij schakelt al terug nog voordat je er zelf aan gedacht hebt en de motor draait altijd voldoende toeren.
Re: GT8 ervaringen
Geplaatst: 27.02.2017 - 21:37
door RoaldH
BendW schreef:
Wat betreft geluid heb ik dan wel meer met de 5 cyl benzine motoren, maar de laatste in de Volvo's hadden ookDe enige diesel die een mooi geluid maakt is toch volgens mij de 5cyl en 6 cyl in lijn...de mercedes 250 en 300d van mijn ouders vroeger hadden die mooie klank ook...van de 4cyl diesels kan ik echt niet zeggen dat ze mooi klinken,van geen enkel merk...
De D5 van Volvo en de 6 in lijn diesels van BMW klinken toch ook mooi?
Re: GT8 ervaringen
Geplaatst: 27.02.2017 - 21:57
door BendW
Is ook zo...
Re: GT8 ervaringen
Geplaatst: 02.03.2017 - 00:07
door Fredraket
Ik heb nu 120k km met de D4 in combinatie met de GT8 gereden: heerlijk!!! Kan het iedereen aanbevelen.