Sensus en on call updates

De XC90 wordt na 12 jaar vervangen door de nieuwe XC90
NielsPHEV
7th Gear member

als de hotspot op de telefoon aanstaat dan staat verder alles goed en werk de verbinding vanzelf (uiteraard moet je de hotspot de eerste keer wel instellen in de auto) enige probleem dat ik zie is dat na een half uurtje de verbinding van de auto met de hotspot wordt verbroken en je de auto moet herstarten, wellicht opgelost in de nwe sensus
leggodt
1st Gear member

Autozoeker schreef: Na hoeveel km waren ze versleten? op mijn v60 pih waren de blokjes nog prima na 110k km namelijk. Met de hybride "rem" je vaak voor de regeneratie. Zou vergelijkbaar moeten zijn met de v60 pih
33000km - 9 maanden
pearlwhite
1st Gear member

NielsPHEV schreef:
Autozoeker schreef: ik moet dinsdag even bij de garage zijn voor de zomer banden en rammel bij de rechter achterstoel. Frame oid wordt vervangen. Ik zal wel vragen of de software er al is en proefkonijn zijn.

@leggodt T8 ? lijk me niet want je gebruikt op de T8 niet zo ernstig de remblokken.

@NielsPHEV Jij heb toch gewoon extra sim kaart in de auto ? Ik heb dat sinds een paar weken, maar data verbinding nog nooit vast gelopen ofzo. Wat wel jammer is, is dat het niet om een 4G modem lijkt te gaan wat in de auto zit. Is dat upgradebaar? Wat betreft de apps, ik heb alles weggegooid wat ik niet gebruik, en het systeem start dan stukken rapper op.
Ik had zo'n extra sim, apps waren overigens net zo trrraaaaagggg. Tegenwoordig een abonnement met ongelimiteerde data in EU en die accepteren geen duo sim, in iedergeval niet een duo sim die beide tegelijk actief zijn wat zou betekenen dat je als je auto online is je telefonisch niet bereikbaar bent, da's wel rustig maar niet handig. Op zich te begrijpen vanuit het standpunt van de provider. Ik zet mijn telefoon hotspot aan en de auto maakt netjes verbinding, telkens na zo'n 30 minuten doet de vebrining het niet meer en moet je de auto herstarten. Nu moet je vaak tanken met een T8 maar ook weer niet zo vaak gelukkig. Tip van wegsmijten wat je niet gebruikt ga ik proberen !
Bij KPN abonnement kun je een extra sim kaart kopen voor in je automodem, maakt gebruik van je bestaande internet bundel, kosten bedragen 5€ per maand. Ik heb zelf een bundel van 10 gb, krijg het niet op. Spottify werkt perfect. Helaas is de modem 3G, onbegrijpelijk. Update naar 4G schijnt niet mogelijk te zijn :devil:
Autozoeker
5th Gear member

De update is er nog niet bij de dealer, mijn auto was up to date.
Harryeast
2nd Gear member

Gisteren ook de dealer gevraagd naar de update maar nog niet beschikbaar zei hij voor de XC90.
bvantieghem
2nd Gear member

Maar hopen dat de update tegen begin april beschikbaar is, ga dan de wielen laten wisselen en een trekhaak laten installeren.
Trekhaak installeren betekent software laden, dan kunnen ze meteen ook de nieuwe sensus software laden, niet :-)
Mijn Volvo's:
2012 V60 D3 GT6 summum
2016 XC90 D5 inscription
2017 XC90 T8 inscription
bvantieghem
2nd Gear member

Net terug van het plaatsen van de zomerwielen plus installeren van de trekhaak, maar nog geen nieuwe interface te zien.
Software is wel geupdate voor de trekhaak neem ik aan?
Iemand al met de nieuwe interface in zijn XC90?
Mijn Volvo's:
2012 V60 D3 GT6 summum
2016 XC90 D5 inscription
2017 XC90 T8 inscription
Kwint T8
2nd Gear member

bvantieghem schreef: Net terug van het plaatsen van de zomerwielen plus installeren van de trekhaak, maar nog geen nieuwe interface te zien.
Software is wel geupdate voor de trekhaak neem ik aan?
Iemand al met de nieuwe interface in zijn XC90?
Hier net hetzelfde. Nog geen nieuwe interface :(
Driving a Volvo xc90 MY17 T8 R-design onyx black
Autozoeker
5th Gear member

Volgens de berichten komt de update in de laatste week van mei/begin juni.

Hier staan de wijzigingen beschreven.
* Eindelijk aankomst tijd EN resterend aantal km te zien in een scherm.
* In het menu zit nu de optie "Collision Avoidance Assistence" van de nieuwe xc60. Fijn dat de xc90 het ook krijgen.

Verder nog een pdf gevonden met de nieuwe sensus navigatie interface.
Laatst gewijzigd door Autozoeker op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
Dannyk
2nd Gear member

Het zou fijn zijn als je -na het invoeren van je bestemming- op je scherm zou kunnen zien welke route hij kiest en welke (2 of 3) alternatieve routes er zijn en hoe die alternatieven zich verhouden tot elkaar in de zin van afstand en reistijd. Ik was in de veronderstelling dat dit tegenwoordig een standaardinstelling was op álle navi-systemen, maar kennelijk is dit nog niet doorgedrongen in Zweden/China.

Zou een gemiste kans zijn als dit niet in de update meegenomen zou worden.
Autozoeker
5th Gear member

Dannyk schreef: Het zou fijn zijn als je -na het invoeren van je bestemming- op je scherm zou kunnen zien welke route hij kiest en welke (2 of 3) alternatieve routes er zijn en hoe die alternatieven zich verhouden tot elkaar in de zin van afstand en reistijd. Ik was in de veronderstelling dat dit tegenwoordig een standaardinstelling was op álle navi-systemen, maar kennelijk is dit nog niet doorgedrongen in Zweden/China.

Zou een gemiste kans zijn als dit niet in de update meegenomen zou worden.
Dit is Sensus waar we het over hebben... dat ik blij was dat je nu ETA en resterend aantal KM kan zien zegt genoeg...
Maar op p22 in de pdf, kan je na bestemming ingesteld te hebben, op de itinerary knop drukken om alt.
Showing alternative routes
Display the itinerary (see the instructions above).
1. Display the itinerary.
2. Tap Alternative routes.
3. Select an alternative route:
• Eco
• Fast
• Scenic
4. Tap the map.
> The updated route will be shown on the
map and guidance will resume.
Niet echt alternatieve routes zoals je in tomtom of google maps ziet.
Jeroen
5th Gear member
Contacteer:

Resterende kilometers is erg fijn, heb me rot lopen zoeken waar je dit kon instellen.
Erg apart dat dit er nu niet op zit.
Volvo XC60 D5 Summum > Volvo V60 D6 Pure Limited > Volvo XC90 T8 Inscription > Volvo V60 T6 Inscription > op naar een nieuw auto avontuur...

Fototopic - Website fotografie - Facebook
NielsPHEV
7th Gear member

Jeroen schreef: Resterende kilometers is erg fijn, heb me rot lopen zoeken waar je dit kon instellen.
Erg apart dat dit er nu niet op zit.
het zit er wel op maar het is eta of resterende km's en niet beide
Autozoeker
5th Gear member

Ja beide gaat mogelijk worden met de update. Wat ik zelf een beetje mis is auto in en uitzoomen. Als je op de snelweg rijdt, mag het midden scherm best uitzoomen, zodat ik traffic verderop al kan zien. In de stad, of dicht bij de bestemming is inzoomen weer handiger. Dit is gebruikelijk bij andere navigaties... Kan niet wachten tot ze overgaan op tomtom. Ik navigeer nu ook zo nu en dan met google maps via android auto. Het enige min punt is dat de directions niet naar de HUD gaan.
ARTIM98
2nd Gear member

Autozoeker schreef: Ja beide gaat mogelijk worden met de update. Wat ik zelf een beetje mis is auto in en uitzoomen. Als je op de snelweg rijdt, mag het midden scherm best uitzoomen, zodat ik traffic verderop al kan zien. In de stad, of dicht bij de bestemming is inzoomen weer handiger. Dit is gebruikelijk bij andere navigaties... Kan niet wachten tot ze overgaan op tomtom. Ik navigeer nu ook zo nu en dan met google maps via android auto. Het enige min punt is dat de directions niet naar de HUD gaan.
Mijne doet dat wel, het in en uitzoomen.
Laatst gewijzigd door ARTIM98 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
You make me go Volvo
2021 Volvo V60 CC B5 Ultimate
2015 Volvo V40 D4 Volvo Ocean Race
Autozoeker
5th Gear member

Apart, ik heb alle instellingen bekeken, en er is niets wat er op lijkt wat ik uitgeschakeld zou kunnen hebben. Voor de duidelijkheid, ik heb het over het automatisch in en uitzoomen van de kaart in de middenconsole in 2d view.
NielsPHEV
7th Gear member

Autozoeker schreef: Apart, ik heb alle instellingen bekeken, en er is niets wat er op lijkt wat ik uitgeschakeld zou kunnen hebben. Voor de duidelijkheid, ik heb het over het automatisch in en uitzoomen van de kaart in de middenconsole in 2d view.
Dat doet ie niet, zo ik ook graag willen hebben zo'n snelheids afhankelijke zoom
Dannyk
2nd Gear member

Ik zou het ook graag willen hebben
ARTIM98
2nd Gear member

Autozoeker schreef: Apart, ik heb alle instellingen bekeken, en er is niets wat er op lijkt wat ik uitgeschakeld zou kunnen hebben. Voor de duidelijkheid, ik heb het over het automatisch in en uitzoomen van de kaart in de middenconsole in 2d view.
Oh sorry, ik over de kaart in het dashboard :S
You make me go Volvo
2021 Volvo V60 CC B5 Ultimate
2015 Volvo V40 D4 Volvo Ocean Race
BorisA
1st Gear member

Ter info: de update is beschikbaar (althans in Belgie). Auto (xc90 my17) was gisteren binnen voor onderhoud en toen ik em s avonds oppikte zag ik nieuwe kleurtjes.
Behalve een safety checklist in het dashboard bij het starten, de kleuren en de gps weergave vond ik niet onmiddeellijk verschillen in de menu's.
Sensus werkt niet sneller, maar ook niet trager (freezes en reboots heb ik nooit last van gehad dus ik hoop dat dit zo blijft).

Zeker niets wereldschokkends dus en geen reden om je naar de dealer te haasten.
2016 - ... - XC90 MY17 - T8 Inscription, zo goed als full option, muv luchtvering & keyless (bewust vermeden)
2010-2016 - C70 2.0D Powershift summum (03/2010, facelift)
Plaats reactie

Terug naar “XC90 vanaf MY2015”