Hee Kunstje
Bedankt voor je bericht. Heb gisteravond de deksel vervangen. En inderdaad het membraanhuis is anders maar deksel en membraan zijn het zelfde. Echter mijn membraan was niet gescheurd. En heb het originele veertje gebruikt want die bij de nieuwe zat was veel kleiner. Geluid is wel weg alleen heb ik nog steeds vacuüm in me motor. Als ik de oliedop losmaak en loslaat zuigt hij hem terug. Zou het dan toch zo zijn dat ik het hele oliefilterhuis moet vervangen.
We hebben inderdaad precies het zelfde geluid. Leek wel alsof ik naar me eigen auto luisterde. Het geluid is wel weg nu. En foutcode p0170 is ook weg. Jammer dat ik eerst de maf sensor had vervangen was kennelijk niet nodig geweest. Gelukkig de goedkoopste gekocht van 35 euro en oude bewaard.
Heb nu wel p0190 terug. Die had ik eerst ook wel eens maar nu ik het membraan heb vervangen en p0170 weg is is p0190 weer terug.
Is dit herkenbaar bij jou. En is de druk nu weg bij jou uit de motor of had je daar geen last van. Overigens hoor ik wel die irritante pieptoon weer.
Heb jij ook de slang vervangen want dat heb ik niet gedaan.
Hier een paar foto's bij de attachments.
Groet
MrGino
Voordelige oplossing voor gescheurd membraam carter-ventilatie;
- Blade
- 5th Gear member
- Berichten: 2265
- Lid geworden op: 22.07.2007 - 15:04
- Locatie: Haarlemmermeer
- Contacteer:
Aan de slangklem te zien zijn ze er al mee bezig geweest.
Een gezonde carterventilatie hoort een vacuum te creeëren, maar niet overmatig natuurlijk.
Een gezonde carterventilatie hoort een vacuum te creeëren, maar niet overmatig natuurlijk.
- Kunstje
- 2nd Gear member
- Berichten: 69
- Lid geworden op: 22.01.2017 - 10:14
Hoi Mrginos,
Nee de slang heb ik niet vervangen.
Zo als ik de foto zie is daar bij jou wel een modificatie aan geweest (Blade zag dit ook al)
Zelf heb ik eerste na het horen van het geluid alle looprollen vervangen van alle snaren.
Dit was dus niet nodig geweest......
Bij mij was het echt de chartermembraan.
Na het vervangen heb ik een lichte vacuüm bij lopende motor maar dit is zoals het hoort.
Als ik het zo zie vervang of controleer even de slang.
Is deze dicht geslipt of iets dergelijks, dit is makkelijk te doen lijkt mij.
Ben benieuwd volg dit even....
Gr Mark,
Nee de slang heb ik niet vervangen.
Zo als ik de foto zie is daar bij jou wel een modificatie aan geweest (Blade zag dit ook al)
Zelf heb ik eerste na het horen van het geluid alle looprollen vervangen van alle snaren.
Dit was dus niet nodig geweest......
Bij mij was het echt de chartermembraan.
Na het vervangen heb ik een lichte vacuüm bij lopende motor maar dit is zoals het hoort.
Als ik het zo zie vervang of controleer even de slang.
Is deze dicht geslipt of iets dergelijks, dit is makkelijk te doen lijkt mij.
Ben benieuwd volg dit even....
Gr Mark,
V50 T5 Geartronic 2004
-
- Starter
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 14.06.2018 - 18:35
beste lezers,
ik ben nieuw op deze site. Mijn naam is Rene Grigoleit en heb een vraag. Sinds kort ook last van genoemd euvel.
Werkt bovenstaande ook bij een V70 2,5 T benzine uit 2009? Bij de dealer kost het gehele setje 204, euro ex btw.
Wellicht is er iemand die mij wat wegwijs kan maken.
Vast vriendelijk dank voor de reacties.
ik ben nieuw op deze site. Mijn naam is Rene Grigoleit en heb een vraag. Sinds kort ook last van genoemd euvel.
Werkt bovenstaande ook bij een V70 2,5 T benzine uit 2009? Bij de dealer kost het gehele setje 204, euro ex btw.
Wellicht is er iemand die mij wat wegwijs kan maken.
Vast vriendelijk dank voor de reacties.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 201
- Lid geworden op: 22.07.2008 - 09:18
Vraag me net af na het lezen van dit leerzame topic. Wat is wijsheid als je ergens staat/nog een eind moet rijden en het membraam is kapot/ de motor geeft dat fluitende geluid.
Zou je dan kunnen doorrijden met de peilstok er een stukje uitgetrokken, of beter om er dan helemaal niet meer mee te rijden??
Met andere woorden, kan de peilstok er een stukje uitrekken dan voorkomen dat je de keerringen eruit blaast?
Zou je dan kunnen doorrijden met de peilstok er een stukje uitgetrokken, of beter om er dan helemaal niet meer mee te rijden??
Met andere woorden, kan de peilstok er een stukje uitrekken dan voorkomen dat je de keerringen eruit blaast?
-voorheen-
Kadett C coupe 1.2 '78
Volvo
340 1.4 '84
440 1.7 '89
460 1.8 '94
S40 1.8 automaat '99
S40 2.4 geartronic '06
-momenteel-
Knal passion rooie V40 t2 '16 'de towmaat' 225 PK 400 NM
Knetterende monza blauwe Opel kadett C coupe met Volvo b230a motor, Volvo m47 5 versnellingsbak, 4 x motorfiets carburateur, Volvo 240 Achteras, Volvo 240 schijfremmen ‘78
Kadett C coupe 1.2 '78
Volvo
340 1.4 '84
440 1.7 '89
460 1.8 '94
S40 1.8 automaat '99
S40 2.4 geartronic '06
-momenteel-
Knal passion rooie V40 t2 '16 'de towmaat' 225 PK 400 NM
Knetterende monza blauwe Opel kadett C coupe met Volvo b230a motor, Volvo m47 5 versnellingsbak, 4 x motorfiets carburateur, Volvo 240 Achteras, Volvo 240 schijfremmen ‘78
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 261
- Lid geworden op: 29.07.2007 - 20:10
Afgelopen week onderdeel 8642424 ook maar besteld om het membraan preventief te vervangen bij mijn V50 T5 uit 2004.
Het nieuwe membraan bleek toch wel aanzienlijk anders van vorm.
De buitendiameter van het nieuwe membraan is enkele millimeters kleiner en de passing, waarin de veer drukt, is ook heel anders.
Gelukkig is het oude membraan niet gescheurd, dus heb ik deze maar weer terug geplaatst.
Het nieuwe membraan bleek toch wel aanzienlijk anders van vorm.
De buitendiameter van het nieuwe membraan is enkele millimeters kleiner en de passing, waarin de veer drukt, is ook heel anders.
Gelukkig is het oude membraan niet gescheurd, dus heb ik deze maar weer terug geplaatst.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 30
- Lid geworden op: 05.11.2019 - 00:06
- Locatie: Vorden
Goede tip!
Ik heb dit nog gevonden. Wel huismerk maar wel los te bestellen:
https://www.rendcarparts.nl/volvo/onder ... D30684381A
https://www.rendcarparts.nl/volvo/onder ... D30788494A
Ik heb dit nog gevonden. Wel huismerk maar wel los te bestellen:
https://www.rendcarparts.nl/volvo/onder ... D30684381A
https://www.rendcarparts.nl/volvo/onder ... D30788494A
Volvo V50 2.4i '05
Volvo 850 GLT 2.5 20V '93
Volvo 850 GLT 2.5 20V '93
-
- 1st Gear member
- Berichten: 30
- Lid geworden op: 05.11.2019 - 00:06
- Locatie: Vorden
Even een aanvulling op bovenstaande post.
Het past één op één, het gierende geluid is verleden tijd!
Het past één op één, het gierende geluid is verleden tijd!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Volvo V50 2.4i '05
Volvo 850 GLT 2.5 20V '93
Volvo 850 GLT 2.5 20V '93
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 81
- Lid geworden op: 10.11.2016 - 23:09
grote topic boost !
blijkt maar weer hoe handig dit forum is , iig bevestiging van het probleem , ik heb precies hetzelfde geluid bij mijn 2.4 uit 2004
garage dacht toen ik ze erover belde ook gelijk aan carterventilatie , peilstok eruit getrokken en het geluid is weg.
heb ze de tip gegeven over het c30 onderdeel en die gaan ze proberen uit te voeren. fingers crossed want ik geef deze maand bijna mijn hele vakantiegeld aan de volvo uit... hopelijk zijn ze niet te lang bezig en vallen de uren een beetje mee..
blijkt maar weer hoe handig dit forum is , iig bevestiging van het probleem , ik heb precies hetzelfde geluid bij mijn 2.4 uit 2004
garage dacht toen ik ze erover belde ook gelijk aan carterventilatie , peilstok eruit getrokken en het geluid is weg.
heb ze de tip gegeven over het c30 onderdeel en die gaan ze proberen uit te voeren. fingers crossed want ik geef deze maand bijna mijn hele vakantiegeld aan de volvo uit... hopelijk zijn ze niet te lang bezig en vallen de uren een beetje mee..
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 81
- Lid geworden op: 10.11.2016 - 23:09
heeft dat met je nokkenasregeling te maken of met de lamdasonde ?
mijn auto geeft nu een storing op de lamdasonde volgens de garage , in eerste instantie op de nokkenasregeling , toen kreeg ik ineens die carterventilatie , daar hebben ze een compleet nieuwe van ingezet (geen c30 hack helaas) en nu dus weeeeer een storing die met de lamdasonde. te maken heeft word er een beetje moedeloos van.. en armer.. en helaas heb ik er zelf geen kaas van gegeten..
mijn auto geeft nu een storing op de lamdasonde volgens de garage , in eerste instantie op de nokkenasregeling , toen kreeg ik ineens die carterventilatie , daar hebben ze een compleet nieuwe van ingezet (geen c30 hack helaas) en nu dus weeeeer een storing die met de lamdasonde. te maken heeft word er een beetje moedeloos van.. en armer.. en helaas heb ik er zelf geen kaas van gegeten..
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 201
- Lid geworden op: 22.07.2008 - 09:18
Kwam deze tegen, de taal is moeilijke begrijpen, de beelden van vervangen membraan spreken redelijk voor zich,
-voorheen-
Kadett C coupe 1.2 '78
Volvo
340 1.4 '84
440 1.7 '89
460 1.8 '94
S40 1.8 automaat '99
S40 2.4 geartronic '06
-momenteel-
Knal passion rooie V40 t2 '16 'de towmaat' 225 PK 400 NM
Knetterende monza blauwe Opel kadett C coupe met Volvo b230a motor, Volvo m47 5 versnellingsbak, 4 x motorfiets carburateur, Volvo 240 Achteras, Volvo 240 schijfremmen ‘78
Kadett C coupe 1.2 '78
Volvo
340 1.4 '84
440 1.7 '89
460 1.8 '94
S40 1.8 automaat '99
S40 2.4 geartronic '06
-momenteel-
Knal passion rooie V40 t2 '16 'de towmaat' 225 PK 400 NM
Knetterende monza blauwe Opel kadett C coupe met Volvo b230a motor, Volvo m47 5 versnellingsbak, 4 x motorfiets carburateur, Volvo 240 Achteras, Volvo 240 schijfremmen ‘78