Goedemorgen,
Tikken is niet verdwenen helaas, gisteren langs de volvo gegaan en inderdaad zo goed als zeker klepstoter.
En het advies gekregen niet meer te rijden..
Zoals Ramon ook zegt zegt de Volvo olie staat er los van gewoon pech.
Dat wordt een leuke klus voor de komende dagen. Hij staat gelukkig droog.
Zal de reparatie posten.
Thanks voor het meedenken allemaal.
gr.
xc70 D5 tikt na oliewissel
-
- 1st Gear member
- Berichten: 47
- Lid geworden op: 04.03.2016 - 18:28
Vorig weekend,
De deksel en aandrijfassen erafgehaald. Uiteindelijk waren er 16 van de 20 klepstoters kapot en 1 veerde niet meer terug.
Direct de pakking van zowel de vaccuum pomp als de diesl inspuitpomp vervangen. Net als alle klepstoters en tuimelaars. Verder nog wat bijzaken vervangen.
Uiteindelijk startte de motor zaterdag rond een uur of 23:00 weer
Tikken is helemaal weg en de motor is stiller.
Gekke is hierdoor hoor je wel opeens de kleppen meer tikken lijkt me normaal met 320.000 op de teller.
Ook voelt de motor warm aan maar heb hier in het verleden nooit op gelet.
Weet iemand of je alles weer moet inrijden of?
Zal wat foto's uploaden.
De deksel en aandrijfassen erafgehaald. Uiteindelijk waren er 16 van de 20 klepstoters kapot en 1 veerde niet meer terug.
Direct de pakking van zowel de vaccuum pomp als de diesl inspuitpomp vervangen. Net als alle klepstoters en tuimelaars. Verder nog wat bijzaken vervangen.
Uiteindelijk startte de motor zaterdag rond een uur of 23:00 weer
Tikken is helemaal weg en de motor is stiller.
Gekke is hierdoor hoor je wel opeens de kleppen meer tikken lijkt me normaal met 320.000 op de teller.
Ook voelt de motor warm aan maar heb hier in het verleden nooit op gelet.
Weet iemand of je alles weer moet inrijden of?
Zal wat foto's uploaden.
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8629
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Hoef je niet echt in te rijden, maar beetje rustig de eerste paar km kan nooit kwaad natuurlijk. Niet te hoge toerentallen draaien.
Heb je de reparatie zelf gedaan?
Heb je de reparatie zelf gedaan?
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
-
- 1st Gear member
- Berichten: 47
- Lid geworden op: 04.03.2016 - 18:28
Alles zelf gedaan, geduld, Vida en Google doen een hoop
Net klaar met de achterste motorsteun wat een balle ding is dat bij een xc.
Maar resultaat mag er wezen auto rijd echt super, raad ik iedereen aan met hoge km standen.
Morgen even de foto's posten.
Net klaar met de achterste motorsteun wat een balle ding is dat bij een xc.
Maar resultaat mag er wezen auto rijd echt super, raad ik iedereen aan met hoge km standen.
Morgen even de foto's posten.
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8629
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Gaaf, altijd veel voldoening van dhz!
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
-
- 1st Gear member
- Berichten: 47
- Lid geworden op: 04.03.2016 - 18:28
geen verrassing dat de motor scheef hing bijna 2 cm verschil.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door rpsiderius op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 47
- Lid geworden op: 04.03.2016 - 18:28
Maak er nog een verslag van maar hier een idee.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8629
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Die zakken altijd wel wat in. En na 320k mag het ook wel een keer. Heb je de voorste ook gedaan?
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
-
- 1st Gear member
- Berichten: 47
- Lid geworden op: 04.03.2016 - 18:28
had alle andere al eerder gedaan, deze lukte de eerste keer niet nu maar meegepakt met de rest
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8629
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Is inderdaad niet de makkelijkste om te vervangen. Je kunt er niet zo goed bij. Stuurhuis zit een beetje in de weg.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
5w40 of 5w30
In ons klimaat is dat totaal onbelangrijk.
0w30 bij een D5 met veel km is niet verstandig.
Dit geluid komt niet door de olie denk ik, maar door een samenloop van omstandigheden.
Klepstoters of tuimelaars defect komt vaker voor.
In ons klimaat is dat totaal onbelangrijk.
0w30 bij een D5 met veel km is niet verstandig.
Dit geluid komt niet door de olie denk ik, maar door een samenloop van omstandigheden.
Klepstoters of tuimelaars defect komt vaker voor.