Al 5 maanden op zoek naar een XC70 .....

Gebruikersavatar
DB200
6th Gear member
Berichten: 3672
Lid geworden op: 29.12.2016 - 13:00

Ik heb de zoek-query van NJ8 gebruikt en als kleur zwart toegevoegd. Dat gaf dit resultaat:
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/detai ... geNumber=1
- Budget - JA (24k vraagprijs)
- MY2013 of MY2014 - JA
- 5 cilinder (voorkeur D3/D4) - JA
- donkerblauw metallic - NEE (zwart metallic, maar deze concessie wil ik wel doen)
- zwart leren interieur, het liefst inscription leer - JA, Inscription leer :love:
- automaat (een D5 mag handgeschakeld) - JA
- schuifdak - JA
- elektrisch verstelbare stoelen - JA
- stoelverwarming - JA
- navigatie - JA
- security line (keyless entry, alarm, keyless start) - JA
- driver support line (blis, acc) - JA
- standkachel - JA
- achterbankverwarming - JA
- Four-C onderstel JA (dus geen trekhaak voor de paardentrailer, nee, dit kan niet waar zijn)

Dus heb je alles wat je je hartje begeert, gaat het toch nog mis. Ik schenk mijzelf even een borrel in. :'(
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
#dieseldrammer

“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.

"What we do in life, echoes in eternity"
Gebruikersavatar
BlackcurrantV70
7th Gear member
Berichten: 8449
Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
Locatie: Tussen EBBR en EBAW

En zelfs Premium audio !

Alleen geen foto's dus de werkelijke staat van de auto kan nog redelijk tegenvallen....
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur

Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
NJ8
4th Gear member
Berichten: 807
Lid geworden op: 12.08.2011 - 21:35

DB200 schreef: (..) ik durf het haast niet te vragen :bandit: , met Austin Powers-interieur?


Afbeelding

De mooiste combi. Modern wood, Espresso brown leder en Licht stuur waar het zonnetje door het schuifdak zo heerlijk op binnenvalt. :love: :D
Gebruikersavatar
diesel01
Geartronic member
Berichten: 21046
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

NJ8 schreef:
DB200 schreef: (..) ik durf het haast niet te vragen :bandit: , met Austin Powers-interieur?


Afbeelding

De mooiste combi. Modern wood, Espresso brown leder en Licht stuur waar het zonnetje door het schuifdak zo heerlijk op binnenvalt. :love: :D
Yeah Baby Yeah!!!!!!
Ubergeil.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Gebruikersavatar
V480-S60
Geartronic member
Berichten: 20594
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

Four C kan gewoon trekhaak achter bij V70III
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
robert480
2nd Gear member
Berichten: 60
Lid geworden op: 05.03.2017 - 22:34

DB200 schreef: Ik zie nu een import Zweed op zijn website staan. Een V70 op CNG. Nooit geweten dat Volvo ook CNG auto's heeft gemaakt. Zo leer je weer eens wat.
Ze zijn voor de bifuel modellen van benzine/LPG overgestapt op benzine/CNG. Niet dat je er in Nederland veel mee kan, want je kunt het bijna nergens tanken, CNG is duurder dan LPG en auto's op CNG worden even hard belast als op LPG G3. Nog erger is het gesteld met E85, dat is fiscaal zo ongunstig dat het helemaal niet meer te koop is, en in Duitsland kun je het om dezelfde reden nauwelijks nog krijgen. In Zweden is het echter volop te koop.
Volvo 480 GT 2.0i MY1995 Vase Green Metallic
Volvo V70 2.0F Momentum MY2011 Silver Metallic
Gebruikersavatar
DB200
6th Gear member
Berichten: 3672
Lid geworden op: 29.12.2016 - 13:00

Four C kan gewoon trekhaak achter bij V70III
Dat klopt, je kunt een trekhaak monteren. Echter een XC70 is een werkpaard (in mijn geval). Ik wil de 2100kg trekgewicht voluit kunnen benutten en liever niet met samengeknepen billen mij afvragen of het Four-C onderstel wel heel blijft.
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
#dieseldrammer

“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.

"What we do in life, echoes in eternity"
Gebruikersavatar
DB200
6th Gear member
Berichten: 3672
Lid geworden op: 29.12.2016 - 13:00

CNG is duurder dan LPG en auto's op CNG worden even hard belast als op LPG G3.
Dank voor de info. Ik heb nog even mij verdiept in CNG. Is/was leverbaar op V70 en V60 en ook op de V90 (België). Hennes in Nijmegen heeft er enkele staan, Mudde Kok in Urk ook. https://www.autotrack.nl/tweedehands?so ... nanummer=1

Een XC70 D5 AWD geartronic is nog altijd voordeliger dan een V70 CNG. Hierbij ga ik uit van 40.000 km per jaar, 7 liter/100 km XC70, 9 liter/100km V70, XC70 1 gewichtsklasse hoger dan V70. Bij minder dan 28.000km per jaar is CNG in het voordeel maar groot wordt het voordeel bij lagere kilometerstanden niet. Een CNG auto heeft een tank voor 19kg CNG. Dat betekent in mijn geval dat ik dan bijna elke dag zou moeten tanken. :'(
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
#dieseldrammer

“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.

"What we do in life, echoes in eternity"
Gebruikersavatar
V480-S60
Geartronic member
Berichten: 20594
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

DB200 schreef:
Four C kan gewoon trekhaak achter bij V70III
Dat klopt, je kunt een trekhaak monteren. Echter een XC70 is een werkpaard (in mijn geval). Ik wil de 2100kg trekgewicht voluit kunnen benutten en liever niet met samengeknepen billen mij afvragen of het Four-C onderstel wel heel blijft.
Moet geen problemen geven. Bij de vorige generatie werd het afgeraden om een trekhaak te plaatsen bij deze generatie is die beperking er niet.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
Gebruikersavatar
BlackcurrantV70
7th Gear member
Berichten: 8449
Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
Locatie: Tussen EBBR en EBAW

7L/100km ga niet niet redden met een XC70 D5 AWD, onder de 7,5 geraak je nauwelijks of je moet de cruisecontrol op 70km/u houden
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur

Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
Gebruikersavatar
Jers3n
5th Gear member
Berichten: 2338
Lid geworden op: 28.12.2008 - 23:16

BlackcurrantV70 schreef: 7L/100km ga niet niet redden met een XC70 D5 AWD, onder de 7,5 geraak je nauwelijks of je moet de cruisecontrol op 70km/u houden
+1

Met een handgeschakelde 215pk D5 kom je wellicht in de buurt van de 7,5 l/100km. Met onze 185pk D5 heb ik de afgelopen 130.000km ca. 7,6 l/100km verbruikt, waarvan sporadisch in de file of een rit met aanhanger. Een GT zal nog zo'n 10% meer verbruiken dan een handbak.
Maar als je het trekvermogen vaak tenvolle wil benutten, ga je die 7,5l m.i. ook zeker niet redden. Dan is het verbruik volgens mij ook duidelijk minder boeiend en zie ik ook niet in waarom je een CNG zou overwegen (waarmee je met veel treklasten die 9l m.i. overigens ook niet gaat redden)
V90 Cross Country B5 PRO MY21 Denim Blue Metalic
V70 T5 GT8 Nordic+, Polestar, Luxery Line, Family Line, MY15 Electric Silver Metallic
XC70 D5 H6 Summum, Season Line, Design Sport Line 2007 Electric Silver Metallic
V40 1.9D SPORTS EDITION 2003 virtual blue
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 13562
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

Four c is geen levelingsysteem, het geeft daardoor meer last dan gemak met n zware aanhanger…
robert480
2nd Gear member
Berichten: 60
Lid geworden op: 05.03.2017 - 22:34

DB200 schreef: Dank voor de info. Ik heb nog even mij verdiept in CNG. Is/was leverbaar op V70 en V60 en ook op de V90 (België). Hennes in Nijmegen heeft er enkele staan, Mudde Kok in Urk ook. https://www.autotrack.nl/tweedehands?so ... nanummer=1

Een XC70 D5 AWD geartronic is nog altijd voordeliger dan een V70 CNG. Hierbij ga ik uit van 40.000 km per jaar, 7 liter/100 km XC70, 9 liter/100km V70, XC70 1 gewichtsklasse hoger dan V70. Bij minder dan 28.000km per jaar is CNG in het voordeel maar groot wordt het voordeel bij lagere kilometerstanden niet. Een CNG auto heeft een tank voor 19kg CNG. Dat betekent in mijn geval dat ik dan bijna elke dag zou moeten tanken. :'(
De CNG auto's die je bij Hennes ziet staan hebben een verhoogde laadvloer, en de indicatoren hoeveel er nog in de tank zit, zien er niet echt origineel Volvo uit. Daar is denk ik de tank later pas ingebouwd, zoals in deze folder omschreven wordt: http://www.prinsautogas.com/view_attach ... i-Fuel.pdf
Actieradius is nog geen 300 km op CNG.
Helemaal lachen wordt het met een V60, dan houd je nauwelijks laadruimte over, net als bij de plug-in hybride.

Wat me trouwens opvalt, de 2.5T/2.5FT die uit het buitenland komen hebben 231 pk/340 Nm, de 2.5T op origineel NL kenteken 200 pk/300 Nm. Zouden deze om belastingtechnische redenen (milieulabel) teruggetuned zijn?

Enfin. Als ik jou was ging ik dieselen. Probleem met LPG en CNG is dat je garage het ook moet snappen. Als ze het niet snappen gaan ze naar een gas-specialist, en als er dan wat slecht werkt in de motor wijzen garage en specialist naar elkaar.
Volvo 480 GT 2.0i MY1995 Vase Green Metallic
Volvo V70 2.0F Momentum MY2011 Silver Metallic
Dulcis
1st Gear member
Berichten: 19
Lid geworden op: 12.07.2007 - 19:38
Locatie: Den Bosch

robert480 schreef:
DB200 schreef: Dank voor de info. Ik heb nog even mij verdiept in CNG. Is/was leverbaar op V70 en V60 en ook op de V90 (België). Hennes in Nijmegen heeft er enkele staan, Mudde Kok in Urk ook. https://www.autotrack.nl/tweedehands?so ... nanummer=1

Een XC70 D5 AWD geartronic is nog altijd voordeliger dan een V70 CNG. Hierbij ga ik uit van 40.000 km per jaar, 7 liter/100 km XC70, 9 liter/100km V70, XC70 1 gewichtsklasse hoger dan V70. Bij minder dan 28.000km per jaar is CNG in het voordeel maar groot wordt het voordeel bij lagere kilometerstanden niet. Een CNG auto heeft een tank voor 19kg CNG. Dat betekent in mijn geval dat ik dan bijna elke dag zou moeten tanken. :'(
De CNG auto's die je bij Hennes ziet staan hebben een verhoogde laadvloer, en de indicatoren hoeveel er nog in de tank zit, zien er niet echt origineel Volvo uit. Daar is denk ik de tank later pas ingebouwd, zoals in deze folder omschreven wordt: http://www.prinsautogas.com/view_attach ... i-Fuel.pdf
Actieradius is nog geen 300 km op CNG.
Helemaal lachen wordt het met een V60, dan houd je nauwelijks laadruimte over, net als bij de plug-in hybride.

Wat me trouwens opvalt, de 2.5T/2.5FT die uit het buitenland komen hebben 231 pk/340 Nm, de 2.5T op origineel NL kenteken 200 pk/300 Nm. Zouden deze om belastingtechnische redenen (milieulabel) teruggetuned zijn?

Enfin. Als ik jou was ging ik dieselen. Probleem met LPG en CNG is dat je garage het ook moet snappen. Als ze het niet snappen gaan ze naar een gas-specialist, en als er dan wat slecht werkt in de motor wijzen garage en specialist naar elkaar.
Vanaf half 2009 hebben de Nederlandse 2.5T versies ook 231pk/340NM. Zo'n exemplaar heb ik namelijk :D Alleen 2007/2008 2.5T is inderdaad 200pk/ 300NM.
Laatst gewijzigd door Dulcis op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
V50 2.0D 2007 Edition II
V70 2.5T 2009 GT Blue Momentum
NJ8
4th Gear member
Berichten: 807
Lid geworden op: 12.08.2011 - 21:35

Jers3n schreef: Met een handgeschakelde 215pk D5 kom je wellicht in de buurt van de 7,5 l/100km. Met onze 185pk D5 heb ik de afgelopen 130.000km ca. 7,6 l/100km verbruikt, waarvan sporadisch in de file of een rit met aanhanger. Een GT zal nog zo'n 10% meer verbruiken dan een handbak.
Maar als je het trekvermogen vaak tenvolle wil benutten, ga je die 7,5l m.i. ook zeker niet redden. Dan is het verbruik volgens mij ook duidelijk minder boeiend en zie ik ook niet in waarom je een CNG zou overwegen (waarmee je met veel treklasten die 9l m.i. overigens ook niet gaat redden)
Met mijn XC70 D5 GT is dit het verbruik de afgelopen 2000km.
Afbeelding

Gemiddeld is dit 9,00771 L/100KM. Dit is inclusief een tweetal caravanritten op 21/4 en 23/4
In de stad en korte ritten is het verbruik aanzienlijk hoger dan op de snelweg waar ik veelal 5,5-6,5 haal op cc (110km/u)

EGR is dicht bij mij.
Gebruikersavatar
DB200
6th Gear member
Berichten: 3672
Lid geworden op: 29.12.2016 - 13:00

De CNG auto's die je bij Hennes ziet staan hebben een verhoogde laadvloer
Jij bent scherp! Nog een reden om geen CNG te kiezen. Begrijp overigens niet met alle nadelen waarom deze auto's zo duur zijn.

Maar ja, ik begrijp wel meer niet, bijvoorbeeld waarom Tesla 48 miljard dollar waard is, terwijl het in het 1e kwartaal 620 miljoen dollar verloor.
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
#dieseldrammer

“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.

"What we do in life, echoes in eternity"
Gebruikersavatar
DB200
6th Gear member
Berichten: 3672
Lid geworden op: 29.12.2016 - 13:00

Enfin. Als ik jou was ging ik dieselen.
Ik ben een dieselrijder in hart en nieren, dus een goede tip waar ik helemaal achter sta. Helaas probeert de politiek en de milieubeweging diesel te demoniseren waardoor op termijn diesel wel eens fiscaal kan worden uitgefaseerd. En roep niet: onmogelijk. Kijk maar wat er is gebeurd met grijs kenteken en belastingvrije oldtimers.
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
#dieseldrammer

“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.

"What we do in life, echoes in eternity"
Gebruikersavatar
DB200
6th Gear member
Berichten: 3672
Lid geworden op: 29.12.2016 - 13:00

Moet geen problemen geven. Bij de vorige generatie werd het afgeraden om een trekhaak te plaatsen bij deze generatie is die beperking er niet.
Dit is helaas niet het geval. Ook bij de laatste V70/XC70 folder uit 2016 kun je deze clausule nog lezen.
Four c is geen levelingsysteem, het geeft daardoor meer last dan gemak met n zware aanhanger…
Ik blijf dus even bij mijn insteek om geen Four-C onderstel te kiezen.
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
#dieseldrammer

“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.

"What we do in life, echoes in eternity"
Gebruikersavatar
DB200
6th Gear member
Berichten: 3672
Lid geworden op: 29.12.2016 - 13:00

Met mijn XC70 D5 GT is dit het verbruik de afgelopen 2000km.


Gemiddeld is dit 9,00771 L/100KM. Dit is inclusief een tweetal caravanritten op 21/4 en 23/4
In de stad en korte ritten is het verbruik aanzienlijk hoger dan op de snelweg waar ik veelal 5,5-6,5 haal op cc (110km/u)

EGR is dicht bij mij.
Wow, mooie data.

Ik heb wat los gemaakt met mijn opmerkingen over het verbruik :D .

Mijn verbruikscijfers zijn altijd 10-15% beter dan het gemiddelde. Met een handgeschakelde 1.6TDI Passat haalde ik met gemak 4,8 liter, soms zelfs 3,5 liter op binnenwegen. Ik rijd zelf altijd alsof er een rauw ei onder het gaspedaal ligt en trek heel rustig op. Ik vind het dus prima om bij een rood verkeerslicht achter een vrachtwagen te staan. 90% van mijn ritten zijn 80 en 100km wegen, dus het doet me goed om te zien dat je 5,5-6,5 kan halen. Ikzelf heb op een dergelijk traject volgens de computer 4,8 liter gehaald met een XC70 D3 automaat.

Trouwens goed idee om de EGR af te sluiten. :bandit:
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
#dieseldrammer

“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.

"What we do in life, echoes in eternity"
Gebruikersavatar
BlackcurrantV70
7th Gear member
Berichten: 8449
Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
Locatie: Tussen EBBR en EBAW

Tja zo kan het ook, ik heb de XC70 gisteren volgegooid en erg rustig naar huis gereden wegens onweer.

Na 70km stond ie op 6.2L/100km gemiddeld, maar het rijden moet toch een beetje leuk blijven, die +400Nm koppel wil je toch af en toe eens voelen.
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur

Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
Plaats reactie

Terug naar “V70/XC70 vanaf MY2008”