Pagina 2 van 3

Re: D3 of T4

Geplaatst: 23.05.2017 - 16:40
door NielsPHEV
VEA T4 is nogal een andere prijs dan een MY12 T4

Re: D3 of T4

Geplaatst: 23.05.2017 - 17:51
door robert480
....

Re: D3 of T4

Geplaatst: 23.05.2017 - 23:43
door PGV90
Beste Valkies,

Is geen eenvoudige keuze - kan je al zien aan de reacties;
ik heb zelf een Limited Edition uit 2012 gehad, T4 handgeschakeld en daar 146.000 km mee gereden. Is een prima auto, en vermogen en koppel is ruim genoeg om zwaar beladen alpen passen mee over te rijden.
Met stevig doorrijden zat ik op een verbruik van rond de 7.7 L per 100 km, dus inderdaad best zuinig.
Een lichte moter, maar ik heb geen tekorten gemerkt.
Die Limited Editions kan je volgens mij prima als ex-lease kopen, hebben vaak veel snelweg kms gemaakt en over het algemeen goed en dealer onderhouden. Het was toen in 2012 en 2013 een populaire keuze door goede prijs - kwaliteit verhouding. Voor het geld van een Passat reed je in een V70! Nu voor rond de 18.000 euro te koop, en volgens mij voldoende aanbod.
Voor het omslag punt benzine diesel kan je eea zelf uitrekenen, maar meeste bedrijven en lease maatschappijen houden ca. 30.000 km per jaar aan (denk zelf dat het wellicht wat lager licht, eerder rond de 25.000).
Van de combinatie van die T4 met automaat (de Powershift) hoor ik hier op het forum ook mindere verhalen maar denk dat je dat zelf moet ervaren. Ik heb zelf het schakelen nooit vervelend gevonden, maar nu ik een 8traps geartronic in de nieuwe auto heb......
De Limited Editions zijn al zeer compleet met leer, navigatie, xenon, licht metalen velgen, electrische achterklep, metalic lak, etc. Er zijn ook LE met luxury Line, die hebben dan ook electrische stoelen met geheugen en open dak. Dakrails hebben ze niet allemaal, maar hoort wel bij een V70 vind ik.
Waar je op kan letten (of in zou kunnen calculeren) is dat je de software van de IAM (Integrated Audio Module) met Sensus kan laten updaten, waarna je navigatie kaarten zelf kan updaten.

Succes met je zoektocht!

Re: D3 of T4

Geplaatst: 24.05.2017 - 06:34
door kuupertie
Havana, Held !!

Re: D3 of T4

Geplaatst: 24.05.2017 - 08:19
door PGV90
Ik zie trouwens dat er ook een aantal zeer complete V70's worden aangeboden met Bi-Fuel, dat is aardgas of CNG volgens mij;
vaak zijn die import uit Zweden, maar dan wel erg compleet. Dan heb je een 2.5 of 2.0 liter, met meer PK dan de T4. Weet niet wat voor een automaat die hebben (GT of PS) - iemand een idee?
Nadeel is dat de laadvloer van bagageruimte iets omhoog komt ivm gastank.

Al met al toch iets van 25 auto's aangeboden binnen NL die aan je zoekcriteria voldoen, vanaf 2012, benzine, automaat en onder de 25.000 EUR.
Handgeschakeld nog een stuk meer, dus keuze volop lijkt me.

Re: D3 of T4

Geplaatst: 24.05.2017 - 11:01
door NielsPHEV
havana schreef: Zelf voor dezelfde keuze gestaan. Uiteindelijk D3 gekozen. Ik vind een 1.6 gewoon veel te klein voor in een grote auto als een V70. Zelfs met een chip heb je weinig overschot. Tel daarbij op de kleinere actieradius en de veel minder automaat en het was voor mij vrij simpel. Wat wel meehelpt is dat meer rijd dan jij (ca. 25-30 k/jaar).

Argument dat ie onverkoopbaar wordt is onzin; mocht diesel in Nederland zwaarder worden belast is zo'n wagen nog altijd heel interessant voor export.

Roetfilter heb ik er bij aanschaf direct uit laten slopen (moraalridders, kom er maar in!) en de EGR af laten doppen. Korte stukjes zijn dus geen enkel probleem. Ook is de wagen direct gechipt. Daardoor loopt ie nu 1:15 - 1:16. 1100 km op één tank is geen enkel probleem.

De 2.5T op gas heb ik ook nog overwogen, maar ik kon er geen vinden die aan mijn eisen voldeed. Bovendien zijn ze duurder dan de D3 (bij gelijke uitrusting en km stand). Daarbij krijg je met LPG op den duur toch problemen.
Als je de auto zou verkopen vertel je er dan netjes bij dat er geen roetfilter meer is en de egr niet werkt ?

Re: D3 of T4

Geplaatst: 24.05.2017 - 11:28
door diesel01
NielsPHEV schreef:
havana schreef: Zelf voor dezelfde keuze gestaan. Uiteindelijk D3 gekozen. Ik vind een 1.6 gewoon veel te klein voor in een grote auto als een V70. Zelfs met een chip heb je weinig overschot. Tel daarbij op de kleinere actieradius en de veel minder automaat en het was voor mij vrij simpel. Wat wel meehelpt is dat meer rijd dan jij (ca. 25-30 k/jaar).

Argument dat ie onverkoopbaar wordt is onzin; mocht diesel in Nederland zwaarder worden belast is zo'n wagen nog altijd heel interessant voor export.

Roetfilter heb ik er bij aanschaf direct uit laten slopen (moraalridders, kom er maar in!) en de EGR af laten doppen. Korte stukjes zijn dus geen enkel probleem. Ook is de wagen direct gechipt. Daardoor loopt ie nu 1:15 - 1:16. 1100 km op één tank is geen enkel probleem.

De 2.5T op gas heb ik ook nog overwogen, maar ik kon er geen vinden die aan mijn eisen voldeed. Bovendien zijn ze duurder dan de D3 (bij gelijke uitrusting en km stand). Daarbij krijg je met LPG op den duur toch problemen.
Als je de auto zou verkopen vertel je er dan netjes bij dat er geen roetfilter meer is en de egr niet werkt ?
Het gaat er toch om wat hij wil, niet wat moraalridders willen? :-/

Re: D3 of T4

Geplaatst: 24.05.2017 - 11:51
door valkies
Super dank allen voor jullie reacties! Heb ik echt veel aan:)
De T4 automaat vond ik idd iets schokkerig aanvoelen.

Is de automaat in de T5 2012-2013 beter/ soepeler?

D3 heb ik enkel handgeschakeld gereden en reed fantastisch/ soepel. Met automaat nog niet niet gevonden:)

Ga zeker bij Alphabet kijken want merkgarantie spreekt me idd aan...

Re: D3 of T4

Geplaatst: 24.05.2017 - 13:59
door PGV90
Ik vond nog brochures en prijslijst van het 2012 model V70,
ter info attached (als dat lukt om bij te voegen).

De T4 en T5 hebben voor die jaargang volgens de brochure de Powershift, de D3 en D5 de Geartonic.
(vanaf 2015 heeft de T4 een GT6, de T5 heeft al wat langer een GT8)

Re: D3 of T4

Geplaatst: 24.05.2017 - 15:04
door robert480
....

Re: D3 of T4

Geplaatst: 24.05.2017 - 16:07
door NielsPHEV
diesel01 schreef:
NielsPHEV schreef:
havana schreef: Zelf voor dezelfde keuze gestaan. Uiteindelijk D3 gekozen. Ik vind een 1.6 gewoon veel te klein voor in een grote auto als een V70. Zelfs met een chip heb je weinig overschot. Tel daarbij op de kleinere actieradius en de veel minder automaat en het was voor mij vrij simpel. Wat wel meehelpt is dat meer rijd dan jij (ca. 25-30 k/jaar).

Argument dat ie onverkoopbaar wordt is onzin; mocht diesel in Nederland zwaarder worden belast is zo'n wagen nog altijd heel interessant voor export.

Roetfilter heb ik er bij aanschaf direct uit laten slopen (moraalridders, kom er maar in!) en de EGR af laten doppen. Korte stukjes zijn dus geen enkel probleem. Ook is de wagen direct gechipt. Daardoor loopt ie nu 1:15 - 1:16. 1100 km op één tank is geen enkel probleem.

De 2.5T op gas heb ik ook nog overwogen, maar ik kon er geen vinden die aan mijn eisen voldeed. Bovendien zijn ze duurder dan de D3 (bij gelijke uitrusting en km stand). Daarbij krijg je met LPG op den duur toch problemen.
Als je de auto zou verkopen vertel je er dan netjes bij dat er geen roetfilter meer is en de egr niet werkt ?
Het gaat er toch om wat hij wil, niet wat moraalridders willen? :-/
Inderdaad het het het hem er om wat hij wil. Ik ben gewoon benieuwd. Heb zo mijn eigen mening over het doorboren van roetfilters maar los daarvan is het laten doorboren en verkopen zonder dat je dit duidelijk verteld niet zo netjes (een jurist zou het waarschijnlijk anders kwalificeren)

Re: D3 of T4

Geplaatst: 24.05.2017 - 17:41
door Forrest
Wij hebben hier vanaf zaterdag een D3 GT en een T4 handgeschakeld staan. Ik vond de T4 verrast goed rijden handgeschakeld. Wij konden de keuze niet maken ;-)

Re: D3 of T4

Geplaatst: 24.05.2017 - 20:03
door BlackcurrantV70
In Belgie vind je D3 met automaat in overvloed, vanaf 19.000euro

http://selekt.volvocars.be/nl-be/voertu ... radius=100

Re: D3 of T4

Geplaatst: 24.05.2017 - 22:01
door Forrest
Hier ook wel, ligt wel aan je zoek criteria. Je kan ook nog zoeken naar de D4

Huisman in Beilen heeft vaak wel een en ander staan.

Re: D3 of T4

Geplaatst: 25.05.2017 - 11:00
door robert480
....

Re: D3 of T4

Geplaatst: 25.05.2017 - 12:54
door Oceanracer
Reed gister achter een V60 D3, wat een stinkbak! Van mij mag je de T4 nemen!

Re: D3 of T4

Geplaatst: 25.05.2017 - 14:59
door Forrest
Hoezo stinkbak? Dat snap ik niet helemaal

Re: D3 of T4

Geplaatst: 25.05.2017 - 15:28
door Oceanracer
De geur die uit de uitlaat kwam, was gewoon een erg vieze geur. En dit zonder dat er een rookwolk of zwarte walm zichtbaar was. Mogelijk was hij aan het regenereren, maar dan nog. Gewoon smerig!

Re: D3 of T4

Geplaatst: 25.05.2017 - 18:27
door Forrest
Dan moet er denk ik iets mis zijn. Mijn D3 stinkt zover ik weet totaal niet.

Re: D3 of T4

Geplaatst: 25.05.2017 - 20:31
door Oceanracer
Dat kan natuurlijk ook. Het viel me toevallig op en las net dit topic, vandaar dat ik dacht, meld het toch even...