Hier staat een V50 2.4i met 5 pitter roffel en automaat met een kmstand van 300.000 km voor mijn deur, geen centje pijn, maargoed dit is idd een eigen Volvo motor en geen motor van een ander merk.
Lees je eens in met de zoektag 1.6 HdiF. Dit is de type aanduiding die Peugot gebruikte voor hetzelfde blok als in de V50 en later V40 lag en bij Volvo D2 heet. Een relatief zwakker onderdeel van dit blok is de turbo die nog wel eens het leven laat bij tuning. Efin er is ruim voldoende over geschreven op het www
Als je een uurtje gelezen hebt denk ik dat je de D3 optie het meest serieus gaat nemen.
Past: Volvo V50 2.4i Geartronic summum MY05
Volvo V40 D2 summum full options MY15
Toyota Avensis Wagon TA22 1.8i Terra Kouki '01
Toyota Corolla AE111 1.6i G6-R(ally) Zenki '99
Toyota Starlet EP81 1.3i Si Whiteline/Koni edition Zenki '91
Bij de PSA motor moet ook het roetfilter om de 120.000km vervangen worden dacht ik, bij de Volvo motoren niet.
Wij hebben een C70 D3 in de garage staan en zijn er super tevreden mee, de voorganger was een C70 PSA diesel, gewoon een heel andere motor, de D3 geeft tonnen meer rijplezier.
Hele stomme vraag misschien (maar ik denk er nu pas aan): in mn C-max zit een 1.6 Tdci-motor die blijkbaar van Peugeot komt. Dit blok zie je zelfs terug in Toyota's heb ik me laten vertellen. is dat mischien dezelfde als de PSA waar jullie het over hebben (en dan misschien terug-getuned of zo) ?
bumke schreef:
Hele stomme vraag misschien (maar ik denk er nu pas aan): in mn C-max zit een 1.6 Tdci-motor die blijkbaar van Peugeot komt. Dit blok zie je zelfs terug in Toyota's heb ik me laten vertellen. is dat mischien dezelfde als de PSA waar jullie het over hebben (en dan misschien terug-getuned of zo) ?
Is in de basis hetzelfde blok als in de Ford, Volvo, Peugeot, Citroën, Toyota en ik zal er nog wat vergeten zijn.
Hartelijke groet,
Rob
Inmiddels Volvo nummer 11 Na een 240, 265, 460, 2×740, V40, V50, V40, V60 en een XC40 nu een V60 B3 Inscription, Pine Grey/Geventileerd nappaleder met massage in de kleur amber. En o.a. de packs: Park assist, Lighting, Lounge en hier en daar nog wat
bumke schreef:
Hele stomme vraag misschien (maar ik denk er nu pas aan): in mn C-max zit een 1.6 Tdci-motor die blijkbaar van Peugeot komt. Dit blok zie je zelfs terug in Toyota's heb ik me laten vertellen. is dat mischien dezelfde als de PSA waar jullie het over hebben (en dan misschien terug-getuned of zo) ?
Is in de basis hetzelfde blok als in de Ford, Volvo, Peugeot, Citroën, Toyota en ik zal er nog wat vergeten zijn.
Correct me if In wrong maar Toyota gebruikte alleen in de Aygo een PSA diesel ivm platform deling met PSA, maar in de huidige generatie niet meer. Rest was eigen diesels, echter sinds een aantal jaren gebruikt Toyota diesels van BMW in ruil voor gebruik van de Toyota hybrid door BMW.
PSA refereert aan PSA Group, de holding waar Peugeot, Citroën en DS automobiles onder vallen. Die binnenkort worden aangevuld met Opel en Vauxhall btw.
VEA refereert aan Volvo Engine Architecture, een nieuwe weg van motor design die Volvo is ingeslagen. W
2.0 vier cilinder motoren.
Laatst gewijzigd door sebastiaan84 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Past: Volvo V50 2.4i Geartronic summum MY05
Volvo V40 D2 summum full options MY15
Toyota Avensis Wagon TA22 1.8i Terra Kouki '01
Toyota Corolla AE111 1.6i G6-R(ally) Zenki '99
Toyota Starlet EP81 1.3i Si Whiteline/Koni edition Zenki '91
bumke schreef:
Hele stomme vraag misschien (maar ik denk er nu pas aan): in mn C-max zit een 1.6 Tdci-motor die blijkbaar van Peugeot komt. Dit blok zie je zelfs terug in Toyota's heb ik me laten vertellen. is dat mischien dezelfde als de PSA waar jullie het over hebben (en dan misschien terug-getuned of zo) ?
Is in de basis hetzelfde blok als in de Ford, Volvo, Peugeot, Citroën, Toyota en ik zal er nog wat vergeten zijn.
Correct me if In wrong maar Toyota gebruikte alleen in de Aygo een PSA diesel ivm platform deling met PSA, maar in de huidige generatie niet meer. Rest was eigen diesels, echter sinds een aantal jaren gebruikt Toyota diesels van BMW in ruil voor gebruik van de Toyota hybrid door BMW.
PSA refereert aan PSA Group, de holding waar Peugeot, Citroën en DS automobiles onder vallen. Die binnenkort worden aangevuld met Opel en Vauxhall btw.
VEA refereert aan Volvo Engine Architecture, een nieuwe weg van motor design die Volvo is ingeslagen. W
2.0 vier cilinder motoren.
Aha, het wordt duidelijker en duidelijker en -gelukkig voor mij dus- ook gemakkelijker. Ik zal eens een proefritje gaan maken in een D2 en in een D3 en ik zal eens gaan Google'n in welke bouwjaren de VEA-motoren zitten (wss nog te nieuw.... )
Laatst gewijzigd door bumke op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Longone schreef:
Ergens in 2015 zijn de VEA-motoren gekomen.
D2 was 1.6 liter en nu 2.0 liter
D3 was 5 cilinder en nu 4 cilinder, beiden zijn 2.0 liter
Vanaf juli 2014 is de eerste V40 VEA geleverd, namelijk met de D4. Mijn D4 was van oktober 2014. De D2 in VEA uitvoering kwam iets later vanaf februari 2015.
'17 Skoda Octavia 3 FL 1.6TDi DSG Style Business - Voorheen: '14 V40 D4 Momentum / '11 Golf 1.2TSi Highline / '07 Leon II 1.9TDi