Geen reserveband is dure grap!

De XC90 wordt na 12 jaar vervangen door de nieuwe XC90
Gebruikersavatar
NielsPHEV
7th Gear member
Berichten: 5300
Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13

Paul schreef: Bij mijn vader vorig jaar twee banden kapot gereden op de buitenring van Lyon. Dit door een bumper die op de weg lag. 5uur later twee nieuwe banden en door kunnen rijden. Dit gemaakt bij een Renaukt dealer
zo'n V70 heeft een redelijk standaard bandenmaat met een XC90 is het een ander verhaal. Ik hoop tocht dat Volvo dit soort dingen een beetje coördineert en er in ieder geval voor zorgt dat als je via assistance cq een buitenlandse dealer zoiets gaat regelen dat je niet enorm aangepakt wordt, dat je niet de internet kortingrpijs krijgt ok maar dit is wel heel erg gortig zeker aangezien men er meteen maar vier voor de hoofdprijs heeft verkocht
Gebruikersavatar
Conradi
3rd Gear member
Berichten: 427
Lid geworden op: 29.12.2014 - 22:25

Willy.VdW schreef: Ik neem aan dat de T8 dat op andere vlakken ruimschoots goedmaakt 8-)
Echt wel...! 8-)
Ik zou eerlijk gezegd niet terug willen naar een Diesel. We rijden trouwens nu veel ritten compleet elektrisch en dat is toch nog steeds een heel prettige ervaring.
2000 XC70 D5
2005 XC90 D5 H6 Elite
2010 XC90 D5 H6 Summum
2016 XC90 T8 Inscription
Willy.VdW
4th Gear member
Berichten: 907
Lid geworden op: 26.02.2016 - 15:24

Conradi schreef: [Ik zou eerlijk gezegd niet terug willen naar een Diesel. We rijden trouwens nu veel ritten compleet elektrisch en dat is toch nog steeds een heel prettige ervaring.
Ik ook niet, alhoewel "terug" er voor mij niet is, ik heb altijd met benzines gereden.
Er is toch iets wat ik aan de T8 niet erg op prijs stel en dat is dat het om een achterwiel
aangedreven auto gaat als hij enkel elektrisch wordt aangedreven. Evenzo is het een
voorwiel aangedreven auto indien enkel de benzinemotor gebruikt wordt.
Als ik me niet vergis dan doet bijvoorbeeld Mercedes dat anders zodat je altijd met een
vierwiel aangedreven auto rijdt, welke de "bron" van aandrijving ook is.
2018 XC90 T5 - 2024 XC40 T2
Gebruikersavatar
Conradi
3rd Gear member
Berichten: 427
Lid geworden op: 29.12.2014 - 22:25

Dat klopt Willy. Zowel de hybride GL en de X5 sturen de e-tractie naar het 4x4-systeem zodat je dus altijd tractie op alle wielen hebt. Het nadeel is dat je daardoor dus een compleet 4x4-systeem 'meesleept' en dat de cardantunnel bezet is. De T8 heeft juist daar de accu zitten, zodat de derde zitrij behouden blijft. Bij de andere modellen is de accu heel lelijk achterin gebouwd waardoor de vloer een stuk hoger ligt.
Overigens zijn de GLE en de X5 platforms die nog niet op hybride waren voorbereid.

Het AWD van de T8 gebruiken is dan ook interessant. Ik heb 't al een paar keer ècht nodig gehad - mijn caravan weegt bijvoorbeeld 2 ton - en dan ben je met de verschillende modes aan 't stoeien om de juiste setting te vinden ;-)
2000 XC70 D5
2005 XC90 D5 H6 Elite
2010 XC90 D5 H6 Summum
2016 XC90 T8 Inscription
Gebruikersavatar
Casey
3rd Gear member
Berichten: 387
Lid geworden op: 18.09.2014 - 19:48

Ik heb met mijn vorige V70 ook een zelfde ervaring in Frankrijk gehad. Had er een paar maanden eerder nieuwe Premacy's onder gelegd. Lek gereden rechts achter, maar wel het noodwieltje kunnen monteren. Maar om nou met een thuiskomer de rest van de vakantie (+/- 2000 km) te gaan rijden leek me niet handig. Dus op het plaatselijke industrieterrein (Autun) de bandenhandel bezocht. Verhitte discussie met die mannen gehad omdat ze perse twee nieuwe Michelin's wilden leveren: "want wij zijn aansprakelijk als de politie constateert dat er twee verschillende banden onder zitten". Praten als brugman heeft niet geholpen, moest inderdaad twee keer de hoofdprijs aftikken. Heb wel geeist dat ik de nog goede band mee naar huis mocht nemen. En die later zonder problemen kunnen inzetten bij een bandenwissel...
Kortom: frustratie en het gevoel getild te worden!
V70 (2006) D5 v/a 140000 tot 440000
V70 (2011) D3 v/a 160000 tot 272400
C70 (2011) T5 Summum v/a 95000 tot ...
Sander02
4th Gear member
Berichten: 721
Lid geworden op: 28.09.2015 - 00:48

Kon je je 3 oude banden nog meenemen of paste dat niet meer?
Kan je er 2 verkopen en 1 voor je aan te schaffen reserve wiel.
XC70 2.5T 11-2003
V50 1.8 2005
Gebruikersavatar
NielsPHEV
7th Gear member
Berichten: 5300
Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13

Sander02 schreef: Kon je je 3 oude banden nog meenemen of paste dat niet meer?
Kan je er 2 verkopen en 1 voor je aan te schaffen reserve wiel.
heb je wel een zo'n 20 " band bekeken ? daar leg je er echt geen drie van naast je vakantiebagage die dingen zijn erg groot
Gebruikersavatar
Blue-Eyes
4th Gear member
Berichten: 687
Lid geworden op: 18.09.2005 - 12:28
Locatie: Flevoland

Daarom heb ik een losse velg opgezocht, zelfde velg (18" Ixion) en kan ik zelf dingen regelen. Ik ga altijd met een kar op vakantie, op de kar schroeven en gaan! Dan wissel ik zelf, zoek zelf een garage op en plan het zelf. Of rij er gewoon mee naar huis!
'20 - heden: BMW F36 Gran Coupe - 435D x-drive high executive m-sport MY2016-4
'17 - '20 : Volvo V60 D4 R-design; Familypack, Advanced Safetypack, Convience en Motionpack, etc. MY2012-6
'15 - '17: Volvo XC70 fully loaded
'12 - '15: BMW E92 Coupe - 335D high Executive M-sport MY 2007-9
'10 - '12: Lexus IS220D
En: S60 en S40, VW Golf III & IV, Toyota MR2 cabrio, Seat Leon Cupra, Ford Escort (eerste auto :) )
Gebruikersavatar
toppertje
6th Gear member
Berichten: 3801
Lid geworden op: 01.09.2006 - 22:52
Locatie: drente

Blue-Eyes schreef: Daarom heb ik een losse velg opgezocht, zelfde velg (18" Ixion) en kan ik zelf dingen regelen. Ik ga altijd met een kar op vakantie, op de kar schroeven en gaan! Dan wissel ik zelf, zoek zelf een garage op en plan het zelf. Of rij er gewoon mee naar huis!
let dan wel op de draairichting die de meeste banden vandaag de dag hebben.
geen glans zonder wrijving
v60pih
4th Gear member
Berichten: 517
Lid geworden op: 29.01.2013 - 21:32

Conradi schreef: Dat klopt Willy. Zowel de hybride GL en de X5 sturen de e-tractie naar het 4x4-systeem zodat je dus altijd tractie op alle wielen hebt. Het nadeel is dat je daardoor dus een compleet 4x4-systeem 'meesleept' en dat de cardantunnel bezet is. De T8 heeft juist daar de accu zitten, zodat de derde zitrij behouden blijft. Bij de andere modellen is de accu heel lelijk achterin gebouwd waardoor de vloer een stuk hoger ligt.

Ehh, ik weet niet waar je het vandaan haalt maar de X5 heeft een keurig vlakke laadruimte. Geen verhoging zoals bij bv. De v60pih. Verder is het idd onder alle omstandigheden een echte 4x4. Normaal de meeste aandrijving naar achter en indien nodig voor erbij. Het is net een echte....
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door v60pih op 01.01.1970 - 01:00, 3 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Conradi
3rd Gear member
Berichten: 427
Lid geworden op: 29.12.2014 - 22:25

Weet wat geleerd ;-)
Dan heeft enkel de GLE dus die 'doos'....

Afbeelding
2000 XC70 D5
2005 XC90 D5 H6 Elite
2010 XC90 D5 H6 Summum
2016 XC90 T8 Inscription
Willy.VdW
4th Gear member
Berichten: 907
Lid geworden op: 26.02.2016 - 15:24

De laadvloer van de X5 van de foto is hoedanook slechts vlak tot aan de tweede zitrij.
2018 XC90 T5 - 2024 XC40 T2
v60pih
4th Gear member
Berichten: 517
Lid geworden op: 29.01.2013 - 21:32

Nou. Het is me wat. Rij bijna hele het jaar met alle banken en stoelen plat. En dan is het scheef. Balen.
Onder de eerste klep zit overigens nog een opbergbak.
Gebruikersavatar
Blue-Eyes
4th Gear member
Berichten: 687
Lid geworden op: 18.09.2005 - 12:28
Locatie: Flevoland

toppertje schreef:
Blue-Eyes schreef: Daarom heb ik een losse velg opgezocht, zelfde velg (18" Ixion) en kan ik zelf dingen regelen. Ik ga altijd met een kar op vakantie, op de kar schroeven en gaan! Dan wissel ik zelf, zoek zelf een garage op en plan het zelf. Of rij er gewoon mee naar huis!
let dan wel op de draairichting die de meeste banden vandaag de dag hebben.

50% kans ;)
Je kan niet alles hebben. Het is niet de band waar ik dan weer 30K mee ga rijden. Maar wel netjes en met volle snelheid van de snelweg kan komen en zelf kan bepalen waar en bij wie ik naar de garage ga om een nieuwe band kopen.

Die paar honderd KM is echt geen issue met een verkeerde draairichting. We moeten zaken ook niet groter maken dan het is. Niet alles hoeft 100% te zijn, dan koop ik wel een complete, nieuwe set van 4 velgen :P


Maar, deze band (Dunlop Sport Max) kan prima in beide richtingen. Scherp opgemerkt! :)
Laatst gewijzigd door Blue-Eyes op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
'20 - heden: BMW F36 Gran Coupe - 435D x-drive high executive m-sport MY2016-4
'17 - '20 : Volvo V60 D4 R-design; Familypack, Advanced Safetypack, Convience en Motionpack, etc. MY2012-6
'15 - '17: Volvo XC70 fully loaded
'12 - '15: BMW E92 Coupe - 335D high Executive M-sport MY 2007-9
'10 - '12: Lexus IS220D
En: S60 en S40, VW Golf III & IV, Toyota MR2 cabrio, Seat Leon Cupra, Ford Escort (eerste auto :) )
Willy.VdW
4th Gear member
Berichten: 907
Lid geworden op: 26.02.2016 - 15:24

Het komt me voor dat bij de BMW X5 edrive de kofferruimte toch heeft ingeleverd, de inhoud is blijkbaar slechts 500 liter tov 650 liter bij de "gewone".
Foto's lijken te bevestigen dat het accupak inderdaad de kofferruimte deels inneemt. Het zou maw kunnen dat men de
vlakke laadvloer heeft kunnen behouden door hem hoger te leggen.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
2018 XC90 T5 - 2024 XC40 T2
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 29461
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

Ik denk dat je helemaal gelijk hebt, vooral door de opmerking over de afname van de inhoud van de bagageruimte.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
v60pih
4th Gear member
Berichten: 517
Lid geworden op: 29.01.2013 - 21:32

Ik denk dat je niet gelijk hebt. De vloer ligt even hoog. Hier een foto van een X5 50i.
De ruimte onder de vloer is wel kleiner.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Taan
2nd Gear member
Berichten: 92
Lid geworden op: 23.09.2016 - 10:05

Dat is wel een beetje het probleem van noodhulp in het buitenland. Je wordt wel geholpen, maar men vraagt zich niet af of de geboden hulp een beetje tegen marktconforme prijzen wordt uitgevoerd en of het wel redelijk is wat er wordt uitgevoerd.
Ik denk dat garagehouders daar wel een slaatje uit slaan.

Een voormalig baas reed zijn turbo in de soep in Frankrijk, moest even 4000 euro aftikken voor de reparatie. Voor een 10 jaar oude auto!

Hij kon het wel lijden, maar er zijn zat mensen die 4k niet even ophoesten. Na recente aanschaf van een auto hoor ik ook tot die groep.
Gebruikersavatar
V480-S60
Geartronic member
Berichten: 20765
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

Casey schreef: Ik heb met mijn vorige V70 ook een zelfde ervaring in Frankrijk gehad. Had er een paar maanden eerder nieuwe Premacy's onder gelegd. Lek gereden rechts achter, maar wel het noodwieltje kunnen monteren. Maar om nou met een thuiskomer de rest van de vakantie (+/- 2000 km) te gaan rijden leek me niet handig. Dus op het plaatselijke industrieterrein (Autun) de bandenhandel bezocht. Verhitte discussie met die mannen gehad omdat ze perse twee nieuwe Michelin's wilden leveren: "want wij zijn aansprakelijk als de politie constateert dat er twee verschillende banden onder zitten". Praten als brugman heeft niet geholpen, moest inderdaad twee keer de hoofdprijs aftikken. Heb wel geeist dat ik de nog goede band mee naar huis mocht nemen. En die later zonder problemen kunnen inzetten bij een bandenwissel...
Kortom: frustratie en het gevoel getild te worden!
Ik weet niet bij welke bandenhandel in Autun jij geweest bent maar bij de Norauto tegenover de Intermarche was je dit Niet gebeurt!!!. Ik kom hier al sinds ze dasr zitten (2007 ongeveer) en wordt indien nodig altijd goed geholpen. En ze zijn een stuk goedkoper dan in Nederland. Ik heb daar gewoon één nieuwe Premacy gemonteerd gekregen.
Maar met mijn huidige V70 AWD is het wel nodig dat ik om dezelfde as 2 (nagenoeg) gelijke banden heb. Dus ja als de banden al wat ouder zijn en wat meer versleten moet ik inderdaad twee nieuwe banden. Maar daar koop ik mijn Michelins goedkoper dan bij de (meeste) internet leveranciers in Nederland.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
Gebruikersavatar
Casey
3rd Gear member
Berichten: 387
Lid geworden op: 18.09.2014 - 19:48

Even de rekening opgezocht, en het was inderdaad Norauto!
Ook de prijs nog even gecontroleerd en vergeleken met de nederlandse rekening, en daar moet ik je gelijk geven: 25 euro goedkoper per band dan in Nederland...
Maakte mijn frustratie om bijna 300 euro af te tikken voor 2 banden er niet minder om! Want ze waren minder dan 9 maanden oud. Meer dan 25k zullen ze niet gereden hebben (achterband!).
Laatst gewijzigd door Casey op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
V70 (2006) D5 v/a 140000 tot 440000
V70 (2011) D3 v/a 160000 tot 272400
C70 (2011) T5 Summum v/a 95000 tot ...
Plaats reactie

Terug naar “XC90 vanaf MY2015”