Ik ben weer bijna aan een tankbeurt toe, waarbij ik de ECO+ stand niet ga gebruiken. Ben nu al bang, dat ik jouw bevindingen moet bevestigen: ik voel de auto in ECO+ stand schakelen en ook het start-stop werkt op zich prima, maar zorgt in ECO+ voor een wat "schokkeriger" rijgedrag. Of in dit geval eigenlijk stop-en-weer-optrekgedrag.
Wordt vervolgd.
Rob en de Volvo S60 D2 Momentum of omgekeerd
- Ytos
- 3rd Gear member
- Contacteer:
MY2008 Chameleon Blue V50 1.8F Kinetic (Dynamic?) former Company Car of Volvo Sweden
MY2015 Chrystal White Metallic V60 Nordic+ T5 GT8 Summum Intellisafe Line & Security Line Full Options
Ytos' Photography website
Ytos on Facebook
MY2015 Chrystal White Metallic V60 Nordic+ T5 GT8 Summum Intellisafe Line & Security Line Full Options
Ytos' Photography website
Ytos on Facebook
- silverado
- 3rd Gear member
ECO stand gebruik ik niet meer. Ik heb een D4 met 8 versn. die bromt behoorlijk bij optrekken in de ECO stand.
De acceleratie vindt binnen een laag toerental plaats, maar moet wel vermogen leveren waardoor het brommen ontstaat.
Als het buiten warm is in NL slaat de motor binnen een minuut weer aan bij de start/stop functie.
Beide een reden om deze functies niet te gebruiken.
Dan de GT met zes versnellingen. Deze schakelt goed in de D stand. Vond het geen sportief schakelgedrag, maar went wel.
Ik had geen flippers, maar wel 'manual' met de pook schakelen. Dit leer je snel af omdat de bak traag reageert op een schakelcommando....
Als dit bij jou snel gaat heb je n.a.w. een bak met dubbele koppeling.
Het ontbreken van een olie peilstok? Klopt dit wel? Bij de D3 zit voor, onderin een korte versie, eigenlijk bedoelt voor garage gebruik.
De acceleratie vindt binnen een laag toerental plaats, maar moet wel vermogen leveren waardoor het brommen ontstaat.
Als het buiten warm is in NL slaat de motor binnen een minuut weer aan bij de start/stop functie.
Beide een reden om deze functies niet te gebruiken.
Dan de GT met zes versnellingen. Deze schakelt goed in de D stand. Vond het geen sportief schakelgedrag, maar went wel.
Ik had geen flippers, maar wel 'manual' met de pook schakelen. Dit leer je snel af omdat de bak traag reageert op een schakelcommando....
Als dit bij jou snel gaat heb je n.a.w. een bak met dubbele koppeling.
Het ontbreken van een olie peilstok? Klopt dit wel? Bij de D3 zit voor, onderin een korte versie, eigenlijk bedoelt voor garage gebruik.
Volvo 440, 460, 245(2x) 850 Estate, V70 lpg, V70 2.5D, V70 D5, V70 D5 GT, V70 2.4D, V60 D3GT, XC70 D3 GT.
V60 CC D4 GT8, XC40 T2 R-Design GT8
Volvo nr 15: C40
V60 CC D4 GT8, XC40 T2 R-Design GT8
Volvo nr 15: C40
- gsx750r
- 6th Gear member
- Contacteer:
Nou dat is intussen ruimschoots bewezen. Onder onze omstandigheden scheelt het 3 - 4 ltr. op 100 km. Wel geen spectaculaire cijfers maar het belangrijkste is dat ik nu een versnellingsbak heb met een normaal lees: gewenst schakelgedrag en de auto niet meer zo hoeft te zwoegen bij heuveltje op of het normaal accelereren na een bocht!fredhead schreef:Je hebt zelfs nog kans dat je met jouw omstandigheden zuiniger rijd in de normale stand dan de Eco+
Mijn bak schakelt snel (flippers en pook). Volgens het Instructieboekje heb ik een Geartronic omdat de aanduiding MPS6 op de sticker op de versnellingsbak ontbreekt. Dit is overigens mijn eerste Volvo met automaat (de 460 1.8i CVT niet meegerekend) dus ik heb geen enkele ervaring met het verschil in schakelgedrag van een auto met Powershift of Geartronic.silverado schreef:....... Ik had geen flippers, maar wel 'manual' met de pook schakelen. Dit leer je snel af omdat de bak traag reageert op een schakelcommando.... Als dit bij jou snel gaat heb je n.a.w. een bak met dubbele koppeling. Het ontbreken van een olie peilstok? Klopt dit wel? Bij de D3 zit voor, onderin een korte versie, eigenlijk bedoelt voor garage gebruik.
Een peilstok kan ik echt niet vinden en dat kan kloppen want, en dat heb ik ook uit het Instructieboekje: Modellen waarbij het oliepeil wordt gemeten middels een sensor hebben geen peilstok.
Intussen heeft de auto vorige week bij kilometerstand 31.235 zijn 30.000 km beurt gehad. Kosten: € 235,54 incl. BTW.
Ook de thuiskomer ligt nu in de kofferbak. Kosten complete set: € 477,56 incl. BTW. Ja, dat is andere koek dan de € 70 die je betaalt als je e.e.a. 'af-fabriek' bestelt! En ........ 'statiegeld' teruggeven voor de 80 litr. aan ruimte in de kofferbak die ik nu kwijt ben? Vergeet het maar!

Het testen ('grenzen opzoeken') op het circuit in de Algarve heeft intussen ook plaatsgevonden. Daar kan ik kort over zijn: prima wegligging en je moet het toch wel heel bont maken voordat de auto uitbreekt of anderszins oncontroleerbaar wordt. Ik merk nog op dat ik nog steeds op 205/60R16 banden rijd.
Verder uiterst tevreden over de auto. Een S60 is toch echt meer auto dan een V40 en ik vind hem ook mooier.
De zit is ondanks dat er geen Volvo fauteuils meer inzitten maar gewoon confectiestoeltjes prima. Auto is erg stil en wat me opvalt: géén windgeruis.
Zomaar wat zaken die me opgevallen zijn (geen klachten):
- mogelijkheid om 3x knipperen uit te schakelen. Geen idee wat daar de zin van is.
- kofferbak ontgrendelt en springt uit het slot indien je ontgrendelt met de schakelaar op het dashboard maar doet dat niet als je het bij vergendelde auto met de transpondersleutel doet. Dan gaat alleen het alarm eraf. Vreemd!
- indien je het bovenstaande gedaan hebt en je de kofferbak weer sluit, vergrendelt hij niet meer automatisch en het alarm schakelt ook niet in. Moet handmatig met de transpondersleutel. Vreemd! (de S80 deed dat wel)
- wat het feit dat de achterlichten aangaan bij het openen van de kofferbak volgens het Instructieboekje met veiligheid te maken heeft ..........
- de armsteun mag die naam niet hebben. Elleboogsteun kan nog net. Bij de V40 kon je hem naar voren schuiven.
- bij het vergrendelen van de auto komt er gedurende korte tijd spanning op de 12V aansluitingen te staan. Ik kwam hierachter doordat mijn GPS 's morgens nog aanstond. Dus even gekeken wat daar de oorzaak van was omdat hij bij contact uit automatisch uitschakelt binnen 15 sec. en pas bij contact aan weer automatisch aan gaat. Vreemd!
- als je de versnellingsbak in "S" zet dan gaat er naast de schakelindicator een oranje symbool branden. Prima maar waarom dat er dan plotseling van achter die geamputeerde snelheidsmeter ook nog een grote S tevoorschijn komt .........
- jammer dat de auto maar één uitlaatpijp heeft. Van mij hadden zie die net zoals bij de V40 D2 weg mogen werken. Vandaar dat er hoogstwaarschijnlijk de diffuser + dubbele eindpijpen van de R-design opkomen. Ik had ook al overwogen om rechts ook een uitsparing voor een eindpijp te maken maar daar zie ik toch maar vanaf. Ben bang dat ik dat niet mooi/netjes voor elkaar krijg.
Maar heerlijke auto!
Volvo for Life? Nou niet meteen gaan overdrijven mensen .........

Rob
Laatst gewijzigd door gsx750r op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
MINI John Cooper Works ; Land Rover Defender Td5 110 HT ; Jaguar XK Coupé 4.2 V8 (staat volledig gepreserveerd in opslag) ; Iseki Landhope 165 trekkertje ; Motor: Harley Davidson Heritage Softail ; Toy for boys: Yamaha XT1200ZE.
- Paul
- Geartronic member
Goed te horen, zeker meer auto als een V40. Mijn schoonvader heeft mijn oude V40 nu ook ingeruild voor een V60 T2 Automaat. Dus herkenbaar 

MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- gsx750r
- 6th Gear member
- Contacteer:
Nou vandaag was het dan eindelijk zover en zijn deze 2 zaken gerealiseerd (klik ; klik)
Ben blij dat ik toch voor de R-design diffuser heb gekozen. Auto ziet er nu aan de achterkant toch wel véééél beter uit.
Ondanks dat ik de Sierspoiler gratis kreeg toch nog overwogen om te kiezen voor de uitvoering in zilver (had ik dan wel moeten betalen) maar gelukkig niet gedaan want de R-design diffuser is uitgevoerd in Iron Stone en de sierspoiler ook. Past dus perfect bij elkaar.
Die kleur vind ik overigens een slim gekozen kleur van Volvo want hij is, zeg maar, nogal universeel en is te combineren met veel andere kleuren waarin S en V60's leverbaar zijn.
Alles bij elkaar was het nog geen anderhalf uur werk.
Kostenplaatje:
Diffuser: € 304.20
Uitlaat: € 425.70
Arbeid: € 79.20
Op deze bedragen is al 10% korting toegepast en dat leverde een totaal bedrag op van €809.10 ex BTW. Uiteindelijk betaald: € 979.01 incl. BTW. Een graag gedane uitgave. Roberto is weer helemaal blij
Nu nog andere velgen maar ik heb nog steeds geen Kentekenbewijs. 3 september loopt de termijn van 60 dagen af en als ik het dan nog niet heb dan krijg ik van de verkoper weer een nieuwe "declaração" en gaat er weer een termijn van 60 dagen in.
Ik had Volvo Portugal al gemaild met de vraag welke velg- en bandenmaten zijn gehomologeerd in Portugal maar reactie: 0,0. nada, zero, noppes!
O ja, de monteur koos er toch voor om de gehele achterbumper te verwijderen.

Nou daar had ik dus geen topic aan hoeven te wijden want ik had nog niet mijn ogen geknipperd of hij was er al af ...............
Rob
Ben blij dat ik toch voor de R-design diffuser heb gekozen. Auto ziet er nu aan de achterkant toch wel véééél beter uit.
Ondanks dat ik de Sierspoiler gratis kreeg toch nog overwogen om te kiezen voor de uitvoering in zilver (had ik dan wel moeten betalen) maar gelukkig niet gedaan want de R-design diffuser is uitgevoerd in Iron Stone en de sierspoiler ook. Past dus perfect bij elkaar.
Die kleur vind ik overigens een slim gekozen kleur van Volvo want hij is, zeg maar, nogal universeel en is te combineren met veel andere kleuren waarin S en V60's leverbaar zijn.
Alles bij elkaar was het nog geen anderhalf uur werk.
Kostenplaatje:
Diffuser: € 304.20
Uitlaat: € 425.70
Arbeid: € 79.20
Op deze bedragen is al 10% korting toegepast en dat leverde een totaal bedrag op van €809.10 ex BTW. Uiteindelijk betaald: € 979.01 incl. BTW. Een graag gedane uitgave. Roberto is weer helemaal blij

Nu nog andere velgen maar ik heb nog steeds geen Kentekenbewijs. 3 september loopt de termijn van 60 dagen af en als ik het dan nog niet heb dan krijg ik van de verkoper weer een nieuwe "declaração" en gaat er weer een termijn van 60 dagen in.
Ik had Volvo Portugal al gemaild met de vraag welke velg- en bandenmaten zijn gehomologeerd in Portugal maar reactie: 0,0. nada, zero, noppes!

O ja, de monteur koos er toch voor om de gehele achterbumper te verwijderen.

Nou daar had ik dus geen topic aan hoeven te wijden want ik had nog niet mijn ogen geknipperd of hij was er al af ...............
Rob
Laatst gewijzigd door gsx750r op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
MINI John Cooper Works ; Land Rover Defender Td5 110 HT ; Jaguar XK Coupé 4.2 V8 (staat volledig gepreserveerd in opslag) ; Iseki Landhope 165 trekkertje ; Motor: Harley Davidson Heritage Softail ; Toy for boys: Yamaha XT1200ZE.
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Contacteer:
Wordt schrijver! Zo te lezen ligt daar een goede toekomst in het verschiet.
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
- gsx750r
- 6th Gear member
- Contacteer:
Nou mijn schoonvader moet mooi van mijn auto's afblijven, oud of nieuw ........ inruilen doe ik zelf wel .......Paul schreef:.... Mijn schoonvader heeft mijn oude V40 nu ook ingeruild voor een V60 T2 Automaat.

Nou vooruit dan maar dan schrijf ik nog wat.Msuidgeest schreef:Wordt schrijver! Zo te lezen ligt daar een goede toekomst in het verschiet.
Intussen staat de teller op ruim 53.000 waarvan er ca. 5000 bij zitten van onze reis naar NL.
De auto bevalt werkelijk prima dus nog steeds blij dat ik hem gekocht heb. Op de lange afstand komt zelfs het 'S80 gevoel" weer een beetje tevoorschijn

Tijdens de heen- en terugreis (4400 km) toch nog een keer het verbruik in de gaten gehouden en dat is uitgekomen op een gemiddelde van 5.7 l/100km. Prima dus. De D2 motor i.c.m. de Geartronic bevalt uitstekend. Vraag me zelfs af wat in het huidige verkeer (in ieder geval in NL) de meerwaarde is van een D3 enz.
Uiteraard is de auto weer naar de detailer geweest en ziet er weer uit als nieuw.
Intussen bij toeval erachter gekomen dat indien je 2x snel achtereen op het kofferbaksymbool op de transpondersleutel drukt, de kofferbak wel ontgrendelt. Niet nagelezen of e.e.a. ook in de gebruikershandleiding wordt vermeld.gsx750r schreef:- kofferbak ontgrendelt en springt uit het slot indien je ontgrendelt met de schakelaar op het dashboard maar doet dat niet als je het bij vergendelde auto met de transpondersleutel doet. Dan gaat alleen het alarm eraf. Vreemd!
Dit is helaas nog steeds zo.gsx750 schreef:- indien je het bovenstaande gedaan hebt en je de kofferbak weer sluit, vergrendelt hij niet meer automatisch en het alarm schakelt ook niet in. Moet handmatig met de transpondersleutel. Vreemd! (de S80 deed dat wel)
Helaas is mijn S60 volgens het kentekenbewijs alleen maar gehomologeerd voor de velg/bandenmaat combinatie die er nu op zit, 16" met 205/60R16. Maar ik denk dat ik het maar zo laat en me deze moeite toch maar ga besparen.gsx750r schreef:Als ik het kentekenbewijs heb en kan zien welke velg(en) en bandenma(a)(t)(en) zijn toegestaan komen er andere velgen op want deze vind ik spuuglelijk en veel te klein (16").
V.w.b de velgen is het duidelijk maar "Al weer een ander?" ligt hoogstwaarschijnlijk anders. Als ik zo terugkijk op mijn "voertuigleven" en zie wat ik me allemaal heb kunnen permitteren denk ik dat ik altijd een gezond financieel beleid heb gevoerd waarbij de emotie het altijd zonder problemen kon winnen van het rationele denken.jalex_h schreef:Al weer een ander? Als je zo door gaat, is deze er al weer uit voordat de nieuwe velgen eronder liggen
Maar naast Harley-, Jaguar-, Land Rover-, Quad- en Volvorijder (bijzondere aandacht voor de volgorde

Ook de nog steeds toenemende hysterie over de CO2 uitstoot compleet met alle symboolpolitiek er omheen en de vreselijk naïeve gedachte dat als we maar allemaal elektrisch gaan rijden de wereld lees: het klimaat gered zal worden, spelen een zeer grote rol!
Kortom, de S60 is een blijvertje, dat staat nu eigenlijk wel vast.
Er is eigenlijk maar een grote ergernis en dat is die overdadige verlichting van knopjes, schakelaars (vooral die "kerstboom" op het stuur) en het instrumentenpaneel en dit alles dan i.c.m. het feit dat de dimschakelaar niet werkt als ik dat wil maar als het "meneer S60" goeddunkt!

Een (directe) relatie met de verlichting heb ik nog niet kunnen ontdekken en helaas kon mijn dealer ook niets zinnigs vertellen over de precieze werking van dit alles. Sensor? Wie het weet mag het zeggen. In ieder geval heeft tot nu toe nog niemand me kunnen vertellen waar deze dan zou zitten.
Samengevat: Toch een tevreden mens. En zo'n S60 D2 Geartronic Momentum? Best leuk karretje hoor........

Rob
Laatst gewijzigd door gsx750r op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- gsx750r
- 6th Gear member
- Contacteer:
Maar ondanks het bovenstaande heeft deze keer het rationeel denken toch echt gewonnen. Ik schreef al dat dit bij de aanschaf van de S60 om de hoek kwam kijken. De omstandigheden maakte een stationwagen echter echt noodzakelijk, tja en de Jaguar die moest er ook aan geloven want die werd als gevolg van de omstandigheden eigenlijk helemaal niet meer gebruikt.gsx750r schreef:Maar naast Harley-, Jaguar-, Land Rover-, Quad- en Volvorijder (bijzondere aandacht voor de volgorde) ben ik ook al ruim 3 jaar mantelzorger (details houd ik voor me) m.a.g. dat het autorijden steeds minder wordt. Tel daarbij op dat ik over een aantal dagen 70 word en ........ een rationele benadering is om de hoek komen kijken. Waarom nu nog een auto van ruim 2 jaar oud met nog geen 60.000 km op de teller weer weg doen voor iets anders.
Kortom, de S60 is een blijvertje, dat staat nu eigenlijk wel vast.
Samengevat: Toch een tevreden mens. En zo'n S60 D2 Geartronic Momentum? Best leuk karretje hoor........![]()
Dus het onderstaande is er vanochtend gebeurd:

en daar is voor in de plaats gekomen:

Een BMW 318d Touring Advantage (volgens mij niet geleverd of leverbaar in NL of althans niet onder de naam Advantage) van 02/16 ; 31.000 aantoonbare km's op de teller ; dealeronderhouden ; 4 cilinder van 1995cc met 150 pk gekoppeld aan een 8 traps automaat ; 0 -100 in 8.8 sec. ; volledige LED verlichting ; 17" velgen met 225/50R17 banden ; elektrisch bedienbare achterklep ; navigatie ; achteruitrijcamera en nog veel meer extra's. In ieder geval ook de zaken die in de S60 Momentum zaten. Kortom: meer dan genoeg, zelfs dit:

Ongelooflijk dat zoiets moois nog steeds gemaakt wordt .......

Volgens de fabrieksopgave (!) zou hij een fractie zuiniger en sneller zijn dan de S60 D2 maar dat geloof ik verder allemaal wel. Ik heb er nu net ca. 120 km mee gereden en ....... rijdt geweldig met die 8 traps automaat. Zit ook fantastisch. Het model is een kwestie van smaak maar ik vond en vind BMW's nog steeds erg mooie auto's vooral witte! ("Met een witte blijf je zitten!", nou echt niet

En waarom dan een BMW en geen Volvo stationwagen? Nou wat ik zocht, (zeer) lage km.stand ; automaat ; zuinig ; dealer onderhouden ; lichte kleur en nog wat kleinigheden ...... hier gewoon niet te vinden. Geen V60, geen V70 en geen XC70 dus .....jammer maar helaas. Bovendien had ik geen zin om met die Jaguar te moeten leuren (echt geen auto die makkelijk te verkopen is hier!) dus op zoek naar een dealer, handelaar die iets had voor mij en bereid was beide auto's in te ruilen. Uiteindelijk terecht gekomen bij een zeer goed bekend staande handelaar waar ik ook mijn V40 CC D2 had gekocht en alles was zo in kannen en kruiken.
Waarmee eindig ik dit verhaal? Jammer dat beide auto's weg moesten (!) a.g.v. de omstandigheden maar erg blij dat ik een geweldig alternatief heb kunnen vinden. Ben dus géén Volvo rijder meer, nog wél Jaguar bezitter (zie onderschrift) en dat blijft ook zo. Nu de Land Rover ook nog weg en dan is de situatie v.w.b. de vervoermiddelen zoals gewenst.
O ja, quad rijder schijn ik ook nog te zijn. Nou dat valt op dit moment nogal heel erg mee want ik wacht $#ˆ&**ˆ% nu al 118 dagen op mijn kenteken!

Rest mij om eenieder nog heel veel rijplezier met welk type Volvo dan ook te wensen. En ik hoop van ganser harte dat dit forum nog een lang leven beschoren is!!
Rob
Laatst gewijzigd door gsx750r op 01.01.1970 - 01:00, 4 keer totaal gewijzigd.
- jalex_h
- 6th Gear member
Als het dan geen Volvo meer is, is dit wel een hele goed vervolg. Ik kan hem zeer zeker waarderen. Veel plezier er mee!
Enne, er struint hier nog een BMW-rijder rond. En die is er inmiddels openlijk voor uitgekomen dat’ie weer terug naar Volvo wil, dusse....

Enne, er struint hier nog een BMW-rijder rond. En die is er inmiddels openlijk voor uitgekomen dat’ie weer terug naar Volvo wil, dusse....

Ooit:
Een kale 440 1.7 DL uit 1989, een flink aangeklede V40 2.0 uit 1996
V70 D4 GT Nordic+ met een aantal leuke dingetjes uit 2015 zie hier
Een rode V90 T4 Business Sportuit 2019
Huidig: XC60 Essential Fusion Red
Je kunt beter een optimist zijn die ongelijk heeft dan een pessimist die gelijk krijgt.
Een kale 440 1.7 DL uit 1989, een flink aangeklede V40 2.0 uit 1996
V70 D4 GT Nordic+ met een aantal leuke dingetjes uit 2015 zie hier
Een rode V90 T4 Business Sportuit 2019
Huidig: XC60 Essential Fusion Red
Je kunt beter een optimist zijn die ongelijk heeft dan een pessimist die gelijk krijgt.
- diesel01
- Geartronic member
Lekker temperatuurtje trouwens om 20over6
ontopic mooie BMW met een lekker dash, die ledlampen moet een uitkomst zijn in het donkere Portugal.
Ben je er al achter waarom die 150pk toch fijner is dan de 120 van de Volvo?
Trek die lijn door met 120pk voor een D2 en 181 voor een D4 met 8traps automaat en je hebt je antwoord waarom mensen een D4 verkiezen boven een D2, als de centjes voor handen zijn.
ontopic mooie BMW met een lekker dash, die ledlampen moet een uitkomst zijn in het donkere Portugal.
Ben je er al achter waarom die 150pk toch fijner is dan de 120 van de Volvo?
Trek die lijn door met 120pk voor een D2 en 181 voor een D4 met 8traps automaat en je hebt je antwoord waarom mensen een D4 verkiezen boven een D2, als de centjes voor handen zijn.
Laatst gewijzigd door diesel01 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]