Volvo V60 D4 MY2014

Hans oet Twent
8th Gear member

edraket schreef: Topicstarter lijkt met de noorderzon vertrokken!
Huh? 18/11 nog voor het laatst geweest..... Kan zijn dat hij spoedig gaat kijken toch?
“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
Onderweg; C70 T5 Tourer My"12 een onbegrensd 2e HANSje een 'Empty Nest Volvo'
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969 > FOR SALE!!!!!!
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
DennisdeBengel
Starter

Heren, excuus dat ik niet elke dag kijk.

Bedankt voor jullie input. Vandaag ook contact geweest met de verkoper en Volvo Nederland. Dergelijk verbruik is inderdaad abnormaal. Er is geen lekkage te zien (de auto staat iedere nacht op dezelfde plek). Aanstaande vrijdag gaat de auto terug naar het garagebedrijf.

Zodra er meer bekend is zal ik dit jullie laten weten!
DennisdeBengel
Starter

mslik schreef: Hij heeft wel goede ideeën voor wensen, heb er stiekum eentje overgenomen whahahhaha
Ik ben wel benieuwd welk idee je hebt overgenomen 8-)
Hans oet Twent
8th Gear member

DennisdeBengel schreef: Heren, excuus dat ik niet elke dag kijk.

Bedankt voor jullie input. Vandaag ook contact geweest met de verkoper en Volvo Nederland. Dergelijk verbruik is inderdaad abnormaal. Er is geen lekkage te zien (de auto staat iedere nacht op dezelfde plek). Aanstaande vrijdag gaat de auto terug naar het garagebedrijf.

Zodra er meer bekend is zal ik dit jullie laten weten!
GEEN EXCUUS man! Jij bepaald toch de rest niet? Ik denk dat iedereen, uitzonderingen daargelaten, iedereen wil helpen met info en ervaringen. Uiteindelijk ben jij degene die er wat mee gaat doen ja of nee. Mooi dat je er wat mee gedaan hebt.
“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
Onderweg; C70 T5 Tourer My"12 een onbegrensd 2e HANSje een 'Empty Nest Volvo'
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969 > FOR SALE!!!!!!
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
DennisdeBengel
Starter

De auto is terug geweest naar de garage. Voorlopige conclusie: Oliesensor kapot. Oplossing: Oliesensor vervangen en Volvo opnieuw ingeleerd. Nu het oliepeil even in de gaten blijven houden.
360Degreez
5th Gear member

DennisdeBengel schreef: De auto is terug geweest naar de garage. Voorlopige conclusie: Oliesensor kapot. Oplossing: Oliesensor vervangen en Volvo opnieuw ingeleerd. Nu het oliepeil even in de gaten blijven houden.
Dat er geen temperatuur meter meer op het dashboard zit is vervelend. Dat je zelf geen olie meer kan (of mag..) pijlen is eigenlijk volslagen krankzinnig.

Ik heb na aanschaf binnen 10.000km ook twee keer een halve liter mogen bijvullen met de nauwelijks verkrijgbare 0w20 olie en zal bij elke melding op het dashboard met de vraag zitten of er écht te weinig olie is of dat het een elektrisch probleem is. Het klakkeloos bijvullen bij een melding op het dashboard is ronduit gevaarlijk. Bij over-vullen kan de motor op hol slaan met alle gevolgen van dien.

Sowieso is de 0w20 olie heel dun en heb ik zelf bij de laatste onderhoudsbeurt voor een iets dikkere variant gekozen. De motor lijkt wat zachter te lopen en tot dusver nog geen meldingen gehad. Wellicht dat de sensor beter reageert op een iets dikkere olie.

Dunno.. onzekerheid.. geen veilig gevoel..
edraket
7th Gear member

Weet je ook welke olie erin is gegaan? En heeft de dealer dat gedaan? Is niet vrijgegeven door Volvo in elk geval, wat overigens niet wil zeggen dat het slecht is voor de motor.
Laatst gewijzigd door edraket op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
DennisdeBengel
Starter

Volgens fabrieksspecificatie dus ik ga er vanuit 0w20.

Eindstand tot nu toe. 500 meter vanaf het werk vanavond gestrand. De melding beperkt motorvermogen met een schildpadje verscheen. Nog geen 20 meter verder viel ik helemaal stil. Opnieuw geprobeerd te starten, aangezien ik op een rotonde stil stond, auto pakt aan 2 seconden later valt hij gelijk weer uit.

De heren van de pechhulp zijn ter plaatse gekomen. Uit te lezen foutmelding: Fout in het recirculatiesysteem van de uitlaat. Juist... :-|

Omdat het probleem niet ter plaatse kon worden opgelost is de auto opgeladen, ben ik thuis afgezet en gaat de auto morgen of maandag retour garage.

Wordt vervolgt....
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Nyttland
2nd Gear member

DennisdeBengel schreef: Volgens fabrieksspecificatie dus ik ga er vanuit 0w20.
Balen man! Bij mij zit er 0w30 in...
Renault Espace 1.8 PH2 225pk Paris Initiale
Renault Clio 0.9 PH2 90pk Intens

Volvo V60 2.0 D3 5c 6GT R-Design MY12 VolvoTune 185pk/480Nm
Alfa Romeo MiTo 1.3JTDm/84pk
Audi A6 Limousine 2.0TDI/140pk
Renault Laguna Hatchback 2.016v/140pk
Audi A4 Limousine 2.0TDI/131pk
Renault Megane GrandTour 1.5dCi/82pk
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD/140pk
Ford Focus 1.8TDdi/90pk
360Degreez
5th Gear member

Eindstand tot nu toe. 500 meter vanaf het werk vanavond gestrand. De melding beperkt motorvermogen met een schildpadje verscheen. Nog geen 20 meter verder viel ik helemaal stil. Opnieuw geprobeerd te starten, aangezien ik op een rotonde stil stond, auto pakt aan 2 seconden later valt hij gelijk weer uit.

De heren van de pechhulp zijn ter plaatse gekomen. Uit te lezen foutmelding: Fout in het recirculatiesysteem van de uitlaat. Juist... :-|

Omdat het probleem niet ter plaatse kon worden opgelost is de auto opgeladen, ben ik thuis afgezet en gaat de auto morgen of maandag retour garage.

Wordt vervolgt....
Recirculatie systeem is de EGR. Is al veel over geschreven en Volvo heeft er een revisie op gemaakt dus coulance zou mogelijk moeten zijn. In een notendop koelt de originele EGR te goed waardoor deze binnen no-time vol komt te zitten met roet en dicht koekt.

De dealer moet de EGR (en uit mijn hoofd wat buizen) vervangen door het nieuwe model.

Succes! Ronduit kl*te dat je er gedoe mee hebt. De D4 is echt een onwijs fijne motor verder.
360Degreez
5th Gear member

Nyttland schreef:
Balen man! Bij mij zit er 0w30 in...
Bij mij is er na overleg met Kendall (oliemerk) 5W30 ingegaan. Bevalt prima!
Topic : [link=viewtopic.php?t=76691]viewtopic.php?t=76691[/link]
DennisdeBengel
Starter

Vrijdagmiddag is de Volvo aangekomen bij het garagebedrijf. Na het uitlezen van de foutcodes lijkt zeer waarschijnlijk de EGR de boosdoener... Wordt vervolgd.
edraket
7th Gear member

Je gaf toch aan dat er juist dikkere olie als 0W20 in is gegaan?
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
DennisdeBengel
Starter

edraket schreef: Je gaf toch aan dat er juist dikkere olie als 0W20 in is gegaan?
Volgens mij heb ik dat nergens gezegd.

Afijn een update: De Volvo is afgelopen week op bezoek geweest bij een officiële Volvo dealer. De EGR klep is onder Volvo garantie vervangen (gelukje voor het garagebedrijf). Morgen ga ik de Volvo weer ophalen bij het garagebedrijf waar ik hem gekocht heb.
edraket
7th Gear member

DennisdeBengel schreef:
edraket schreef: Je gaf toch aan dat er juist dikkere olie als 0W20 in is gegaan?
Volgens mij heb ik dat nergens gezegd.
Verkeerd citaat, was voor 360 degrees bedoeld. Denk dat ik zelf even niet zat op te letten :'(
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
Speedyace
3rd Gear member

DennisdeBengel schreef: Hallo,

Ik zal mezelf even kort voorstellen, ik ben Dennis, 28 jaar en woonachtig in het mooie vechtdal.

Tot morgen rij ik een Ford Focus 2.0 uit 2005. Morgen kan ik mijn eerste Volvo ophalen! Ik was op zoek naar een auto met minimaal stuurverwarming en het kunnen trekken van een paardentrailer met paard, zelf niet te zwaar en moest natuurlijk binnen budget passen. Het aantal modellen wordt dan al snel beperkt en er bleven voornamelijk Opel Insignia's over. Na veel zoek en pluiswerk uiteindelijk bij 2 handgeschakelde Volvo V60 D4's wezen kijken. Ondanks de goeie verhalen over de automaatbakken gaat mijn voorkeur echt uit naar zelf schakelen, vorig weekend in een BMW 5 serie met automaat gereden en toen is mijn gevoel nogmaals bevestigd, ik heb toch meer met schakelen dan alleen gas geven in een auto. Beide Volvo's zijn trouwens import auto's uit Zweden en ondanks dat de eerste voorzien was van leukere velgjes, bumpertjes en dergelijke, toch voor de laatste gekozen, auto's waren verder gelijk qua opties, alleen de auto zonder 'de looks' was een stuk gunstiger geprijsd. Dus nu meer budget om het één en ander achteraf nog aan te passen.

De afgelopen weken al een beetje rondgekeken naar wat accessoires en hieronder een lijstje van waar ik aan zit te denken:

Musthaves
- Veerpootsteun (voor het geld hoef je het niet te laten en lees goeie revieuws hier op het forum) <In progress>
- Bumperafdekking (Spreekt voor zich) <In progress>
- Telefoonhouder/Brodit Proclip (De Zweed mist een navigatiesysteem, zeker geen probleem aangezien ik nu ook al met veel tevredenheid gebruik maak van google Maps en Flitsmeister als navigatie)
- Asbak middenconsole (voor afval) <Check>

Wannahaves
- Andere velgen (de auto is nu voorzien van originele 16" velgen, dus ook mooi voor winterbanden)
- Brilhouder ipv greep (heeft de Focus ook en ben bang dat ik hem ga missen)<check>
- Netjes in de koffer (altijd handig voor wat los spul) <In progress>
- Mattenset (R-Design?) (er liggen nu rubberen matten in)
- Aluminium pedalenset (oog gewoon mooi(er))
- Zilveren (matt) spiegelkapjes (oog wel lekker op de R-design's, mijn mening)
- Bagagerolhoes Ocean Race (totaal overbodig aangezien er al een normale bagagerolhoes in zit maar ik ben wel fan van de wereldkaart)

Nader in te verdiepen
- Sierstrip voorbumper (nog even kijken of een een Volvo kan vinden ter illustratie)
- Diffuser achter (kan dit makkelijk met een afneembare trekhaak met bumper insnede?)
- Polestar upgrade (extra pk's is altijd een jongensdroom, maar wat zijn de gevolgen voor het verbruik? De standaard 180 pk met 400 nm zijn al meer dan voldoende)
- 12v aansluiting in de koffer (wel in combinatie met een koelbox, maar ga ik het echt gebruiken?)
- Stalen veiligheidsrek ivm honden (auto is nu voorzien van een deelbaar nylon net, dus voldoet zeer waarschijnlijk ook!)
- Caravan spiegel (bra vision voor aan het voorspatbord? of toch een Emuk, goeie verhalen hier op het forum over gelezen. Maar eerst morgen de universele spiegels eens gaan passen)

Foto's zal ik volgende week plaatsen, morgenmiddag eerst de Volvo ophalen, dan de Caravan en eerst een weekendje van het mooie weer gaan genieten.
Mooie combi
Volvo V60 T6 AWD R-Design My'22.
Exit, Volvo V60 D4
RoaldH
6th Gear member

Tandmac schreef: V70 D3 met 200.00 op de teller. Nog nooit een drupje olie bijgevoegd. (bijzonder aangename wagen als trekker)
S60 D4 90.000 op de teller. Nog nooit een drupje olie bijgevoegd. (S60: wel een ramp als trekwagen voor onze caravan)
Is de S60 minder stabiel dan de V70?
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
Tandmac
2nd Gear member
Contacteer:

RoaldH schreef:
Tandmac schreef: V70 D3 met 200.00 op de teller. Nog nooit een drupje olie bijgevoegd. (bijzonder aangename wagen als trekker)
S60 D4 90.000 op de teller. Nog nooit een drupje olie bijgevoegd. (S60: wel een ramp als trekwagen voor onze caravan)
Is de S60 minder stabiel dan de V70?
Een groot verschil.
Vorige zomer zijn we op vakantie geweest met een (ingewikkelde) tussenstop. Toen hadden we net de S60 D4 aangeschaft, dus wij met de caravan naar Epinal.
En eens boven de 100 wiebelde de caravan met regelmaat. Zelfs de software van de wagen greep in. (= schrikken).

We hebben daar een verlengd weekend doorgebracht. De caravan ter plekke gelaten. In België de kinderen en de V70 opgehaald en dan verder doorgestoken naar het Zuiden.
De V70 weet niet eens dat er een caravan aanhangt..
De zelfde caravan, op dezelfde wijze geladen, want in Epinal was er niets uitgehaald en niets bijgeladen.

Groet
Erik.

(late respons, want ik kom maar sporadisch op dit forum en heb meldingen ook uit staan, excuus)
Roy van Weert
Starter

hallo,

Hier een V60 D4 rijder.
Bij mijn D4 moet ik ook om de 2500 km een halve liter bij vullen. Hiervoor al 2x naar de garage geweest.
1x is de EGR gereinigd ( was al vervangen zei de garage?). Probleem met olie verbruik zou over moeten zijn na de reiniging, maar toch weer 0,5 liter bij moeten vullen na 3000km gereden te hebben.
iemand een suggestie?
Volvo V60 D4 2014
Nyttland
2nd Gear member

DennisdeBengel schreef: De afgelopen weken al een beetje rondgekeken naar wat accessoires en hieronder een lijstje van waar ik aan zit te denken:

Musthaves
- Bumperafdekking (Spreekt voor zich) <In progress>
- Telefoonhouder/Brodit Proclip (De Zweed mist een navigatiesysteem, zeker geen probleem aangezien ik nu ook al met veel tevredenheid gebruik maak van google Maps en Flitsmeister als navigatie)
Hi Dennis,

Ik heb zelf de afgelopen maanden ook enkele accessoires gezocht en inmiddels al het hondenrek, afneembare trekhaak, blindering ramen gevonden. Ik heb ook een Brodit clip en houder maar nog steeds niet mooi weggewerkt, dus benieuwd of jouw dit al gelukt was? Hetzelfde geldt voor de bumperafdekking?
Renault Espace 1.8 PH2 225pk Paris Initiale
Renault Clio 0.9 PH2 90pk Intens

Volvo V60 2.0 D3 5c 6GT R-Design MY12 VolvoTune 185pk/480Nm
Alfa Romeo MiTo 1.3JTDm/84pk
Audi A6 Limousine 2.0TDI/140pk
Renault Laguna Hatchback 2.016v/140pk
Audi A4 Limousine 2.0TDI/131pk
Renault Megane GrandTour 1.5dCi/82pk
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD/140pk
Ford Focus 1.8TDdi/90pk
Plaats reactie

Terug naar “S60 / V60 vanaf MY2010 t/m MY2018”