Re: Volvo V60 D4 MY2014
Geplaatst: 20.11.2017 - 14:02
Huh? 18/11 nog voor het laatst geweest..... Kan zijn dat hij spoedig gaat kijken toch?edraket schreef: Topicstarter lijkt met de noorderzon vertrokken!
Welkom op Volvo-Forum.nl - Het forum voor alle Volvoliefhebbers
https://www.volvo-forum.nl/
Huh? 18/11 nog voor het laatst geweest..... Kan zijn dat hij spoedig gaat kijken toch?edraket schreef: Topicstarter lijkt met de noorderzon vertrokken!
Ik ben wel benieuwd welk idee je hebt overgenomenmslik schreef: Hij heeft wel goede ideeën voor wensen, heb er stiekum eentje overgenomen whahahhaha
GEEN EXCUUS man! Jij bepaald toch de rest niet? Ik denk dat iedereen, uitzonderingen daargelaten, iedereen wil helpen met info en ervaringen. Uiteindelijk ben jij degene die er wat mee gaat doen ja of nee. Mooi dat je er wat mee gedaan hebt.DennisdeBengel schreef: Heren, excuus dat ik niet elke dag kijk.
Bedankt voor jullie input. Vandaag ook contact geweest met de verkoper en Volvo Nederland. Dergelijk verbruik is inderdaad abnormaal. Er is geen lekkage te zien (de auto staat iedere nacht op dezelfde plek). Aanstaande vrijdag gaat de auto terug naar het garagebedrijf.
Zodra er meer bekend is zal ik dit jullie laten weten!
Dat er geen temperatuur meter meer op het dashboard zit is vervelend. Dat je zelf geen olie meer kan (of mag..) pijlen is eigenlijk volslagen krankzinnig.DennisdeBengel schreef: De auto is terug geweest naar de garage. Voorlopige conclusie: Oliesensor kapot. Oplossing: Oliesensor vervangen en Volvo opnieuw ingeleerd. Nu het oliepeil even in de gaten blijven houden.
Balen man! Bij mij zit er 0w30 in...DennisdeBengel schreef: Volgens fabrieksspecificatie dus ik ga er vanuit 0w20.
Recirculatie systeem is de EGR. Is al veel over geschreven en Volvo heeft er een revisie op gemaakt dus coulance zou mogelijk moeten zijn. In een notendop koelt de originele EGR te goed waardoor deze binnen no-time vol komt te zitten met roet en dicht koekt.DennisdeBengel schreef: Volgens fabrieksspecificatie dus ik ga er vanuit 0w20.
Eindstand tot nu toe. 500 meter vanaf het werk vanavond gestrand. De melding beperkt motorvermogen met een schildpadje verscheen. Nog geen 20 meter verder viel ik helemaal stil. Opnieuw geprobeerd te starten, aangezien ik op een rotonde stil stond, auto pakt aan 2 seconden later valt hij gelijk weer uit.
De heren van de pechhulp zijn ter plaatse gekomen. Uit te lezen foutmelding: Fout in het recirculatiesysteem van de uitlaat. Juist...
Omdat het probleem niet ter plaatse kon worden opgelost is de auto opgeladen, ben ik thuis afgezet en gaat de auto morgen of maandag retour garage.
Wordt vervolgt....
Bij mij is er na overleg met Kendall (oliemerk) 5W30 ingegaan. Bevalt prima!Nyttland schreef:Balen man! Bij mij zit er 0w30 in...DennisdeBengel schreef: Volgens fabrieksspecificatie dus ik ga er vanuit 0w20.
Je gaf toch aan dat er juist dikkere olie als 0W20 in is gegaan?DennisdeBengel schreef: Volgens fabrieksspecificatie dus ik ga er vanuit 0w20.
Volgens mij heb ik dat nergens gezegd.edraket schreef: Je gaf toch aan dat er juist dikkere olie als 0W20 in is gegaan?
Verkeerd citaat, was voor 360 degrees bedoeld. Denk dat ik zelf even niet zat op te lettenDennisdeBengel schreef:Volgens mij heb ik dat nergens gezegd.edraket schreef: Je gaf toch aan dat er juist dikkere olie als 0W20 in is gegaan?
Mooie combiDennisdeBengel schreef: Hallo,
Ik zal mezelf even kort voorstellen, ik ben Dennis, 28 jaar en woonachtig in het mooie vechtdal.
Tot morgen rij ik een Ford Focus 2.0 uit 2005. Morgen kan ik mijn eerste Volvo ophalen! Ik was op zoek naar een auto met minimaal stuurverwarming en het kunnen trekken van een paardentrailer met paard, zelf niet te zwaar en moest natuurlijk binnen budget passen. Het aantal modellen wordt dan al snel beperkt en er bleven voornamelijk Opel Insignia's over. Na veel zoek en pluiswerk uiteindelijk bij 2 handgeschakelde Volvo V60 D4's wezen kijken. Ondanks de goeie verhalen over de automaatbakken gaat mijn voorkeur echt uit naar zelf schakelen, vorig weekend in een BMW 5 serie met automaat gereden en toen is mijn gevoel nogmaals bevestigd, ik heb toch meer met schakelen dan alleen gas geven in een auto. Beide Volvo's zijn trouwens import auto's uit Zweden en ondanks dat de eerste voorzien was van leukere velgjes, bumpertjes en dergelijke, toch voor de laatste gekozen, auto's waren verder gelijk qua opties, alleen de auto zonder 'de looks' was een stuk gunstiger geprijsd. Dus nu meer budget om het één en ander achteraf nog aan te passen.
De afgelopen weken al een beetje rondgekeken naar wat accessoires en hieronder een lijstje van waar ik aan zit te denken:
Musthaves
- Veerpootsteun (voor het geld hoef je het niet te laten en lees goeie revieuws hier op het forum) <In progress>
- Bumperafdekking (Spreekt voor zich) <In progress>
- Telefoonhouder/Brodit Proclip (De Zweed mist een navigatiesysteem, zeker geen probleem aangezien ik nu ook al met veel tevredenheid gebruik maak van google Maps en Flitsmeister als navigatie)
- Asbak middenconsole (voor afval) <Check>
Wannahaves
- Andere velgen (de auto is nu voorzien van originele 16" velgen, dus ook mooi voor winterbanden)
- Brilhouder ipv greep (heeft de Focus ook en ben bang dat ik hem ga missen)<check>
- Netjes in de koffer (altijd handig voor wat los spul) <In progress>
- Mattenset (R-Design?) (er liggen nu rubberen matten in)
- Aluminium pedalenset (oog gewoon mooi(er))
- Zilveren (matt) spiegelkapjes (oog wel lekker op de R-design's, mijn mening)
- Bagagerolhoes Ocean Race (totaal overbodig aangezien er al een normale bagagerolhoes in zit maar ik ben wel fan van de wereldkaart)
Nader in te verdiepen
- Sierstrip voorbumper (nog even kijken of een een Volvo kan vinden ter illustratie)
- Diffuser achter (kan dit makkelijk met een afneembare trekhaak met bumper insnede?)
- Polestar upgrade (extra pk's is altijd een jongensdroom, maar wat zijn de gevolgen voor het verbruik? De standaard 180 pk met 400 nm zijn al meer dan voldoende)
- 12v aansluiting in de koffer (wel in combinatie met een koelbox, maar ga ik het echt gebruiken?)
- Stalen veiligheidsrek ivm honden (auto is nu voorzien van een deelbaar nylon net, dus voldoet zeer waarschijnlijk ook!)
- Caravan spiegel (bra vision voor aan het voorspatbord? of toch een Emuk, goeie verhalen hier op het forum over gelezen. Maar eerst morgen de universele spiegels eens gaan passen)
Foto's zal ik volgende week plaatsen, morgenmiddag eerst de Volvo ophalen, dan de Caravan en eerst een weekendje van het mooie weer gaan genieten.
Is de S60 minder stabiel dan de V70?Tandmac schreef: V70 D3 met 200.00 op de teller. Nog nooit een drupje olie bijgevoegd. (bijzonder aangename wagen als trekker)
S60 D4 90.000 op de teller. Nog nooit een drupje olie bijgevoegd. (S60: wel een ramp als trekwagen voor onze caravan)
Een groot verschil.RoaldH schreef:Is de S60 minder stabiel dan de V70?Tandmac schreef: V70 D3 met 200.00 op de teller. Nog nooit een drupje olie bijgevoegd. (bijzonder aangename wagen als trekker)
S60 D4 90.000 op de teller. Nog nooit een drupje olie bijgevoegd. (S60: wel een ramp als trekwagen voor onze caravan)
Hi Dennis,DennisdeBengel schreef: De afgelopen weken al een beetje rondgekeken naar wat accessoires en hieronder een lijstje van waar ik aan zit te denken:
Musthaves
- Bumperafdekking (Spreekt voor zich) <In progress>
- Telefoonhouder/Brodit Proclip (De Zweed mist een navigatiesysteem, zeker geen probleem aangezien ik nu ook al met veel tevredenheid gebruik maak van google Maps en Flitsmeister als navigatie)