---360Degreez schreef:daag407welkomV70 schreef: Na jaren in een pracht v70 gereden te hebben, moest ik 3 jaar geleden noodgedwongen overstappen naar een duitser...
Nu ik binnenkort weer opnieuw mag kiezen voor een voiture en Volvo nu gelukkig wel is toegestaan ben ik mij opnieuw grondig in dit merk aan het orienteren.
Nu... mijn vraag is; ben ik met een volvo V60 de komende 3 jaar happy of begint de auto al ouderdomskwaaltjes te vertonen? (Navigatie, hulpmiddelen enz.)
Wie oh wie kan mij helpen met een goed advies over dieselmoter en uitvoering, ik opteer zelf als moterisering de D4 geartronic.
Alvast bedankt voor alle adviezen
De V60 loopt al even mee en dat merk je ook in de bediening van de on-board electronica. Het is niet zo verfijnd als andere merken uit hetzelfde bouwjaar en veel overbodige features & "apps" van het infotainmentsysteem zijn matig geïmplementeerd. Het neigt een beetje naar ondoordacht inbouwen van slecht bruikbare functies om de optielijst te vullen.
De navigatie werkt prima en zelfs de stemherkenning werkt verbazingwekkend goed. Deze werkt in dit model echter met een speach synthesizer (dus niet met de prettige opgenomen stem zoals voorheen) en heeft in het Nederlands een uh.. spraakgebrek. "Wilt u nu starten routebegeleeeeiding?", "Over drie..honderd mete.. blijf rechts rijde.. richting ceeeeeentrum "
De functies die er echt toe doen zoals Bluetooth audio & telefonie en weergave van muziek vanaf een USB stick of harde schijf werken allemaal prima. Het audio systeem vind ik persoonlijk "redelijk" maar komt niet in de buurt van de high performance audio die in mijn vorige V50 uit 2005 zat. Als je waarde hecht aan echt goede audio ga dan op zoek naar een model met "Premium audio".
Is allemaal heel subjectief hoor. Probeer tijdens een proefrit vooral zelf een oordeel te vellen. Neem een USB stick met je eigen muziek mee, stel het navigatiesysteem even in (stemherkenning moet getraind worden!) en koppel je telefoon even aan het systeem om te bellen en bluetooth te streamen.
Verder is de D4 GT8 een heel fijne combo
Succes!
EDIT : Wow! Had even niet naar de startdatum van het topic gekeken

---