Help!

360Degreez
5th Gear member

360Degreez schreef:
daag407welkomV70 schreef: Na jaren in een pracht v70 gereden te hebben, moest ik 3 jaar geleden noodgedwongen overstappen naar een duitser...
Nu ik binnenkort weer opnieuw mag kiezen voor een voiture en Volvo nu gelukkig wel is toegestaan ben ik mij opnieuw grondig in dit merk aan het orienteren.

Nu... mijn vraag is; ben ik met een volvo V60 de komende 3 jaar happy of begint de auto al ouderdomskwaaltjes te vertonen? (Navigatie, hulpmiddelen enz.)

Wie oh wie kan mij helpen met een goed advies over dieselmoter en uitvoering, ik opteer zelf als moterisering de D4 geartronic.

Alvast bedankt voor alle adviezen

De V60 loopt al even mee en dat merk je ook in de bediening van de on-board electronica. Het is niet zo verfijnd als andere merken uit hetzelfde bouwjaar en veel overbodige features & "apps" van het infotainmentsysteem zijn matig geïmplementeerd. Het neigt een beetje naar ondoordacht inbouwen van slecht bruikbare functies om de optielijst te vullen.

De navigatie werkt prima en zelfs de stemherkenning werkt verbazingwekkend goed. Deze werkt in dit model echter met een speach synthesizer (dus niet met de prettige opgenomen stem zoals voorheen) en heeft in het Nederlands een uh.. spraakgebrek. "Wilt u nu starten routebegeleeeeiding?", "Over drie..honderd mete.. blijf rechts rijde.. richting ceeeeeentrum " :-)

De functies die er echt toe doen zoals Bluetooth audio & telefonie en weergave van muziek vanaf een USB stick of harde schijf werken allemaal prima. Het audio systeem vind ik persoonlijk "redelijk" maar komt niet in de buurt van de high performance audio die in mijn vorige V50 uit 2005 zat. Als je waarde hecht aan echt goede audio ga dan op zoek naar een model met "Premium audio".

Is allemaal heel subjectief hoor. Probeer tijdens een proefrit vooral zelf een oordeel te vellen. Neem een USB stick met je eigen muziek mee, stel het navigatiesysteem even in (stemherkenning moet getraind worden!) en koppel je telefoon even aan het systeem om te bellen en bluetooth te streamen.

Verder is de D4 GT8 een heel fijne combo :-)

Succes!
---
EDIT : Wow! Had even niet naar de startdatum van het topic gekeken :-)
---
GT86
1st Gear member

Als je van plan bent maar een paar jaar in de V60 te gaan rijden lijkt het mij geen goede keuze. Nu er een nieuw model onderweg is zal de auto nóg meer afschrijven. En ja, nóg meer, want ik vind het echt schrikbarend hoe hard V60's afschrijven. Je ziet V60's van nog geen 4 jaar oud te koop staan waar 30k(!) minder voor gevraagd wordt dan de nieuwprijs. Daar valt zelfs met een goed salaris nauwelijks tegenop te sparen...
Laatst gewijzigd door GT86 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Op zoek naar een Volvo V60 D4...

Nu: Alfa Romeo MiTo 1.3 JTDm Eco Squadra tuned (2011)
Ex: Alfa Romeo 156 2.5 V6 24V Distinctive (2003)
Cem
2nd Gear member

Hoe groter en luxer hoe hoger de afschrijving, dat zie je ook bij Mercedes en BMW. VAG is daar wel een uitzondering op, die zijn relatief gezien waardevast.
Volvo v60 PIH Summum my2015
isard
2nd Gear member

Cem schreef: Hoe groter en luxer hoe hoger de afschrijving, dat zie je ook bij Mercedes en BMW. VAG is daar wel een uitzondering op, die zijn relatief gezien waardevast.
Ja, tenzij je hem bij een VAG garage inruilt. Dan krijg je er niets voor terug... O-)
V60 D4 Geartronic Business Sport
V60-er
1st Gear member

waar ik bij de navigatie aan heb moeten wennen bij de V60 is de instructie van Miep met betrekking tot het moment van afslaan. Miep van Volvo zegt eerst dat je moet afslaan en daarna paas over hoeveel meter je dat moet doen.

de navi van de Scenic deed dat andersom. Miep van Tomtom gaf eerst de afstand tot het punt van afslaan aan en pas daarna of je links of rechts moest.

ik vond dat wat logischer overkomen.
2005 Volvo V70 2.4L 170pk
+++t blijft behelpen+++
6th Gear member
Contacteer:

Wie heeft zijn gesproken woord nog aanstaan?
'90 740 Turbo+ intercooler estate 192 BHP 290NM
'17 V60 D2 Nordic(+) 120pk 6-traps Geartronic PowerBlue
'89 740 Turbo intercooler sedan 5 bak 200 PK MBC
'84 244 DL Sedan 4 bak B200K bijna geen PK's, restauratie object'
'04 C70 2.0T 20V 165 PK Cabriolet Titanium Grey
'88 740 Turbo intercooler estate automaat 165 PK
'95 850 2.5 20V Sedan Automaat Alter 2 595.000 km
'93 850 GLE 2.5 10 V Sedan Automaat 479.000 km Alter 1
'86 780 V6 coupe 170 PK beige metallic
Taan
2nd Gear member

Navigatie is in vrijwel alle auto's behelpen als je dat vergelijkt met Google Maps, dus nee. Ik heb zelfs mijn navigatie nooit aan staan. Zinloze optie als je het mij vraagt.
OGA244
8th Gear member

GT86 schreef: Als je van plan bent maar een paar jaar in de V60 te gaan rijden lijkt het mij geen goede keuze. Nu er een nieuw model onderweg is zal de auto nóg meer afschrijven. En ja, nóg meer, want ik vind het echt schrikbarend hoe hard V60's afschrijven. Je ziet V60's van nog geen 4 jaar oud te koop staan waar 30k(!) minder voor gevraagd wordt dan de nieuwprijs. Daar valt zelfs met een goed salaris nauwelijks tegenop te sparen...
Kom eens met een concreet voorbeeld...
normaal is een auto na 4 jaar middendoor
mslik
3rd Gear member

Ik heb expres de vorige reacties niet gelezen om niet beïnvloed te worden in mijn antwoord. DUs mochten er daar al antwoorden gegeven zijn Mea Culpa.

Ik heb een D4 GT8 met een zoot aan opties uit 2017. Hij is nog geen jaar oud. En dezelfde vraag stelde ik mij toen ik hem 4 maanden geleden 2e hands kocht. En er zitten voor en nadelen aan in mijn optiek.

Voordelen:
Het model is klaar, af en alle ziektes, grote problemen zijn zeker bij de laatste modellen natuurlijk allemaal opgelost en je mag van een "ouder" model verwachten dat je weinig tot geen nieuwe storingen mag ervaren. Dat was voor mij het grootste punt om toch over te gaan tot aankoop, omdat ik met mijn V40 intro line (een van de eerste dus) niet bepaald geluk heb gehad. Daarnaast is er veel over de auto bekend op Forums zoals deze en kunnen veel mensen je met van alles helpen en adviseren. Ook is heeft de techniek zich bewezen, en weet je precies waar je de komende 3 jaar aan toe bent. Als ik het goed begrijp wordt het een lease achtige auto. En dat betekend dat je de "uitloop" (lees vaak BOMVOLLE auto's) vaak voor een leuke prijs kan leasen. Immers alles is bekend over restwaarde etc. etc. Voordelen genoeg zou ik zeggen.

Nadelen:
Sommige systemen zijn wat verouderd. Nu is Volvo goed met zijn tijd mee gegaan. Ik heb het TFT teller systeem, uitgbreide navi systeem etc. En je hebt niet het idee dat je dus echt achterloopt. Maar je merkt wel aan het navigatie systeem dat het wat trager is. En dat het een beetje achterloopt. Er zijn betere systemen tegenwoordig. Maar ook slechtere. Het werkt, doet wat het doen moet. Ook streamen van mijn audio gaat wel eens vloeiender. Hij vindt wel is niet mijn telefoon, en als ik spotify draai wil hij wel is haperen. Ben je even 1 seconden de verbinding kwijt. Dacht dat het aan mijn telefoon lag, maar mijn nieuwe Iphone 8 heeft excact hetzelfde. Is niet erg maar het kan beter. Ook een nadeel is dat de auto er niet uitziet zoals nieuwere auto's. Om de 8 jaar veranderd de stijl van auto's in het algemeen. Nu is Volvo uberhaupt een merk dat zijn eigen koers vaart (daarom houden mensen er zo van) en niet echt mee gaat met de andere. Toch merk je dat nieuwere auto's "frisser" zijn. Dit is echter natuurlijk smaak afhankelijk. Ik vindt de V60 nog steeds na die 8 jaar een bloedmooie station. En stap de komende jaren zeker met dat gevoel in. De materialen binnen, tja ook zoiets. Het is wat gedateerder, en natuurlijk duitsers hebben het beter voor elkaar nu. Maar allen missen in mijn ogen karakter. En ik vindt de materialen prachtig in de V60. Dus ja er zitten wat nadelen aan. Maar of dat ook nadelen zijn? Een ander nadeel kan het naleveren van onderdelen zijn. Maar of dat ook daadwerkelijk een probleem wordt moet blijken.

Ik denk dat je sowieso een goede keus maakt. Een auto die nog makkelijk 4 a 5 jaar qua design en techniek in mijn ogen mee kan. Een hele prettige auto om in te rijden. Niet de ruimste maar het zal je verbazen hoeveel je nog kwijt kan in deze lifestyle combi. Een auto die qua rij eigenschappen niet de scherpste is (ik heb geen R maar de veerpootbrug maakt echt veel goed) maar voor de kilometer vreters heerlijke eigenschappen heeft. Dat is natuurlijk smaak, maar mijn vorige auto's waren onder andere BMW m-sports, Seat Leons Cupra R's en allerlei andere racemonsters (voordat ik wat burgerlijk ging rijden) en ik heb daardoor best goed vergelijkingsmateriaal. De V40 is scherper en sportiever, maar de V60 vindt ik persoonlijk echt lekkerder rijden.

En de grote achterban en vraagbaak is natuurlijk iets waar je niet omheen kunt hahahahha.

Succes met je keuze in ieder geval :).
Volvo V60 D4 Geartronic Summum -Scandanavian line - Intelli safe pro - Savilla Grey (2017) - PoleStar tuning
Volvo V40 D2 Momemtum - Intro Line - Ice blue (2013)
Volvo V50 2.0 Limited Edition Saphire Black (2010)
Summum
6th Gear member

daag407welkomV70 schreef: Hallo weer eens nieuw leven in een oud topic blazen, na veel wikken en wegen uiteindelijk toch voor de Volvo V60 business edition met een heerlijke D4 en standkachel gekozen.
Na 3 jaar Vag was het toch echt weer thuiskomen bij Volvo!, wat een verschil in garage (maar dat kan natuurlijk per locatie verschillen)
Nog een 3 tal weekjes wachten maar ik heb er al zin in!
Jongens, de keuze is al gemaakt hoor! TS krijgt eind maart een van de laatste nieuwe V60's D4 Business Edition van het huidige model onder zijn (verwarmde) derrière. Als ik het goed begrijp in de lease, dus afschrijving zal je een zorg zijn.

Gefeliciteerd, hier ga je een fijne auto aan hebben de komende jaren. Succes nog even met het wachten op de levering.
(2008) V70 T6 AWD Summum, Barents Blue, off black leder, full option
(2020) Audi E-tron
(2016) V60 D6 Twin Engine Summum, Magic Blue, Sport leder soft beige, Intellisafe Pro, Hybrid Technology, Security, Family, 19" Bor + 18" Skadi
(2011) V60 2.0T Momentum, Caspian Blue, off black leder, driver support line, exterior styling, 19" Bor + 18" Fortuna
(2005) V50 2.4 Summum, Silver, premium mobility, 18" Atreus
(2001) S60 2.4i Intro Ed. aut, nautic blue, 17" Tethys
silverado
3rd Gear member

D4 gt? Dat gaat als een speer!
Heb 'm thuis zelf ook...
Zit goed, rijdt goed, caravan trekken ook dikke prima.
Volvo 440, 460, 245(2x) 850 Estate, V70 lpg, V70 2.5D, V70 D5, V70 D5 GT, V70 2.4D, V60 D3GT, XC70 D3 GT.
V60 CC D4 GT8, XC40 T2 R-Design GT8

Volvo nr 15: C40
Plaats reactie

Terug naar “S60 / V60 vanaf MY2010 t/m MY2018”