Pagina 2 van 2
Re: Totale kosten V60 PIH MY13
Geplaatst: 24.11.2017 - 11:28
door Jeroen
Apart, bij mij staat er als catalogusprijs €71.395,00 dus incl de BTW.
Onze Belgen zijn verder nooit geregistreerd in België dus zijn het volgens mij volledig NL auto's, alleen niet door VolvoNL geïmporteerd maar door onszelf.
Wel herkenbaar aan de zwarte dakstrips

Re: Totale kosten V60 PIH MY13
Geplaatst: 24.11.2017 - 11:30
door +++t blijft behelpen+++
vaudi schreef:
+++t blijft behelpen+++ schreef:
Geen wonder dat die D6en niks meer waard zijn. Wie wil dat privé aanschaffen?
Dat hele PIH verhaal dus gewoon een farçe gebleken. maar dat wisten we al
Ik rij met mijn 120 PK D2tje zuiniger dan 1 op 18.
Nou Nou. Het is maar net van welke kant je het kunt en wilt bekijken.....
Wij rijden met onze D6 ruim 1 op 30 - 40 gemiddeld. Waarbij er dagelijks geladen word. Ook kunnen we bij een aantal klanten vrij laden.
Daarnaast geeft alle overdaad aan power een gigantisch "rijk gevoel" Stil en moeiteloze aandrijving. Om over de trekeigenschappen met de caravan maar te zwijgen. Echt geen berg te hoog. Tel daarbij de luxieuze uitrusting en je hebt echt een top V60.
Als die amper meer zou kosten dan een V60 D2, dan wist ik het wel.
Uiteraard is de afschrijving van een D2 gunstiger, maar de komende 3 jaar is de wegenbelasting bij de D2 veel meer dan bij de D6.
Voor particulieren die elke dag thuis kunnen laden is die D6 ook opeens ook heel aantrekkelijk geworden.
Koop er een voor een scherpe prijs. Doe er een reparatie verzekering overheen en ook het extra risico is dan voorlopig afgedekt.
Heb je iets met het Hybrid systeem, dan kun je er veel lol aan beleven. Ben je sceptisch of vind je het leuk om met de tegenstanders mee te praten, blijf er dan vanaf.
Gelukkig heeft een ieder de keuze vrij binnen het eigen budget.
Er was ooit een lijstje met V60PIHs en hun verbruik.
als ik hier het verbruik middel (3.9) gewogen (3.4) of de mediaan neem (3.6)
zijn ze een fractie zuiniger dan een normale V60, maar niet die 3,0 zelfs maar 2,5 l /100 km of die geclaimde 1,8 van Volvo
En dus is was het belastingvoordeel niet te rechtvaardigen.
Soit.
En natuurlijk is het een rijk gevoel, etc etc. en een prachtige auto.
Maar kostentechnisch denk ik dat het omslagpunt tamelijk lastig te berekenen is voor een particulier. Rij je korte stukjes dan zal je veel elektrisch kunnen rijden gok ik, doe je dat niet dan wordt het al minder gunstig denk ik.
En dan nog een diesel -elektrisch is niet zo gunstig als een benzine hybride voor een particulier.
Dus tiens.. inderdaad kopen die V60PIH voor een gunstige prijs, en genieten van het halftarief WB en de elektriek

maar op je kosten ga je het moeilijk goedmaken.
En die Sleepkeuken.. Zullen we het daar maar niet over hebben? Ik heb plaatsvervangende schaamte als ik het zie.

Re: Totale kosten V60 PIH MY13
Geplaatst: 24.11.2017 - 11:40
door RichieB
Jeroen schreef:
Apart, bij mij staat er als catalogusprijs €71.395,00 dus incl de BTW.
Bij die van mij staat er € 59971 met dezelfde pop-up. Foutje van de belastingdienst denk ik.. Als ik mijn BPM aangifte erbij pak is dat precies het bedrag ex BTW.
Onze Belgen zijn verder nooit geregistreerd in België dus zijn het volgens mij volledig NL auto's, alleen niet door VolvoNL geïmporteerd maar door onszelf.
Wel herkenbaar aan de zwarte dakstrips
Klopt helemaal! Als die fout er niet was bij de RDW had ik er ook niets van gezegd. Niet dat het uitmaakte bij deze inruil. De inkoopprijs werd puur bepaald door de concurrentie, niet zozeer door wat er bij de RDW stond. Zelf gebruik ik het wel om een inschatting te maken welke opties etc er op zitten. Daar klopt bij mijn Tesla ook niets van, wat wel weer gunstig is voor de bijtelling.

Re: Totale kosten V60 PIH MY13
Geplaatst: 24.11.2017 - 16:52
door RoaldH
Bij mij staat er 65785 euro (dat moet wel inclusief BTW zijn).
Re: Totale kosten V60 PIH MY13
Geplaatst: 24.11.2017 - 17:00
door RoaldH
Jeroen schreef:
Apart, bij mij staat er als catalogusprijs €71.395,00 dus incl de BTW.
Onze Belgen zijn verder nooit geregistreerd in België dus zijn het volgens mij volledig NL auto's, alleen niet door VolvoNL geïmporteerd maar door onszelf.
Wel herkenbaar aan de zwarte dakstrips
Klopt want mijn auto is wel kort in Duitsland geregistreerd geweest (vanwege het export kenteken).

Re: Totale kosten V60 PIH MY13
Geplaatst: 24.11.2017 - 23:46
door Autozoeker
Mijn belg was wel herkend als import auto, verder allemaal zelfde datums, nap etc. dus het is ws wel ergens te zien, niet dat het verder uitmaakt voor de prijs. Mijn zweed is wel eerst in zweden geregged en heb dat ook zoals als RoaldH. Ik heb verder het idee dat het een puinzooi is bij het reggen bij de rdw. Ook mijn zweed klopt niet geheel qua opties. belangrijk bij inruil is factuur met alle opties.
Re: Totale kosten V60 PIH MY13
Geplaatst: 28.11.2017 - 21:30
door vaudi
+++t blijft behelpen+++ schreef:
....
Maar kostentechnisch denk ik dat het omslagpunt tamelijk lastig te berekenen is voor een particulier. Rij je korte stukjes dan zal je veel elektrisch kunnen rijden gok ik, doe je dat niet dan wordt het al minder gunstig denk ik. .....
Als je een beetje kunt rekenen als particulier, of als bedrijf, dat maakt niet uit.
Voor het gemak kun je stellen dat de auto op elektra iets goedkoper is per km dan de diesel. Echter bij koude dieselmotor en korte stukjes is elektra altijd goedkoper. Zeg maar de eerste 30 km. op een dag. Mits je laad.
De d6 kan met laden dus makkelijk 1 op 25 halen. ook weer zeg maar tot 75 km /dag enkele reis.
Maar als je nu voor de berekening rekend met een overal verbruik van 1 op 20 met diesel, dan zit je goed.
Verder reken je uit hoeveel liter diesel je bijv. per 20000 km verbruikt.
Dat vergelijk je met een benzine V60 die ca. 1 op 14 verbruikt.
De wegenbelasting van de diesel is ca. 970,- / jaar. voor benzine is dat ca. 825,- / jaar
Dan is het omslag punt snel berekend. En dat is tov andere diesels in dit plaatje veel gunstiger door de relatief lage mrb die voor de D6 geldt.
Re: Totale kosten V60 PIH MY13
Geplaatst: 05.12.2017 - 14:55
door Autowina
Wegenbelasting € 150 hoger: € 970 t.o.v. € 825
Brandstof minstens € 1.000 lager, afhankelijk van soort gebruik: bij 20.000 km en 1: 20 <-> 1:14: 20.000/20*1,25 = € 1.250 t.o.v. 20.000/14*1,55. Bij kortere afstanden per rit is een veel gunstiger verbruik mogelijk.
Onderhoudskosten vergelijkbaar? Aan de ene kant meer techniek en hogere slijtage banden, aan de andere kant minder slijtage remmen en lagere belasting motor. Kinderziekten zijn er hopelijk wel uit.
Verder zal de verzekeringspremie wat hoger zijn. Dan is het afhankelijk van no claim en of je no risk of wa verzekert.
Afschrijving onzeker, maar de kop is er duidelijk af.
Ik durf hem wel aan dat je voor hetzelfde geld een veel comfortabelere auto rijd
Re: Totale kosten V60 PIH MY13
Geplaatst: 05.12.2017 - 15:06
door Paul
Verzekering ligt ook wel aan of je een van de eerste hebt of een van de laatste, mijn verzekering scheelt nu 400 euro per jaar omdat de auto stuk goedkoper is.
Re: Totale kosten V60 PIH MY13
Geplaatst: 05.12.2017 - 19:23
door Gouwe
vaudi schreef:
De d6 kan met laden dus makkelijk 1 op 25 halen. ook weer zeg maar tot 75 km /dag enkele reis.
Komt overeen met mijn ervaring. 115km enkele reis en accu volledig leegrijden is mijn verbruik gemiddeld 1:28. Inclusief de vakanties met vouwwagen erachter kom ik nu gemiddeld op 1:25 (over 22.000 km).
Ik gok toch zeker een 30% minder verbruik t.o.v. een gelijkwaardige potente diesel met automaat.
Wat ik zelf ook geweldig vindt is dat ik in het weekend volledig elektrisch hier door het dorp heen toer zonder dat dat extra brandstof kost (want motor koud) of dat de motor hiervan extra slijt.
Re: Totale kosten V60 PIH MY13
Geplaatst: 05.12.2017 - 19:24
door Paul
Ja maar met de koud nu Gouwe gaat je standkachel wel aan om je motor de verwarmen (dat is ook wel die verbrande lucht die je ruikt als je even stil staat).
Die kan je dan ook makkelijk uitzetten als je weet dat je alleen door het dorp rijdt.
Re: Totale kosten V60 PIH MY13
Geplaatst: 06.12.2017 - 22:09
door vaudi
Ik heb er weken bij met geen enkele of hooguit 1 koude (diesel) start per dag. En als je weet dat de verbrandingsmotor het hards slijt v.d. koude start....
Dat zou de levensduur van deze diesel enorm moeten kunnen verlengen.
We gebruiken de D6 vooral voor kortere ritten ca. 35 km. Waarbij hij volledig elektrisch kan rijden. Naast deze elektroritten gebruiken we de D6 met name op langere ritten waarbij hij ook langer op diesel kan rijden, zodat hij goed warm wordt. Dus we zetten hem optimaal in.
Dan kan ook omdat we meerdere auto's paraat hebben.
Re: Totale kosten V60 PIH MY13
Geplaatst: 06.12.2017 - 22:14
door BlackcurrantV70
Een Volvo D5 gaat nu al makkelijk 500.000km mee, zonder PIH.
Gaat er dan iemand hier 2.000.000km blijven rijden in zijn V60PIH ?
Levensduur is van minder belang als je de auto toch om de 3-4 jaar inruilt ?
Re: Totale kosten V60 PIH MY13
Geplaatst: 07.12.2017 - 07:25
door Cem
BlackcurrantV70 schreef:
Een Volvo D5 gaat nu al makkelijk 500.000km mee, zonder PIH.
Gaat er dan iemand hier 2.000.000km blijven rijden in zijn V60PIH ?
Levensduur is van minder belang als je de auto toch om de 3-4 jaar inruilt ?
Met de beetje geluk zal de motor dat wel halen. Ik vraag me af of de rest van de auto dat wel gaat trekken.
In een vochtige klimaat als Nederland verwacht ik dat de elektronica een probleempje zal worden.