

Oke. Bedankt voor de info. Als het niet zichtbaar is dan zijn er dus in de toekomst ook geen problemen te verwachten mochten de APK regels aangescherpt worden.Kees Jan schreef: Dit is niet zichtbaar en ook geen keuringspunt. Toevallig laatst gelezen in autoblad AMT.
Daar komt bij, en ik heb dat al in andere topic geroepen, dat al dit soort handelingen strijdig zijn met de typegoedkeuring op basis waarvan het kenteken is afgegeven. Wat je hierdoor gaat doen is een verandering/wijziging toebrengen in de uitstoot van de auto en dus voldoet hij niet meer aan de waarden van de typegoedkeuring. FORMEEL is je kenteken daarna niet meer geldig en zul je voor een herkeuring Dienst Wegverkeer moeten.edraket schreef: Kan niet met de VEA diesel. Er zijn geen tuners meer die de moeite nemen omdat het straks ook verboden is.
In plaats van een auto willen aanpassen ook eens naar het gebruik van de auto kijken. Of wel, gebruik je de diesel waar hij voor ontwikkeld is?V70/2.4D/2003 schreef:Daar komt bij, en ik heb dat al in andere topic geroepen, dat al dit soort handelingen strijdig zijn met de typegoedkeuring op basis waarvan het kenteken is afgegeven. Wat je hierdoor gaat doen is een verandering/wijziging toebrengen in de uitstoot van de auto en dus voldoet hij niet meer aan de waarden van de typegoedkeuring. FORMEEL is je kenteken daarna niet meer geldig en zul je voor een herkeuring Dienst Wegverkeer moeten.edraket schreef: Kan niet met de VEA diesel. Er zijn geen tuners meer die de moeite nemen omdat het straks ook verboden is.
En nu gaan we weer roepen over de APK en dusdanig handelen dat het allemaal niet op gaat vallen maar...het gaat allemaal strenger worden en er zal een moment komen dat je aan de beurt bent voor nieuwe originele software, werkende EGR en roetfilter.
Tot slot, het milieu zal je dankbaar zijn als je deze frauduleuze handelingen laat voor wat het is.