Nou Jelmer komt in mijn geval erg dicht bij de waarheid. Ik rij elke dag 2 x 47 km en enkel met de Radio aan op overwegend BNR, Omrop Fryslan en soms de commerciële stations als 538, Q-music, Veronica en Radio-10.
Deze stations klinken erg vet en luid maar dat heeft niets met HiFi te maken. De soundprocessing die ze gebruiken haalt alle dynamiek en detail eruit en dat brengt een B&W speakerset er niet weer in terug. En om nou Euro 3200,- voor een B&W set uit te geven terwijl de bron al niet echt een goede kwaliteit heeft ging me te ver. Dus heb ik op het laatste moment de 21" velgen nog aangepast naar 22" en de B&W weggelaten.
Ieder zijn voorkeur. De reden waarom ik graag de B&W RVS deurpanelen in mijn auto wil hebben is omdat de binnenkant van mijn toekomstige T8 R-design bijna helemaal zwart is. Alleen wat RVS accenten op het dashboard en rondom de versnellingspook maar voor de rest helemaal Charcoal.
Deze B&W deurpanelen maken de binnenkant net even wat "minder" zwart. Daar heb ik best Euro 250,00 voor over.
Volvo XC60 T8 AWD R-Design
Pack's: Business Pack Connect, Scandinavian Line, Versatility Line, Winter Line, IntelliSafe Pro Line Opties: Electrische Contourstoelen in Moritz leder, Verwarmde ruitenwisserbladen, Schakelpaddles, Velgen 265/35/R22, Four-C luchtvering, HUD, Volvo on Call, DAB+, Visual Park Assist (Fisheye), Park Assist Pilot, Extra getint glas, Akoestische beglazing, Lederen dashboard, Alarm.
Jelmer de Jong schreef:
Als je in de auto enkel naar BNR luistert zou ik mijn geld ook in andere opties stoppen.
Kom Op jongens aardig blijven
Was niet onaardig bedoeld, als je niet de mogelijkheid hebt om tijdens het bestellen alles aan te vinken moet je keuzes maken en voor ieder liggen de prioriteiten ergens anders.
k.monsma@gmail.com schreef:
Deze stations klinken erg vet en luid maar dat heeft niets met HiFi te maken. De soundprocessing die ze gebruiken haalt alle dynamiek en detail eruit en dat brengt een B&W speakerset er niet weer in terug.
Iets anders zal de dynamiek en het detail er zeker ook niet terug inbrengen.
Laat dan een basisinstallatie staan.
Wat er niet is kan je met een speakerset nu eenmaal ook niet maken.
Ik begrijp al dat geknoei met speakers uit- en inbouwen in een spiksplinternieuwe auto trouwens ook helemaal niet.
Ik ben super tevreden over mijn B&W-installatie, en ja ik vind ze zeker de prijs wel waard want het is het beste wat ik ooit in een auto heb gehad van hifi en het is dus dagelijks genieten.
Former:
- Volvo V50 2.0D Elite Flint Grey MY 2005
- Volvo XC60 2.4D DRIVe Summum Saville Grey MY 2009
- Volvo XC60 D4 Summum Chrystal White MY 2014
Current:
- Volvo XC60 T8 twin engine Inscription Pine Grey MY 2018
De B&W is zeker een fijne set, en brengt zeker meer detail. Maar...is het 3200K waard..die vraag stel ik me voor het eerst af. Al jaren heb ik uitgebreide audio in mijn Volvo's.
Nu heb ik voor het eerst dat ik minder waar krijg voor meer geld. De DSP is gewoon beneden de maat, en er is geen serieuze subwoofer aanwezig, dat bij alle andere jaren wel het geval was.
Nu pas ik in mijn werk ook heel graag B&W toe, en ben zeer vertrouwd met het klankbeeld, toch voor de meeste luisteraars zal het moeilijk zijn de juiste setting te vinden.
Lekker knallen op leef van dreethje jr. is net niet mogelijk.(lees een dikke 9 scoort de set, en ja we gaan toch immers voor die 10!).
De beste sound beleving had ik toch met de Dynaudio installatie met Sub in de V70, maar de B&W scoort zeker vele malen beter dan de Harmann set in de afgelopen series, dit was echt beneden prijs/kwaliteit.
Eind resultaat; wil je graag net wat meer van het klankbeeld en de mooiere uitstraling, tja dan moet je het optielijstje aanvinken. Maar trek even een paar uurtjes uit om de juiste instellingen te vinden.
Dit is niet alleen maar ff de tonen instellen.
Volvo XC 90 T8 R-design 2022? Volvo XC60 T8 R-design 2018 Volvo V70 T5 black edition 2014 Volvo XC60 R-design D5 AWD 2011 Volvo V60 D5 R-design 2011 Volvo V70 D5 2008 summum Volvo XC90 D5 Sport 2007 Volvo S60 R 2005 Volvo XC 90 D5 Summum 2003
V480-S60 schreef:
Allereerst een mooie auto. Proficiat. Maar één opmerking. Als je het hele optiepakket aankruist maar geen geld over hebt voor een B&W installatie. Dan ben je in mijn ogen verkeerd bezig. Juist met een T8 komt de superieure geluidskwaliteit volledig tot zijn recht. Bij mij is dat als muziekliefhebber een MUST.
Niettemin. Veel plezier met de voorpret.
Volledig mee enns.
Met het geluid uit de B&W (maakt niet uit welke muziek) komt er echt een oase van rust over je heen. Heerlijk!
Sterker nog: iedere aangeboden xc90 T8 zonder de B&W viel voor mij af op de autosites.
XC90 T8 Recharge, crystalwhite, 22" , B&W, four-C, en massage.
XC90 2.0T8 R-design , crystalwhite, 22" , B&W, four-C, en ventilatie in de stoelen.
XC60 2.0T R-design , Icewhite, premium, sub, Cratus20".(RICA stage 2 265pk/399Nm.)
V70 2.4 II Sapph.zwart ( RICA 180HP)